trouwens dat is de kracht van helaas Pisveeajaxhome schreef:Trainer ontslaan heeft geen zin meer , de spelers moeten leren met een andere instelling bij een voorsprong de wedstrijd in te gaan. :yes:
Vitesse - Ajax
Vreselijke afgang. Ach, het went. Helaas.
Ploeg laat zich de kaas van het brood vreten, dat went ook. De aankopen van Henk ten Cate zijn allerbelabberdst. Gabri, Roger en Ogararu zijn flop. Ook aan miskopen zijn we gewend.
Laat ik nou niemand meer over progressie horen, want er is geen progressie gemaakt. We staan 1 punt minder achter op PSV dan een jaar geleden rond deze tijd.
Hopen dat we de play offs halen en winnen. Herhaling van zetten, mensen, die play offs zijn een zegen voor onze club! :sad:
Anyway, de prestaties tijdens de 1e seizoenshelft tonen wel aan dat Danny Blind en Henk ten Cate elkaar niet veel ontlopen. Het was weinig en het is weinig.
Ploeg laat zich de kaas van het brood vreten, dat went ook. De aankopen van Henk ten Cate zijn allerbelabberdst. Gabri, Roger en Ogararu zijn flop. Ook aan miskopen zijn we gewend.
Laat ik nou niemand meer over progressie horen, want er is geen progressie gemaakt. We staan 1 punt minder achter op PSV dan een jaar geleden rond deze tijd.
Hopen dat we de play offs halen en winnen. Herhaling van zetten, mensen, die play offs zijn een zegen voor onze club! :sad:
Anyway, de prestaties tijdens de 1e seizoenshelft tonen wel aan dat Danny Blind en Henk ten Cate elkaar niet veel ontlopen. Het was weinig en het is weinig.
Neem de Mul, als ie de ruimte krijgt ( wie niet trouwens ) kan ie, als ie een goeie dag heeft, daar gebruik van maken.Maar na een omzetting aan Vitesse kant was het over en uit met de Mul.M.a.w. de o zo belangrijke aanvoer van die zijkant is weg.Tel daarbij op dat Babel in 9 van de 10 gevallen op de buitenspelerplaats voetbalt alsof ie een centrumspits is en de noodzakelijke spitsen aanvoer verdwijnt als sneeuw voor de zon.Thijs schreef:Daar zit wat in ja. Volgens Ten Cate gaat het met vallen en opstaan. Het lijkt echter dat we telkens als we op dreigen te staan weer over onze eigen benen vallen..En dan een tijd blijven liggen.Voetske schreef:Tja misschien gaf de tweede helft precies aan met wat voor ogen we naar de eerste helft hadden moeten kijken ...
En dan zie je dus dat Huntelaar zich veel te veel met het ( op het middenveld ) spel gaat bemoeien en in principe daardoor je gehele voorhoede op z'n krent ligt.
Blij met de punten ...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ogararu is een bruikbare back, speelde de laatste tijd erg goed. Vandaag niet aan het werk gezien, dus daar kan ik niks over zeggen.wimpey schreef:Gabri, Roger en Ogararu zijn flop. Ook aan miskopen zijn we gewend.
Gabri wisselt goede wedstrijden af met teveel slechte wedstrijden.
En Roger, pff...nooit een fan van geweest. Komt heel haudain over, lijkt of hij geen stap teveel wil zetten. Kutspeler.
Staat tegenover de aankoop van Jaap Stam. Topaankoop natuurlijk.
De Mul terug halen was wat mij betreft een goede actie die lang niet iedereen begreep. Van de andere kant zitten we met Krohn Dehli, gaat 'm ook niet worden.
Tsja, het is half om half wat de aankopen betreft.
PROGRESSIE !!!wimpey schreef:Vreselijke afgang. Ach, het went. Helaas.
Blij met de punten ...
Ik dacht dat 2008 al het jaar van Ajax werd :BVoetske schreef:Harm, wil je wel beloven dat mocht het over een tijdje ( 2010 of zo ) met Psv mis gaan dat je je dan hier ook laat zien ;)Harm schreef:Kom maar op Neefkens. Ik ben wel benieuwd naar jouw positieve insteek.
Welke leermomenten waren er en hoe staat het met die steigers van je?
Áls AT dan nog bestaat, dan kom ik tijdens verliespartijen van PSV ook wel langs.
Het is trouwens de schuld van Ten Cate dat ik hier überhaupt nog kom, het lag eigenlijk niet echt in de planning...
Ik ben om; Ten Cate moet ontslagen worden.Harm schreef:Ik dacht dat 2008 al het jaar van Ajax werd :BVoetske schreef:Harm, wil je wel beloven dat mocht het over een tijdje ( 2010 of zo ) met Psv mis gaan dat je je dan hier ook laat zien ;)Harm schreef:Kom maar op Neefkens. Ik ben wel benieuwd naar jouw positieve insteek.
Áls AT dan nog bestaat, dan kom ik tijdens verliespartijen van PSV ook wel langs.
Het is trouwens de schuld van Ten Cate dat ik hier überhaupt nog kom, het lag eigenlijk niet echt in de planning...
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
2080 moet dat zijn ...Harm schreef:Ik dacht dat 2008 al het jaar van Ajax werd :BVoetske schreef:Harm, wil je wel beloven dat mocht het over een tijdje ( 2010 of zo ) met Psv mis gaan dat je je dan hier ook laat zien ;)Harm schreef:Kom maar op Neefkens. Ik ben wel benieuwd naar jouw positieve insteek.
Blij met de punten ...
Zoiets is de schuld van de trainer heb ik hier geleerdThomas schreef:En in de tweede helft nog twee hele gevaarlijke schoten van Sneijder.Lucas schreef:Toen zat ik tv te kijken Thomas. Ik kijk oha zeer aandachtig.
Eerste helft was goed, alhoewel er maar 4 keer werd geschoten door Ajax (waarvan 2x bij het 2e doelpunt)
Daarna kwam die belachelijke instorting.
I think I lost my fucking headache
Vast niet van mij.Lucas schreef:Zoiets is de schuld van de trainer heb ik hier geleerdThomas schreef:En in de tweede helft nog twee hele gevaarlijke schoten van Sneijder.Lucas schreef:Toen zat ik tv te kijken Thomas. Ik kijk oha zeer aandachtig.
Eerste helft was goed, alhoewel er maar 4 keer werd geschoten door Ajax (waarvan 2x bij het 2e doelpunt)
Maargoed, ik heb in een eerdere post al aangegeven wat er allemaal fout ging. Het was echt schandalig.
Als ie Blind heet wel, als ie Ten Cate heet niet. Ook dat heb ik hier geleerd.Lucas schreef:Zoiets is de schuld van de trainer heb ik hier geleerdThomas schreef:En in de tweede helft nog twee hele gevaarlijke schoten van Sneijder.Lucas schreef:Toen zat ik tv te kijken Thomas. Ik kijk oha zeer aandachtig.
Je kunt hier van alles leren, vooral de colleges in luchtkastelen, selectieve waarneming en wishful thinking zijn de moeite meer dan waard. Tevens kan de Dikke Van Dale hier een geheel nieuwe definitie van het woord 'progressie' opdoen.
At5Ten Cate hekelt mentaliteit Ajax
24-12-2006 Trainer Henk ten Cate moest zondagmiddag voor de zoveelste keer dit seizoen machteloos toezien hoe zijn ploeg een uitstekende eerste aan een bedroevend slechte tweede helft koppelde.
"Ik waande mij in een speeltuin", stamelde de oefenmeester, nadat Ajax na rust een voorsprong van 2-0 kinderlijk had verspeeld. "Dit heeft helemaal niets met voetballen te maken. Dit is een kwestie van mentaliteit. "
Hij ging verder: "Misschien is dit probleem wel chronisch. Mijn voorgangers hebben het namelijk ook niet op kunnen lossen. "
Maar Henk, haal dan gewoon zo'n Urby er eens uit!!