AJAX - Feyenoord 15-02-2009
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Om een of andere reden heb ik meer vertrouwen in de wedstrijd van vandaag dan in de rest van de competitie.
Tegen Feyenoord zijn de koppies er tenminste bij. Het spel van beide ploegen zal wel weer aan alle kanten rammelen, maar dit is typisch zo'n wedstrijd waar de grotere individuele kwaliteiten van de ajacieden de doorslag kunnen geven en dat kan ook heel vermakelijk zijn.
Maar we moeten ook nog naar PSV, en tegen AZ en Twente, en Utrecht-uit. NAC en Roda-uit zijn ook typisch van die wedstrijden waarin Ajax nog heviger teleur kan stellen dan gebruikelijk.
Dikke kans dat we uit de komende twee wedstrijden 6 punten halen. Net zo'n dikke kans dat we daarna weer even diep wegzakken als de afgelopen 4 duels.
Dus ik ga straks op de tribune net doen alsof deze wedstrijd op zichzelf staat en de rest van het seizoen tijdelijk niet bestaat. Het punt dat PSV tegen AZ heeft gewonnen of de drie punten die Twente gisteren heeft bijgeschreven verdring ik maar even naar de achtergrond.
Vergeet het seizoen en pluk het moment. Op die manier kan deze Ajax-Feyenoord ondanks de sportieve crisis nog best een leuke wedstrijd worden.
Tegen Feyenoord zijn de koppies er tenminste bij. Het spel van beide ploegen zal wel weer aan alle kanten rammelen, maar dit is typisch zo'n wedstrijd waar de grotere individuele kwaliteiten van de ajacieden de doorslag kunnen geven en dat kan ook heel vermakelijk zijn.
Maar we moeten ook nog naar PSV, en tegen AZ en Twente, en Utrecht-uit. NAC en Roda-uit zijn ook typisch van die wedstrijden waarin Ajax nog heviger teleur kan stellen dan gebruikelijk.
Dikke kans dat we uit de komende twee wedstrijden 6 punten halen. Net zo'n dikke kans dat we daarna weer even diep wegzakken als de afgelopen 4 duels.
Dus ik ga straks op de tribune net doen alsof deze wedstrijd op zichzelf staat en de rest van het seizoen tijdelijk niet bestaat. Het punt dat PSV tegen AZ heeft gewonnen of de drie punten die Twente gisteren heeft bijgeschreven verdring ik maar even naar de achtergrond.
Vergeet het seizoen en pluk het moment. Op die manier kan deze Ajax-Feyenoord ondanks de sportieve crisis nog best een leuke wedstrijd worden.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Van Basten verrast met Bakircioglu door Mike Verweij
Ajax - Feyenoord in de ArenA een klassieker ?
12 minuuten geleden zeernuttig nieuwsAMSTERDAM - Marco van Basten tovert vandaag tijdens de klassieker een konijn uit de hoge hoed. De trainer van Ajax ruimt tegen Feyenoord een basisplaats in voor Kennedy Bakircioglu, die sinds 7 december 2008 (Volendam-Ajax 1-2) niet meer voorkwam op het wedstrijdformulier.
De Zweed kreeg in een kort gesprek te horen, dat zijn trainer na de dramatische reeks - met drie nederlagen en één gelijkspel - waarde hecht aan 'stabiliteit' en 'rust aan de bal'. Ook Oleguer keert terug in het Ajax-elftal. De Spanjaard is de vervanger van de aan zijn voet geblesseerde Jan Vertonghen.
Hoewel Van Basten na het debacle bij Vitesse (4-1) en het definitief verspelen van de landstitel op allerlei niveaus diverse gesprekken voerde, lijkt de beslissing om voor Kennedy te kiezen laat genomen. De aanvaller speelde maandag een volledige wedstrijd met Jong Ajax in Groningen en moest ook afgelopen donderdag in de competitiewedstrijd bij Jong Feyenoord vol aan de bak, terwijl bijvoorbeeld spits Darko Bodul in De Kuip met het oog op de klassieker van vandaag vroegtijdig naar de kant werd gehaald.
De basisplaats ten koste van Jeffrey Sarpong zal zelfs voor de speler een complete verrassing zijn. Al na de voorbereiding werd Bakircioglu te verstaan gegeven dat hij - net als Dennis Rommedahl - naar een andere club mocht uitkijken. In november keerde Van Basten plotseling op zijn schreden terug en startte de aanvaller (goed) in de basis tegen Sparta, PSV, AZ en FC Utrecht. Tegen FC Volendam zat hij zonder in te vallen op de bank en daarna was het weer ruim twee maanden over met de pret.
De nieuwe kans voor Kennedy tekende zich op de afsluitende training al af. De sessie naast de ArenA werd voorafgegaan door een indrukwekkende steunbetuiging van enkele honderden Ajax-supporters. De fans staken fakkels aan en schrikten de spelers op met een aantal doffe knallen. Vooral Van Basten en de in slechte vorm verkerende keeper Maarten Stekelenburg kregen een hart onder de riem gestoken.
Uit het partijspel kon voorzichtig de conclusie worden getrokken dat Van Basten in het kader van het 'nieuwe realisme' kiest voor routine en ervaring. Kennedy neemt zoals gezegd de stek in van Sarpong en Vurnon Anita maakt plaats voor Rasmus Lindgren, die naast Gabri de controle op het middenveld bewaakt. Urby Emanuelson speelt op '10' en Miralem Sulejmani start vanaf zijn favoriete linkerkant. Suarez staat bij afwezigheid van de geblesseerde Dario Cvitanich wederom in de spits.
Van Basten verwacht een aanvallende thuisploeg. "Omdat we Ajax zijn, thuis spelen en ons willen revancheren." Toch is hij op zijn hoede. "We zullen niet als een blinde naar voren rennen, met alle risico's van dien."
Ajax: geblesseerd: Vertonghen, Cvitanich, De Jong, Enoh, Donald, Van der Heijden. Niet-wedstrijdfit: Aissati.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik heb vooral een vrij waardeloos gevoel over de counters van Feyenoord, en wat onze fabuleuze mandekkers dan met Slory en Biseswar gaan doen. Ik zie Van der Wiel nog terugdeinzen en achteruit huppelen, in De Kuip...
Informatie voor Greg: de instructies "niet happen", "mannetje voor je houden" en "naar de bal kijken" gelden natuurlijk niet totdat 'ie erin ligt... Graag wel ingrijpen, op een bepaald moment. Ik zeg het maar even, want Van Basten schijnt dat niet te doen. Die houdt het bij een 'half woord' (naar eigen zeggen).
K.
Informatie voor Greg: de instructies "niet happen", "mannetje voor je houden" en "naar de bal kijken" gelden natuurlijk niet totdat 'ie erin ligt... Graag wel ingrijpen, op een bepaald moment. Ik zeg het maar even, want Van Basten schijnt dat niet te doen. Die houdt het bij een 'half woord' (naar eigen zeggen).
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo feb 15, 2009 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
Aha, Van Basten was gisteren bij de Ikea aan het winkelen en kwam daar Kennedy tegen met een een doos vol kant en klare Zweedse gehaktballetjes...Kowalczyk schreef:Uit Zwééden!joey schreef:Kennedy? Huh? Waar komt die opeens vandaan?
![]()
K.
Wat is er mis met Sarpong?
[666] Topic is weer open. Hier weer verder over voetbal. [/666]
Het stinkt aan alle kanten!
Dezelfde zin als tegen Vitesse? (andere poster)Maar het is waar: deze Feyenoord-achterhoede is zó belabberd dat je er meer moet kunnen inschoppen dan Feyenoord aan de andere kant. Dat is ook weer zo.
Ik vrees dat deze nieuwe variant (eerste keer dat we zo spelen?) niet voor zekerheden/automatismen zal zorgen. Ik neem aan dat Kennedy de corners neemt!
Tomasson scoort nooit, behalve tegen Ajax, zo'n vreemde speler.
Wijnaldum en Vincken op de bank?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Tomasson speelt niet mee.Aristides schreef:Dezelfde zin als tegen Vitesse? (andere poster)Maar het is waar: deze Feyenoord-achterhoede is zó belabberd dat je er meer moet kunnen inschoppen dan Feyenoord aan de andere kant. Dat is ook weer zo.
Ik vrees dat deze nieuwe variant (eerste keer dat we zo spelen?) niet voor zekerheden/automatismen zal zorgen. Ik neem aan dat Kennedy de corners neemt!
Tomasson scoort nooit, behalve tegen Ajax, zo'n vreemde speler.
Wijnaldum en Vincken op de bank?
Feyenoord-trainer Leon Vlemmings kan zondagmiddag in de klassieker niet beschikken over Jon Dahl Tomasson. De Deen is geveld door de griep. Georginio Wijnaldum is zijn vervanger.
Heb ik gemist, ik dacht een opstelling te hebben gezien met Tomasson. Wijnaldum maakt soms nog belangrijke verkeerde keuzes.Feyenoord-trainer Leon Vlemmings kan zondagmiddag in de klassieker niet beschikken over Jon Dahl Tomasson. De Deen is geveld door de griep. Georginio Wijnaldum is zijn vervanger.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Ajaciedjuh
Weer een mooie fantasie opstelling.
Spelers worden weer door elkaar gehusseld. Had van Basten maar een beetje zelfvertrouwen, want dan deed hij dit niet. Hij is schijnbaar telkens niet overtuigd van zijn gelijk.
Spelers worden weer door elkaar gehusseld. Had van Basten maar een beetje zelfvertrouwen, want dan deed hij dit niet. Hij is schijnbaar telkens niet overtuigd van zijn gelijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
laten we gewoon hopen dat het 3 punten worden.... over de poppetjes en het vertrouwen en de coach heb ik nu nog ff niet.. Komt wel tijdens de wedstrijd of daarna. Wie weet ook wel helemaal niet, omdat de 3 punten binnen zijn. Ouwehoeren kan wel weer later.banjavi schreef:Weer een mooie fantasie opstelling.
Weer op zoek naar een Interim coach..