Ajax - Roda JC * 14-09-2008
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax.nlLuinge fluit Ajax – Roda JC
Zeist, 09 sep 2008
Roelof Luinge heeft zondag de leiding over de wedstrijd Ajax – Roda JC. De arbiter wordt bijgestaan door assistenten Roger Geutjes en Wilfred van der Pas. Mario Diks is vierde official.
De laatste keer dat Luinge een duel van Ajax floot was 28 mei. Ajax won toen de vriendschappelijke wedstrijd tegen DVS’33 met 0-3. Het was de laatste wedstrijd van Adrie Koster als hoofdcoach van Ajax 1.
Kan natuurlijk wel leuk worden tegen Roda jc.Als het effe weer niet loopt sluipt er de onzekerheid nog verder in, gaan spelers nog meer voor eigen glorie voetballen en zullen de linies nog meer als los zand aan elkaar hangen.
Na de wedstrijd tegen Willem II, waar de samenhang, combinatievoetbal ver te zoeken was had zo'n weekje misschien een beetje de zaak op de rails kunnen krijgen.Paar indringende gesprekjes, wat speciale aandacht voor spelers over het hoe en wat in de wedstrijd tegen Willem II.Een weekje proberen om de minpuntjes van de wedstrijd tegen Willem II op het trainingsveld eruit te lichten en om te zetten " in hoe het wel moet ".
Maar dat gaat dus niet.Dadelijk een dag een beetje uitlopen, twee daagjes wat trainen en dat was het dan.
AJAX zal moeten winnen.Hoe dan ook.Nul uit twee en dan naar Feyenoord, dan wordt het zelfs tegen dit Feyenoord een zware dobber. Zeker omdat er ook nog eens een UEFA cup wedstrijd tussen zit.
Ik denk dat er winst valt te halen tegen Roda jc door de snelle omschakeling.Maar dan zal het middenveld dat ook moeten zien in de wedstrijd ( iets wat ondanks het slechte spel tegen Willem II werd nagelaten, dan wel niet goed werdt afgemaakt ).En Roda Jc zal dan toch de verdedigende stellingen moeten verlaten, ook iets wat ik zo 1-2-3 niet zie gebeuren.
Afijn, winnen ...
Na de wedstrijd tegen Willem II, waar de samenhang, combinatievoetbal ver te zoeken was had zo'n weekje misschien een beetje de zaak op de rails kunnen krijgen.Paar indringende gesprekjes, wat speciale aandacht voor spelers over het hoe en wat in de wedstrijd tegen Willem II.Een weekje proberen om de minpuntjes van de wedstrijd tegen Willem II op het trainingsveld eruit te lichten en om te zetten " in hoe het wel moet ".
Maar dat gaat dus niet.Dadelijk een dag een beetje uitlopen, twee daagjes wat trainen en dat was het dan.
AJAX zal moeten winnen.Hoe dan ook.Nul uit twee en dan naar Feyenoord, dan wordt het zelfs tegen dit Feyenoord een zware dobber. Zeker omdat er ook nog eens een UEFA cup wedstrijd tussen zit.
Ik denk dat er winst valt te halen tegen Roda jc door de snelle omschakeling.Maar dan zal het middenveld dat ook moeten zien in de wedstrijd ( iets wat ondanks het slechte spel tegen Willem II werd nagelaten, dan wel niet goed werdt afgemaakt ).En Roda Jc zal dan toch de verdedigende stellingen moeten verlaten, ook iets wat ik zo 1-2-3 niet zie gebeuren.
Afijn, winnen ...
Blij met de punten ...
Jaja ..joey schreef:Deze wedstrijd winnen we vast en zeker en die tegen F. ook. Daarna gaat het weer mis, denk ik.
Ik droomde vannacht dat Ajax won van Roda JC. Winter en Witschge maakten de doelpunten.

joey schreef:Willem ll uit is altijd een van de gemakkelijkste uitwedstrijden van het jaar voor Ajax en dat zal dit jaar niet anders zijn, schat ik.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Niet direct, maar wel iets met een idee. Tegen WillemII was het toevalsvoetbal van de bovenste plank. De bal naar voren roeien en hopen dat Sulejmani, Suarez en Huntelaar er iets mee kunnen doen. Kijk, dat heeft niets met (Ajax) voetbal te maken. Dan hadden we Koster namelijk ook wel kunnen houden.LucaS schreef:Ik reken op droomvoetbal!
- Ajaciedjuh
Wat mij betreft ook. Het zou alleen lekker zijn als we wel resultaten pakken, dan krijg de technische staf daar ook tijd voor. Gezien het verleden, het publiek bij slechte resultaten, kan dat wel eens moeilijk worden. Er is 1 groot voordeel dat Marco op dezelfde weg zal doorgaan.LucaS schreef:Tja, ik weet dat zo'n beetje iedereen dat belachelijk vindt, maar ik denk dat daarvoor maanden nodig zijn. En wat mij betreft heeft de huidige staf dan ook de tijd om tot beter veldspel te komen
De tijd zal dan leren of Marco de juiste persoon is. Ik geloof er nog steeds in.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Belachelijk vind ik het niet, maar ik ben het er niet mee eens. Ik verwacht van Ajax wel even wat meer, zeker als je voor 30 miljoen aan spelers koopt. Ajax heeft voor meer voetballlend vermogen aangekocht (neem ik aan) en dan moet het ook niet al te lang duren voordat we dit ook daadwerkelijk te zien krijgen.
Ik zit alleen wel met een duivels dilemma. Zie ik in de komende 2 wedstrijden liever baggervoetbal en 6 punten of beter veldspel en 2 punten.
Ik zit alleen wel met een duivels dilemma. Zie ik in de komende 2 wedstrijden liever baggervoetbal en 6 punten of beter veldspel en 2 punten.
- Ajaciedjuh
De punten zijn nu belangrijker, maar er moet dan wel progressie inzitten.Peter schreef:Belachelijk vind ik het niet, maar ik ben het er niet mee eens. Ik verwacht van Ajax wel even wat meer, zeker als je voor 30 miljoen aan spelers koopt. Ajax heeft voor meer voetballlend vermogen aangekocht (neem ik aan) en dan moet het ook niet al te lang duren voordat we dit ook daadwerkelijk te zien krijgen.
Fantastisch, maar we waren het er over eens dat Ajax dit seizoen kampioen móet worden, nietwaar? Dus ga niet zeggen dat verliezen of gelijkspelen er helaas bij hoort. Er moet gewonnen worden.LucaS schreef:Tja, ik weet dat zo'n beetje iedereen dat belachelijk vindt, maar ik denk dat daarvoor maanden nodig zijn. En wat mij betreft heeft de huidige staf dan ook de tijd om tot beter veldspel te komen
Het stinkt aan alle kanten!
Dus omdat z'n voorgangers er een ontzettend potje van hebben gemaakt krijgt Van Basten maar een jaar?joey schreef:Fantastisch, maar we waren het er over eens dat Ajax dit seizoen kampioen móet worden, nietwaar? Dus ga niet zeggen dat verliezen of gelijkspelen er helaas bij hoort. Er moet gewonnen worden.LucaS schreef:Tja, ik weet dat zo'n beetje iedereen dat belachelijk vindt, maar ik denk dat daarvoor maanden nodig zijn. En wat mij betreft heeft de huidige staf dan ook de tijd om tot beter veldspel te komen
-
- AT Toto winner 15/16
In de Nederlandse competitie moet MVB gewoon gelijk presteren, met deze hoeveelheden aan investeringen.. daar kan geen excuus tegenop. Dus niet van we verliezen bij Willem2, gelijkspelletje tegen Roda... ach geef die arme jongen de tijd.. Nee we hebben beter materiaal dan de willem2tjes van Nederland, het enige waar die wat mij betreft langer de tijd voor krijgt is dat we mooier voetbal te zien krijgen.
Ja wat dan ?.Zijn voorgangers heb jij ook nooit meer tijd gegeven ..Thomas schreef:Dus omdat z'n voorgangers er een ontzettend potje van hebben gemaakt krijgt Van Basten maar een jaar?joey schreef:Fantastisch, maar we waren het er over eens dat Ajax dit seizoen kampioen móet worden, nietwaar? Dus ga niet zeggen dat verliezen of gelijkspelen er helaas bij hoort. Er moet gewonnen worden.LucaS schreef:Tja, ik weet dat zo'n beetje iedereen dat belachelijk vindt, maar ik denk dat daarvoor maanden nodig zijn. En wat mij betreft heeft de huidige staf dan ook de tijd om tot beter veldspel te komen
Blij met de punten ...
Ajax moet altijd winnen.joey schreef:Fantastisch, maar we waren het er over eens dat Ajax dit seizoen kampioen móet worden, nietwaar? Dus ga niet zeggen dat verliezen of gelijkspelen er helaas bij hoort. Er moet gewonnen worden.LucaS schreef:Tja, ik weet dat zo'n beetje iedereen dat belachelijk vindt, maar ik denk dat daarvoor maanden nodig zijn. En wat mij betreft heeft de huidige staf dan ook de tijd om tot beter veldspel te komen