hmm voor tegenstanders als morgen, geen probleem. Van nood maak je een deugd, toch zo klinkt dit spreekwoord. Zal MvB wel gedacht hebben.GangstaRiB schreef:Offensief zal het misschien lukken, maar defensief wordt het een ramp. Suarez zal namelijk niet helpen verdedigen en als hij dat wel doet, dan is hij na 20 minuten uitgeput.Peter schreef:Een nieuwe nummer '10' is geboren. Volgens mij is dit ook bijna nummer 10 qua probeerseltje. Afijn, ik ben het met Columbus en Trab eens dat Suarez op die positie niet goed uit de verf komt. Ik zie dan ook veel liever gewoon weer Suarez op rechts ten koste van Kennedy. Dat die jongen opeens weer in de gratie is geraakt is mij ook een raadsel.
Wat een rare wending van Van Basten ineens.
Ajax - Sparta 9-11-2008
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De vraag is of de nood echt zo hoog is. Sulejmani, Enoh en Aissati zijn er al een tijdje uit, dus wat mij betreft kun je nu gewoon die 3 posities met de vervangers neerzetten. Het is wat mij betreft onzinnig om mensen weer te verzetten. Laat in ieder geval de basisspelers op hun vaste stekkie spelen dus.
-
Ach.. we zijn nog niet in de positie om iemand te onderschatten. Iedereen denkt dat Sparta niks in de melk te brokkelen heeft, maar als je ineens je hele tactiek weer aan gaat passen, wordt het ineens een moeizame wedstrijd.mattie schreef:hmm voor tegenstanders als morgen, geen probleem. Van nood maak je een deugd, toch zo klinkt dit spreekwoord. Zal MvB wel gedacht hebben.GangstaRiB schreef:Offensief zal het misschien lukken, maar defensief wordt het een ramp. Suarez zal namelijk niet helpen verdedigen en als hij dat wel doet, dan is hij na 20 minuten uitgeput.Peter schreef:Een nieuwe nummer '10' is geboren. Volgens mij is dit ook bijna nummer 10 qua probeerseltje. Afijn, ik ben het met Columbus en Trab eens dat Suarez op die positie niet goed uit de verf komt. Ik zie dan ook veel liever gewoon weer Suarez op rechts ten koste van Kennedy. Dat die jongen opeens weer in de gratie is geraakt is mij ook een raadsel.
Wat een rare wending van Van Basten ineens.
Maar goed, we gaan kijken hoe het gaat. Opzich hebben we wel voldoende verdedigende middenvelders.
Ik hoop het maar. Ik neem morgen een paar buitenlandse gasten mee naar Ajax, dus bijt ik nu al mijn nagels af van angst dat Ajax er wederom niets van bakt. Ik vertrouw maar op de traditie: Ajax wint altijd vrij gemakkelijk van Sparta. Ik zou mijn gasten niet graag meenemen naar Ajax-PSV.Toppie schreef:3-0 :hupajax.gif:![]()

Wat Suarez betreft, die hoort natuurlijk niet op 10. Ik begrijp wel dat Van Basten zijn belangrijkste speler graag centraal in het elftal heeft, maar je moet ook aan de balans denken.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Suarez kan op 10, mits het een mindere tegenstander is en dat het middenveld dan goed bezet is. Aan voorwaarde 1 is voldaan: Sparta en mijn inziens moet je dan in ieder geval met Vertonghen op het middenveld spelen. Mijn 2e keuze zou Enoh zijn, maar daarop moeten we nog helaas een weekje wachten.
Als Suarez naar het middenveld wordt gehaald, dan blijft er voor wel heel weinig over, dus ik zou zo spelen
Mijn ostelling voor morgen:
------------- Vermeer
Vd Wiel - Oleguer - Vermalen - Urby
--- Lindgren / Gabri -------- Vertonghen
-----------------De Jong
-- Suarez - KJH -- Rommedahl
Waarbij Suarez en Rommedahl afhankelijk van de tegenstander kunnen switchen.
Goh, wat zal ik blij zijn als Sulejmani weer terug is. Dat geeft zoveel meer mogelijkheden voorin.
Gezien de berichtgeving zal Suarez wel op 10 spelen en Kennedy op rechtsbuiten.
Als Suarez naar het middenveld wordt gehaald, dan blijft er voor wel heel weinig over, dus ik zou zo spelen
Mijn ostelling voor morgen:
------------- Vermeer
Vd Wiel - Oleguer - Vermalen - Urby
--- Lindgren / Gabri -------- Vertonghen
-----------------De Jong
-- Suarez - KJH -- Rommedahl
Waarbij Suarez en Rommedahl afhankelijk van de tegenstander kunnen switchen.
Goh, wat zal ik blij zijn als Sulejmani weer terug is. Dat geeft zoveel meer mogelijkheden voorin.
Gezien de berichtgeving zal Suarez wel op 10 spelen en Kennedy op rechtsbuiten.
'Afgeschreven' Kennedy in basis Ajax
van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Bij Ajax begint Kennedy Bakircioglu vanmiddag tegen Sparta Rotterdam zo goed als zeker in de basis. Opmerkelijk, want de Zweed werd afgelopen zomer afgeschreven en mocht vertrekken bij Ajax. Na goede invalbeurten tegen FC Twente en MSK Zilina zijn de kansen van Bakircioglu echter gekeerd.
Kennedy staat als rechtsbuiten op de plek van Suarez, die in de tweede helft tegen MSK Zilina achter spits Klaas-Jan Huntelaar ging spelen. "Dat is me goed bevallen”, gaf Ajax-trainer Marco van Basten aan. De verwachte rentree in de basis van Bakircioglu gaat naar verwachting ten koste van Siem de Jong.
Ajax: geblesseerd: Aissati, Cvitanich, Donald, Gentenaar, Van der Heijden, Sarpong, Stekelenburg, Sulejmani.
Sparta Rotterdam: geblesseerd: Van Bueren, Van Gessel, Jaggy, Rutjes, Touzani, Wilusz.
Blij met de punten ...
Sparta heeft niets te zeggen in de Arena
----------------------------------------------------------------------------
Danny Blind zal zondag aandachtig Ajax - Sparta Rotterdam aanschouwen. De manager technische zaken van Ajax speelde in zijn carrière alleen voor die twee clubs. Ook na zijn actieve tijd als speler pendelt hij tussen beide clubs heen en weer. Vorig seizoen was Blind nog de technische man bij Sparta.
Statistisch gezien heeft Sparta geen kans in de ArenA. Het duel stond 49 keer eerder op het programma, Ajax won 36 keer. Slechts vijf keer mochten de Rotterdammers juichen. Drie van de vier grootste Eredivisienederlagen leed Sparta in Amsterdam. In december 1985 werd het 9-0, in maart 2001 werd het opnieuw 9-0 en in maart 1985 verloor Sparta met 8-0. Daarnaast won Ajax de laatste vijftien thuiswedstrijden van Sparta.
Overige wetenswaardigheden
> Het doelsaldo van Ajax in de laatste vijf thuisduels tegen Sparta is 29-4.
> In zijn laatste drie thuisduels met Sparta scoorde Ajax vijf keer of meer.
> Ajax heeft 10 wedstrijden op rij thuis gewonnen. PSV is de laatste club die in de Arena tenminste een punt pakte. Op 30 januari 2008 werd het 0-2.
> De Amsterdammers hebben 14 competitiewedstrijden op rij een doelpunt gemaakt.
> Ajax heeft gemiddeld dit seizoen de jongste basisopstelling van alle competitiewedstrijden met 23 jaar en 138 dagen na negen speelronden.
> Urby Emanuelson heeft 99 Eredivisie wedstrijden gespeeld. In totaal maakte hij zeven doelpunten. Zijn Eredivisiedebuut maakte hij op 10 april 2005 (Ajax - AZ 4-2).
> Klaas-Jan Huntelaar loopt 1-op-1 tegen Sparta. In acht competitiewedstrijden heeft hij evenzoveel doelpunten gemaakt tegen de Rotterdammers.
> Sparta heeft 9 uitwedstrijden op rij niet gewonnen in de Eredivisie.
> De Rotterdammers hebben in de laatste 24 uitwedstrijden in de competitie minimaal een doelpunt tegen gekregen.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Donkey kijkt vanmiddag gewoon naar Ajax-Sparta.
Resistance is futile!

Resistance is futile!

Donkey Shot schreef:ik kan wel loeren, maar ik kies voor AZ-Twente wat veel interessanter is. Ajax-Sparta zie ik later mog wel een keer
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- Ajaciedjuh
-
- Daily Blind
Mee eens, Vind Suarez echt helemaal niets achter de spits. Verder vind ik Vertonghen beter als middenvelder dan verdediger. Zou gewoon met Siem de Jong op '10' spelen. Urby linksback en Vertonghen linkshalf. Suarez op links en Martina/Kennedy op rechts...Peter schreef:Ik ben het niet eens met de opstelling, maar voor de 3 punten hoeven we vast niet te vrezen.
Maar zoals je ook aangeeft. Voor de 3 punten hoeven we vast niet te vrezen...

- Ajaciedjuh