SC Heracles - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 4:46 pm

Peter schreef:Dergelijke tackles komen in iedere wedstrijd voor. Feyenoord had tegen ons nog maar met 3 man gespeeld als je hier rood voor gaat geven.

Ik vond het een gele kaart, net zoals ik die actie van Biseswaar geel vond.
Precies. Overdreven reactie van de scheids. In beroep gaan heeft volgens mij geen zin trouwens. Het was namelijk wel een overtreding en dan laat de KNVB het gewoon over aan de beoordeling van de scheidsrechter.

Ik blijf me trouwens ook afvragen waarom Maas geen tweede geel kreeg voor de overtreding op de half doorgebroken Gabri in blessuretijd. En waarom Ajax geen penalty kreeg toen Perez onderuit gemaaid werd door Pieckenhagen.
Peter schreef:Olaf valt helemaal niet dramatisch in, trouwens.
Mee eens. Goede wissel en keuze om Perez voorin te laten spelen in plaats van Huntelaar Perez hield de bal over het algemeen keurig vast en Lindenbergh hielp Emanuelson goed.
Steef schreef:Geen cadeutjes, joey?

Nou, dit is een heel groot kado.
Kijk nog eens, Steef. Hij is er binnen en het is een overtreding. Of bedoelde je dat het een cadeautje van Boakye is?
Jöhnk schreef:
RosenbergSpits schreef:
Olaf valt slecht in; Maduro geel, kopkans Lindenbergh. Welke wedstrijd zie jij?

dat eerste is mijn mening, dus dat vindt ik, dat laatste was idd olaf, sorry.
Die kopkans was van Sneijder. En je vergeet dat Maduro helemaal geen geel heeft gezien.
Kopkans was volgens mij wel degelijk van Lindenbergh.

Verder een matig Ajax met vooral Emanuelson en Vermaelen die de draad behoorlijk kwijt waren na de rode kaart. Ogararu viel ook niet al te sterk in en speelde vrij paniekerig. Het laatste kwartier hersteld hij zich, net als de rest van de ploeg.

Heracles heeft twee of drie knappe reddingen van Stekelenburg gevraagd en dat was het dan wel. Het duurde 10 minuten en verder had Ajax weinig te duchten van Heracles. Ajax creëerde zelf ook erg weinig (vooral de eerste helft viel wat dat betreft erg tegen), maar was op z'n PSVs dodelijk effectief.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 4:48 pm

Ik weet ook niet helemaal waarom Ten Cate ineens op het veld stond. Misschien had hij het gevoel dat bepaalde spelers (Perez bijvoorbeeld) wel eens door het lint zouden kunnen gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 4:53 pm

Misschien ging Ten Cate zelf door het lint? :D

Nu winnen we de lastige wedstrijden wel. :eusa_dance:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 4:57 pm

Ik denk dat Ten Cate dat ( spelers door het lint ) als excuus gebruikte om het een en ander tegen die amateurscheids te kunnen zeggen ..
Blij met de punten ...

Maxwell

Bericht door Maxwell » zo nov 05, 2006 4:58 pm

Wedstrijd niet om over naar huis te schrijven, maar niet onbelangrijk: alweer de vierde competitiewedstrijd op rij zonder tegengoals. 30 punten uit 11 wedstrijden is natuurlijk ook niet verkeerd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 05, 2006 5:02 pm

Saaie wedstrijd, pas na het wegzenden van Heitinga werd het spannend. Heracles probeerde een paar balletjes erin te klutsen, maar daarna herstelde Ajax zich weer. Perez had eerder een penalty verdient, Sneijder was ook een terechte. Boakye haakt em gewoon.

Het had zelfs 0-4 kunnen worden met een beetje precisie.. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 5:49 pm

Volgens Ten Cate was er niets aan de hand tot Heitinga een onterechte rode kaart kreeg.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 5:55 pm

Klopt ook. Heracles was niet gevaarlijk geweest. Ajax ook amper, maar de 0-1 voorsprong stond er.

jabu

Bericht door jabu » zo nov 05, 2006 5:57 pm

“Voetballers spelen wel eens slecht, trainers maken wel eens fouten en scheidsrechter fluiten wel eens slecht. Vandaag was de scheidsrechter slecht. Scheidsrechter Bjorn Kuipers was onpartijdig maar floot voor beide ploegen slecht.”

“Heitinga wilde de bal raken en zeker geen smerige overtreding maken. Het was geen rode kaart”, aldus Ten Cate aan De Telegraaf.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 7:09 pm

Volgens telesport.nl gaat Ajax de rode kaart van Heitinga aanvechten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 05, 2006 7:16 pm

Thomas schreef:Volgens telesport.nl gaat Ajax de rode kaart van Heitinga aanvechten.
De aanklager zal wel met een schikkingsvoorstel van 1 wedstrijd komen, die Ajax wel moet accepteren (tegen ADO voor de beker) omdat ze Heitinga tegen psv erbij willen hebben.

999

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 7:19 pm

Was dat niet verandert ?, rood telt voor de competitie waar je in speelt ?.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 05, 2006 7:20 pm

Alleen direct rood geldt volgens mij voor elke competitie.

Nihad

Bericht door Nihad » zo nov 05, 2006 7:22 pm

Superieure eerste helft van Ajax. Nauwelijks in problemen gekomen. Verschil met vorige week: Veel minder kansen, stukken efficiënter.

Tweede helft eigenlijk geen groot verschil. Alleen de belachelijke rode kaart van Heitinga en daardoor de desorganisatie voor even bij Ajax. Uiteindelijk herstelt Ajax zich prima en scoort nog twee keer.

PSV is de echte serieuze test. Dan kunnen we echt de balans opmaken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 7:22 pm

Als dat zo is kan het nog meevallen voor Heitinga, al ben ik bang dat het wel weer 2 wedstrijden wordt.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 05, 2006 7:32 pm

Toch een verschil als Stam er niet bij is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 05, 2006 7:49 pm

Jöhnk schreef:
Giacomo Puccini schreef:Zéér slechte partij...
Mee eens. Veel onnodige slordigheden en misverstanden aan beide kanten. Uiteindelijk geeft de individuele klasse van Ajax de doorslag, maar verder was het povertjes.
Yup en de scheids deelde in de malaise. Het was geen rood en geen pingel. Ajax miste Stam, maar de aanwezigheid van Sneyder en Perez (een wel hele luxe 12e man, lijkt me!) zorgt ervoor dat je als Ajacied toch vrij rustig zit. Die 2 hebben per wedstrijd 'gewoon' een aantal geniale momenten.

Weer winnen, weer geen goal tegen. Het is dat het er vaak wél goed uit ziet, anders zou je denken dat Ajax die varkensboeren uit Oost-Brabant (die volgende week met 2-0 in Amsterdam verliezen) probeert na te doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 05, 2006 8:32 pm

Die andere twee momenten (zeker de tweede!) vond ik overigens zeker penalties.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 05, 2006 8:34 pm

Bertje schreef:Die andere twee momenten (zeker de tweede!) vond ik overigens zeker penalties.
Denk dat iedereen nu goed heeft kunnen zien dat het geen rode kaart verder was.

Feest

Bericht door Feest » zo nov 05, 2006 8:35 pm

Het blijft een onbesuisde tackle vol op de benen terwijl de bal al een halve meter verderop is. Nog even doorzeuren en er wordt straks nog besloten dat Biseswar eigenlijk een schorsing verdient.

Als-ie 'm nou met rechts neermaait, ok. Maar hij mist met rechts en haalt dan vol door met links. Met links kon hij echt nooit op enige manier bij de bal zijn gekomen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 05, 2006 8:38 pm

Neuh dat hoeft niet van mij.
Ik heb alleen geen zin aan een Ogararu flashback, aangezien die de vorige keer ook al tureluurs werd gespeeld door Koné.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 05, 2006 8:38 pm

Steef schreef:Als-ie 'm nou met rechts neermaait, ok. Maar hij mist met rechts en haalt dan vol door met links. Met links kon hij echt nooit op enige manier bij de bal zijn gekomen.
Nou, "vol". Hij raakt hem wel, laten we het daarop houden. Overigens lag Biseswar volgens mij wel al bijna toen hij geraakt werd door de linker van Big John. Zeker geel, maar ook zeker geen rood.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 05, 2006 8:39 pm

Peter schreef:Neuh dat hoeft niet van mij.
Ik heb alleen geen zin aan een Ogararu flashback, aangezien die de vorige keer ook al tureluurs werd gespeeld door Koné.
Liever Grygera dan Ogararu op Koné.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 05, 2006 8:41 pm

Steef schreef:Als-ie 'm nou met rechts neermaait, ok. Maar hij mist met rechts en haalt dan vol door met links. Met links kon hij echt nooit op enige manier bij de bal zijn gekomen.
Precies. En nog van achteren ook. Valt weinig op af te dingen, deze rode kaart.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 9:41 pm

Steef schreef:Het blijft een onbesuisde tackle vol op de benen terwijl de bal al een halve meter verderop is. Nog even doorzeuren en er wordt straks nog besloten dat Biseswar eigenlijk een schorsing verdient.

Als-ie 'm nou met rechts neermaait, ok. Maar hij mist met rechts en haalt dan vol door met links. Met links kon hij echt nooit op enige manier bij de bal zijn gekomen.
Hij maait helemaal niet. Z'n linkerbaan fladdert een beetje richting Biseswar.

Ik was echt oprecht verrast door die rode kaart. Geel was het zeker, maar dit was zeer overdreven. We mogen van geluk spreken dat Ajax de boel na een aantal minuten weer onder controle wist te krijgen.

Plaats reactie