Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 15, 2007 9:58 pm

Vooral net te hoog inderdaad. Vooral Vermaelen had zeeën van ruimte in de 16.

Ik miste verder ook de afstandschoten, hoor. Heb er in de hele wedstrijd 2 geteld. Eén via Bakircioglu van een metertje of 30 en 1 geweldige afzwaaier van Heitinga in de laatste minuten van de wedstrijd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 15, 2007 10:00 pm

Giacomo Puccini schreef:
Ik vond die 4256387 corners en vrije trappen van Bakkericioglu juist heel weinig opleveren. Maar misschien verwacht ik wel gewoon te veel omdat ik Sneijder gewend ben..
Sneijders corners waren in 9 van de 10 gevallen veel te scherp en dus een prooi voor de keeper. Zijn vrije trappen troffen wel geregeld doel, maar daar zaten ook flink wat poeiers over of naast het doel bij. Dat formidabel afstandschot vlak buiten de 16, die heb ik wel gemist. Maar daarmee zou je het slechte spel van Ajax vanavond ook flink gecamoufleerd hebben.

999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 10:00 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:Wat een schandalige wanvertoning.Automatisme. positiespel, passie, durf, opstelling.Het blijven eilandjes, vergeet het maar.En een coach die lult en lult en maar blijft lullen.
Sluit ik me bij aan. Heeft ook geen ene f*ck met een gemiste strafschop (hoe slecht genomen ook) te maken. Ajax heeft gewoonweg puur slecht gespeeld. En dat is spelers en coach kwalijk te nemen.
En ook geen ruk met het vertrek van Sneijder en Babel te maken.Vor Babel heb je ruimschoots de tijd gehad om een goede vervanger te regelen.Sneijder is een ander verhaal maar kan toch niet zo zijn dat een speler heel AJAX in elkaar laat donderen.Nee, met Sneijder werdt het een ander nog een beetje gecamoufleerd wat voor armoedige buitenspelers we hebben, hoe armoedig het gesteld is met het positie spel en automatisme.Hoe weinig men echt de vrije man weet te vinden en hoe weing men de spits in stelling weet te brengen.

Over de penaltie kan ik kort zijn, maar dat doe ik niet.Wat een ordinaire misselijkmakende swalbe was dat van Suarez.En vooral dat juichen naderhand daar ga je bijna van over je nek.

AJAX ONWAARDIG !!!!
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 15, 2007 10:02 pm

AJAX ONWAARDIG !!!!
Je hebt het er niet over, maar het missen van die strafschop is ook Ajax-onwaardig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 15, 2007 10:03 pm

Vind je? Bij Huntelaar is dat al bijna een zekerheidje, hoor.

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 15, 2007 10:03 pm

Een saaie en erg matige pot, maar Ajax heeft zeker kans in de return !
Kansen genoeg...al werden ze knap verprutst. Maar ja, men heeft tijd om meer ingespeeld te raken en ik zie Ajax wel winnen in Praag :biggthumpup.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » wo aug 15, 2007 10:03 pm

onze backs waren drama, terwijl die de meeste vrijheid hadden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

jabu

Bericht door jabu » wo aug 15, 2007 10:04 pm

Als je KJH verwijt dat hij die penalty mist kan je Suarez ook verwijten dat hij een 100% kans voor open doel mist. Helaas gebeuren dat soort dingen. Ik vond het veel storender dat Ajax zo enorm laconiek leek te voetballen. Ten Cate en Groenendijk riepen en roepen heel hard dat Slavia niets voorstelt, maar wat stelt Ajax dan voor als je thuis verliest? Zo denigrerend over je tegenstander doen past niet na het debacle van vorig jaar. Nu leek het wel alsof de spelers het ook allemaal wat makkelijk opvatte. Ajax moet tegen ieder elftal in de voorronde CL 200% geven!

Vreemd vond ik bovendien dat Sarpong er in kwam voor Rommedahl. Die jongen is het hele vorig jaar niet in de plannen van Ten Cate voorgekomen en moet het nu op zo'n belangrijk moment doen? Dat was vorig jaar ook al zo met Vertongen. Colin die had nu rust natuurlijk ook niet meer terug mogen komen. Zet dan Vd Wiel of Maduro er in.

Sommige 'supporters' zagen het waarschijnlijk van te voren al aankomen:
Voetbalsupporters raken slaags in Amsterdam

AMSTERDAM - Voorafgaand aan de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn woensdagavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden.

De politie hield zes Tjechische supporters aan, liet een woordvoerster woensdagavond weten.

De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam Arena. De amokmakers stapten uit bij station Wibautstraat in Amsterdam-Oost, waarna de vechtpartij buiten doorging. De Mobiele Eenheid moest daar optreden.

Toeristen

De gewonden moesten naar het ziekenhuis, maar de politiewoordvoerster kon nog niet zeggen hoe ze eraan toe zijn. Onder hen zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden.

Zij belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur.
Nu.nl

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 15, 2007 10:08 pm

Een zéér treffend citaat van ene Carel op AN:

Ik ben rood, ik ben wit enige wat bij ons telt is geldbezit.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 15, 2007 10:14 pm

Pfff, wat een drama zeg. In de loop van de wedstrijd voelde je het gewoon aankomen. En na die penalty had ik eigenlijk geen moment het idee dat we nog een doelpunt gingen maken. Het zag er allemaal weer zo mat en ongeïnspireerd uit. Daar heb ik toch wel erg veel moeite mee hoor. Het is verdomme één van de belangrijkste wedstrijden van het jaar.

Als Suarez z'n kansen had benut en Huntelaar die penalty maakt was het al klaar geweest maar nu moet ik het nog maar zien. Er zal weinig ruimte liggen en als we niet snel een doelpunt maken krijgen we het nog heel erg lastig.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 15, 2007 10:14 pm

Voetske schreef:Nee, met Sneijder werdt het een ander nog een beetje gecamoufleerd wat voor armoedige buitenspelers we hebben, hoe armoedig het gesteld is met het positie spel en automatisme.Hoe weinig men echt de vrije man weet te vinden en hoe weing men de spits in stelling weet te brengen.
Precies. Ik kan er werkelijk niet met mijn verstand bij, hoe ongelooflijk stompzinnig er soms gevoetbald werd. Voorbeeld: in de eerste helft heb ik Vermaelen uitsluitend van achteruit zien openen op Urby. Een paar keer kwam die dan langs zijn man, maar voor het merendeel liep hij in een fuik, want Rommedahl was kennelijk nergens te bereiken, Heitinga schoof niet naar voren en bood zich niet aan en Suarez (die wil ik daarin nog wel krediet geven) stond veel te diep richting 16. Gevolg: balverlies of de bal moest weer terug naar achteren. En dat een helft lang. Je kon het uittekenen. En Ten Cate zat erbij en keek ernaar. Nota bene aan zijn kant ook nog. In de rust heeft Ten Cate Vermaelen kennelijk gewezen op andere mogelijkheden dan alleen openen op Urby, want de 2e helft passte hij tenminste wat gevarieerder. Zelfs Heitinga durfde wat uit zijn schulp te kruipen. Maar het bleef van een stuitende armoede. Echt diep triest voor een club als Ajax. Dat resultaat is natuurlijk knap kut, maar het spel, daar heb ik echt een gigantische kater van.

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 15, 2007 10:17 pm

Tussenstand MoM op AN:
Thomas Vermaelen 25.0%
Luis Suárez 20.7%
Jaap Stam 16.4%
Kennedy Bakircioglü 7.9%
Niemand 7.1%
Jurgen Colin 7.1%
John Heitinga 2.9%
Hedwiges Maduro 2.5%
Gabri 1.8%
Klaas-Jan Huntelaar 1.1%
Ik ga toch voor de nr 5. WHAT THE FUCK doet Colin op 6? Ik word gek, denk ik. Maduro? Die gast heeft GVD niet eens gespeeld. Niemand neemt die stemming dus serieus. Zonde.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 15, 2007 10:18 pm

ff kijken 2 nieuwe backs..
ff kijken 1 nieuwe middenvelder
ff kijken 1x die vanaf links kan en een centrum spits die Huntelaar eruit weet te spelen. Die jongen speelt in de hele voorbereiding al.... Maar dan ook nog de durf hebben om een penalty te nemen. Man je lijkt Seedorf wel :drecul.gif:

Maar goed de wedstrijd. 1e helft wat halve kansen en een heleboel foutieve passen van 2 of 3 meter op elkaar. Veel Veel domme overtredingen. Praag werd in de 1e helft al een aantal keren gevaarlijk en hadden het idee.....
2e helft Swalbe maar tot aan dat moment nog geen enkele uitgespeelde kans. Suarez had contact met zijn tegenstander... Zelfde als Urby er was contact.
Maar verder was het net als het weer :biggrin.gif: dramatisch slecht.

Sommige durven hier al te zeggen opzet...? nee hoor wel bedacht plan, van onze MvG.
De miljoenen die Ajax heeft binnen gehaald worden weggeboekt in de boeken, want Ajax moest CL halen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 15, 2007 10:24 pm

Komt helemaal goed daar in Praag, kansen zat.
YNWA

999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 10:25 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:Nee, met Sneijder werdt het een ander nog een beetje gecamoufleerd wat voor armoedige buitenspelers we hebben, hoe armoedig het gesteld is met het positie spel en automatisme.Hoe weinig men echt de vrije man weet te vinden en hoe weing men de spits in stelling weet te brengen.
Precies. Ik kan er werkelijk niet met mijn verstand bij, hoe ongelooflijk stompzinnig er soms gevoetbald werd. Voorbeeld: in de eerste helft heb ik Vermaelen uitsluitend van achteruit zien openen op Urby. Een paar keer kwam die dan langs zijn man, maar voor het merendeel liep hij in een fuik, want Rommedahl was kennelijk nergens te bereiken, Heitinga schoof niet naar voren en bood zich niet aan en Suarez (die wil ik daarin nog wel krediet geven) stond veel te diep richting 16. Gevolg: balverlies of de bal moest weer terug naar achteren. En dat een helft lang. Je kon het uittekenen. En Ten Cate zat erbij en keek ernaar. Nota bene aan zijn kant ook nog. In de rust heeft Ten Cate Vermaelen kennelijk gewezen op andere mogelijkheden dan alleen openen op Urby, want de 2e helft passte hij tenminste wat gevarieerder. Zelfs Heitinga durfde wat uit zijn schulp te kruipen. Maar het bleef van een stuitende armoede. Echt diep triest voor een club als Ajax. Dat resultaat is natuurlijk knap kut, maar het spel, daar heb ik echt een gigantische kater van.
Inderdaad, als ik hier de beelden neer moet zetten over de kinderlijke fouten die voor het zoveelste jaar weer gemaakt worden dan heb ik minimaal 80 minuten beeldmatriaal.Maar ook het doorschuiven, in laten zakken( waardoor je je man meenneemt ) er over heen gaan .in combinatie de vrije man zoeken of in ieder geval een poging wagen om bij dubbele dekking door snel balcirculatie de vrije man te vinden zie je niet een keer ...

En dan op het laatst dat gezicht van HtC die dan vanalles en nog wat aan elkaar zit te lullen :1evil.gif:
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 15, 2007 10:27 pm

InnerHarbour schreef:Komt helemaal goed daar in Praag, kansen zat.
Kansen binnen schieten is ook onderdeel van voetbal. Ten Cate heeft gelijk: als je de doelpunten niet maakt dan verdien je ook niet om te winnen.
Ajax!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 15, 2007 10:28 pm

laat me raden over de persconferentie: Sneijder bla bla.. Vond dat Ajax veel en veel beter was... Dat het eigenlijk 3 of 4-0 had moeten worden. De penalty was die ajax tegen kreeg onterecht...
Man word wakker en kijk eens naar jezelf :1evil.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 15, 2007 10:30 pm

Ten Cate moet zijn muil houden die is verantwoordelijk voor die sukkel op rechtsback.
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 15, 2007 10:34 pm

Voetske schreef:
Inderdaad, als ik hier de beelden neer moet zetten over de kinderlijke fouten die voor het zoveelste jaar weer gemaakt worden dan heb ik minimaal 80 minuten beeldmatriaal.Maar ook het doorschuiven, in laten zakken( waardoor je je man meenneemt ) er over heen gaan .in combinatie de vrije man zoeken of in ieder geval een poging wagen om bij dubbele dekking door snel balcirculatie de vrije man te vinden zie je niet een keer ...

En dan op het laatst dat gezicht van HtC die dan vanalles en nog wat aan elkaar zit te lullen :1evil.gif:
Minimaal 80 minuten, Voetske? Wel een boekenkast vol met dvd's. Inderdaad, de patronen die je daar ook noemt... Dat moet er toch geramd in kunnen zitten na 1 jaar training onder 1 coach? Of geeft mijn voorbeeld aan dat bijvoorbeeld die Vermaelen maar 1 hersencel bezit zodat de trainer hem in de rust wel móet wijzen op andere afspeelmogelijkheden? Hoe is het in godsnaam mogelijk? Kan Vermaelen dat zelf niet bedenken? En waar is Stam op zo'n moment? Waarom vloekt ie Heitinga niet de grond in dat ie zich vrij moet lopen, desnoods gaten moet trekken voor een opkomende verdediger. noem maar op... Waar is AJAX gebleven???
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo aug 15, 2007 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » wo aug 15, 2007 10:40 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:

Minimaal 80 minuten, Voetske? Wel een boekenkast vol met dvd's. Inderdaad, de patronen die je daar ook noemt... Dat moet er toch geramd in kunnen zitten na 1 jaar training onder 1 coach? Of geeft mijn voorbeeld aan dat bijvoorbeeld die Vermaelen maar 1 hersencel bezit zodat de trainer hem in de rust moet wijzen op andere afspeelmogelijkheden? Hoe is het in godsnaam mogelijk? Kan Vermaelen dat zelf ook niet bedenken? En waar is Stam op zo'n moment? Waarom vloekt ie Heitinga niet de grond in dat ie zich vrij moet lopen, desnoods gaten moet trekken voor een opkomende verdediger. noem maar op... Waar is AJAX gebleven???
Diepe zucht ( herhalend ) , Waar is AJAX gebleven !?!? ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 15, 2007 10:40 pm

Ik heb geen idee. Van Ajax heb ik eerlijk gezegd al jaren niets meer gezien.... :tranen.gif:
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 15, 2007 10:41 pm

Zuidema schreef: Waar is AJAX gebleven???
Op YouTube. Rotterdam. Inter Milan 1972.

Zo mooi wordt het toch niet meer, dus ik draai af en toe lekker een oude film a la the Godfather, en voor de rest zoeken ze het maar uit.

:ajaxsmiley.gif: :drecul.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 15, 2007 10:43 pm

Ik vind dat ze die lamlul van een Van Geel moeten ontslaan als hij niet met 2 topaankopen komt. Of Ten Cate moet gewoon de eer aan zichzelf houden ( want hij gaat met dit materiaal niks presteren. Aan de ene kant omdat de selectie niet goed genoeg is en aan de andere kant omdat hij zelf ook een lamlul is die alleen maar ouwehoert)
IK GELOOF!!!!!!

Rob

Bericht door Rob » wo aug 15, 2007 10:46 pm

Ik zie het ze in Praag helemaal niet redden en dat is maar goed ook. Met dit zootje hebben we niets te zoeken in de CL en zit je tweewekelijks naar dit soort wanvertoningen te kijken. Het is echt weer een tijd geleden dat ik zo'n kwalitatief armzalig Ajax heb gezien. Je moet er niet aan denken dat Stam ook nog eens wegvalt...

Kennedy was voorin de enige die me nog in positieve zin opviel. Achterin Stam en Vermaelen degelijk, Colin en Urby beschamend. Suarez werkte hard, is een leuk rommelaartje, maar weer geen speler die bij ons past en het niveau opkrikt. Het wachten is op de volgende kansloze aankoop van 'verlosser' Van Geel.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 15, 2007 10:49 pm

Ben ik trouwens de enige die in slaap is gevallen tijdens de wedstrijd?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie