AZ-Ajax 23-11-2008
Silva wordt door iedere directe tegenstander suf gespeeld. Van der Gijp zei het net treffend. Silva doet maar wat. Te pas en te onpas dendert hij maar constant langs die zijlijn. Zit geen greintje voetbalintelligentie in.Ajax Rules schreef:Dan moet je wel beide spelers langs dezelfde meetlat leggen. Dus niet alles van Van der Wiel met de mantel der liefde bedekken en om diezelfde dingen Silva een prutser noemen.
Maakt Silve grote fouten? Prima, noem ze maar. Maar zelfs als je daartoe in staat bent, moet je erkennen dat Van der Wiel tegen Feyenoord een parodie op verdedigen tentoon spreidde.
Van der Wiels ideale positie is niet die van rechtsback en hij moet zeker nog wat aan z'n fysiek doen, maar ik hoor toch vooral mensen iedere keer weer beginnen over die wedstrijd tegen een prima voetballer als Biseswar.
Als we in Alkmaar zouden winnen zitten we straks wel in een luxe positie. Dan hebben we AZ op 5 en PSV op 7 punten staan. Dat hadden weinig mensen gedacht na het debacle in Tilburg. Ik in ieder geval niet.
AZ heeft al veel meer goed voetbal laten zien in vergelijking met Ajax. Maar of ze dat ook tegen Ajax kunnen brengen is natuurlijk de vraag. Ik voorzie een hele lastige wedstrijd maar op basis van onze individuele kwaliteiten kunnen we er best winnen. Door de winst tegen PSV hebben we in ieder geval de situatie dat puntverlies geen ramp is.
AZ heeft al veel meer goed voetbal laten zien in vergelijking met Ajax. Maar of ze dat ook tegen Ajax kunnen brengen is natuurlijk de vraag. Ik voorzie een hele lastige wedstrijd maar op basis van onze individuele kwaliteiten kunnen we er best winnen. Door de winst tegen PSV hebben we in ieder geval de situatie dat puntverlies geen ramp is.
Nil volentibus arduum
Bovendien spelen Groningen en AZ de week erna tegen elkaar, in de Euroborg. Het zou dus al een soort 'vorentscheiding' kunnen zijn. Maar dat is te ver op de zaken vooruitlopen.Marillion schreef:Als we in Alkmaar zouden winnen zitten we straks wel in een luxe positie. Dan hebben we AZ op 5 en PSV op 7 punten staan. Dat hadden weinig mensen gedacht na het debacle in Tilburg. Ik in ieder geval niet.

- Daily Blind
- Daily Blind
dan moet ajax er wel meer dan 4 maken
az - nac > 2-4
opstelling tegen heracles:
Ten Rouwelaar, Fehér, Penders, Zwaanswijk, Mtiliga; De Graaf (78' Elshot), Van der Leegte, Kwakman (88' Loran); Cairo, Amoah, Kolkka (85' Gorter).
cairo, amoah, kolkka (ein traum sturmer trio)
als ik dit zo bekijk heeft nac een bak ervaring in de ploeg, daar word je bang van.
maar goed. Eerst AZ.
az - nac > 2-4
opstelling tegen heracles:
Ten Rouwelaar, Fehér, Penders, Zwaanswijk, Mtiliga; De Graaf (78' Elshot), Van der Leegte, Kwakman (88' Loran); Cairo, Amoah, Kolkka (85' Gorter).
cairo, amoah, kolkka (ein traum sturmer trio)
als ik dit zo bekijk heeft nac een bak ervaring in de ploeg, daar word je bang van.
maar goed. Eerst AZ.
Laatst gewijzigd door elliquido op ma nov 17, 2008 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Daily Blind
vond het gewoon een rare stelling, de aanvallende kwaliteiten vergelijken met die van ajax.
met een voorhoed sulimanie , huntalaar ,suarez kun je geen enkele eredivisieclub vergelijken.
Dan staat er namelijk zo'n 60 miljoen waarde in de voorhoede.
Nac wist er 4 in te prikken, en ook PSV had de betere kansen in de 1e helft.
Vitesse afgelopen zondag wist ook meerdere malen het net te vinden (1x afgekeurd) en als die belgische homo in het zwart gewoon een terechte pingel geeft voor die doodschop in de laatste minuut (hoe erg moet een speler verticaal o mzijn as draaien voordat het een overtreding is????)
anyway, met dezelfde instelling als gisteren kunnen we AZ pakken. (en
Enoh op De Zeeuw)
met een voorhoed sulimanie , huntalaar ,suarez kun je geen enkele eredivisieclub vergelijken.
Dan staat er namelijk zo'n 60 miljoen waarde in de voorhoede.
Nac wist er 4 in te prikken, en ook PSV had de betere kansen in de 1e helft.
Vitesse afgelopen zondag wist ook meerdere malen het net te vinden (1x afgekeurd) en als die belgische homo in het zwart gewoon een terechte pingel geeft voor die doodschop in de laatste minuut (hoe erg moet een speler verticaal o mzijn as draaien voordat het een overtreding is????)
anyway, met dezelfde instelling als gisteren kunnen we AZ pakken. (en
Enoh op De Zeeuw)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Niet dus, want Van der Wiel heeft net de twintig gepasseerd en heeft niks gekost, terwijl Silva de 30 nadert en rond de 4 miljoen euro heeft gekost.Ajax Rules schreef:Dan moet je wel beide spelers langs dezelfde meetlat leggen. Dus niet alles van Van der Wiel met de mantel der liefde bedekken en om diezelfde dingen Silva een prutser noemen.Mr. Ajax schreef:LucaS schreef:Soms lijkt het wel dat je je schuldig moet voelen als je sommige algemeen aanvaarde prutsers niet zo slecht vindt. Of algemeen aanvaarde wereldsterren niet te groot voor Nederland natuurlijk. Er is niets mis mee om Silva een betere back te vinden dan vd Wiel
Ga hem dan een keertje turven ofzo. Zie je wel dat hij per wedstrijd gewoon 11 uit de 10 keer de verkeerde keuze maakt.
@AJAX Rules:
Dan moet je inderdaad beter op hem gaan letten, want als je niet ziet dat die jongen grove fouten maakt en -in jouw woorden- AJAX ten schande maakt, dan moet je beter kijken, vind ik.
Maakt Silve grote fouten? Prima, noem ze maar. Maar zelfs als je daartoe in staat bent, moet je erkennen dat Van der Wiel tegen Feyenoord een parodie op verdedigen tentoon spreidde.
En natuurlijk stond Van der Wiel tijdens feyenoord-AJAX als een natte krant te verdedigen, maar hij is nog jong en voegt toch al veel meer toe aan dit elftal dan Silva, terwijl hij verdedigend ook al sterker is dan Silva. Nu is verdedigen het zwakke punt van beiden, maar ten eerste kan Van der Wiel alleen mar beter worden en Silva niet, en ten tweede voegt Silva ook aanvallend niks toe. In mijn ogen dan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mee eens. Alhoewel een boost aan zelfvertrouwen en een inspirerende tegenstander natuurlijk wel willen helpen. Daarnaast hebben we eindelijk weer een paar klasbakken terug (of in ieder geval inzetbaar), die de kwaliteit van het veldspel ten goede kunnen komen, ook in uitwedstrijden.LucaS schreef:Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn
-
Jan heeft al gespeeld als back, middenvelder, hij wordt belangrijk.GangstaRiB schreef:Ik denk dat het grootste pluspunt sinds Ajax-PSV, toch wel Jan Verthongen is. Je hebt nu eindelijk iemand die van achteruit een behoorlijke inspeelpass heeft, in tegenstelling tot Vermaelen.
Voor mij mag Ajax winnen zoals er van Twente is gewonnen, al is het 1-0 in de 93ste minuut, maakt me niet uit. Goed voor het zelfvertrouwen.
Ik hoop niet dat het zondag regent, "we zijn niet zo goed als het regent, of stormt, of vroeg in de middag of ... is"
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
De polonaise, dat voorspelde ik toch al?LucaS schreef:Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn

Ach, het hoort erbij.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Slecht nieuws in dat geval: het gaat zondag regenen, stormen en het is ook vroeg in de middag.Demosthenes schreef:
Ik hoop niet dat het zondag regent, "we zijn niet zo goed als het regent, of stormt, of vroeg in de middag of ... is"
Laatst gewijzigd door MVH op di nov 18, 2008 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.