AZ - Ajax 23-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 3:25 pm

@Zuidema: hoe vond je de taktiek van Ajax en AZ deze wedstrijd? Ik vond het opvallend dat Ajax eindelijk de vrije man in het midden veelvuldig vond en deze ook aan durfde te spelen. Ik zag regelmatig leuke combinaties.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo sep 23, 2007 3:30 pm

Het verbaasde me dat LvG dit een goede wedstrijd van AZ vond. Ik zag voornamelijk ballen hoog voor de pot en dat vind ik niet echt typisch voor een ploeg waar hij trainer van is.
Waren de voorgaande wedstrijden zo slecht dat hij dit al als aanknopingspunt ziet?

GangstaRiB
Berichten: 16887
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 23, 2007 3:33 pm

Arthur schreef:Het verbaasde me dat LvG dit een goede wedstrijd van AZ vond. Ik zag voornamelijk ballen hoog voor de pot en dat vind ik niet echt typisch voor een ploeg waar hij trainer van is.
Waren de voorgaande wedstrijden zo slecht dat hij dit al als aanknopingspunt ziet?
Blijkbaar... Ik heb AZ tegen die Portugezen gezien en daar stond AZ werkelijk op breken. Ajax speelde gewoon op een manier waar AZ een hekel aan heeft. Weinig ruimte weggeven, wachten op de uitvallen en voor de rest heel georganiseerd blijven voetballen. AZ kon daar weinig mee. Misschien zag Van Gaal schijnoverwicht...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 23, 2007 3:44 pm

Zo, terug uit Alkmaar. Die hebben we weer effe lekker op hun plaats gezet!

Het gaat wedstrijd bij wedstrijd weer de goede kant op met het voetbal, volgende week tegen VVV even aan het doelsaldo werken en we staan weer prima bovenaan.

Was een leuke middag, Stekelenburg is een held!

GangstaRiB
Berichten: 16887
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 23, 2007 3:46 pm

Thijs schreef:Zo, terug uit Alkmaar. Die hebben we weer effe lekker op hun plaats gezet!

Het gaat wedstrijd bij wedstrijd weer de goede kant op met het voetbal, volgende week tegen VVV even aan het doelsaldo werken en we staan weer prima bovenaan.

Was een leuke middag, Stekelenburg is een held!
Zo ging het vorig jaar ook... even uithalen tegen Excelsior... :00001595.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 3:48 pm

Raymon schreef:@Zuidema: hoe vond je de taktiek van Ajax en AZ deze wedstrijd? Ik vond het opvallend dat Ajax eindelijk de vrije man in het midden veelvuldig vond en deze ook aan durfde te spelen. Ik zag regelmatig leuke combinaties.
Jammer voor Stam, maar ik was eerlijk gezegd wel blij dat Heitinga een linie naar achteren moest. Van daaruit komt hij veel beter tot zijn recht. Voor de defensie denkt ie echt teveel als een verdediger, zoals al eerder gezegd. En dat is funest voor het uitkomen, omschakelen en opbouwen. Onbegrijpelijk dat Ten Cate daarin zo halsstarrig is en Johnny op die plek blijft neerzetten. Het was nu nog beslist niet geweldig, maar een beginnetje van de vrije man vinden inclusief opbouw en doorschakelen was inderdaad eindelijk hier en daar te zien. Hopelijk is het HTC ook opgevallen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 23, 2007 3:49 pm

at gangster: Je hebt een moeilijk leven zeker? :aai.gif:

Laat die jongen nou ff genieten van vandaag. :ajaxsmiley.gif:

Jaap kán zijn laatste wedstrijd gespeeld hebben woensdag. :blush.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 3:55 pm

Als Stam zwaar geblesseerd is, moet er komende winter indien mogelijk al een vervanger gehaald worden.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo sep 23, 2007 3:56 pm

Thijs schreef:volgende week tegen VVV even aan het doelsaldo werken en we staan weer prima bovenaan.
We staan nu toch ook al prima bovenaan?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 23, 2007 3:57 pm

Bertje schreef:Als Stam zwaar geblesseerd is, moet er komende winter indien mogelijk al een vervanger gehaald worden.
Eigenlijk zou dat sowieso al moeten, dan kan de nieuwe al een beetje wennen.

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 23, 2007 4:05 pm

Het ziet er dus naaruit dat we voorlopig met het duo Heitinga-v.d. Wiel gaan spelen achterin. Maar als een van die twee wegvalt?? Colin?? :excited.gif:


In de winterstop MOETEN er een creatieve middenvelder en een centrale verdediger bij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 4:10 pm

Nu kan HTC echt niet meer om Van der Wiel heen. :ajaxsmiley.gif:

Ieder nadeel heb se voordeel.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 4:10 pm

Jöhnk schreef:Nu kan HTC echt niet meer om Van der Wiel heen. :ajaxsmiley.gif:
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo sep 23, 2007 4:13 pm

Neefkens schreef:
Bertje schreef:Als Stam zwaar geblesseerd is, moet er komende winter indien mogelijk al een vervanger gehaald worden.
Eigenlijk zou dat sowieso al moeten, dan kan de nieuwe al een beetje wennen.
Eigenlijk had dat dus gewoon al in deze zomerstop moeten gebeuren. Want dit kon iedereen met een beetje verstand aan zien komen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 23, 2007 4:15 pm

Colin is dadelijk ook weer fit. En die kan in het midden haast net zo goed uit de voeten als op de back-positie! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2007 4:16 pm

Afbeelding

:666.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 23, 2007 4:18 pm

LouisXIV & co schreef:
Thijs schreef:volgende week tegen VVV even aan het doelsaldo werken en we staan weer prima bovenaan.
We staan nu toch ook al prima bovenaan?
Allebei doelsaldo van +12. Van VVV moeten we ruim kunnen winnen, weet eigenlijk niet tegen wie PSV speelt. NAC uit ofzo?

Anyway, héél belangrijke overwinning. Bij een nederlaag was het weer crisis en nu zal de sfeer ongetwijfeld prima zijn. Merkte ik vrijdag op de training al trouwens, ik denk dat de klap van Slavia nu wel verwerkt is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2007 4:19 pm

Voetske schreef:
Ajaciedjuh schreef:Stam heeft zijn knieband verrekt / opgerekt of gescheurd, dus dat ziet er niet goed uit. Stam / Vermaelen zijn we een minimaal een aantal weken kwijt.
Denk dat we beter effe kunnen afwachten, eerst zou het de enkel zijn nu heeft men het weer over de knie van Vermaelen.
Afbeelding

Zeg het maar: is het zijn enkel of knie (lijkt mij helaas het laatste)!?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 4:20 pm

Ziet er uit als kuitbeen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo sep 23, 2007 4:44 pm

Wat een topdag, was bere gezellig in het uitvak, slecht voetbal maar toch tevreden. Op naar kozakken :drecul.gif: !

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo sep 23, 2007 5:19 pm

Beloki schreef:
LouisXIV & co schreef:
Mr. Ajax schreef:Nou ik lees dat pelle toch een aantal kansen heeft verprutst...Met Koevermans in zijn plaats had dat helemaal anders kunnen zijn hoor...
AZ verruilt Koevermans voor Pelle
Ajax laat Perez gaan, en haalt een prutsende Luque

En psv ligt in een deuk, want zij hebben nu Koevermans en Perez. Als die twee psv aan de titel helpen, mogen de TD's van AZ en Ajax zich goed achter de oren krabben.
Aach, je kan evengoed zeggen dat Ajax Suarez haalt voor Perez. Beetje stemmingmakerij van jou.
Nee, hoor. Ajax heeft Suarez ipv Babel gehaald.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2007 5:26 pm

Jabu schreef:
Beloki schreef:
LouisXIV & co schreef: AZ verruilt Koevermans voor Pelle
Ajax laat Perez gaan, en haalt een prutsende Luque

En psv ligt in een deuk, want zij hebben nu Koevermans en Perez. Als die twee psv aan de titel helpen, mogen de TD's van AZ en Ajax zich goed achter de oren krabben.
Aach, je kan evengoed zeggen dat Ajax Suarez haalt voor Perez. Beetje stemmingmakerij van jou.
Nee, hoor. Ajax heeft Suarez ipv Babel gehaald.
Yep, Perez was slechts een reserve speler! Kun je nagaan wat een kwaliteit we hadden! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 23, 2007 5:32 pm

Zou het kunnen zijn dat de vele blessures bij AJAX een indicatie zijn hoeveel werk voetbal AJAX speelt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 23, 2007 5:36 pm

Voetske schreef:Vertonghen krijgt de wind van VOREN van HtC.Vertonghen oogt zeer langzaam ...
Maar herstelde even later prima. Ik heb het eerste half uur helaas moeten missen, maar ik reken Vertonghen samen met Stekelenburg, Heitinga, Suarez en Huntelaar tot de uitblinkers bij Ajax. Sowieso een goede wissel van Ten Cate om Vertonghen naar achteren te halen als antwoord op de Donk-Jenner-wissel van Van Gaal.

Ik las ergens anders kritiek van Zuidema op het spel van Huntelaar als aanspeelpunt. Verbazingwekkend, want Huntelaar hield de bal veelvuldig in moeilijke situaties bij zich. Ik ben het er wel mee eens dat het jammer is dat Huntelaar het allemaal niet een tandje sneller lijkt te kunnen.

Verder heerlijk dat Steek die pingel stopte. Het is natuurlijk niet zo, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat Vink AZ maar al te graag wilde helpen. Urby werd duidelijk aan z'n shirtje getrokken bij de 1-2. De penalty was wel degelijk een penalty, maar laat dan alle scheidsrechters bij ieder zulk duel een penalty geven.

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat wij over een superduo beschikken met Suarez en Huntelaar, die zich zonder Sneijder achter zich steeds meer in z'n element voelt. Als Ten Cate dan nog Heitinga en/of Van der Wiel achterin houdt, Maduro opstelt op het middenveld, Vertonghen een basisplaats gunt en Rommedahl zo snel mogelijk uit de basis haalt voor Kennedy, staat er een hele aardige ploeg. Het was vandaag al niet eens zo rot en een verdiende overwinning.
Jöhnk schreef:Luque in het zijnet. Grote kans hoor.
Ik kan nog steeds weinig zeggen over de Luque van nu, maar tot nu toe is het kut met peren. Hij durft niets, speelt slap en dan wil hij weer te graag. Zoals bij die kans van vandaag, waarbij hij gewoon had kunnen wachten totdat Huntelaar positie had gekozen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2007 5:36 pm

Voetske schreef:Zou het kunnen zijn dat de vele blessures bij AJAX een indicatie zijn hoeveel werk voetbal AJAX speelt.
In de periode Blind en Koeman hadden we ook altijd veel blessures. We hebben alleen een beginperiode onder HtC weinig blessures gehad. Ik denk zelf dat het veel meer te maken heeft met ons fantastische veld. Ajax moet in tegenstelling tot de rest er een half seizoen op spelen. Het veld is hard en we glijden veel weg. Dat zijn klappen op de gewrichten.

Plaats reactie