Sparta Praag - AFC Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
GangstaRiB
Berichten: 16886
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 24, 2006 4:20 pm

Henk zal het vastwel anders dan mij zien uiteraard. Ik vind Gabri eigenlijk de laatste wedstrijden al wat matigjes spelen en gisteren verwacht je gewoon iets meer van een ervaren voetballer. Sneijder houd wel een bal vast met 2 man in z'n nek. Gabri grossierde in onnauwkeurige passjes. Maar hij zal vast wel veel dichtgelopen hebben ofzo.

Maar wat vind jij Voetske? Wat vond jij van Gabri bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 4:32 pm

Net als de rest 4- , als ik dan ook eens punten uit mag delen.Vraag me daarom ook af dat als HtC de spelers die hij opnoemt de beste vond, hoe slecht hij dan wel niet de rest vond.Een 6 voor Stam, die wel de achterhoede op maat had, maar verder ook niet kwam.Had verwacht dat hij met al zijn ervaring degene die aan het freewielen waren effe het gecorrigeerd.

Verder was het een genante vertoning, zowel kwa opstelling als uitvoering.Tegen Psv en Twente in de 3-4-3/4-3-3 opstelling punten morsen daar waar je juist zou verwachten om met een wat behoudende tactiek te beginnen, en tegen een prut elftal als Sparta praag 4-4-2 gaan spelen, met Heitinge als eztra verdedigende middenvelder, daar waar je een aanvallender AJAX verwacht.

En dan dat gelul over het veld :nooo:

columbus
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr nov 24, 2006 5:40 pm

Inderdaad,

Vond het ook erg vreemd dat HtC met een zeer behoudende taktiek van start ging tegen een slecht Sparta Praag. Vind aanpassen zowiezo een laffe insteek. Tegen de echte top van Europa kan je wel hier en daar een zekerheidje meer inbouwen. Ga lekker uit van je eigen kunnen en probeer je eigen spelletje te spelen, dus niet constant een lange bal naar voren peren en kijken waar die uitkomt. Dat is totaal niet het spelletje waar Ajax zich mee bezig moet houden. Gewoon een verzorgd postitiespelletje waarin met strijd vroeg druk wordt gezet. Zie Feyenoord, eerste helft PSV. Gaat soms ook niet goed maar het is het aanzien veel meer waard dat de prut van gisteren.

Maar goed, qua resultaat zit het nog mee. Je gaf weinig weg maar creerde mede door het wegvallen van Emanuelson ook niets meer. Verder vond ik persoonlijk de scheids een trut :)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 5:51 pm

Op RTVNH zei men dat Stekelenburg het strafschopgebied naar koeienstront vond ruiken. :D

Grygera zei: dramatisch veld, en we waren bang dat we nog meer gele kaarten kregen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 24, 2006 5:54 pm

Het is triest dat Ajax geen spelers kan opleiden die EN fysiek een beetje sterk zijn, snel zijn en een mannetje kunnen uitspelen. Dat baart me het meeste zorg. Het gebrek aan creatieve spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr nov 24, 2006 6:35 pm

IK EIS ME GELD TERUG!!!!

tjezussss, wat een wanvertoning. Dat ik hier geld voor heb betaald.
Ongelooflijk.
HtC had ons Ajax waardig voetbal beloofd dit jaar, maar dat doe je niet met zo een opstelling.
En de mentaliteit van die gasten, daar schijt ik ook op!

Groeten uit Praag...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 7:08 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Nu wel rood voor Urby. Zat er aan te komen.
Mja, had op geanticipeerd moeten worden.
Dat werd het dus ook. Sorry hoor, maar er is echt geen enkele manier waardoor die rode kaart aan Ten Cate te wijten is. Hij wilde Emanuelson al wisselen, maar die jongen was ongelooflijk dom bezig. Een trainer kan er ook weinig aan doen dat z'n pupil met geel op zak, na net nog gewaarschuwd te zijn door de scheids, weer een domme overtreding begaat. Ik ben een grote fan van Emanuelson, maar gisteren liep hij als een zakkenwasser te voetballen. Als hij het nou nog 2 minuten uit had gehouden. :sad:

Ben overigens wel blij dat Ten Cate Huntelaar er af haalde. Ook zo'n jongen die met van alles bezig was behalve voetballen.
Alexander schreef:Je kan net zo goed met 9 man gaan spelen, want die Vermaelen zorgt alleen maar voor onrust (en balverlies).
Tegen Twente was hij ook al de man die het vaakst voor de lange bal koos. Dat Vermaelen geen opbouwend wonder is vind ik best, maar probeer het dan ook niet op zo'n manier. Meteen afleren, die handel.
Jim schreef:Heeft Henk er ook nog bij gezegd dat zijn teams pas in februari of maart het beste voetbal spelen?.
Want je zou je bijna een tikje ongerust gaan maken na deze ongelooflijke wanvertoning. Het deed een beetje pijn aan de oogjes.
Maarrrrrrrrrr. Gelukkig beschikt Ajax nu eindelijk wel over een vakbekwame technische staf. Een paar nieuwe thematrainingen van topcoach Henk en zijn kornuiten zullen ongetwijfeld wonderen doen.
De potjes tegen PSV, Twente en de internationale topploeg Sparta Praag, waarin eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans werd gecreeerd, zijn natuurlijk hooguit wat vervelende incidenten op weg naar het dominante, aanvallende en onderscheidende voetbal waar trendsetter Henk Ajax binnen zeer afzienbare tijd naar zal gaan leiden.
Hoogstwaarschijnlijk zijn reeds komende zondag tegen het beresterke Sparta Rotterdam wederom enige fantastische staaltjes van het enige echte Ajax-voetbal te aanschouwen. En mocht dit om een of andere reden toch niet het geval zijn troosten we ons met de wetenschap dat februari en maart ook niet ver weg meer zijn.
Ik weet dat jij er geen vertrouwen in hebt. Sterker nog, als Koeman-adept zal dat dominante en aantrekkelijke voetbal je weinig kunnen schelen, maar Ajax heeft tegen sterkere teams dan Sparta Praag eerder dit seizoen wel gedomineerd en aanvallend voetbal gespeeld. PSV speelde rond die verliespartij tegen Twente ook een aantal maal beroerd, geloof ik. Die Ronald kan er vast niets van. ;)
Rishi schreef:Ik vind Ten Cate echt een flikkertje. Doet wel stoer dat ie een echte Ajaxied (dus alsof hij er eentje is met lef enzo) is maar zijn wissels zijn die van een PSV-coach.

Je speelt godverdomme al met 5!!!!!!!!!!!!!! verdedigers en dan haal je ook nog een spits eraf voor een verdedigende middenvelder?
De bedoeling was dat Heitinga zo zou spelen als tegen PSV maar dan vaker in zou schuiven, neem ik aan.

Ik betwijfel of men bij Ajax hun huiswerk goed heeft gedaan. De wissel is op zich niet laf. Met 10 man laat je de boel over het algemeen niet zo staan als het staat. Maar als men deze tegenstander goed had gekend had men geweten dat er meer dan een punt te halen valt.

Maargoed, Emanuelson gooide gisteren roet in het toch al niet zo lekkere eten. Al met al is dat punt niet echt het probleem, wel het spel. Ten Cate moet wat gaan verzinnen met betrekking tot z'n aanvallers. Die zijn allemaal hopeloos uit vorm.
Lucas schreef:Ten Cate speelt in de uitwedstrijden op zijn PSV's en Koemans. Wat mij betreft kan ie wel weer gaan
Verder heb je geen aversie tegen Ten Cate hoor, haha. :D

Ajax heeft een verdedigend matig middenveld en zit met het verlies van Babel niet ruim in de goede aanvallers. Dan is het logisch dat je de verdediging wat extra kracht bij zet. Er staan er nog altijd maar vier achterin en Ajax bespeelt de linkervleugel beter met Emanuelson dan onder Blind gebeurde met Rosenberg.

Ik denk dat de beleidsbepalers met z'n allen balen dat er niet meer geld gestopt is in de selectie. Als je ziet hoe weinig spelers er moeite hebben om constant te presteren en dat toch een aardig aantal jongens al afgeschreven mag worden (Rosales, Rosenberg, Roger, Maduro).
brigade zuid schreef:In die verhalen van we zijn in 'opbouw' of dat soort dingen geloof ik niet zo, het overgrote deel is al lang bij elkaar, wel een nieuwe trainer maar dat gebeurd in het voetbal zo vaak, dat is even een paar weken aan elkaar wennen en dan weet iedereen waar die aan toe is, een half jaar later dan nog aankomen met we zijn in opbouw ofzo daar geloof ik niet in.
Verschil is alleen dat Ten Cate naar een ander, aantrekkelijker voetbal toe wil. Geen enkele speler uit deze selectie is dat eigenlijk gewend. Kijk maar hoe weinig spelers uit onze selectie uit zichzelf bravoure en veel drang naar voren hebben.
Jöhnk schreef:Ik geloof wel in opbouw. Ten Cate heeft overal bewezen dat, hoe langer het duurt, zijn teams steeds beter gaan draaien. Met aanvallend voetbal.

Maar: HTC is niet onfeilbaar. Verre van. Hij doet me denken aan Adriaanse.
Zeker niet.

Qua gedrag houdt hij zich goed in vergeleken met Adriaanse, als je het mij vraagt. Maar je merkt duidelijk dat hij twijfelt over een aantal spelers en dat hij op dit moment zoekende is met dit team.

Dit Ajax bevat meer kwaliteit dan het Ajax van vorig seizoen (op de positie van rechtsback bijvoorbeeld weer niet) maar ik heb altijd al gezegd dat het geen bijzondere selectie is. Dat zie je nu weer aan het aantal twijfelgevallen. Twee buitenspelers en minstens 1 extra middenvelder zou Ajax uitstekend kunnen gebruiken. Jammer genoeg raakt het geld in Amsterdam ook op. ;)
Lucas schreef:Adriaanse ging alleen verdedigend spelen toen hij gedwongen werd op korte termijn resultaat te halen. Ten Cate past zich, zeker in uitwedstrijden, standaard verdedigend aan
Om over het algemeen beter voetbal te spelen tegen tegenstanders waar Ajax onder Blind met op papier aanvallend voetbal (in werkelijkheid was het onsamenhangend en toevalsvoetbal van de hoogste plank) kansloos verloor (Utrecht, Heerenveen, Feyenoord).
Lucas schreef:
Spijker schreef:Ach, de tactiek bij Utrecht, Heerenveen en feyenoord uit werkte anders prima.
De taktiek van PSV werkt over het algemeen ook prima

@ Jesse: De taktiek in uitwedstrijden werkte inderdaad prima. Maar ook Adriaanse, Koeman en Blind haalden prima resultaten met 442. Vooral Koeman natuurlijk. Hoewel ik het een draak van een Ajax-trainer vind en de vlag uitstak toen hij opstapte, waren de resultaten van Ajax onder Koeman natuurlijk het best van de afgelopen 10 jaar (muv het eerste seizoen Olsen misschien).
Misschien zou Ten Cate even de tijd mogen krijgen die zijn voorgangers kregen. Er zijn onder hem slechte wedstrijden gespeeld, maar ook veelbelovende. Of zijn alle mensen die een paar weken terug riepen weer met plezier naar het stadion te gaan dat alweer vergeten?

Verder hebben geen van die trainers het voetbal laten zien met 4-4-2 zoals Ten Cate dat in een aantal wedstrijden heeft laten zien met z'n 4-3,5-2,5. Dat weet en zie jij ook wel.
Lucas schreef:@ Jonk: Ajax was beter en sterker dan de betreffende tegenstanders. Maar de gedachte is vanuit de verdediging. En tegen sterke tegenstanders pakt dat dan uit zoals PSV speelt ja
Je kan niet met droge ogen beweren dat het voetbal dat PSV speelt met dezelfde gedachte is als het voetbal van Ajax tegen Heerenveen, Utrecht, Twente, etc. Nogmaals, een speler achterin neerzetten die wat meer defensieve zekerheid biedt en een jongen op het middenveld zetten die een meerwaarde voor de bezetting op de vleugel biedt is geen schande. Als het maar aantrekkelijk en dominant voetbal oplevert.

Het enige wat ik wel kwijt wil, is dat ik hoop dat het missen van kansen (want daar had Ajax eerder dit seizoen ook mee te maken) Ajax niet gaat opbreken. Onder Blind leek het een tijdje leuk te gaan, maar de zogenaamde pleuris brak echt uit toen die bal er maar niet in ging. En het ging van kwaad naar erger.
Lucas schreef:@ Jesse: Nee, Rosenberg of Perez moeten geen linksbuiten staan. Als ten Ctae vond dat ie geen geschikte linksbuiten heeft/had, dan had hij die moeten kopen. Overigens speelt Manucharian wel als 'echte' buitenspeler, ook al is ie dat van oorsprong niet. De trainer van Ajax moet ervoor zorgen dat ie goed gaat spelen met 433. Nogmaals, ook Koe, Co en Blind wonnen met 442, maar qua ontwikkeling schiet je daarmee niets op
Er was geen geld. Roger en Gabri zijn ook transfervrij gehaald.
MHF schreef:Ja, en Kopenhagen is beter dan Manchester United...

Ik lees zoveel opportunistische bull shit dat ik 1. niet weet waar ik moet beginnen om het nodige te nuanceren of tegen te spreken en 2. ik daar ook geen tijd voor heb/ga nemen uitgezonderd deze post. Makkelijk gezegd, allicht, maar wat mij betreft in dezelfde trant als diverse opmerkingen die hier worden gemaakt.

Let wel, ook ik vond het inderdaad een beroerde vertoning die mij vooral erg deed terugdenken aan het tijdperk Blind en ja, de laatste wedstrijden schort het aan creativiteit en (dus) kansen/goals maar daarmee is natuurlijk absoluut niet bewezen dat er de afgelopen maanden geen groei zou zijn doorgemaakt. Dat we, conform de afgelopen seizoenen, lekker aan het doormodderen zijn.

Het is dat we voor dezelfde club zijn, anders had ik 'jullie' een terugkeer van Blind toegewenst. Dat was pas genieten...

:nooo:
:worshippy: :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 7:44 pm

2 punten in 3 wedstrijden zijn 7 verlies punten, tis maar goed dat deze niet voor de competitie was ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 8:51 pm

Thomas schreef:Dat werd het dus ook. Sorry hoor, maar er is echt geen enkele manier waardoor die rode kaart aan Ten Cate te wijten is. Hij wilde Emanuelson al wisselen, maar die jongen was ongelooflijk dom bezig. Een trainer kan er ook weinig aan doen dat z'n pupil met geel op zak, na net nog gewaarschuwd te zijn door de scheids, weer een domme overtreding begaat.
Volgens mij kreeg Emanuelson zijn laatste waarschuwing in de dertigste minuut en de rode kaart in de 39e minuut. Er zaten minimaal 6 minuten tussen de twee gebeurtenissen. ( en ja, ik weet dat 39 - 30 9 is)
Ik weet dat jij er geen vertrouwen in hebt. Sterker nog, als Koeman-adept zal dat dominante en aantrekkelijke voetbal je weinig kunnen schelen, maar Ajax heeft tegen sterkere teams dan Sparta Praag eerder dit seizoen wel gedomineerd en aanvallend voetbal gespeeld. PSV speelde rond die verliespartij tegen Twente ook een aantal maal beroerd, geloof ik. Die Ronald kan er vast niets van. ;)
Je kan veel zeggen over PSV, maar daar is een opgaande lijn te bespeuren. Daarnaast traint Koeman nu een ploeg waar zijn saaie spelopvatting wel wordt geaccepteerd
De bedoeling was dat Heitinga zo zou spelen als tegen PSV maar dan vaker in zou schuiven, neem ik aan.
Dat is wat ik bedoel. De opstellingen van ten cate in uitwedstrijden gaan uit van reageren op de tegenstander. Als je even niet zeker bent blijf je dus lekker op zijn koemans achteruit rennen
Ik betwijfel of men bij Ajax hun huiswerk goed heeft gedaan. De wissel is op zich niet laf. Met 10 man laat je de boel over het algemeen niet zo staan als het staat. Maar als men deze tegenstander goed had gekend had men geweten dat er meer dan een punt te halen valt.
Dat zal wat worden. Als onze staf niet op de hoogte was dat er in praag meer dan een punt te halen zou zijn, hoe moet dat dan straks in Gent?
Maargoed, Emanuelson gooide gisteren roet in het toch al niet zo lekkere eten. Al met al is dat punt niet echt het probleem, wel het spel. Ten Cate moet wat gaan verzinnen met betrekking tot z'n aanvallers. Die zijn allemaal hopeloos uit vorm.
De periode met Emanuelson waren net zo dramatisch en schandalig als de rest van de wedstrijd hoor. De aanvallers kregen gisteren geen fatsoenlijke bal, wellicht dat ze met aansluiting, vleugelspelers en passes ipv vuurpijlen wel uit de voeten zouden kunnen
Verder heb je geen aversie tegen Ten Cate hoor, haha. :D
Inmiddels wel ja. Een trainer die bij Ajax niet de eigen kracht voorop stelt maar reactievoetbal laat spelen moet naar Eindhoven verhuizen
Ajax heeft een verdedigend matig middenveld en zit met het verlies van Babel niet ruim in de goede aanvallers. Dan is het logisch dat je de verdediging wat extra kracht bij zet.


Ajax heeft helemaal geen verdedigend matig middenveld. Hoe bedoel je dat?
Er staan er nog altijd maar vier achterin en Ajax bespeelt de linkervleugel beter met Emanuelson dan onder Blind gebeurde met Rosenberg.
Is dat zo?Hoeveel goals en assists heeft Emanuelson al? Ik heb Emanuelson nog niet een keer een voorzet zien geven of bij de tweede paal op zien duiken. Sterker nog, Emanuelson trekt al op de middellijn naar het centrum
Ik denk dat de beleidsbepalers met z'n allen balen dat er niet meer geld gestopt is in de selectie. Als je ziet hoe weinig spelers er moeite hebben om constant te presteren en dat toch een aardig aantal jongens al afgeschreven mag worden (Rosales, Rosenberg, Roger, Maduro).
foute inschatting van de geweldige ten Cate en van Geel? Was dat niet een van de voornaamste fouten van Blind?
Verschil is alleen dat Ten Cate naar een ander, aantrekkelijker voetbal toe wil. Geen enkele speler uit deze selectie is dat eigenlijk gewend. Kijk maar hoe weinig spelers uit onze selectie uit zichzelf bravoure en veel drang naar voren hebben.
Grappenmaker. Het overgrote deel van deze selectie komt uit de eigen jeugd. Die zijn echt wel gewend vol op de aanval te spelen.
Zeker niet.

Qua gedrag houdt hij zich goed in vergeleken met Adriaanse, als je het mij vraagt. Maar je merkt duidelijk dat hij twijfelt over een aantal spelers en dat hij op dit moment zoekende is met dit team.
Nee hoor. Doet ie al het hele seizoen. Rouleren, is modern
Dit Ajax bevat meer kwaliteit dan het Ajax van vorig seizoen (op de positie van rechtsback bijvoorbeeld weer niet) maar ik heb altijd al gezegd dat het geen bijzondere selectie is. Dat zie je nu weer aan het aantal twijfelgevallen. Twee buitenspelers en minstens 1 extra middenvelder zou Ajax uitstekend kunnen gebruiken. Jammer genoeg raakt het geld in Amsterdam ook op. ;)
De selectie is de beste sinds jaren. alleen al het feot dat er nu ervaring is en dat er een hierarchie in de groep heerst maakt dat er meer uit zou moeten komen
Om over het algemeen beter voetbal te spelen tegen tegenstanders waar Ajax onder Blind met op papier aanvallend voetbal (in werkelijkheid was het onsamenhangend en toevalsvoetbal van de hoogste plank) kansloos verloor (Utrecht, Heerenveen, Feyenoord).
Kijk nog even naar de opstellingen van die wedstrijden onder Blind. Niet alleen was de selectie vorig jaar s;echter en onevenwichtiger, Sneijder, grygera en Mitea bv waren een groot deel van de tweede seizoenshelft afwezig. Volgens mij speelde die wedstrijden bv Sarpong, boukhari en onze Ghanese vriend die nu in Almelo zit. Timisela was er nog net niet bij
Misschien zou Ten Cate even de tijd mogen krijgen die zijn voorgangers kregen. Er zijn onder hem slechte wedstrijden gespeeld, maar ook veelbelovende. Of zijn alle mensen die een paar weken terug riepen weer met plezier naar het stadion te gaan dat alweer vergeten?
Ik heb dat niet geroepen hoor. Het is heel simpel wat mij betreft. een trainer die Ajaxvoetbal voorstaat kan voor mij jaren krijgen bij wijze van spreke, een trainer die alleen maar met zijn mond de Ajaxfilosofie aanhangt mag van mij vertrekken
Verder hebben geen van die trainers het voetbal laten zien met 4-4-2 zoals Ten Cate dat in een aantal wedstrijden heeft laten zien met z'n 4-3,5-2,5. Dat weet en zie jij ook wel.
Nee hoor, zelfs onder Adriaanse's berlijnse muur werden er aardige wedstrijden gespeeld
Je kan niet met droge ogen beweren dat het voetbal dat PSV speelt met dezelfde gedachte is als het voetbal van Ajax tegen Heerenveen, Utrecht, Twente, etc. Nogmaals, een speler achterin neerzetten die wat meer defensieve zekerheid biedt en een jongen op het middenveld zetten die een meerwaarde voor de bezetting op de vleugel biedt is geen schande. Als het maar aantrekkelijk en dominant voetbal oplevert.
Als de tegenstander het toelaat speelt PSV ook dominant. Het gaat om het uitgangspunt
Het enige wat ik wel kwijt wil, is dat ik hoop dat het missen van kansen (want daar had Ajax eerder dit seizoen ook mee te maken) Ajax niet gaat opbreken. Onder Blind leek het een tijdje leuk te gaan, maar de zogenaamde pleuris brak echt uit toen die bal er maar niet in ging. En het ging van kwaad naar erger.
Precies, dat ging er mis onder Blind in het begin van vorig seizoen. Wist je dat Ajax in de eerste competitiehelft van vorig jaar de meeste doelpogingen op haar naam had staan?
Er was geen geld. Roger en Gabri zijn ook transfervrij gehaald.
Dan had van Geel moeten verkopen nietwaar? Het gaat niet om een grotere selectie, maar om een betere bezetting op sommige posities.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 9:11 pm

Lucas schreef: Volgens mij kreeg Emanuelson zijn laatste waarschuwing in de dertigste minuut en de rode kaart in de 39e minuut. Er zaten minimaal 6 minuten tussen de twee gebeurtenissen. ( en ja, ik weet dat 39 - 30 9 is)
:yes:

Bij die laatste waarschuwing (waarbij Urby ontsnapte aan rood) had hij direct gewisseld moeten worden. Zoals Van Gaal dat deed in een identieke situatie met Meerdink bij Sparta-Az.

Ik vind dat wel degelijk een fout van Ten Cate, die sowieso niet uitblinkt in wedstrijdcoaching.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 9:28 pm

Nou, misschien had iets eerder moeten ingrijpen maar ik vindt het een fout van de INTERNATIONAAL emanuelson.Twee kleuter-overtredingen, waar gewoon geel op staat.Doe je als trainer niks aan.Twee keer onnodig vasthouden ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 24, 2006 9:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 9:29 pm

Mee eens, ik vind het te makkelijk om hier Ten Cate de schuld van te geven.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 9:39 pm

Een tegenstander laat zich in zo'n geval bij het minste of geringste vallen. De rode kaart was onvermijdelijk en dus had ten Cate hem onmiddelijk van het veld moeten halen

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 9:41 pm

Mwah, ik vond het gewoon een domme overtreding. Dat had Urby zich ook wel mogen bedenken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 9:45 pm

Precies. Gewoon een kwestie van zelfcontrole en professionalisme.

Op die gekke Lucas kom ik later nog wel terug. :evil:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:07 pm

Voetske schreef:Nou, misschien had iets eerder moeten ingrijpen maar ik vindt het een fout van de INTERNATIONAAL emanuelson.Twee kleuter-overtredingen, waar gewoon geel op staat.Doe je als trainer niks aan.Twee keer onnodig vasthouden ..
Natuurlijk gaat Urby in de fout. Maar hij blijft een speler die net een jaartje meedraait.

Een rode kaart die je van ver zag aankomen. Net als de rode kaart van Boulahrouz op het WK. Toen verzuimde Van Basten ook in te grijpen. :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:11 pm

Ik vind het behoorlijk andere situaties. Ten Cate wilde ingrijpen maar Emanuelson gedroeg zich zo onprofessioneel als maar kan. Bovendien deed Emanuelson het allemaal binnen een absurd tijdsbestek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:15 pm

Precies, onprofessioneel, dat veracht ik.

Ik had hem gewisseld. Een speler die foutief ingooit zou ik ook direct wisselen. Valt allemaal onder de noemer ongeconcentreerd gedoe. Zo moeilijk is het niet om op je tellen te passen als dat echt moet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:17 pm

Jöhnk schreef:Ik had hem gewisseld.
Ten Cate ook. Ik vind het onzin om hem op die paar minuten bedenktijd af te rekenen. Emanuelson is normaal gesproken een van de betere spelers van dit Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:19 pm

Direct gewisseld toen hij aan rood ontsnapte, bedoel ik. Zoals Van Gaal dat laatst ook deed.

Ik reken Ten Cate nergens op af, maar vind het wel 'gewoon' een fout.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:21 pm

Ik denk dat over het algemeen een speler koud het veld insturen geen goed idee is. En nogmaals, Emanuelson is een creatieve speler in dit Ajax. Het is niet een speler die je er als trainer graag afhaalt, denk ik. Dat is wel even wat anders dan Meerdink. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:26 pm

Thomas schreef:Ik denk dat over het algemeen een speler koud het veld insturen geen goed idee is.
Soms moet dat nu eenmaal. Ook bij blessures kan het voorkomen.

En ik denk dat geen enkele coach graag zijn basisopstelling na een half uur aanpast. Maar soms geeft de situatie daar nu eenmaal aanleiding toe.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:30 pm

Ik denk gewoon dat het niet zo makkelijk is om dat soort situaties in te schatten. De echte fout ligt in mijn ogen gewoon bij Emanuelson. Had Ten Cate Emanuelson na 25 minuten gewisseld en had Emanuelson daarna de komende weken geen pepernooit meer geraakt dan had Ten Cate weer een van z'n spelers beschadigd ofzo. :sad:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 10:33 pm

Volgens wie?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 10:34 pm

Een aantal mensen die hier de laatste weken zo nu en dan wel behoorlijk door weten te slaan, bijvoorbeeld. Af en toe lijkt het er echt op dat ze er blij mee zouden zijn als Ten Cate faalt.

Plaats reactie