AJAX - MSK Zilina 6-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 04, 2008 10:30 am

Sjongejonge: je gaat toch voor Ajax en niet voor de tegenstander. Geen leuk affiche: so what?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di nov 04, 2008 10:41 am

Tegenstander uitgelicht: MSK Zilina

Amsterdam, 04 nov 2008

MSK Zilina is komende donderdag de grote onbekende sparringpartner van Ajax. De Slowaken voelen geen druk, maar hebben – net als Ajax – een goed resultaat nodig om zicht te houden op Europese overwintering.
MSK Zilina-trainer Dušan Radolský wilde twee weken geleden in het Pod Dubnon-stadion nog niet vooruitblikken op de confrontatie in Amsterdam. De Slowaken hadden zojuist ongelukkig verloren van Hamburger SV. Niet zo gek dat hij zijn tijd gedurende de persconferentie liever besteedde aan de prestaties zijn spelers. ,,We hebben als team hard geknokt en hadden met wat meer geluk ook kunnen winnen."

In verdedigend opzicht beschikt Zilina over twee harde centrumverdedigers: Jozef Piacek en Benjamin Vomacka. Daardoor valt er door de lucht voor de Ajax-spits van dienst donderdag weinig eer te behalen. Het duo is bikkelhard, deelt uit en incasseert. Technisch zijn ze minder onderlegd en daar liggen dan ook zeker kansen voor de ploeg van Marco van Basten. Verder is doelman Dusan Pernis niet van een uitzonderlijke kwaliteit, net als linksback Lukas Tesak.


Afbeelding
Peter Styvar wordt door MSK Zilina gebruikt als aanspeelpunt in de voorhoede. FOTO: PRO SHOTS/Stanley Gontha


Het grootste gevaar loopt op de rechtervleugel. In de wedstrijd tegen Hamburger SV vormden vooral rechtsback Peter Pekarík en rechtermiddenvelder Admir Vladavic een voortdurende dreiging voor de Duitse defensie. Aanvoerder Zdeno Strba en de Braziliaan Adauto da Silva zijn op het middenveld het creatieve brein van de ploeg. Zij worden geassisteerd door de stofzuigers Ondrej Sourek en Mislav Karoglan.

Voorin speelt de ploeg eigenlijk met één spits. Dat is de onbehendige Peter Styvar of de balvaardige Emil Rilke. Tegen Hamburger SV viel laatstgenoemde als invaller het meest op. Hoewel hij vooral was ingebracht voor het slotoffensief, maakte hij een betere indruk dan zijn collega. Dankzij HSV-doelman Frank Rost gingen de punten echter onverdiend mee naar Hamburg.


Afbeelding
Peter Pekarík maakt het HSV-verdediger Joris Mathijsen lastig. FOTO: PRO SHOTS/Stanley Gontha.


Peter Pekarík is de enige Slowaakse international van MSK Zilina. De 22–jarige rechtsback vormt samen met Admir Vladavič de gevaarlijke rechtervleugel.

Omschrijf jullie ploeg eens?
,,We hebben een aanvallend ingestelde ploeg. De spelers voelen elkaar goed aan en iedereen geeft meer dan honderd procent voor elkaar. Daardoor kwalificeerden we ons ook voor de groepsfase."

Wat kunnen we in deze wedstrijd van jullie verwachten?
,,Ajax is de favoriet. Wij zullen zonder angst en met respect het veld opstappen. De druk ligt niet bij ons. Sterker, we hebben niets te verliezen. Als we goed spelen zullen we iedereen verrassen. Tegen Hamburger SV lieten we zien dat we aardig kunnen meevoetballen. Hopelijk kunnen we dat recept vanavond herhalen."

Wat weet je van Ajax?
,,Historisch gezien is Ajax de succesvolste Nederlandse club. Ze hebben 29 landstitels en een fantastische staf met namen als Marco van Basten, John van ’t Schip, Rob Witschge en Dennis Bergkamp. Ze hebben zich voor de groepsfase geplaatst ten koste van FK Borac. In de competitie ging het moeizaam, mede door de vele blessures."



Bron: www.ajax.nl

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 04, 2008 12:12 pm

Vedette-10- schreef:Sjongejonge: je gaat toch voor Ajax en niet voor de tegenstander.
Ik snap daar dus ook geen ene moer van. Maar goed.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 04, 2008 12:20 pm

LucaS schreef:Kaartjes gekregen van Syl, dus wij gaan donderdag ook! :ajaxscarf.gif:
Met een lekkere sjaal om :xmas.gif:
Wel de tweede helft naar de camera zwaaien hé ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 04, 2008 12:21 pm

Vedette-10- schreef:Sjongejonge: je gaat toch voor Ajax en niet voor de tegenstander. Geen leuk affiche: so what?
Daarbij, ik denk dat dit nog een lastige tegenstander is ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di nov 04, 2008 12:26 pm

Voetske schreef:
Vedette-10- schreef:Sjongejonge: je gaat toch voor Ajax en niet voor de tegenstander. Geen leuk affiche: so what?
Daarbij, ik denk dat dit nog een lastige tegenstander is ...
Inderdaad, als HSV zo'n moeite met Zilina had, zijn wij er ook echt nog niet klaar mee.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di nov 04, 2008 12:32 pm

Spijker schreef: Jammer. Nog uitsupporters Thijs?
Volgens Ajaxlife.nl (weliswaar een soort van fansite maar hebben het wel bijna altijd bij het rechte eind vanwege hun direct lijntjes bij Ajax) neemt Zilina zo'n 1.000 man mee. Dus dat zou het nog een beetje gezellig maken.

Hopelijk komen er nog een paar duizend man bij omdat het niet helemaal live op tv komt.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di nov 04, 2008 1:21 pm

Thijs schreef:
Spijker schreef: Jammer. Nog uitsupporters Thijs?
Volgens Ajaxlife.nl (weliswaar een soort van fansite maar hebben het wel bijna altijd bij het rechte eind vanwege hun direct lijntjes bij Ajax) neemt Zilina zo'n 1.000 man mee. Dus dat zou het nog een beetje gezellig maken.

Hopelijk komen er nog een paar duizend man bij omdat het niet helemaal live op tv komt.
ajaxlife.nl is toch van de SVA, die hebben zeker rechtstreekse lijntjes bij Ajax. Ze publiceren ook snel en meer dingen die met het supporter zijn te maken hebben vind ik.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di nov 04, 2008 2:22 pm

Precies, wat dat betreft vind ik het een hele verbetering tov van de supportersvereniging hoe die een paar jaar geleden was.

Toen was het louter een goed-nieuwsshow, en stonden er in het krantje alleen verslagen over de fanclubdag in Oost-Drenthe en een diepteinterview met een wisselspeler die het allemaal he-le-maal toppie vond.

Nu op ajaxlife.nl lees je regelmatig kritiek, in ieder geval een hele andere inslag als dat ik gewend was. En inderdaad, het is nu wat meer op supporters gericht die vaak gaan, maar dat komt omdat er bij de redactie een jongen zit die elke thuis- en uitwedstrijd gaat en ook voor een deel de website update en stukjes daarvoor schrijft.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 04, 2008 4:28 pm

Als ik het zo hoor lijkt Zilina een beetje het AZ van de Uefa Cup.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di nov 04, 2008 5:09 pm

2 kaartjes binnen .. dus we gaan weer ouderwets naar de europacup doordeweeks
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 04, 2008 5:26 pm

Ik hoop dat er alsnog een stormloop naar tot stand komt, maar ik realiseer me dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat het stadion vol gaat zitten.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di nov 04, 2008 6:09 pm

Ik wil wel heen, maar mijn vaste Ajax maten kunnen niet. Bovendien zijn mijn 'vervangers' momenteel niet in NL.

Jammer, dat wordt Feyenoord kijken...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di nov 04, 2008 8:22 pm

Jammer, dat wordt Feyenoord kijken...
Je kunt ook gaan ganzenborden, is misschien nog leuker :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48026
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 04, 2008 8:39 pm

Denk het niet. Ik denk dat ik heel veel plezier ga beleven aan Feyenoord.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 04, 2008 9:06 pm

Lees op www.afca.nl dat de clubs en politie een veldslag verwachten tussen de 2 supportersgroeperingen, supportershoma zal ook gesloten zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48026
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 04, 2008 9:13 pm

Soccerworld zal gewoon gesloten zijn neem ik aan. Zou wat zijn als Ajax supporters en Zilina supporters daar een reservering hebben gedaan.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di nov 04, 2008 9:15 pm

Kan me niet voorstellen dat als de politie daadwerkelijk rellen verwacht, er vrije kaartverkoop is.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » wo nov 05, 2008 10:33 am

heb er vertrouwen in dat wij winnen met 2-0. :ajax.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 05, 2008 3:32 pm

Van Basten verwacht stug Zilina

Amsterdam, 05 nov 2008
Marco van Basten verwacht dat Ajax donderdag tegen MSK Zilina met een tegenstander te maken krijgt die vooral op de verdediging zal spelen. ,,Ik denk dat Zilina tevreden is met een punt”, zei de trainer in aanloop naar het UEFA Cupduel.

Het wordt geen eenvoudige klus om de verwachte Slowaakse muur te doorbreken, denkt Van Basten. ,,Van de beelden die we gezien hebben, weten we dat het een vechtploeg is. Zilina speelt verdedigend en is fysiek sterk. Daar moeten we ons op instellen. We moeten bijvoorbeeld zorgen dat het baltempo hoog blijft en dat we snel omschakelen.”

Van Basten weet dat na de nederlaag tegen Aston Villa een goed resultaat tegen Zilina van groot belang is. ,,Wij willen overwinteren in Europa”, vertelde de trainer tijdens de persconferentie. ,,Om een redelijke kans te maken om door te gaan, moeten we donderdag winnen. Ook omdat je weet dat zeker de uitwedstrijd tegen HSV geen gemakkelijke wedstrijd wordt.”

Als Ajax eind november tegen HSV zijn derde duel in de groepsfase van de UEFA Cup speelt, kan Van Basten waarschijnlijk weer beschikken over Miralem Sulejmani. Het is de bedoeling dat hij maandagavond bij Jong Ajax zijn rentree maakt. ,,En als er geen gekke dingen gebeuren, zou hij binnen drie weken weer met ons mee moeten kunnen doen”, aldus Van Basten, die ook snel weer over Eyong Enoh kan beschikken. De wedstrijd tegen Zilina komt voor beide voetballers te vroeg.



Rasmus Lingdren is door Marco van Basten benoemd tot derde aanvoerder. Bij afwezigheid van Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg zal hij de aanvoerdersband dragen.
Rasmus Lindgren beseft net als zijn trainer dat de wedstrijd tegen MSK Zilina ontzettend belangrijk is. ,,We moeten zorgen dat we Zilina meteen vanaf de aftrap onder druk zetten", aldus de Zweedse middenvelder. ,,Dat betekent scherp beginnen en Zilina uiteindelijk proberen kapot te spelen."

Afgelopen zaterdag hanteerde Ajax uit bij FC Twente een andere, meer behoudende tactiek. Met succes, want Ajax won met 0-2, mede dankzij een treffer van Lindgren. ,,Zaterdag hebben we heel compact gespeeld", zei Lindgren. ,,In verdedigend opzicht was dit waarschijnlijk de beste wedstrijd van het seizoen. We hebben nu vier wedstrijden op rij gewonnen. Dat zorgt binnen de groep voor veel vertrouwen."
Ajax.nl

Mr. Ajax
Berichten: 14593
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 05, 2008 5:47 pm

Sueljmani zou dan binnen 3 weken met ons mee kunnen doen? Hij zou toch tegen psv al mee kunnen doen, 16 november?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 05, 2008 6:12 pm

Neem aan dat hij PSV haalt, ja. Als je maandag mee kunt doen met Jong Ajax zou dat geen probleem mogen zijn.

Dit stukje gaat over de UEFA-cup. Denk dat je de opmerking over HSV-uit in dat kader moet zien.

ajax199
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 7:35 pm

Bericht door ajax199 » wo nov 05, 2008 8:08 pm

Ik had even een vraagje. Ik heb voor morgen tegen de wedstrijd van Zilina 2 kaarten online besteld.Aangezien het vrije verkoop was hoefde je niet je club- of seizoenskaart barcode op te geven. Alleen ik heb gekozen voor afhalen aan het stadion aangezien het nog de enige optie was. Nu wil ik weten hoe zij weten welke kaarten voor mij zijn? Is je naam geven voldoende ofzo?

Thanks voor jullie antwoord

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo nov 05, 2008 8:42 pm

Volgens mij heb je een emailbevestiging gekregen? Die zou ik meenemen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 05, 2008 8:44 pm

Als het goed is heb je in moeten loggen voordat je kaartjes kunt bestellen. Daarom weten ze ook dat jij het bent die de kaartjes hebt besteld en zal je naam wel op het envelopje staan.

Plaats reactie