Ajax-Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Beloki

Bericht door Beloki » do dec 28, 2006 1:59 pm

Inderdaad. Ik heb het idee dat sommige mensen hier liever Ajax zien verliezen dan winnen, omdat ze Ten Cate aan kunnen pakken. Sta je nu al heel je leven voor Ajax of voor Danny Blind?

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 2:01 pm

Neefkens schreef:
Kaboem! schreef:Het enige wat ik zeg is dat jij je Ajax ook erg eenzijdig benaderd.
Mijn basishouding is idd positief, dat houdt echter niet in dat ik geen fouten of problemen zie. Lees mijn 12.000 postings er maar op na ;)
Ik lees altijd alles van jou, hoef het derhalve niet na te lezen. :hypocrite:
Bertje for President!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 28, 2006 2:02 pm

Dan heb je niet echt op zitten letten tijdens het lezen :razz:

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 2:03 pm

Het leek wel sjabloneren. ;)
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 28, 2006 2:03 pm

Beloki schreef:Inderdaad. Ik heb het idee dat sommige mensen hier liever Ajax zien verliezen dan winnen, omdat ze Ten Cate aan kunnen pakken. Sta je nu al heel je leven voor Ajax of voor Danny Blind?
Wat een loze insinuatie. :nooo:

Ik zie het allerliefst een goed Ajax. Maar kritiek (positief of negatief) moet altijd kunnen, dacht ik zo.

Maxwell

Bericht door Maxwell » do dec 28, 2006 2:06 pm

joey schreef:
Lucas schreef:
joey schreef:Dit jaar zal HtC gebruiken om de kloof met PSV te verkleinen. (Dan moet PSV ook een beetje meewerken, want tot op dit moment verspeelt die ploeg weinig punten. Daar heb je ook mee te maken.) Komende zomer kan er doorgeselecteerd worden. HTC heeft in het verleden zijn teams altijd prima laten voetballen. Het komt goed. :yes:
Een overgangsjaar? Je bent erg gek op ten Cate. Bij andere coaches schreeuwde je dat dat soort jaren niet bestaan bij een topclub
PSV heeft maar 9 punten verspeeld in 19 wedstrijden. Op dit moment is die ploeg te sterk voor Ajax. Ajax wordt tweede en had zich in de oude situatie dus geplaatst voor voorronde CL. Vorig seizoen had Ajax de grootste moeite om bij de eerste vijf te eindigen.
Geloof dat het bij Studio Voetbal was dat de stand van vorig jaar werd laten zien, waarbij PSV na 19 wedstrijden 45 punten had, nu zijn het er 50. PSV is dus met een ontzettend sterk seizoen bezig. Ajax heeft ondanks dat het spel de laatste weken niet over naar huis te schrijven wel 10 punten meer dan vorig jaar na 19 wedstrijden. Kijk voor de grap ook nog eens hoeveel doelpunten Ajax toen gemaakt had.

Als je dit gemiddelde vasthoudt eindig je ruim boven de 70 punten. Er waren jaren (2002 en 2004) dat dat genoeg was om kampioen te worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2006 2:14 pm

Ik heb deze wedstrijd in de kroeg gekeken maar ben na een half uurtje weg gegaan, beetje slaapverwekkend allemaal, het voetbal, de beleving op de tribune, als je op tv zelfs de papagaai geluiden van Rooie Daan hoort dan moet het in de rest van de Arena toch wel erg stil geweest zijn. :D

De hand van God was trouwens kinderspel bij die goal van Sneijder gisteren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 28, 2006 2:14 pm

Jöhnk schreef:
Beloki schreef:Inderdaad. Ik heb het idee dat sommige mensen hier liever Ajax zien verliezen dan winnen, omdat ze Ten Cate aan kunnen pakken. Sta je nu al heel je leven voor Ajax of voor Danny Blind?

Ik zie het allerliefst een goed Ajax. Maar kritiek (positief of negatief) moet altijd kunnen, dacht ik zo.
Lijkt me ook.

Natuurlijk verdrink je af en toe in flauwe en kinderachtige uitroepen, maar gemiddels genomen komen die van alle kanten. Alleen erger je je er natuurlijk niet aan als iemand op een kinderachtige manier aanpakt wat jij ook probeert aan te pakken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2006 2:15 pm

Maxwell schreef:Ajax heeft ondanks dat het spel de laatste weken niet over naar huis te schrijven wel 10 punten meer dan vorig jaar na 19 wedstrijden.
2 punten meer als je dezelfde tegenstanders tegen elkaar afzet.

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 2:26 pm

Jöhnk schreef:

We zien allemaal het liefst een goed Ajax. En kritiek moet altijd kunnen. Maar je kan toch niet ontkennen dat er een aantal mensen hier zijn, die elke mogelijkheid aangrijpen om te roepen dat Ten Cate niks is en constant de vergelijking met vorig jaar trekken, wat nu bijna wel een topseizoen lijkt in hun ogen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do dec 28, 2006 2:29 pm

Arwin schreef:
Jöhnk schreef:

We zien allemaal het liefst een goed Ajax. En kritiek moet altijd kunnen. Maar je kan toch niet ontkennen dat er een aantal mensen hier zijn, die elke mogelijkheid aangrijpen om te roepen dat Ten Cate niks is en constant de vergelijking met vorig jaar trekken, wat nu bijna wel een topseizoen lijkt in hun ogen.
Maar kun jij dan wél ontkennen dat er hier een aantal mensen zijn waarbij Ten Cate helemaal niets fout kan doen? Er lopen van beide kanten van die mensen rond.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 2:37 pm

Lucas schreef:Hij zat op een gegeven moment zijn eigen ploeg uit te lachen. Vergeleken met ten Cate waren de houdingen van Blind en Koe (de moedeloosheid) nog erg vriendelijk en inspirerend voor de ploeg
Ik heb het niet gezien, maar een glimlach (uit ongeloof/wanhoop) is natuurlijk wat anders dan een speler uitlachen. Als hij inderdaad een speler stond uit te lachen is dat natuurlijk niet chique en totaal ongepast.
Lucas schreef:Ga achterover zitten en geniet ervan zou ik dan zeggen!
Ik geef mijn mening slechts. Nou weet ik wel dat het leuker en makkelijker is om met de meute mee te huilen. Rosenberg afmaken is wat dat betreft veel populairder en 'maatschappelijk geaccepteerd' Helaas voor jou (en anderen) ben ik geen meehobbelaar
Dus je vindt mij een meehobbelaar omdat ik wel toekomst zie voor Ajax met de trainer Ten Cate?
Lucas schreef:Een ongelooflijke k*twedstrijd, het Ajax van Koeman was vergeleken met dit een flitsende aanvalsmachine.. :cry:
Lucas schreef:
goodfella schreef:Waarom ben je gefrustreerd Lucas?
Omdat mijn ploeg in de vernieling wordt geholpen. Al jarenlang :cry:
Al jaren, inderdaad. En in mijn ogen heeft dat nog altijd meer met het beleid te maken dan de geslachtofferde trainers.
Jim schreef:Ach, Ten Cate hoeft van mij niet weg. Heb nog nooit om het ontslag van een coach gevraagd. Uiteindelijk ligt diens lot toch nergens anders dan in handen van de resultaten.
Persoonlijk verwijt ik Ten Cate zelfs die door de bank genomen ietwat tegenvallende resultaten niet zozeer. Ajax heeft een aardige maar heus geen topselectie.
Wat ik Ten Cate wel verwijt is dat hij door zijn doen en laten nauwelijks een bijdrage levert om enige rust te brengen. Mindere resultaten zijn op zich al voedingsbodem genoeg voor onrust bij een club als Ajax.
Een taak van de coach is om juist dan rust uit te stralen en een bepaald analytisch vermogen in de beoordeling van de gang van zaken te tonen.
Hoe moeilijk dat ook is als hoofdverantwoordelijke man.
Als de hoofdcoach zich echter bij voortduring zo ontzettend emotioneel opstelt en gedraagt als Ten Cate, steeds weer wat anders roept als oorzaak van puntenverlies, daarvoor steeds weer openlijk allerlei schuldigen, behalve uiteraard zichzelf, aanwijst, gaat het met die onrust alleen maar van kwaad tot erger.
Gebrek aan kalmte, stijl, waardigheid en niveau kenmerken Ten Cate.
Op deze wijze doorgaand graaft hij sowieso zijn eigen graf. Dat hoeven anderen niet te doen.
Hier kan ik me goed in vinden. Af en toe een beetje cynisme achterwege laten siert je, Jim. ;)

Ik denk alleen dat Ten Cate intern wel veel meer rust uitstraalt naar z'n spelers toe. Van de spelers zelf merk je namelijk niet of amper paniek.
Arwin schreef:Je kan wel eeuwig blijven vergelijken, maar Blind is er niet meer. En vorig jaar wonnen we idd met 4-1 van Roda thuis volgens mij. Maar vorig jaar verloren we weer Feyenoord uit, Utrecht uit, Heerenveen uit, wedstrijden die we dit jaar hebben gewonnen.
In de beker stond het na reguliere speeltijd nog 1-1.
Jöhnk schreef:

Ik vind kritiek prima. Ik heb zelf ook wel een en ander aan te merken op Ten Cate. Maar ik heb ook wel het idee dat sommige mensen echt zoekende zijn en extra kritisch kijken, omdat ze hun gelijk willen halen.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 2:37 pm

Goed, het mooie is dat we nu twee punten meer hebben als je rekent over dezelfde wedstrijden. Twee hele punten!
I think I lost my fucking headache

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 2:47 pm

Lucas schreef:Goed, het mooie is dat we nu twee punten meer hebben als je rekent over dezelfde wedstrijden. Twee hele punten!
Als we het dan toch helemaal mooi willen vergelijken, valt gewoon op hoe het seizoen ook tot nu toe verloopt. De eerste 10 wedstrijden van het seizoen speelden ze behoorlijk tot goed voetbal, we stonden bovenaan, slechts 3 verliespunten en hadden al lastige hordes als Heerenveen uit, Utrecht uit en Feyenoord uit gewonnen.
Na PSV thuis is de klad erin gekomen, blijkbaar was dit een dusdanige mentale klap voor de selectie, dat dit ons gelijk het kampioenschap heeft moeten kosten. Daarnaast speelt PSV ook een uitermate sterk seizoen.

Overall, is het niet veel beter nog dan vorig seizoen uiteindelijk, maar wat ik in het begin van het seizoen gezien heb, geeft me hoop dat het goed komt met Ajax onder Ten Cate. Vergeet niet dat we ook ontzettend veel rode kaarten hebben gehad, met de bijbehorende schorsingen. Overigens is dat wel een punt waar de trainer op moet werken, beheersing bij de spelers erin brengen.

De eerste 10 wedstrijden geven de volgende extra punten in vergelijking met vorig seizoen die tegenstander, RBC vervangen door Excelsior:

1) 0
2) 0
3) 0
4) 0
5) +2
6) +3
7) 0
8) +3
9) +2
10) +3

Totaal 13 punten extra uit de eerste 10 wedstrijden.

11) 0
12) -1
13) -2
14) -3
15) 0
16) -2
17) 0
18) -3
19) 0

Totaal 11 punten minder dan vorig seizoen uit deze wedstrijden.

Zie hier precies het geschetste beeld door mij: PSV thuis (wedstrijd 12) heeft een enorme mentale klap gegeven, versterkt door de rode kaarten door schelden, die ons de titel al gekost hebben.

Toch heb ik hoop dat na de winterstop, waarna je toch altijd weer een beetje opnieuw aan een seizoen begint, met een weer volledige selectie, de vorm van de eerste 10 wedstrijden weer terug komt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 28, 2006 2:48 pm

Bertje schreef:Natuurlijk verdrink je af en toe in flauwe en kinderachtige uitroepen, maar gemiddels genomen komen die van alle kanten. Alleen erger je je er natuurlijk niet aan als iemand op een kinderachtige manier aanpakt wat jij ook probeert aan te pakken.
Ik erger me niet.

"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten." - Voltaire.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 28, 2006 2:57 pm

joey schreef: @Jim: volgens mij is de buitenwacht emotioneler dan HtC zelf.
Daar hebben we HtC's guardian angel weer.
Hysterische figuren als Freek de Jonge mogen op Ajax en HtC loshakken, het slaat allemaal nergens op.
Je geeft nu dus eigenlijk toe dat je zelf een hysterisch figuur bent, want jij mocht je zo lekker op de vorige trainer uitleven.
Dit jaar zal HtC gebruiken om de kloof met PSV te verkleinen.
3 punten minder achterstand dan vorig seizoen rond deze tijd. Moet de kloof dit seizoen tot een punt of 19 worden verkleind ofzo?!
HTC heeft in het verleden zijn teams altijd prima laten voetballen. Het komt goed. :yes:
Co Adriaanse ook. Dat zegt dus geen ene fuck.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 28, 2006 2:58 pm

Pfffffffff.... als ze me ooit het stadion uit willen krijgen moeten ze zo door blijven ballen!
Wat een drama weer.
Als Roda gewoon met een betere instelling was begonnen hadden ze gelijkgespeeld of gewonnen.
Aan Ajax zijde ging weer eens niets goed. Heb me weer lopen ergeren, en het was al koud! Koppijn krijg ik van die gasten.
Rosales hoeft niet meer in te vallen voorlopig, hij heeft het gewoon niet. Helaas.
Hoe kun je zo een tweede helft op de belabberde mat leggen voor eigen publiek.

Amsterdam huilt nog wel even.... X'C

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 28, 2006 2:58 pm

Wie vertelt Stam trouwens dat hij gewoon zijn man moet uitschakelen en de bal moet inleveren?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 3:00 pm

Hoezo? Ik heb Ajax dit seizoen meerdere malen gevaarlijk zien worden dankzij zijn rushes naar voren. Hij kan beter meevoetballen dan Vermaelen en Grygera.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 28, 2006 3:00 pm

brigade zuid schreef: 2 punten meer als je dezelfde tegenstanders tegen elkaar afzet.
Ssshhhhttt. Past niet in het propagandaverhaal. En over de CL mag met geen woord gerept worden. Geen tussentijdse versterkingen, tja, want er is geen geld. Had men zich maar voor de CL moeten plaatsen, zoals vorig seizoen.

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 3:05 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef: 2 punten meer als je dezelfde tegenstanders tegen elkaar afzet.
Ssshhhhttt. Past niet in het propagandaverhaal. En over de CL mag met geen woord gerept worden. Geen tussentijdse versterkingen, tja, want er is geen geld. Had men zich maar voor de CL moeten plaatsen, zoals vorig seizoen.
Zulke opmerkingen bedoel ik nou precies met mensen die hier alleen komen als Ajax slecht speelt om te vertellen dat het vorig seizoen, het wonderseizoen, beter ging.

Vorig jaar was een van de slechtste jaren ooit, maar dat zijn we alweer vergeten.

En ja, Ten Cate doet ook dingen fout, Ajax is nog lang niet waar het wil zijn, maar er zijn meer aanknopingspunten dan vorig jaar. Lees mijn post enkele hierboven maar eens, waarin ik uitleg waarom ik hoop dat het na de winterstop weer beter zal gaan.

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 3:07 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Vooruit dan nog eentje: Je krijgt in de rust van Tele2 altijd het item de geschiedenis, de zelfde wedstrijd van vorig jaar in een samenvatting.

Nu daar heb ik meer van genoten, en was beter ( verzorgder, diepgang, slimmigheidjes ) dan heel de wedstrijd die ik nu heb gezien ...

En dat was niet de eerste keer dit seizoen ..
Kan me van jou van vorig jaar bijna geen positief woord herinneren. Sorry. :aai:

Voetske vorig seizoen schreef: Maar laat ik het hier maar bij houden voordat ik jullie euforie over het matig potje voetbal tegen een ziek-zwak en misselijk Roda Jc bederf ..

Ja en, maar ik roep schreeuw nergens van de daken dat het dit jaar beter is dan vorig seizoen tegen Roda Jc.Vorig seizoen was het een matig potje, dit seizoen was het om over je nek te gaan ... M.a.w. NOG SLECHTER DAN VORIG SEIZOEN ...

Wat begrijp je nu niet Joey ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 3:08 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Ga achterover zitten en geniet ervan zou ik dan zeggen!
Ik geef mijn mening slechts. Nou weet ik wel dat het leuker en makkelijker is om met de meute mee te huilen. Rosenberg afmaken is wat dat betreft veel populairder en 'maatschappelijk geaccepteerd' Helaas voor jou (en anderen) ben ik geen meehobbelaar
Dus je vindt mij een meehobbelaar omdat ik wel toekomst zie voor Ajax met de trainer Ten Cate?
Nee hoor, maar het valt me op dat steeds meer mensen vinden dat je zoekt of gefrustreerd bent als je een mening verdedigd die niet door de meerderheid wordt gedragen. Als je keer op keer Rosenberg afzaagt (wat sommigen hier doen) is er niets aan de hand, maar als je datzelfde bijten Cate doet is het forum voor sommigen te klein!
I think I lost my fucking headache

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 28, 2006 8:42 pm

Henk Ten Cate moet pas beoordeeld worden op het eind van het jaar. Dan kunnen we zien of we echt beter hebben gedaan dan vorig jaar. I.i.g. doen we het in vergelijk met vorig jaar veel beter, dan staat voor mij i.i.g. buiten kijf.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 9:31 pm

Nihad schreef:Henk Ten Cate moet pas beoordeeld worden op het eind van het jaar. Dan kunnen we zien of we echt beter hebben gedaan dan vorig jaar. I.i.g. doen we het in vergelijk met vorig jaar veel beter, dan staat voor mij i.i.g. buiten kijf.
Goed dan, over een paar dagen weten we meer ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie