Ajax - FC Utrecht (1e ronde KNVB-beker) 25 september 2008
- InnerHarbour
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
---------------stekelenburg----------------
-------------------vd wiel-------------------
-----b.silva--------sno-----vermaelen----
---------------------------------------------
----------sarpong--blind--de jong--------
-rommedahl-----huntelaar----goossens-
-------------------vd wiel-------------------
-----b.silva--------sno-----vermaelen----
----------sarpong--blind--de jong--------
-rommedahl-----huntelaar----goossens-
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar wat mij betreft gaan we voorlopig verder in een 442 formatie. Dit met name ingegeven door de matige balans op het middenveld, en de verre van stabiele verdediging. Ervan uitgaande dat Gabri weer kan spelen zou ik het voorlopig zo doen:
--------------------------------Steek--------------------------------------
---Silva--------------Vd Wiel---------------Vermaelen---------Urby----
-----Enoh-------------------------Gabri---------------------Vertonghen-
----------------------------------De Jong---------------------------------
-------------------Suarez------------------------KJH----------------------
Een stevig blok op het middenveld moet de verdediging ontlasten. Daarnaast is er een belangrijke rol voor de vleugelbacks, die vooral mee naar voren moeten gaan. Daar ligt ook de kracht van beide heren, niet in het verdedigende werk.
Maar Marco kennende zal onze knuffelbraziliaan voorlopig wel mogen opdraven en zullen we stug met drie aanvallers blijven spelen. Het zal voorlopig dan ook nog wel tegendoelpunten blijven regenen.
Hoe dan ook, van Utrecht moet zeker gewonnen worden. Ervan uitgaan doe ik overigens maar niet. Dat kwam mij afgelopen zondag ook duur te staan...
--------------------------------Steek--------------------------------------
---Silva--------------Vd Wiel---------------Vermaelen---------Urby----
-----Enoh-------------------------Gabri---------------------Vertonghen-
----------------------------------De Jong---------------------------------
-------------------Suarez------------------------KJH----------------------
Een stevig blok op het middenveld moet de verdediging ontlasten. Daarnaast is er een belangrijke rol voor de vleugelbacks, die vooral mee naar voren moeten gaan. Daar ligt ook de kracht van beide heren, niet in het verdedigende werk.
Maar Marco kennende zal onze knuffelbraziliaan voorlopig wel mogen opdraven en zullen we stug met drie aanvallers blijven spelen. Het zal voorlopig dan ook nog wel tegendoelpunten blijven regenen.
Hoe dan ook, van Utrecht moet zeker gewonnen worden. Ervan uitgaan doe ik overigens maar niet. Dat kwam mij afgelopen zondag ook duur te staan...
-
-
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Eens met de opstelling van Ajax Rules, geloof ik.
Daar zou, in theorie, een aardige wisselwerking kunnen ontstaan tussen Vertonghen, Urby en Sarpong, omdat zij alle drie op verschillende posities aan de linkerkant kunnen spelen (Sarpong heeft ook wel eens linksbuiten gestaan, en deed dat niet zo slecht). Veel wisselen en 'over elkaar heen gaan', zou ik zeggen. Als men daar tenminste het vernuft voor heeft...
Verder hoort Silva gewoon te spelen, vind ik, en zou ik er inderdaad heel erg voor pleiten om die malle Sno eruit te laten. Enoh Eyong maakte op mij een goede indruk: hard en een hogere handelingssnelheid dan onze Evander.
K.
Daar zou, in theorie, een aardige wisselwerking kunnen ontstaan tussen Vertonghen, Urby en Sarpong, omdat zij alle drie op verschillende posities aan de linkerkant kunnen spelen (Sarpong heeft ook wel eens linksbuiten gestaan, en deed dat niet zo slecht). Veel wisselen en 'over elkaar heen gaan', zou ik zeggen. Als men daar tenminste het vernuft voor heeft...
Verder hoort Silva gewoon te spelen, vind ik, en zou ik er inderdaad heel erg voor pleiten om die malle Sno eruit te laten. Enoh Eyong maakte op mij een goede indruk: hard en een hogere handelingssnelheid dan onze Evander.
K.
Still alive...