Sparta Praag - AFC Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 24, 2006 12:03 pm

Combineren is altijd mogelijk
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 12:06 pm

Het ging amper. Heb je die balaanname van Rosenberg gezien, kort voordat Urby rood kreeg? De bal sprong zo raar op.

Ik vind het terecht dat Ten Cate gekozen heeft voor het veiligstellen van een punt. Met tien man spelen op een veld waar de bal niet rolt, dat geeft niet bepaald vertrouwen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 24, 2006 12:07 pm

Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens. Ten Cate past zich ook veel aan. Hij is gewoon een laffaard met een grote bek.
Het maakt mij niet zoveel uit dat Ten Cate zich aanpast en 442 ben ik al helemaal geen tegenstander van. Het blijkt alleen dat HtC niet veel verschilt tov bepaalde andere trainers die wel veel kritiek kregen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 12:10 pm

Je kan het er inderdaad mee eens zijn of niet, maar de grote mond over hoe erg Nederlan is veranderd is wel een heel erg promotiepraatje geweest hoor

Jim

Bericht door Jim » vr nov 24, 2006 12:11 pm

joey schreef: Maar over de wedstrijd: het veld was dramatisch. Jaap Stam roeide alle ballen weg, dat doet hij anders nooit. Daarom had Ten Cate denk ik gekozen voor Rosenberg en niet voor bijvoorbeeld Perez.
Dus als voetballen onmogelijk is mag Rosenberg meedoen?
Dieptrieste conclusie.
Men had dus eigenlijk net zo goed Troy Douglas kunnen halen hetgeen stukken goedkoper was geweest?.
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze kapitaalvernietiging?.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 12:12 pm

Een beetje makkelijk om nu op Rosenberg af te geven. Hij (en KJH) hebben geen fatsoenlijke bal gehad.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 12:19 pm

joey schreef:Ik vind het terecht dat Ten Cate gekozen heeft voor het veiligstellen van een punt. Met tien man spelen op een veld waar de bal niet rolt, dat geeft niet bepaald vertrouwen.
Dat deed ten Cate al heel nadrukkelijk voor de rode kaart hoor. Overigens kan ie wel roepen dat ie Lindenberg wilde inbrengen, maar hij had dat onmiddelijk na de laatste waarschuwing aan Emanuelson moeten doen

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 12:19 pm

Jim schreef:Dus als voetballen onmogelijk is mag Rosenberg meedoen?
Dieptrieste conclusie.
Men had dus eigenlijk net zo goed Troy Douglas kunnen halen hetgeen stukken goedkoper was geweest?.
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor deze kapitaalvernietiging?.
Troy Douglas, is dat niet de leermeester van KJH? :D

Ik denk dat het zo wel werkt. Op dit veld stel je eerder een opportunistische speler op, die hard rent en misschien kan profiteren van ruimte en/of fouten van verdedigers. Een Perez, die het moet hebben van zuivere passing, is dan van weinig waarde.
Denk maar eens aan Frank Rijkaard, die ooit op het door regen onbespeelbare veld van Zaragoza de bal over de grond op Menzo terug bleef spelen, met gevaarlijke situaties tot gevolg. Rijkaard kon niet omgaan met de omstandigheden. '(Niet dat het gisteravond zo erg was, voor de duidelijkheid. Maar de bal sprong wel alle kanten op. )

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 12:19 pm

Natuurlijk is het onzin dat combineren onmogelijk was. Zelfs Praag kon iets doen wat daar op leek. Het was onacceptabel dat je minder voetbalt dan een club als Praag. Ook met 10 man.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 12:21 pm

Lucas schreef: Dat deed ten Cate al heel nadrukkelijk voor de rode kaart hoor. Overigens kan ie wel roepen dat ie Lindenberg wilde inbrengen, maar hij had dat onmiddelijk na de laatste waarschuwing aan Emanuelson moeten doen
Mwah, je kan niet iemand het veld insturen zonder hem heel even te hebben laten warmlopen. En hij had echt zijn hesje enzo al uit toen Urby rood kreeg. Ik vond het eerder een erg domme fout van Urby. Hij was al eerder ontsnapt, dan maak je toch niet zo'n opzichtige overtreding? :nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 12:23 pm

Jesse schreef:Natuurlijk is het onzin dat combineren onmogelijk was. Zelfs Praag kon iets doen wat daar op leek. Het was onacceptabel dat je minder voetbalt dan een club als Praag. Ook met 10 man.
Vind je dat Praag iets deed dat leek op combineren? Dat vond ik juist niet.

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 12:31 pm

Ja, ze probeerde van achteruit te voetballen naar de spitsen. Het zag er allemaal niet bijzonder uit, omdat ze nu eenmaal niet zo goed zijn, maar het leek op meer dan wat Ajax liet zien. Helaas voor Praag kwamen ze op een gegeven moment Grygera of Stam tegen die de bal veroverde, een zwiep naar voren, of soms gewoon omhoog, gaven en Praag kon weer opnieuw beginnen.

Lachwekkend laag niveau van beide kanten.

Jim

Bericht door Jim » vr nov 24, 2006 12:33 pm

Lucas schreef:Een beetje makkelijk om nu op Rosenberg af te geven. Hij (en KJH) hebben geen fatsoenlijke bal gehad.
Geintje Lucas. Het was over de hele linie drie keer niks.
Het enige verschil met vorig jaar is dat de verdediging met Stam wat beter staat. Verder gaat het nationaal qua resultaten dan wel beter, maar dat is ook niet zo moeilijk.
Qua spel lijkt het er hard op dat ongeveer hetzelfde scenario plaatsvindt als vorig seizoen. Af en toe zie je in delen (hooguit een helft) van wedstrijden iets dat er op lijkt, waarna menigeen hier in woord en gebaar ( :worshippy: :xyxthumbs: :headbang: ) verkondigt dat dit keer echt de weg naar boven is ingeslagen.
Gebeurde onder Blind namelijk aanvankelijk ook allemaal.
Gaandeweg wordt het spel echter eerder slechter dan beter. Van een vermeend groeiproces is geen sprake omdat de kwaliteit van de spelersgroep gewoon niet zo gek veel groei toestaat.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 12:36 pm

Ik had het niet alleen over jou Jim mbt Rosenberg. Maar waar liggen volgens jou dan de grootste problemen in de kwaliteit van de selectie? Het is toch raar dat Huntelaar opeens geen bal meer raakt!?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 12:46 pm

Jesse schreef:Ja, ze probeerde van achteruit te voetballen naar de spitsen. Het zag er allemaal niet bijzonder uit, omdat ze nu eenmaal niet zo goed zijn, maar het leek op meer dan wat Ajax liet zien. Helaas voor Praag kwamen ze op een gegeven moment Grygera of Stam tegen die de bal veroverde, een zwiep naar voren, of soms gewoon omhoog, gaven en Praag kon weer opnieuw beginnen.

Lachwekkend laag niveau van beide kanten.
Ze ramden de bal naar de spitsen, maar zo onzorgvuldig dat met name Grygera en Stam er steeds tussen konden komen.

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 12:49 pm

Dat heb ik dan anders gezien, joey. Ik vond dat het vooral Ajax was die de bal eerst naar de spitsen en later naar de spits probeerde te rammen. Maar zelfs dit lukte vrijwel nooit.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 24, 2006 12:55 pm

Ik vond beide ploegen zeer zwak in de opbouw. Praag misschien iets beter maar die speelden ook met een man meer. Ik heb gelezen dat de verdediging van Ajax goed stond, maar dat was niet zo moeilijk omdat de tegenstander geen drie ballen achter elkaar juist inspeelde. Met hoge balsnelheid over de grond spelen was niet mogelijk (bal vloog ook een paar keer zomaar uit), dus moest het door de lucht.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 24, 2006 12:56 pm

Ik ben wel blij dat we zondag een makkelijke wedstrijd hebben, het is toch wel weer even lekker om een keetje makkelijk te winnen na 3 moeizame wedstrijden.

Jim

Bericht door Jim » vr nov 24, 2006 1:10 pm

brigade zuid schreef:Ik ben wel blij dat we zondag een makkelijke wedstrijd hebben, het is toch wel weer even lekker om een keetje makkelijk te winnen na 3 moeizame wedstrijden.
Moet het nog zien. Normaliter moet en zal Ajax wel winnen maar ik voorzie met Ajax in de huidige vorm zelfs moeilijkheden tegen Sparta.
Dat is namelijk, in weerwil tot wat Ten Cate beweert, heus niet zo gek veel minder dan Sparta Praag. Daar liepen toch echt een aantal spelers rond die een bal nauwelijks vijf meter recht vooruit konden trappen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 24, 2006 1:24 pm

Jim schreef: Dat is namelijk, in weerwil tot wat Ten Cate beweert, heus niet zo gek veel minder dan Sparta Praag.
Dat heeft Zulte waregem wel bewezen.

MHF

Bericht door MHF » vr nov 24, 2006 1:53 pm

Ja, en Kopenhagen is beter dan Manchester United...

Ik lees zoveel opportunistische bull shit dat ik 1. niet weet waar ik moet beginnen om het nodige te nuanceren of tegen te spreken en 2. ik daar ook geen tijd voor heb/ga nemen uitgezonderd deze post. Makkelijk gezegd, allicht, maar wat mij betreft in dezelfde trant als diverse opmerkingen die hier worden gemaakt.

Let wel, ook ik vond het inderdaad een beroerde vertoning die mij vooral erg deed terugdenken aan het tijdperk Blind en ja, de laatste wedstrijden schort het aan creativiteit en (dus) kansen/goals maar daarmee is natuurlijk absoluut niet bewezen dat er de afgelopen maanden geen groei zou zijn doorgemaakt. Dat we, conform de afgelopen seizoenen, lekker aan het doormodderen zijn.

Het is dat we voor dezelfde club zijn, anders had ik 'jullie' een terugkeer van Blind toegewenst. Dat was pas genieten...

:nooo:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr nov 24, 2006 2:06 pm

ter info MHF , de meesten hier zijn beeld buis supporters.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 24, 2006 2:08 pm

Waar moet je beginnen na zo'n slechte wedstrijd. Eén ding is zeker, het ligt niet aan de trainer. Blind kreeg het niet op gang en Ten Cate (waarvan iedereen zowat zijn komst vierde) krijgt ook een terugval. Er lopen nog teveel Ajax-onwaardige spelers rond. Gabri voegde niets toe. Als routinier (?) leed hij veel balverlies en liet zich makkelijk uitspelen.
Vermaelen is mij al een tijdje een doorn in het oog en gister schoot hij alleen maar vuurpijlen af. Klaas-Jan is een ettertje in positieve en negatieve zin, nu werkt het voor hem vooral negatief, omdat hij alleen maar oog heeft voor z'n tegenstander.

Enige pluspuntjes gisteren: Ogararu, Stam en Lindenbergh.

Aristides

Bericht door Aristides » vr nov 24, 2006 3:06 pm

Andy22 schreef:ter info MHF , de meesten hier zijn beeld buis supporters.
Wat de wedstrijd tegen Sparta Praag betreft: zelfs dat niet (werk!), maar wat ik aan hoge ballen tegen Twente heb gezien!!! Genoeg voor het hele seizoen.

Gezien de verslagen geloof ik dat ik niets heb gemist.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 4:16 pm

GangstaRiB schreef:Waar moet je beginnen na zo'n slechte wedstrijd. Eén ding is zeker, het ligt niet aan de trainer. Blind kreeg het niet op gang en Ten Cate (waarvan iedereen zowat zijn komst vierde) krijgt ook een terugval. Er lopen nog teveel Ajax-onwaardige spelers rond. Gabri voegde niets toe. Als routinier (?) leed hij veel balverlies en liet zich makkelijk uitspelen.
Vermaelen is mij al een tijdje een doorn in het oog en gister schoot hij alleen maar vuurpijlen af. Klaas-Jan is een ettertje in positieve en negatieve zin, nu werkt het voor hem vooral negatief, omdat hij alleen maar oog heeft voor z'n tegenstander.

Enige pluspuntjes gisteren: Ogararu, Stam en Lindenbergh.
Patstelling Ajax in Praag

PRAAG, vrijdag

Over het bereiken van de derde ronde in de strijd om de UEFA Cup kent Henk ten Cate geen enkele twijfel. ,,Dat gaat echt wel gebeuren, hoor”, vertelde hij begin deze week nog maar eens, blakend van het zelfvertrouwen. De nederlaag tegen PSV en het gelijkspel tegen FC Twente hadden het moreel geenszins aangetast. Iedereen wees naar de inderdaad voortreffelijke reeks van elf overwinningen en de opwaartse lijn in het spel. Maar daarbij vergeleken was het gestuntel tegen Sparta Praag van een andere planeet. In een miserabele wedstrijd kreeg Ajax geen kansen, maar wel kaarten. En met een tiental zat er niet meer in dan 0-0.

Dat de stuitend slechte tegenstander evenmin een vuist kon maken, bleek achteraf de redding voor Ajax. De omstandigheden drukten zwaar op het gemoed, meende Ten Cate. ,,In onze ploeg zit weinig fysieke kracht en lengte. Dan moet je het van het voetballen hebben, maar op dit veld was dat onmogelijk. De bal stuiterde alle kanten op.” Een tweede oorzaak voor het armoedige voetbal was in zijn ogen de onervarenheid van een vijftal spelers. De andere helft, Jaap Stam voorop, bleef tenminste in defensie opzicht overeind.

Hoewel Ten Cate een basisplaats voor Mauro Rosales had aangekondigd, waren de vele veranderingen bij de opponent een reden om toch met Markus Rosenberg in de basis, en met een ruit op het middenveld te beginnen.

Van alle goede voornemens kwam niets terecht. Vanaf de eerste minuut stond Ajax volledig uit het lood, werden talloze onnozele overtredingen gemaakt en kozen de verdedigers om de haverklap voor lange ballen. Klaas-Jan Huntelaar is een redelijke kopper, maar toch zeker geen tandenloze Engelse stormram. Bij de spits liep de frustratie dan ook hoog op. Nadat hij aan rood was ontsnapt, haalde Ten Cate hem naar de kant.

Eigenlijk had hij Urby Emanuelson willen wisselen. De normaliter zo dynamische linkshalf beleefde een zeldzame inzinking. Hij liep onder ballen door, verloor zijn directe tegenstander voortdurend uit het oog en durfde geen offensieve rushes te ontplooien. Toen Olaf Lindenbergh klaarstond om hem te vervangen, kreeg Emanuelson na een trekfout zijn tweede gele kaart en sloeg Ten Cate vertwijfeld de handen voor zijn gezicht. ,,Zeer onvolwassen wat er in die fase allemaal gebeurde. Ik zag het aankomen.”

Omdat er in die nieuwe situatie toch een spits af moest, werd het de eveneens aangebrande Huntelaar. ,,Als je merkt dan sommige spelers op de rand zitten, moet je ingrijpen.” Overigens toonde Ten Cate ook een klein beetje begrip voor zijn aanvallers. ,,Bijna elke aanvallende actie werd afgefloten. En het is te zot voor woorden dat een wedstrijd waarin zo weinig gebeurt, toch zo veel kaarten oplevert. Ik had zelfs het gevoel dat hij bewust provoceerde.”

Na rust was het alleen nog maar een kwestie van tegenhouden. Een aantal – onder wie Stam, Lindenbergh, Gabri en Sneijder – deed dat naar behoren. ,,Sneijder en Gabri hebben het hele middenveld overeind gehouden”, aldus Ten Cate. Na een uur droop Rosenberg teleurgesteld af.

,,De aanvallers missen op dit moment scherpte. En als ploeg missen we de snelheid van Ryan Babel en creëren we geen kansen. Ik ben teleurgesteld, omdat dit de slechtste wedstrijd tot nu toe was. Maar we moeten er niet al te dramatisch over doen.”

Sparta Praag (Tsj) - Ajax (Ned) 0-0. Scheidsrechter: Piccirillo (Fra). Toeschouwers: 12.230. Rode kaart: 39. Emanuelson (Ajax, 2x geel). Gele kaart: Kisel, Matusovic (Sparta Praag), Gabri, Sneijder, Huntelaar, Ogararu.

Sparta Praag: Blazek; Zabavnik, Drobny, Repka en Kadlec (67. Jun); Pospech, Kisel (75. Sylvestre), Sinok en Matusovic; Kolar (84. Nadenicer) en Lustrinelli.

Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera en Vermaelen; Gabri, Sneijder (90. Rosales), Heitinga en Emanuelson; Huntelaar (41. Lindenbergh) en Rosenberg (67. De Mul).
De T.

Tja, de trainer is het niet met je eens.Hij vindt dat vetgedrukte spelers het boeltje bij elkaar hebben gehouden.En het is niet de eerste keer dat HtC Gabri als een van de betere spelers na een wedstrijd naar voren schuift.Wordt er zo niet gemakkelijker op .. volgens jou ligt het niet aan de trainer maar aan o.a. Gabri, volgens de trainer ligt het helemaal niet aan Gabri ...

Ah, nu weet ik het weer, het ligt aan de beeldbuissupporter :sad:
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 24, 2006 4:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie