AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 17, 2008 9:49 pm

We kunnen lullen wat we willen, maar AZ heeft dit seizoen nog niet tegen een ploeg gespeeld met de aanvallende kwaliteiten die Ajax bezit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 17, 2008 10:09 pm

Ajax Rules schreef:Dan moet je wel beide spelers langs dezelfde meetlat leggen. Dus niet alles van Van der Wiel met de mantel der liefde bedekken en om diezelfde dingen Silva een prutser noemen.

Maakt Silve grote fouten? Prima, noem ze maar. Maar zelfs als je daartoe in staat bent, moet je erkennen dat Van der Wiel tegen Feyenoord een parodie op verdedigen tentoon spreidde.
Silva wordt door iedere directe tegenstander suf gespeeld. Van der Gijp zei het net treffend. Silva doet maar wat. Te pas en te onpas dendert hij maar constant langs die zijlijn. Zit geen greintje voetbalintelligentie in.

Van der Wiels ideale positie is niet die van rechtsback en hij moet zeker nog wat aan z'n fysiek doen, maar ik hoor toch vooral mensen iedere keer weer beginnen over die wedstrijd tegen een prima voetballer als Biseswar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 17, 2008 10:13 pm

Als we in Alkmaar zouden winnen zitten we straks wel in een luxe positie. Dan hebben we AZ op 5 en PSV op 7 punten staan. Dat hadden weinig mensen gedacht na het debacle in Tilburg. Ik in ieder geval niet.

AZ heeft al veel meer goed voetbal laten zien in vergelijking met Ajax. Maar of ze dat ook tegen Ajax kunnen brengen is natuurlijk de vraag. Ik voorzie een hele lastige wedstrijd maar op basis van onze individuele kwaliteiten kunnen we er best winnen. Door de winst tegen PSV hebben we in ieder geval de situatie dat puntverlies geen ramp is.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 17, 2008 10:17 pm

Marillion schreef:Als we in Alkmaar zouden winnen zitten we straks wel in een luxe positie. Dan hebben we AZ op 5 en PSV op 7 punten staan. Dat hadden weinig mensen gedacht na het debacle in Tilburg. Ik in ieder geval niet.
Bovendien spelen Groningen en AZ de week erna tegen elkaar, in de Euroborg. Het zou dus al een soort 'vorentscheiding' kunnen zijn. Maar dat is te ver op de zaken vooruitlopen. :blush.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 17, 2008 10:22 pm

Vervolgens krijgt Ajax Nac nog en dan sta je minimaal 5 punten los op de nummer 2!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 17, 2008 10:25 pm

Zet de champagne maar koud! :smallgrin.gif:

Ik heb wel zin in de wedstrijd van zondag. Het zou toch wel echt een leuke wedstrijd moeten worden. Het gaat in ieder geval geen 0-0 worden.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 17, 2008 10:37 pm

Nihad
PostPosted: Mon Nov 17 21:49:38 GMT Post subject:
We kunnen lullen wat we willen, maar AZ heeft dit seizoen nog niet tegen een ploeg gespeeld met de aanvallende kwaliteiten die Ajax bezit.
NAC?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 17, 2008 10:48 pm

elliquido schreef:
Nihad
PostPosted: Mon Nov 17 21:49:38 GMT Post subject:
NAC?
Jij wil de aanval van NAC vergelijken met die van Ajax?

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 17, 2008 10:58 pm

dan moet ajax er wel meer dan 4 maken

az - nac > 2-4

opstelling tegen heracles:

Ten Rouwelaar, Fehér, Penders, Zwaanswijk, Mtiliga; De Graaf (78' Elshot), Van der Leegte, Kwakman (88' Loran); Cairo, Amoah, Kolkka (85' Gorter).

cairo, amoah, kolkka (ein traum sturmer trio)

als ik dit zo bekijk heeft nac een bak ervaring in de ploeg, daar word je bang van.

maar goed. Eerst AZ.
Laatst gewijzigd door elliquido op ma nov 17, 2008 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 17, 2008 11:01 pm

Wat een onzin. AZ draaide toen nog niet miste bijna de hele selectie in de voorbereiding. En de doelpunten die NAC maakte hadden meer te maken met persoonlijke fouten van AZ dan geweldige aanvallen van NAC.

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 17, 2008 11:07 pm

vond het gewoon een rare stelling, de aanvallende kwaliteiten vergelijken met die van ajax.

met een voorhoed sulimanie , huntalaar ,suarez kun je geen enkele eredivisieclub vergelijken.
Dan staat er namelijk zo'n 60 miljoen waarde in de voorhoede.

Nac wist er 4 in te prikken, en ook PSV had de betere kansen in de 1e helft.

Vitesse afgelopen zondag wist ook meerdere malen het net te vinden (1x afgekeurd) en als die belgische homo in het zwart gewoon een terechte pingel geeft voor die doodschop in de laatste minuut (hoe erg moet een speler verticaal o mzijn as draaien voordat het een overtreding is????)

anyway, met dezelfde instelling als gisteren kunnen we AZ pakken. (en
Enoh op De Zeeuw)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di nov 18, 2008 12:26 am

Ajax Rules schreef:
Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Soms lijkt het wel dat je je schuldig moet voelen als je sommige algemeen aanvaarde prutsers niet zo slecht vindt. Of algemeen aanvaarde wereldsterren niet te groot voor Nederland natuurlijk. Er is niets mis mee om Silva een betere back te vinden dan vd Wiel

Ga hem dan een keertje turven ofzo. Zie je wel dat hij per wedstrijd gewoon 11 uit de 10 keer de verkeerde keuze maakt.

@AJAX Rules:

Dan moet je inderdaad beter op hem gaan letten, want als je niet ziet dat die jongen grove fouten maakt en -in jouw woorden- AJAX ten schande maakt, dan moet je beter kijken, vind ik.
Dan moet je wel beide spelers langs dezelfde meetlat leggen. Dus niet alles van Van der Wiel met de mantel der liefde bedekken en om diezelfde dingen Silva een prutser noemen.

Maakt Silve grote fouten? Prima, noem ze maar. Maar zelfs als je daartoe in staat bent, moet je erkennen dat Van der Wiel tegen Feyenoord een parodie op verdedigen tentoon spreidde.
Niet dus, want Van der Wiel heeft net de twintig gepasseerd en heeft niks gekost, terwijl Silva de 30 nadert en rond de 4 miljoen euro heeft gekost.

En natuurlijk stond Van der Wiel tijdens feyenoord-AJAX als een natte krant te verdedigen, maar hij is nog jong en voegt toch al veel meer toe aan dit elftal dan Silva, terwijl hij verdedigend ook al sterker is dan Silva. Nu is verdedigen het zwakke punt van beiden, maar ten eerste kan Van der Wiel alleen mar beter worden en Silva niet, en ten tweede voegt Silva ook aanvallend niks toe. In mijn ogen dan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 6:56 am

Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » di nov 18, 2008 7:59 am

LucaS schreef:Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn
Mee eens. Alhoewel een boost aan zelfvertrouwen en een inspirerende tegenstander natuurlijk wel willen helpen. Daarnaast hebben we eindelijk weer een paar klasbakken terug (of in ieder geval inzetbaar), die de kwaliteit van het veldspel ten goede kunnen komen, ook in uitwedstrijden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 18, 2008 8:54 am

Ik denk dat het grootste pluspunt sinds Ajax-PSV, toch wel Jan Verthongen is. Je hebt nu eindelijk iemand die van achteruit een behoorlijke inspeelpass heeft, in tegenstelling tot Vermaelen.

Aristides

Bericht door Aristides » di nov 18, 2008 11:57 am

GangstaRiB schreef:Ik denk dat het grootste pluspunt sinds Ajax-PSV, toch wel Jan Verthongen is. Je hebt nu eindelijk iemand die van achteruit een behoorlijke inspeelpass heeft, in tegenstelling tot Vermaelen.
Jan heeft al gespeeld als back, middenvelder, hij wordt belangrijk.

Voor mij mag Ajax winnen zoals er van Twente is gewonnen, al is het 1-0 in de 93ste minuut, maakt me niet uit. Goed voor het zelfvertrouwen.

Ik hoop niet dat het zondag regent, "we zijn niet zo goed als het regent, of stormt, of vroeg in de middag of ... is"
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 11:58 am

Wel vanaf maart!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 18, 2008 12:33 pm

LucaS schreef:Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn
De polonaise, dat voorspelde ik toch al? :confused.gif:

Ach, het hoort erbij.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 12:36 pm

Tja, je moet niet overdrijven, niet in het positieve en niet in het negatieve! :1evil.gif: :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 12:40 pm

De spelers waren superieur, al was het veldspel weer om te huilen. We hebben geen functionerend middenveld, oftewel we spelen zonder een echt middenveld.

Toppie

Bericht door Toppie » di nov 18, 2008 12:44 pm

Vond die Enoh toch wel aardig ballen :blush.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 18, 2008 12:51 pm

LucaS schreef:Tja, je moet niet overdrijven, niet in het positieve en niet in het negatieve! :1evil.gif: :hypocrite.gif:
Tja, dat is moeilijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di nov 18, 2008 1:16 pm

En de fluitist is Roelof Luinge. Nou, ben ik wel tevreden mee.

MVH

Bericht door MVH » di nov 18, 2008 2:12 pm

Demosthenes schreef:
Ik hoop niet dat het zondag regent, "we zijn niet zo goed als het regent, of stormt, of vroeg in de middag of ... is"
Slecht nieuws in dat geval: het gaat zondag regenen, stormen en het is ook vroeg in de middag.
Laatst gewijzigd door MVH op di nov 18, 2008 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » di nov 18, 2008 2:37 pm

Jan Pelleboer ff bellen of die de regenzone op zondag kan doorblazen.

Plaats reactie