Sparta-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arwin

Bericht door Arwin » zo nov 26, 2006 3:51 pm

Voetske schreef:
Arwin schreef:
Voetske schreef:Won Psv vorig seizoen niet met tien van Sparta ?.
Wie boeit dat wat?
Jou niet, dus reageer er dan ook niet op, makker.Voor de anderen, dit AJAX zou met wat er op het veld staat toch ook met tien man van Sparta moeten kunnen winnen, in ieder geval veel meer tegenwicht moeten geven dan vandaag het geval was ..
Ik ben het helemaal met je betoog eens dat je ook met 10 man van Sparta moet winnen, maar ik snap de constante vergelijking met PSV niet.

Heeft Ajax drie weken geleden niet met 10 man van Heracles gewonnen, met 0-3?

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 3:54 pm

Arwin schreef:
Voetske schreef:
Arwin schreef: Wie boeit dat wat?
Jou niet, dus reageer er dan ook niet op, makker.Voor de anderen, dit AJAX zou met wat er op het veld staat toch ook met tien man van Sparta moeten kunnen winnen, in ieder geval veel meer tegenwicht moeten geven dan vandaag het geval was ..
Ik ben het helemaal met je betoog eens dat je ook met 10 man van Sparta moet winnen, maar ik snap de constante vergelijking met PSV niet.

Stond AJAX toen niet al op voorsprong ... belangrijk verschil ... AJAX stond j.l donderdag ook met tien man op 0-0 en kon geen vuist maken tegen een tegenstander die eigenlijk 3 keer minder is, vandaag ook weer niet .. zelfs spelen op dat ene kansje lukt niet ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 26, 2006 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » zo nov 26, 2006 3:57 pm

Voetske schreef:
Arwin schreef:
Voetske schreef: Jou niet, dus reageer er dan ook niet op, makker.Voor de anderen, dit AJAX zou met wat er op het veld staat toch ook met tien man van Sparta moeten kunnen winnen, in ieder geval veel meer tegenwicht moeten geven dan vandaag het geval was ..

Stond AJAX toen niet al op voorsprong ...
Jawel, ik wilde er ook geen serieuze vergelijking van maken.

Wat mij vooral zorgen baart nu is dat we niet meer kunnen scoren lijkt het. En dan is het probleem niet kansen missen, maar kansen creeren. We krijgen gewoon amper kansen.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe het gaat tegen Willem II, als Sneijder geschorst is. Dan kunnen we zo spelen als in het begin van het seizoen (met sneijder toen overigens), met de punt naar achteren en twee middenvelders ernaast die steeds aansluiten in de zestien.

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 4:00 pm

Was nog niet klaar ;) zie boven jou post ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 4:03 pm

Arwin schreef:Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe het gaat tegen Willem II, als Sneijder geschorst is. Dan kunnen we zo spelen als in het begin van het seizoen (met sneijder toen overigens), met de punt naar achteren en twee middenvelders ernaast die steeds aansluiten in de zestien.
Wie worden die twee middenvelders dan?

Ajax mist heel veel kwaliteit op het middenveld. :sad:

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 4:04 pm

AJAX mist buitenspelers :sad:
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 4:06 pm

Dat ook. Maar Ten Cate heeft met een aantal aanpassingen bewezen dat hij daar omheen kan. Het matige middenveld breekt ons regelmatig op een beslissende manier op.

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 4:19 pm

Thomas schreef:Dat ook. Maar Ten Cate heeft met een aantal aanpassingen bewezen dat hij daar omheen kan. Het matige middenveld breekt ons regelmatig op een beslissende manier op.
Niet mee eens, we hebben meer dan genoeg goede middenvelders.AJAX mist goede buitenspelers die vanaf de zijkanten druk kunnen zetten en zorgen voor aanvoer op de spitsen.Niks is gevaarlijker dan een goede buitenspeler met een goede voorzet en die een mannetje voorbij kan, het veld breed kunnen houden enz.Dat zie je nu ook weer, buitenspelers falen en heel het elftal faalt.
Bossen blijft achter zijn beslissingen staan [wijzig]

Ten Cate liet na afloop weten dat hij twee keer het woord moraalridder had gebruikt toen hij hem in de rust sprak over de reden waarom hij Sneijder had weggestuurd en zich liet beinvloeden door het verhaal rond Perez. De scheidsrechter zou daar eerder tegen Stam over hebben gesproken.

Volgens Bossen heeft hij Ten Cate weggestuurd vanwege herhaaldelijk commentaar op de leiding en niet vanwege het woord 'moraalridder'. Tijdens de eerste helft zou hij al continu bezig zijn geweest met de vierde man en in de rust bleef hij tot vier a vijf keer toe de scheidsrechter verwijten moraalridder te zijn.

Ook vond Bossen dat Heitinga geen tweede gele kaart had moeten krijgen bij de penalty. 'Ik zou op het middenveld voor zo'n overtreding geen geel hebben gegeven, dus ook in het strafschopgebied niet.'
AN.
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 26, 2006 4:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 4:25 pm

Jij vindt dit middenveld van Ajax wel voldoen, Voetske?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 4:29 pm

Jesse schreef:Jij vindt dit middenveld van Ajax wel voldoen, Voetske?
Deed het eerst toch ook, het probleem is begonnen toen onze buitenspelers ( De Mul, Rosales, in mindere mate Mitea omdat die terug komt van een blessure ) ( en Babel is geen echte buitenspeler, maar vulde dat wel redelijk in ) van redelijk naar geen een pepernoot meer raken gingen ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 26, 2006 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 26, 2006 4:31 pm

Even een primaire reactie tussendoor: X'C
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 26, 2006 5:13 pm

Voetske schreef:
Deed het eerst toch ook, het probleem is begonnen toen onze buitenspelers ( De Mul, Rosales, in mindere mate Mitea omdat die terug komt van een blessure ) ( en Babel is geen echte buitenspeler, maar vulde dat wel redelijk in ) van redelijk naar geen een pepernoot meer raken gingen ...
Toen scoorde Huntelaar ook nog niet, hoor. Sneijder maakte de doelpunten en af en toe scoorde iemand uit een vrije trap.
Ajax mist nog wat goede spelers met aanvallende inbreng.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 26, 2006 5:58 pm

Mjah, Ajax heeft gewoon nog wat spelers erbij nodig. Maar dat wist ik in augustus ook al.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 6:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Even een primaire reactie tussendoor: X'C
Na de eerste helft ben ik lekker naar buiten gegaan, ik kon het niet meer aanhoren. Meneer Sneijder vindt het nodig om 'vuile tyfushond' te zeggen, lekker is dat. Weg wedstrijd, weg drie punten, weg tweede plaats. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 6:50 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Toen scoorde Huntelaar ook nog niet, hoor. Sneijder maakte de doelpunten en af en toe scoorde iemand uit een vrije trap.
Ajax mist nog wat goede spelers met aanvallende inbreng.
Scoorde Huntelaar niet ?.Bij Heerenveen en onder Blind aan de lopende band hoor !!.Onze buitenspelers zijn van redelijk gezonken naar drie keer niks, en sinsdien krijgt Huntelaar alleen maar vuurpijlen waar ie geen flikker mee kan doen ..
Henk ten Cate legt schuld bij arbiter Bossen

Uitgegeven: 26 november 2006 16:14
Laatst gewijzigd: 26 november 2006 18:11
ROTTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax legde zondagmiddag de schuld van de zware nederlaag bij Sparta (3-0) vooral bij scheidsrechter Ruud Bossen. "Ik kan mijn spelers weinig verwijten", sprak hij na de vierde wedstrijd op rij zonder zege.

"De arbiter heeft deze wedstrijd nadelig beïnvloed. Heel triest allemaal. Kunnen scheidsrechters ook worden geschorst?" Ten Cate doelde op de rode kaart die Bossen in de dertiende minuut aan Wesley Sneijder gaf.

De middenvelder van Ajax was even daarvoor door Jeffrey Vlug naar de grond gewerkt. Sneijder haalde verhaal bij de Spartaan en kreeg daarvoor eerst de gele kaart.

"Daarna keek Sneijder mij recht in de ogen", legde scheidsrechter Bossen na de wedstrijd uit. "Hij noemde mij tyfushond. Dat kan ik niet accepteren. Ik heb hem toen weggestuurd. Ik hoefde daar niet lang over na te denken."

Kwetsend

Sneijder ontkent dat hij Bossen heeft uitgescholden. "Ik heb dat tegen die speler van Sparta geroepen. Dat kunnen veel mensen bevestigen. Het is misschien geen net woord maar ik heb ook wel eens dingen gehoord die wel heel erg kwetsend zijn. Ik ga deze rode kaart aanvechten."

Ten Cate wilde het gedrag van Sneijder niet goedpraten. "Ik ben een man van normen en waarden. Maar ik weet ook dat sommige scheldwoorden in de grote steden gewoon straattaal zijn geworden. Dingen als tyfushond worden heel vaak in het veld geroepen."

"Scheidsrechters trekken daar nooit meer een rode kaart voor. Doen ze dat consequent wel, dan eindigt iedere wedstrijd met vijf spelers tegen vijf spelers."

Liegt

Ten Cate: "Scheidsrechter Bossen liegt wanneer hij zegt dat Sneijder hem heeft uitgescholden. Dat weet hij ook. Bossen heeft aan mij en Jaap Stam verteld waarom hij de rode kaart trok. Hij vond dat er deze week al te veel was gebeurd. Hij doelde op het gedrag van Kenneth Perez vorige week tijdens de wedstrijd tegen FC Twente."

Perez schold tijdens die wedstrijd een grensrechter uit voor "kankerneger." "Dat is ontoelaatbaar", vindt Ten Cate.

"Kenneth heeft daarvoor een boete gekregen. Hij heeft ook zijn excuses gemaakt. Scheidsrechter Bossen ziet het gedrag van Sneijder niet los van de opmerking van Perez. Dat is slecht. Al vind ik het wel jammer dat twee spelers van ons in opspraak raken vanwege scheldwoorden. Dat is niet goed voor Ajax."

Tribune

Ten Cate werd zelf in de rust naar de tribune verwezen. "Weet je waarom?", aldus de trainer van Ajax. "Ik heb hem tot twee keer toe moraalridder genoemd. Is dat nu zo'n erg scheldwoord? Volgens mij hebben onze supporters de scheidsrechter erger uitgescholden."

"Voor die spreekkoren had hij de wedstrijd moeten staken. Hij had ook Heitinga voor het veroorzaken van die strafschop een tweede gele kaart moeten geven. Scheidsrechter Bossen was alleen maar aan het marchanderen. Ik vind dat heel kwalijk. Ik kan mijn spelers weinig verwijten. Ze moesten weer met tien man voetballen. Ze waren doodmoe."
Nu.nl
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo nov 26, 2006 7:19 pm

zelfs met 9 man zou je nog van dit Sparta moeten winnen! Bullshit dus!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 26, 2006 7:23 pm

Voetske schreef:Scoorde Huntelaar niet ?.Bij Heerenveen en onder Blind aan de lopende band hoor !!.Onze buitenspelers zijn van redelijk gezonken naar drie keer niks, en sinsdien krijgt Huntelaar alleen maar vuurpijlen waar ie geen flikker mee kan doen ..
Ik dacht dat je het begin van het seizoen bedoelde. Maar vorig seizoen werd er een ander spelletje gespeeld. Al zou het me niets verbazen als jij dan vindt dat dat spelletje weer gespeeld moet worden.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 7:24 pm

WP_LeGeNd schreef:zelfs met 9 man zou je nog van dit Sparta moeten winnen! Bullshit dus!
Zonder Sneijder is de angel eruit. Ik heb de wedstrijd niet gezien, en ik hoef hem ook niet te zien, maar volgens mij heeft Ajax weinig tot geen kansen gecreeërd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 7:28 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Scoorde Huntelaar niet ?.Bij Heerenveen en onder Blind aan de lopende band hoor !!.Onze buitenspelers zijn van redelijk gezonken naar drie keer niks, en sinsdien krijgt Huntelaar alleen maar vuurpijlen waar ie geen flikker mee kan doen ..
Ik dacht dat je het begin van het seizoen bedoelde. Maar vorig seizoen werd er een ander spelletje gespeeld. Al zou het me niets verbazen als jij dan vindt dat dat spelletje weer gespeeld moet worden.
Dit wijsneuzerige begint ook te vervelen.Als je het anders ziet dan ik prima, ik zit er niet mee ..
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 26, 2006 7:30 pm

Het is inmiddels al lang geleden dat we eens een goal hebben gescoord, die een overwinning opleverde...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 26, 2006 7:38 pm

De scheidsrechter de schuld? dadelijk zegt ten Cate nog dat het aan ons ligt.

Volgens mij heeft Ajax al vier wedstrijden op rij geen fatsoenlijke kans weten te scheppen. Lijkt me niet de schuld van Bossen

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 26, 2006 7:44 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Dit wijsneuzerige begint ook te vervelen.Als je het anders ziet dan ik prima, ik zit er niet mee ..
Zo bedoelde ik het niet, maar ik zei het omdat jij volgens mij niet zo veel waarde hecht aan de manier van spelen.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 7:47 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Ik dacht dat je het begin van het seizoen bedoelde. Maar vorig seizoen werd er een ander spelletje gespeeld. Al zou het me niets verbazen als jij dan vindt dat dat spelletje weer gespeeld moet worden.
Zo bedoelde ik het niet, maar ik zei het omdat jij volgens mij niet zo veel waarde hecht aan de manier van spelen.
Ik hecht waarde aan goede buitenspelers die KjH bedienen ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 26, 2006 7:49 pm

En ik geef aan dat het volgens mij niet alleen aan de buitenspelers ligt. Huntelaar is sowieso erg afhankelijk van beweging om hem heen, dus zullen er ook middenvelders mee moeten doen die een doelpunt kunnen maken. Sneijder kan dat, maar Gabri is daar geen kei in. Als je dan ook nog twee dwergen aan de zijkanten hebt staan die geen absolute topschutters zijn wordt het natuurlijk alleen maar zwaarder voor Huntelaar.

Babel gaf natuurlijk ook niet constant voorzetten, maar hield wel, net als Huntelaar, meer verdedigers bezig en was gevaarlijk bij een bal van de andere kant.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 26, 2006 7:55 pm

Ten Cate valt me hier tegen, ik vind het prima dat hij het voor zijn spelers opneemt, maar hij moet er gewoon voor zorgen dat ze zich weten te beheersen, en daar hoort ook bij dat je de scheidsrechter of tegenspeler niet uitscheldt. Sneijder weet langzamerhand toch wel dat ie gezocht wordt? Met dit soort acties van hem zal dat zeker niet minder worden. :nooo:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie