Ajax - Heracles Almelo

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 01, 2007 8:18 pm

Van uitlachen is geen sprake. Ze zullen opgelucht ademhalen.

Laten we wel wezen, als PSV de titel misloopt gaat het af als een gieter. Voor Ajax is de titel inmiddels een bonus, wij rekenen nergens op (maar we hopen wel).
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo apr 01, 2007 8:35 pm

Laten wij onze wedstrijden nou maar gewoon winnen en Psv een keer goed op hun bek gaan.Maar het zal toch een hele kluif worden.
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 01, 2007 8:37 pm

Ajax Rules schreef:@Dubbel: onzin natuurlijk.....Wanneer psv 0-0 speelt tegen NEC en vervolgens 3 keer moeizaam met 1-0 wint, terwijl Ajax de ene 5-0 na de andere speelt, zullen ze ons alleen maar extra uitlachen.
Kun jij je die 2e titel van coach RK bij Ajax nog goed herinneren? Strompelend naar het einde terwijl we in december de titel al min of meer hadden gevierd. Bij mij gaf dat behoorlijk wat chagrijn. Hoe heb jij die titel ervaren?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 01, 2007 8:57 pm

Voetske schreef:Laten wij onze wedstrijden nou maar gewoon winnen en Psv een keer goed op hun bek gaan.Maar het zal toch een hele kluif worden.

Klopt, maar vrijdag was de kans 10% en nu 30%. Het gaat nog de goede kant op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 02, 2007 3:16 am

Ik heb net de samenvatting gekeken en ik vind het wel apart dat Joey na afloop kritiek op hem had. KJH was bij iedere gevaarlijke aanval betrokken en zette zelfs een aantal aanvallen op met listige passjes of goede kaatsen.

[Wimpey-mode/on]

Je lijkt Ten Cate wel, Joey.

Wimpey-mode/off]

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kritiek op Babel. Hij maakte zo nu en dan de verkeerde keuzes maar die jongen barst van het talent. Boakye zal het hele seizoen niet zo vaak z'n tegenstander z'n rug hebben gezien als vandaag.

Sneijder verdient ook een pluim. Ik heb hem het hele seizoen nog niet zo vaak zien openen op Babel als vandaag. Hij lijkt het echt te gaan leren. Wesleij speelt sowieso het sterkste seizoen van z'n loopbaan tot nu toe. Onze kabouter is een van de spelers die duidelijk beter is geworden onder Ten Cate. Als hij zo blijft spelen mag, nee móét hij van mij blijven.

Er zaten een aantal zeer mooie aanvallen tussen en Ajax had zeker met minimaal 6-0 moeten winnen. Jammer van de gemiste kans, maar over het doelsaldo maak ik me niet zo heel veel zorgen.

999

Bericht door 999 » ma apr 02, 2007 7:25 am

Achterstand op PSV slinkt tot drie punten na zege op Heracles

Ajax gelooft weer in titel

AMSTERDAM, maandag
In het stadion van de 47 grasmatten werd gezongen over kampioenen en het klonk ditmaal niet eens spottend. De aanhang van Ajax gelooft er weer in en na weken van gepaste voorzichtigheid gaf ook Henk ten Cate zich over aan de spectaculaire ontwikkelingen in de eredivisie. „Het is heel erg spannend. We zijn nog steeds afhankelijk van PSV, maar moeten de druk nu hoog proberen te houden”, zei de coach, die van Ajax alleen nog maar overwinningen verwacht. Gisteren begroette hij de eerste van de vijf, tegen het kansloze Heracles: 3-0.

Vorig seizoen verraste Heracles nog door in Amsterdam gelijk te spelen. Maar tegenwoordig moet de ploeg van Ruud Brood het niet hebben van uitwedstrijden, getuige ook het lamentabele doelsaldo: 4-37. Het resterende programma is ongemeen pittig te noemen, want er volgen nog duels met AZ, Feyenoord en erfvijand FC Twente. Door de nederlaag van gisteren en de zege van Excelsior zakt Heracles naar de zestiende plaats. De nacompetitie doemt op.

Verliezen bij Ajax leek, gezien het verweer, ingecalculeerd. „Ons sterke collectief van de laatste weken heb ik niet gezien”, zei Brood over de figurantenrol. „We toonden weinig initiatief, waren angstig en kozen al snel voor de lange bal. Tja, die ben je hier dan snel kwijt.” Hij trof het echter dat Ajax een povere eerste helft afdraaide, in een te laag tempo. Ten Cate: „Het was te slap. Er stond geen ploeg die voor een kampioenschap speelde.”
En daar had hij wel op gerekend na de vlijmscherpe training van vrijdag. Edgar Davids blesseerde Hedwiges Maduro. Diverse omstanders spraken er schande van, maar Ten Cate deed het af als bedrijfsongevalletje. „Zoiets kan altijd gebeuren. Ik heb de spelers juist gecomplimenteerd met de wijze waarop er werd getraind.”

De Amsterdamse coach wil juist diezelfde verbetenheid in de resterende wedstrijden terugzien, wetende dat het de sleutel tot succes kan zijn. Hij hamerde er in de rust andermaal op en zag het resultaat: „Meer druk en veel beweging zonder bal. Ook werden de spitsen sneller gezocht.” Klaas-Jan Huntelaar maakte twee treffers binnen evenzoveel minuten. Hij werd bediend door achtereenvolgens Ryan Babel en Wesley Sneijder, die net over de middenlijn de bal veroverde, de achterhoede van Heracles spleet en tussen twee medespelers en zichzelf kon kiezen. Het werd dus Huntelaar, die zijn negentiende competitietreffer mocht maken; tevens zijn zevende in de laatste drie duels.

Zelf had Sneijder de score geopend, met de zoveelste vrije trap van dit seizoen. Staand in de hoek waar hij zou worden verslagen, zette Martin Pieckenhagen zelf de muur neer. Een inschattingsfout derhalve, maar de doelman maakte zijn fout goed door een aantal zekere doelpunten in de knop te breken.

Hoogtepunten waren verder de ragfijne passes van Roger – die zijn geschorste landgenoot Gabri verving – de hakballen en vinnige acties van doordouwer Davids, de versnellingen van Babel en toch nog zestien reële kansen. De fletse rechterflank, met George Ogararu en Tom de Mul, stak daar schril bij af.

Van Heracles werd niets meer vernomen en daarom rest de vraag of Ajax niet wat schotvaardiger had moeten zijn. Immers, er zitten nu nog drie doelpunten tussen PSV en de naaste belager. Maar daar had Ten Cate een nogal cryptische verklaring voor. „Eigenlijk is het nog maar één doelpunt in plaats van drie. Want PSV moet nog een keer verliezen.”

Hij moest er zelf om lachen. „Deze wijsheid is mij ook maar ingefluisterd.” Hoe dan ook, zulke theorieën maken het slot van de competitie er een stuk aardiger op.

Ajax - Heracles 3-0 (1-0). 11. Sneijder 1-0, 50. Huntelaar 2-0, 52. Huntelaar 3-0. Scheidsrechter: Haverkort. Toeschouwers: 50.000. Gele kaart: Looms (Heracles)
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma apr 02, 2007 8:01 am

Goed resultaat natuurlijk. Drie puntjes in zowel de stand als het doelsaldo. Het kon de voorlaatste wedstrijd wel eens erg belangrijk worden als wij thuis tegen Sparta en psv uit in Utrecht speelt. We gaan nergens meer vanuit, maar hopen doen we natuurlijk wel weer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 9:04 am

Thomas schreef:Ik heb net de samenvatting gekeken en ik vind het wel apart dat Joey na afloop kritiek op hem had. KJH was bij iedere gevaarlijke aanval betrokken en zette zelfs een aantal aanvallen op met listige passjes of goede kaatsen.
Jij hebt de hele wedstrijd niet gezien. KJH begon de wedstrijd al met een verkeerde balaanname en later ging er bij hem ook veel fout. Maar ach, ik wil niet mopperen. Hij scoort twee goals, daar staat hij voor.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kritiek op Babel. Hij maakte zo nu en dan de verkeerde keuzes maar die jongen barst van het talent. Boakye zal het hele seizoen niet zo vaak z'n tegenstander z'n rug hebben gezien als vandaag.
Luister, ik ben een fan van Babel. Die jongen heeft veel talent en verdient krediet (dat hij trouwens ook krijgt). Maar gisteren was hij keer op keer ongelukkig in de eindpass en speelde hij vaak de bal te ver voor zich uit. Hij werd niet voor niets gewisseld.

Sneijder verdient ook een pluim. Ik heb hem het hele seizoen nog niet zo vaak zien openen op Babel als vandaag. Hij lijkt het echt te gaan leren. Wesleij speelt sowieso het sterkste seizoen van z'n loopbaan tot nu toe. Onze kabouter is een van de spelers die duidelijk beter is geworden onder Ten Cate.
Dacht het wel. Sneijder was gisteren ongrijpbaar, vooral in de eerste helft.
Als hij zo blijft spelen mag, nee móét hij van mij blijven.

Die gaat weg.

999

Bericht door 999 » ma apr 02, 2007 9:21 am

joey schreef:
Thomas schreef:Ik heb net de samenvatting gekeken en ik vind het wel apart dat Joey na afloop kritiek op hem had. KJH was bij iedere gevaarlijke aanval betrokken en zette zelfs een aantal aanvallen op met listige passjes of goede kaatsen.
Jij hebt de hele wedstrijd niet gezien. KJH begon de wedstrijd al met een verkeerde balaanname en later ging er bij hem ook veel fout. Maar ach, ik wil niet mopperen. Hij scoort twee goals, daar staat hij voor.
Luister, ik ben een fan van Babel. Die jongen heeft veel talent en verdient krediet (dat hij trouwens ook krijgt). Maar gisteren was hij keer op keer ongelukkig in de eindpass en speelde hij vaak de bal te ver voor zich uit. Hij werd niet voor niets gewisseld.

Sneijder verdient ook een pluim. Ik heb hem het hele seizoen nog niet zo vaak zien openen op Babel als vandaag. Hij lijkt het echt te gaan leren. Wesleij speelt sowieso het sterkste seizoen van z'n loopbaan tot nu toe. Onze kabouter is een van de spelers die duidelijk beter is geworden onder Ten Cate.
Dacht het wel. Sneijder was gisteren ongrijpbaar, vooral in de eerste helft.
Als hij zo blijft spelen mag, nee móét hij van mij blijven.

Die gaat weg.
[fronsende wenkbrauwen aan] Veel fout bij KjH ? [fronsende wenkbrauwen uit]
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 02, 2007 10:45 am

Spijker schreef:Goed resultaat natuurlijk. Drie puntjes in zowel de stand als het doelsaldo. Het kon de voorlaatste wedstrijd wel eens erg belangrijk worden als wij thuis tegen Sparta en psv uit in Utrecht speelt. We gaan nergens meer vanuit, maar hopen doen we natuurlijk wel weer.
Als de zaak nog gaat kantelen in het voordeel van Ajax, dan moet het in de komende twee weken gebeuren: NEC - PSV en PSV - Twente, met de twee Liverpool-wedstrijden er omheen. Als ze NEC en Twente overleven, dan geven ze het bij Utrecht ook niet meer weg, want die zijn gewoon bagger en zelfs bij een sterk Utrecht wint PSV altijd. Als PSV met een voorsprong in punten de wedstrijd tegen Twente uitkomt, dan houden ze het vast.

Het doelsaldo is irrelevant. Dat is namelijk in Ajax' voordeel, hoe gek het ook klinkt. Het doelsaldo wordt pas relevant bij een gelijk aantal punten en als die situatie zich nog gaat voordoen, dan is de kans 95% dat Ajax meteen ook een beter doelsaldo heeft dan PSV. En zo niet, dan komt dat tegen Sparta en Willem II wel goed, twee ploegen die tegen die tijd 'veilig' en dus uitgespeeld zijn, bekend staan om hun zwakke defensies en vrijwel altijd veel goals tegen krijgen van Ajax (Sparta thuis, Willem II uit). Ajax scoort sowieso makkelijker dan PSV en speelt bovendien nog vaker thuis.

Als we géén kampioen worden, dan zal het gewoon een kwestie van punten zijn. En mócht het een doelsaldo-verhaal worden, dan trekken wij aan het langste eind, t.z.t.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 10:53 am

Ik hoop het, Ko. Niets is zo frustrerend als de titel missen op doelsaldo.

Ik schat in dat PSV of betrekkelijk simpel kampioen wordt, of he-le-maal instort. In dat laatste geval heeft ook AZ nog kans, als schijnen ze dat in Alkmaar niet in de gaten te hebben. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 02, 2007 10:54 am

Je bent erg zeker. Waarom zou PSV niet uithalen tegen Vitesse thuis? Gisteren was het ook maar 3-0, terwijl er zo ongelooflijk veel ruimte lag op een gegeven moment.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:00 am

PSV scoort haast niet meer, MA. Na 16 wedstrijden had PSV een doelsaldo van 43-6, nu een doelsaldo van 66-21.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 02, 2007 11:01 am

Muisje Andersom schreef:Je bent erg zeker. Waarom zou PSV niet uithalen tegen Vitesse thuis?
Omdat PSV ontzettend moeilijk scoort en het hele seizoen al amper grote uitslagen neerzet. Als PSV alles op de aanval gooit, zijn ze achterin bovendien ontzettend kwetsbaar, met die koekenbakker van een Da Costa.

Ajax gaat in de resterende wedstrijd méér goals maken dan PSV, daar ben ik van overtuigd. Het is dus de vraag of PSV nog punten gaat verliezen. Daar ben ik niet zeker van, maar áls (herhaal: áls) het een doelsaldo-kwestie wordt, dan denk ik dat het kwartje t.z.t. onze kant op valt.

Overigens ben ik het met Joey eens: PSV gaat óf totaal instorten, óf overeind blijven. En daar voeg ik nogmaals aan toe dat een totale instorting tegen NEC en Twente gestalte zal moeten krijgen. Als PSV pal voor de aftrap in Utrecht nog meer punten heeft dan Ajax, dan is het gedaan.

K.
Still alive...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma apr 02, 2007 11:14 am

Ik vraag het me af. psv heeft het na de winterstop tegen alles en iedereen moeilijk. Die 0-0 bij Excelsior ben ik ook nog niet vergeten namelijk. Ze kunnen nog 4 keer punten morsen, waarvan ik de eerste drie confrontaties de beste kansen geef. Utrecht zal namelijk ook nog graag bij de eerste 9 willen eindigen. Het gaat iig erg spannend worden!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:17 am

Spijker schreef:Utrecht zal namelijk ook nog graag bij de eerste 9 willen eindigen.
Utrecht moet de punten zelf écht nodig hebben. Utrecht zal Ajax echt niet helpen. Daarbij bakken de mannen van Foeke Booij er dit seizoen niet veel van, zelfs niet in thuiswedstrijden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 02, 2007 11:22 am

joey schreef:
Spijker schreef:Utrecht zal namelijk ook nog graag bij de eerste 9 willen eindigen.
Utrecht moet de punten zelf écht nodig hebben. Utrecht zal Ajax echt niet helpen. Daarbij bakken de mannen van Foeke Booij er dit seizoen niet veel van, zelfs niet in thuiswedstrijden.
PSV 15 13 0 2 39 46 - 13
2 FC Twente 15 12 2 1 38 44 - 13
3 Feyenoord 15 10 4 1 34 28 - 19
4 Ajax 15 10 3 2 33 37 - 10
5 FC Utrecht 15 10 3 2 33 26 - 10

Dit is de thuisbalans, Utrecht is dus wel degelijk sterk dit seizoen.
Ik geloof er in, PSV is helemaal de weg kwijt. Zaterdag weer lekker voor NEC-PSV zitten, dat hebben ze bij lange na niet zomaar gewonnen.

Jammer dat NAC die 1-1 nog tegenkreeg, dat ene doelpuntje van Farfan zou misschien nog wel eens heel beslissend kunnen zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 02, 2007 11:23 am

joey schreef:Utrecht moet de punten zelf écht nodig hebben. Utrecht zal Ajax echt niet helpen. Daarbij bakken de mannen van Foeke Booij er dit seizoen niet veel van, zelfs niet in thuiswedstrijden.
Dat is onzin. Utrecht doet het in thuiswedstrijden net zo goed als Ajax en zelfs beter dan Az.

Is zelfs de minste gepasseerde ploeg van de eredivisie in thuiswedstrijden, als ik het wel heb.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma apr 02, 2007 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 02, 2007 11:23 am

Laten we eerst maar eens zorgen dat we zelf alles winnen, ik heb een beetje angst voor Rkc uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:24 am

brigade zuid schreef:Laten we eerst maar eens zorgen dat we zelf alles winnen, ik heb een beetje angst voor Rkc uit.
Ik ook. :blush:

RKC deed het ook prima tegen AZ.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma apr 02, 2007 11:28 am

De beste man na de winterstop bij RKC is Vertonghen... Hij wil toch zelf ook graag CL speler volgend jaar? :blush:
Pompiedom

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 02, 2007 11:30 am

joey schreef:Utrecht moet de punten zelf écht nodig hebben. Utrecht zal Ajax echt niet helpen. Daarbij bakken de mannen van Foeke Booij er dit seizoen niet veel van, zelfs niet in thuiswedstrijden
... en sowieso nooit tegen PSV.

Als het Ajax aan de titel kan helpen, denk ik niet dat je erop moet rekenen dat Utrecht vol vuur zijn 'sportieve plicht' zal doen.

Over sportieve plicht gesproken: één van de redenen waarom ik denk dat Ajax nog wel een emmertje vol goals gaat scoren, is het feit dat Ajax nog tegen Sparta (thuis!) en Willem II moet spelen. Dat zijn twee clubs die tegen die tijd veilig zullen zijn, ze hebben zwakke defensies en bovendien zijn het twee clubs die Ajax van oudsher goed gezind zijn. Op Het Kasteel is het nog wel eens pittig, maar in Amsterdam gaat Sparta áltijd royaal onderuit. En er is geen Eredivisie-stad waar Ajax traditioneel zo makkelijk en veel scoort als Tilburg.

PSV scoort moeizaam sinds de winterstop. Als die nog een keer gaan uithalen, dan zie ik dat wel in Utrecht gebeuren, of thuis tegen Vitesse. Zéker als ze de wedstrijden tegen NEC en Twente goed zijn doorgekomen. Dan zal de opluchting ze een enorme duw in de rug geven en stomen ze door naar de titel.

Serieus: ik acht de kans reëel aanwezig dat PSV, tussen de twee Liverpool-duels in, onderuit gaat in Nijmegen. Op díe wedstrijd zet ik in, als Ajacied zijnde. En als ze daar verliezen, dan krijgen ze (na een midweeks retourtje Anfield) nog een extra douw van Twente (dan krijg je dus de totale ineenstorting waar Joey het ook over heeft).

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:40 am

:yes:

En vlak het psychologische effect van puntverlies in Nijmegen niet uit. Wat NEC kan, kunnen Twente, Utrecht en Vitesse ook. Dan wordt PSV aangeschoten wild.

Mario Been kan wel een succesje gebruiken. Ik verwacht dat NEC er vol op zal klappen. Been heeft alles meegemaakt en weet heel goed dat PSV niet op een fysiek gevecht zit te wachten na een slopende wedstrijd tegen een Engelse ploeg.

De jongens van Ramoon moeten het doen. Hup NEC! :eusa_pray: :headbang:

cHr

Bericht door cHr » ma apr 02, 2007 11:50 am

Geen zorgen, Mark Otten zal de Nijmeegse ploeg leiden en zal er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat die in zichzelf gekeerde Peruviaan geen poot aan de grond krijgt. Zijn 85 kilo aan spieren ten spijt, Farfan zal geen antwoord hebben op het tactische vernuft van de Nijmeegse strateeg. Mocht die andere spierbundel van PSV weer eens meedoen, dan zal de keizer van Brakkenstein geen andere mogelijkheid zien om ook Kone aan de ketting te leggen.
Klein probleempje wordt het maken van doelpunten aan NEC kant, maar er zijn 3 lichtpuntjes waar we op kunnen hopen.
1)Romano Denneboom wil bewijzen dat PSV een grove fout heeft gemaakt door niet meer geld te bieden (volstrekt logisch overigens, maar daar kan de heer Denneboom het niet mee eens zijn)
2)Roy Beerens zal met lede ogen hebben aanschouwd dat een of andere 16 jarige snotneus nu furore maakt bij PSV in de spits, dus zal Roy zich wel willen bewijzen
3)Als er echt niets anders mogelijk is dan zal Mark Otten de ballen er zelf in moeten schieten!
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:51 am

Ahum, jij bent optimistischer dan je medesupporters.

Plaats reactie