AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo feb 15, 2009 10:25 am

Om een of andere reden heb ik meer vertrouwen in de wedstrijd van vandaag dan in de rest van de competitie.

Tegen Feyenoord zijn de koppies er tenminste bij. Het spel van beide ploegen zal wel weer aan alle kanten rammelen, maar dit is typisch zo'n wedstrijd waar de grotere individuele kwaliteiten van de ajacieden de doorslag kunnen geven en dat kan ook heel vermakelijk zijn.

Maar we moeten ook nog naar PSV, en tegen AZ en Twente, en Utrecht-uit. NAC en Roda-uit zijn ook typisch van die wedstrijden waarin Ajax nog heviger teleur kan stellen dan gebruikelijk.

Dikke kans dat we uit de komende twee wedstrijden 6 punten halen. Net zo'n dikke kans dat we daarna weer even diep wegzakken als de afgelopen 4 duels.

Dus ik ga straks op de tribune net doen alsof deze wedstrijd op zichzelf staat en de rest van het seizoen tijdelijk niet bestaat. Het punt dat PSV tegen AZ heeft gewonnen of de drie punten die Twente gisteren heeft bijgeschreven verdring ik maar even naar de achtergrond.

Vergeet het seizoen en pluk het moment. Op die manier kan deze Ajax-Feyenoord ondanks de sportieve crisis nog best een leuke wedstrijd worden.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 10:26 am

Kennedy? Huh? Waar komt die opeens vandaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 10:26 am

Van Basten verrast met Bakircioglu door Mike Verweij

Ajax - Feyenoord in de ArenA een klassieker ?
12 minuuten geleden zeernuttig nieuwsAMSTERDAM - Marco van Basten tovert vandaag tijdens de klassieker een konijn uit de hoge hoed. De trainer van Ajax ruimt tegen Feyenoord een basisplaats in voor Kennedy Bakircioglu, die sinds 7 december 2008 (Volendam-Ajax 1-2) niet meer voorkwam op het wedstrijdformulier.

De Zweed kreeg in een kort gesprek te horen, dat zijn trainer na de dramatische reeks - met drie nederlagen en één gelijkspel - waarde hecht aan 'stabiliteit' en 'rust aan de bal'. Ook Oleguer keert terug in het Ajax-elftal. De Spanjaard is de vervanger van de aan zijn voet geblesseerde Jan Vertonghen.

Hoewel Van Basten na het debacle bij Vitesse (4-1) en het definitief verspelen van de landstitel op allerlei niveaus diverse gesprekken voerde, lijkt de beslissing om voor Kennedy te kiezen laat genomen. De aanvaller speelde maandag een volledige wedstrijd met Jong Ajax in Groningen en moest ook afgelopen donderdag in de competitiewedstrijd bij Jong Feyenoord vol aan de bak, terwijl bijvoorbeeld spits Darko Bodul in De Kuip met het oog op de klassieker van vandaag vroegtijdig naar de kant werd gehaald.

De basisplaats ten koste van Jeffrey Sarpong zal zelfs voor de speler een complete verrassing zijn. Al na de voorbereiding werd Bakircioglu te verstaan gegeven dat hij - net als Dennis Rommedahl - naar een andere club mocht uitkijken. In november keerde Van Basten plotseling op zijn schreden terug en startte de aanvaller (goed) in de basis tegen Sparta, PSV, AZ en FC Utrecht. Tegen FC Volendam zat hij zonder in te vallen op de bank en daarna was het weer ruim twee maanden over met de pret.

De nieuwe kans voor Kennedy tekende zich op de afsluitende training al af. De sessie naast de ArenA werd voorafgegaan door een indrukwekkende steunbetuiging van enkele honderden Ajax-supporters. De fans staken fakkels aan en schrikten de spelers op met een aantal doffe knallen. Vooral Van Basten en de in slechte vorm verkerende keeper Maarten Stekelenburg kregen een hart onder de riem gestoken.

Uit het partijspel kon voorzichtig de conclusie worden getrokken dat Van Basten in het kader van het 'nieuwe realisme' kiest voor routine en ervaring. Kennedy neemt zoals gezegd de stek in van Sarpong en Vurnon Anita maakt plaats voor Rasmus Lindgren, die naast Gabri de controle op het middenveld bewaakt. Urby Emanuelson speelt op '10' en Miralem Sulejmani start vanaf zijn favoriete linkerkant. Suarez staat bij afwezigheid van de geblesseerde Dario Cvitanich wederom in de spits.

Van Basten verwacht een aanvallende thuisploeg. "Omdat we Ajax zijn, thuis spelen en ons willen revancheren." Toch is hij op zijn hoede. "We zullen niet als een blinde naar voren rennen, met alle risico's van dien."

Ajax: geblesseerd: Vertonghen, Cvitanich, De Jong, Enoh, Donald, Van der Heijden. Niet-wedstrijdfit: Aissati.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:27 am

Ik heb vooral een vrij waardeloos gevoel over de counters van Feyenoord, en wat onze fabuleuze mandekkers dan met Slory en Biseswar gaan doen. Ik zie Van der Wiel nog terugdeinzen en achteruit huppelen, in De Kuip...

Informatie voor Greg: de instructies "niet happen", "mannetje voor je houden" en "naar de bal kijken" gelden natuurlijk niet totdat 'ie erin ligt... Graag wel ingrijpen, op een bepaald moment. Ik zeg het maar even, want Van Basten schijnt dat niet te doen. Die houdt het bij een 'half woord' (naar eigen zeggen).

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo feb 15, 2009 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:28 am

joey schreef:Kennedy? Huh? Waar komt die opeens vandaan?
Uit Zwééden!

:neutral.gif:

K.
Still alive...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 10:30 am

Van Basten verwacht een aanvallende thuisploeg. "Omdat we Ajax zijn, thuis spelen en ons willen revancheren." Toch is hij op zijn hoede. "We zullen niet als een blinde naar voren rennen, met alle risico's van dien."
Okee, Van Basten heeft het ook door. Nou de spelers nog.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 10:32 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Kennedy? Huh? Waar komt die opeens vandaan?
Uit Zwééden!

:neutral.gif:

K.
Aha, Van Basten was gisteren bij de Ikea aan het winkelen en kwam daar Kennedy tegen met een een doos vol kant en klare Zweedse gehaktballetjes...

Wat is er mis met Sarpong?

[666] Topic is weer open. Hier weer verder over voetbal. [/666]
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 15, 2009 11:03 am

Maar het is waar: deze Feyenoord-achterhoede is zó belabberd dat je er meer moet kunnen inschoppen dan Feyenoord aan de andere kant. Dat is ook weer zo.
Dezelfde zin als tegen Vitesse? (andere poster)

Ik vrees dat deze nieuwe variant (eerste keer dat we zo spelen?) niet voor zekerheden/automatismen zal zorgen. Ik neem aan dat Kennedy de corners neemt!

Tomasson scoort nooit, behalve tegen Ajax, zo'n vreemde speler.

Wijnaldum en Vincken op de bank?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

MVH

Bericht door MVH » zo feb 15, 2009 11:33 am

Aristides schreef:
Maar het is waar: deze Feyenoord-achterhoede is zó belabberd dat je er meer moet kunnen inschoppen dan Feyenoord aan de andere kant. Dat is ook weer zo.
Dezelfde zin als tegen Vitesse? (andere poster)

Ik vrees dat deze nieuwe variant (eerste keer dat we zo spelen?) niet voor zekerheden/automatismen zal zorgen. Ik neem aan dat Kennedy de corners neemt!

Tomasson scoort nooit, behalve tegen Ajax, zo'n vreemde speler.

Wijnaldum en Vincken op de bank?
Tomasson speelt niet mee.

Feyenoord-trainer Leon Vlemmings kan zondagmiddag in de klassieker niet beschikken over Jon Dahl Tomasson. De Deen is geveld door de griep. Georginio Wijnaldum is zijn vervanger.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 15, 2009 11:35 am

Feyenoord-trainer Leon Vlemmings kan zondagmiddag in de klassieker niet beschikken over Jon Dahl Tomasson. De Deen is geveld door de griep. Georginio Wijnaldum is zijn vervanger.
Heb ik gemist, ik dacht een opstelling te hebben gezien met Tomasson. Wijnaldum maakt soms nog belangrijke verkeerde keuzes.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 15, 2009 11:41 am

Stekelenburg;
VDWiel,Oleguer,Wielaert,Vermealen;
Gabri,Lindgren,Emanuelson;
Kennedy,Suarez,Sulejmani

Sulejmani grieperig :-(

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo feb 15, 2009 11:54 am

Weer een mooie fantasie opstelling.
Spelers worden weer door elkaar gehusseld. Had van Basten maar een beetje zelfvertrouwen, want dan deed hij dit niet. Hij is schijnbaar telkens niet overtuigd van zijn gelijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 15, 2009 12:04 pm

banjavi schreef:Weer een mooie fantasie opstelling.
Spelers worden weer door elkaar gehusseld. Had van Basten maar een beetje zelfvertrouwen, want dan deed hij dit niet. Hij is schijnbaar telkens niet overtuigd van zijn gelijk.
laten we gewoon hopen dat het 3 punten worden.... over de poppetjes en het vertrouwen en de coach heb ik nu nog ff niet.. Komt wel tijdens de wedstrijd of daarna. Wie weet ook wel helemaal niet, omdat de 3 punten binnen zijn. Ouwehoeren kan wel weer later.
Weer op zoek naar een Interim coach..

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 15, 2009 12:08 pm

Is er al een internet linkje bekend?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 15, 2009 12:09 pm

Urby linkshalf. Snapt Marco het dan écht niet?

mattie

Bericht door mattie » zo feb 15, 2009 12:12 pm

Peter schreef:Urby linkshalf. Snapt Marco het dan écht niet?
Uitleg was simpel; punt naar achteren... en nog veel meer van dat geneuzel...

peter

Bericht door peter » zo feb 15, 2009 12:19 pm

Raymon schreef:Is er al een internet linkje bekend?
Zie PM.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 12:20 pm

Kijk eens aan... Met de punt naar achteren. Wielaert en Lindgren dus de opbouwers, Urby en Gabri als de lopers. De 10 laten we open. Ben benieuwd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo feb 15, 2009 12:21 pm

Geneuzel j... precies.
Dat gelul over Oleguer neem ik ook niet serieus. En Kennedy is nu wel ineens een balvasthouder...

Waar trainen die lui eigenlijk op?? Stom lullen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 15, 2009 12:29 pm

Wij hebben er zin in! Veel plezier!
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » zo feb 15, 2009 12:30 pm

LucaS schreef:Wij hebben er zin in! Veel plezier!
Ik ook! Deze gaan we winnen! :onfire.gif: :onfire.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 15, 2009 12:30 pm

Ik heb beeld :onfire.gif: (sopcast 70250)

Veel plezier!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

mattie

Bericht door mattie » zo feb 15, 2009 12:32 pm

voordeel of nadeel.. Wijnaldum ipv Tomasson(spuigen) maar goed prettige wedstrijd allemaal.

Starring

Bericht door Starring » zo feb 15, 2009 12:35 pm

Bassie kan liever per direct uit zijn lijden worden verlost middels ontslag door de directie. Op het moment dat Kennedy wéér mag gaan aantonen dat hij ernstig tekortschiet voor dit Ajax, dan ben je flink in de war als trainer/coach!
AFCA!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo feb 15, 2009 12:41 pm

Hoeveel staat het?
Bertje for President!

Plaats reactie