Zulte Waregem - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 13, 2006 11:12 pm

Had je op de Belg moeten kijken. Daar zagen ze een dominerend ZW. Altijd lachen met die Belgen. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 13, 2006 11:16 pm

Hoeft voor mij ook niet direct, al zou het wel een prachtig affiche zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo dec 13, 2006 11:18 pm

Ach, laat Bremen maar komen hoor. Zo slecht doen we het over het algemeen niet tegen Duitse teams. Daarbij heb je met een beetje geluk twee leuke wedstrijden, is de uitwedstrijd met de auto te bezoeken en als het misgaat dan vliegen we er in ieder geval niet uit tegen één of andere vage club uit het oostblok of zo.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo dec 13, 2006 11:18 pm

Werden Bremen of Benfica lijkt me leuk. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 13, 2006 11:19 pm

Ik heb het liefst een zo zwak mogelijke tegenstander. AEK dus.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo dec 13, 2006 11:20 pm

Ik zie het liefst een zo mooi mogelijke wedstrijd. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo dec 13, 2006 11:21 pm

Dit zijn de mogelijke tegenstanders:

Werder Bremen, Spartak Moskou, Girondins de Bordeaux, Shaktar Donetsk, Steaua Boekarest, Benfica, CSKA Moskou en AEK Athene.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 13, 2006 11:23 pm

Zware tegenstanders. :frusty:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo dec 13, 2006 11:24 pm

Werder Bremen - Leuk
Spartak Moskou - Nee
Girondins de Bordeaux - Wel aardig
Shaktar Donetsk - Nee
Steaua Boekarest - Nee
Benfica - Leuk
CSKA Moskou - Nee
AEK Athene - Makkelijk
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 13, 2006 11:43 pm

Het idee door Benfica uitgeschakeld te worden.... :huh: :dissapprove:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo dec 13, 2006 11:49 pm

0-3. Mooie uitslag. Was alleen wel zo fijn geweest als ze ook tegen mij hadden verteld dat het een woensdagwedstrijd was. :sad:

En nu... Spartak Moskou! Daar is eer tegen te halen. Ze zijn de kampioen van Rusland en er won dacht ik, over 2 wedstrijden genomen, nog nooit een NL club van. Daarbij ligt hun competitie stil en er speelt een ex-Ajacied. Ook ben ik wel benieuwd of ze nog als vanouds dat verzorgde tikken spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 13, 2006 11:50 pm

Lekker, op een bevroren veld spelen. Nee, daar zie ik niets in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo dec 13, 2006 11:50 pm

Mooie goals, gewonnen.Sneijder dat wordt denk ik wel een maandje zonder hem !.

Wij zijn AJAX, wij willen Werder Bremen.Eens een keer een echte tegenstander ...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo dec 13, 2006 11:53 pm

joey schreef:Lekker, op een bevroren veld spelen. Nee, daar zie ik niets in.
Een bekend punt. Maar wat is wijsheid? In veel andere landen speel je in februari/maart in de blubber.

En als Quincy het kan dan moet Leo het ook kunnen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 13, 2006 11:58 pm

Bevroren velden of niet, zo'n Oost-Europese tegenstander heeft toch altijd iets charmants. En alles is relatief, he. Over een jaar speelt Wladiwastok in de Uefa-cup. ;)

Ik zie het wel. Het lot beslist. :bis:

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » do dec 14, 2006 12:19 am

Kijk ze allemaal eens AEK willen loten...
Hoogmoed komt voor de val...

Verwende Ajacieden!

Overigens net terug uit Gent...erg gezapig potje....daarnaast maakten mijn buren 90 minuten geluiden die op een kinderboerderij vaak te horen zijn.

Daarnaast hebben ze volgens mij nog nooit donkere spelers gezien.

Heb het K*tneger meerdere keren voorbij horen komen....

Op naar ATHENE! Ajax gaat eraan.... :eusa_liar:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do dec 14, 2006 12:34 am

joey schreef:Lekker, op een bevroren veld spelen. Nee, daar zie ik niets in.
Speelt Spartak niet op een - overigens erg lelijk en op het oog hoogpollig en oneven - kunstagrasmat? Daar zal dan ook wel een verwarminkje onder zijn gegooid toch?

Kansen tegen de tegenstanders:

Werder Bremen - Bijna kansloos
Spartak Moskou - Redelijk
Girondins de Bordeaux - Redelijk
Shaktar Donetsk - Lastig
Steaua Boekarest - Lastig
Benfica - Lastig
CSKA Moskou - Redelijk
AEK Athene - Te doen
***

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do dec 14, 2006 12:37 am

joey schreef:Lekker, op een bevroren veld spelen. Nee, daar zie ik niets in.
Kunstgras toch? Das nog erger.

Doe maar Benfica. Altijd leuk om die f***** da p***** nog wat dieper in a merda te schoppen, HtC heeft beloofd dat z'n teams in februari op hun best zijn, en AZ en Heerenveen hebben tegen de portugezen het goede voorbeeld gegeven.

Bovendien heb ik nog een heleboel frequent flyer punten van TAP Air Portugal die op moeten. Ik heb pas geleden tot mijn schrik ontdekt dat die dingen maar drie jaar geldig zijn.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do dec 14, 2006 2:33 am

Deli schreef:Hilarisch: heb gisteren Zulte Waregem aan de lijn gehad en ze hebben me wederom benadrukt (na alle meldingen in de pres) GEEN Ajax-spullen te dragen...

Gelukkig rijd ik in een auto met Belgisch kenteken...

Wat een overdreven gedoe... :nooo:
Hoe zat dat nou? Heerst er daar zo'n aggresieve sfeer?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 14, 2006 8:35 am

Huntelaar verpest feestje

Zulte Waregem zorgde tegen Ajax niet voor een vierde Europese stunt. Essevee speelde een uur lang verdienstelijk mee, maar moest toch zijn meerdere erkennen in de Europese grootmacht. Essevee was al geplaatst en speelt in de 1/16de finales van de UEFA Cup tegen een groepswinnaar.

Zulte Waregem sloot de groepsfase van de UEFA Cup af met een eerste nederlaag in het Gentse Ottenstadion. De 12.000 fans kregen geen nieuwe Europese stunt te zien zoals thuis tegen Lokomotiv Moskou en Sparta Praag en bij Austria Wien. Ze zagen hun team verdienstelijk knokken, maar dat was lang niet genoeg.

Een echte galamatch werd het niet doordat Ajax te weinig moest flitsen om afstand te nemen. Twee doelpunten van Klaas Jan Huntelaar en een van Heitinga zetten een kleine domper op het feestje.

Doordat Zulte Waregem al zeker was van de kwalificatie - de semiprofs zijn de enige Belgische eersteklassers die Europees overwinteren - had het resultaat van deze wedstrijd weinig belang meer. Zulte Waregem eindigt tot verbazing van heel Europa derde in groep F en wordt vrijdag uitgeloot tegen een groepswinnaar voor de 1/16de finales.

Daar zal men bij de fusieclub niet echt rouwig om zijn. De volgende tegenstander wordt allicht een grote naam en dus financieel aantrekkelijk. Een nieuwe en gevreesde trip naar Moskou, wat voor de groepstweedes mogelijk is, komt er niet.

Ajax speelde in Gent een geduldige wedstrijd en dat volstond om de maat te nemen van Zulte Waregem. Ajax, dat niet met meer dan vier goals verschil mocht verliezen, zat al na drie minuten op rozen. Op een voorzet van Perez sloot de buitenspelval van de thuisploeg niet goed. Babel legde af en Huntelaar kon simpel in doel duwen.

Ajax probeerde het tempo daarna te regelen, maar voelde niet de noodzaak om hard op het gaspedaal te gaan staan. Zulte Waregem liet zich niet imponeren door de Nederlandse sterrenformatie en probeerde mee te voetballen.

Geen strafschop

Meert en Matthys mikten naast doel. Halfweg de eerste helft stond heel Essevee in rep en roer. Tim Matthys ging neer over het been van Emanuelson. Scheidsrechter Trivkovic floot geen strafschop, maar had dat zonder twijfel wel moeten doen.

Ajax had het niet altijd even gemakkelijk in de eerste helft, Stam gaf nog eens bijzonder knullig een hoekschop weg. De Amsterdammers wachtten op openingen om de voorsprong uit te bouwen. Merlier duwde twee afstandspogingen weg. Huntelaar trapte vanop de hoek van de grote rechthoek listig op de lat.

In de tweede helft bleek Zulte Waregem door zijn krachten heen te zitten. Ajax maakte de bal meer en meer ongrijpbaar. Die van Essevee konden het allemaal niet meer belopen. Huntelaar stuurde Perez door de thuisdefensie heen en kreeg zijn tweede van de avond door Perez op een schoteltje aangeboden.

Rood Van Nieuwenhuyze

De derde goal van Huntelaar werd afgevlagd voor buitenspel, maar de wedstrijd lag duidelijk in zijn definitieve plooi. Meert trapte nog wel eens naast doel, maar de frustratie om achter de bal te moeten hollen, nam toe.

Van Nieuwenhuyze pakte een tweede keer geel en dus rood na een ingreep op de ingevallen Rode Duivel Vermaelen. Zijn eerste gele kaart kreeg hij voor protest na de niet-gefloten strafschop. Even mocht Roussel blij zijn met maar geel toen ook hij de enkels van Vermaelen viseerde.

De fans van Zulte Waregem namen Vermaelen daarna bij elk balcontact volledig onterecht op de korrel.

Een galamatch kregen de fans niet meer voorgeschoteld. Daarvoor werd de sfeer te grimmig en lag het tempo te laag. Schoten naast doel van Matthys en Buysse deden de fans nog opveren, maar het slotakkoord was voor Heitinga. Met een schitterend afstandsschot zette hij de 0-3 op het bord.

Een resultaat dat de onverhoopte en knappe kwalificatie wat in de schaduw zette. Toch kregen de spelers van Zulte Waregem nog uitgebreid applaus. Zij moeten in 2007 de Belgische eer in Europa proberen hooghouden.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 14, 2006 8:55 am

Canvas is stukken beter, wat een vriendelijke commentator :D

Help me even, wat is 'schoon Oranje volk'?

Leuk potje, maar wat sneed Ajax e rmakkelijk doorheen. Ten Cate had gelijk toen hij zie dat het genoeg als er maar gecombineerd werd. Mooie goals, mooie actie van Perez door niet zelfzuchtig te zijn :xyxthumbs: En wat een goal van Heitinga :worshippy:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 14, 2006 9:15 am

Ik zal wel gek zijn, maar ik vond het, zeker de eerste helft vanaf de 10e minuut, een wanvertoning.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 14, 2006 9:34 am

Afbeelding

Het was geen klapper, maar ook geen wanvertoning.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » do dec 14, 2006 9:50 am

Dubbel schreef:
Deli schreef:Hilarisch: heb gisteren Zulte Waregem aan de lijn gehad en ze hebben me wederom benadrukt (na alle meldingen in de pres) GEEN Ajax-spullen te dragen...

Gelukkig rijd ik in een auto met Belgisch kenteken...

Wat een overdreven gedoe... :nooo:
Hoe zat dat nou? Heerst er daar zo'n aggresieve sfeer?
Ik heb niets van aggresieve sfeer meegekregen.
Wij liepen tussen de Belgen, zaten tussen de Belgen.

Natuurlijk...ze schreeuwden moord en brand bij elke discutabele beslissing en vonden dat Ajax bevooroordeeld werd én we werden raar aangekeken bij elk doelpunt maar om nou te zeggen dat ik me bedreigd voelde...verre van.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do dec 14, 2006 10:35 am

Scherrer schreef:
joey schreef:Lekker, op een bevroren veld spelen. Nee, daar zie ik niets in.
Speelt Spartak niet op een - overigens erg lelijk en op het oog hoogpollig en oneven - kunstagrasmat? Daar zal dan ook wel een verwarminkje onder zijn gegooid toch?

Kansen tegen de tegenstanders:

Werder Bremen - Bijna kansloos
Spartak Moskou - Redelijk
Girondins de Bordeaux - Redelijk
Shaktar Donetsk - Lastig
Steaua Boekarest - Lastig
Benfica - Lastig
CSKA Moskou - Redelijk
AEK Athene - Te doen
Had ajax niet beter "verantwoord"kunnen verliezen. Moet je eens kijken wie je dan o.a. had kunnen loten :

Nummers 1 UC
Parma (Ita)
Espanyol (Spa)
Newcastle United (Eng)
Panathinaikos (Gri)

----------------------------------------------------------------------------------

Vreemd maar een benfica en bordeaux lijkt mij veel te hoog voor dit ajax. Misschien dan toch maar een stuntje ergens in het verre oosten. :blush:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie