Ajax - Sparta 15-02-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 9:06 pm

Wel mooi die discussies over supportersschap.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 9:10 pm

Voetske schreef:
joey schreef:Dan zal ik geen supporter zijn. Ik verheug me niet.
Dan zit AJAX dus niet in je bloed. .. :aai.gif:
O nee? Dat zal dan wel niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 9:15 pm

joey schreef:
Voetske schreef:
joey schreef:Dan zal ik geen supporter zijn. Ik verheug me niet.
Dan zit AJAX dus niet in je bloed. .. :aai.gif:
O nee? Dat zal dan wel niet.
Nee, blijkbaar verheugen sommige zich alleen maar op de volgende wedstrijd als het goed gaat ...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 9:16 pm

joey is een boer olé olé :wink.gif:

Kunnen jullie niet met die trieste discussies ophouden? Het lijkt me duidelijk dat bijna iedereen hier een "echte" is. Er hangt hier niet voor niets zo'n grafstemming.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 9:18 pm

Harm schreef:joey is een boer olé olé :wink.gif:

Kunnen jullie niet met die trieste discussies ophouden? Het lijkt me duidelijk dat bijna iedereen hier een "echte" is. Er hangt hier niet voor niets zo'n grafstemming.
Hee we hebben een nieuwe Mod ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 11, 2008 9:18 pm

Ik heb echt zo'n zin in de rest van de competitie! Daarna nog even die play-offs! Can't wait!

Tuurlijk kijk je niet uit naar de rest van het seizoen. Je laat het gelaten over je heen komen en hoopt voor de zoveelste keer op beter beleid en betere tijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 11, 2008 9:18 pm

Harm schreef:joey is een boer olé olé :wink.gif:

Kunnen jullie niet met die trieste discussies ophouden? Het lijkt me duidelijk dat bijna iedereen hier een "echte" is. Er hangt hier niet voor niets zo'n grafstemming.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 9:20 pm

Nog een keer dan:Ik verheug me op elke wedstrijd van AJAX.Lijkt wel of dat dat nu ineens niet meer mag/kan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 9:23 pm

Natuurlijk mag dat. Ik vind het zelfs erg lovenswaardig (bijna op het naïeve af (en dat bedoel ik niet negatief) ).

Maar na deze prestaties lijkt het me ook logisch dat sommigen zich er even van afwenden om even bij te komen. Ik vind mezelf een echte PSV-supporter. Maar ik weet niet of ik na een stuk of 10 van zulke jaren nog de behoefte zou hebben om mijn spaarzame vrije tijd aan zoiets te besteden.

Edit: maar het is wel iets anders om je te verheugen op de wedstrijd terwijl je lekker thuis op de bank zit, of dat je 200 kilometer moet reizen om naar Ajax te mogen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 9:29 pm

Harm schreef:Natuurlijk mag dat. Ik vind het zelfs erg lovenswaardig (bijna op het naïeve af (en dat bedoel ik niet negatief) ).

Maar na deze prestaties lijkt het me ook logisch dat sommigen zich er even van afwenden om even bij te komen. Ik vind mezelf een echte PSV-supporter. Maar ik weet niet of ik na een stuk of 10 van zulke jaren nog de behoefte zou hebben om mijn spaarzame vrije tijd aan zoiets te besteden.
Tja, ik loop al wat langer mee.Dit hoort er ook bij, ook al zou het niet zo moeten zijn.Wat je nu zegt wil eigenlijk zeggen dat alleen als het succes blijft aanhouden blijf ik kijken .. want anders wordt het me teveel .. kan toch niet ..

Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten, heb ik geen problemen mee ...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 9:32 pm

Voetske schreef:Nee, blijkbaar verheugen sommige zich alleen maar op de volgende wedstrijd als het goed gaat ...
Ja. Absoluut. Ik vind alleen goede wedstrijden leuk.

Slechte wedstrijden vind ik... slecht. En dus niet leuk.

Heel eigenaardig, ik weet het.

Over mijn liefde voor Ajax zegt dat helemaal niks. Die is groot hoor, neem dat maar van me aan. Daarom doet het zo'n pijn als het zo lang zo slecht gaat. Slechte resultaten kan ik wel hebben. Slecht voetbal... dat wordt al erger, maar dat kan ik ook wel een plek geven. Maar in tijden als deze, wanneer er zo nadrukkelijk gefaald wordt en er bestuurlijk gezien zo'n ongelooflijk soepzooitje van gemaakt wordt, dan is het echt niet leuk om Ajacied te zijn. Dan hangt mijn clubliefde me als een molensteen om mijn nek. Ik ben niet voor mijn lol Ajacied, op dit moment. Ik erger me kapot aan het aankoopbeleid van dit seizoen. Als ik de uitslagen tegen de onderste vijf door mijn hoofd laat gaan, krijg ik zin om elke selectiespeler eigenhandig twee tanden uit zijn kanis te slaan. Ik ben Ajacied omdat ik het nu eenmaal ben, omdat ik ertoe veroordeeld ben en er niet mee kan stoppen. Maar nee: niet omdat ik het op dit moment zo leuk vind.

Vorig seizoen ging ik redelijk vaak voor mijn plezier naar het stadion. Omdat we Sneijder hadden, met name. Een weergaloze Sneijder, KJH, een bloedfanatieke Stam en een herboren Davids... en dan soms ook nog een briljante Perez als invaller. Dan heb je toch al een half elftal vol gasten die 'iets hebben'. Iets van allure. Ik heb, als supporter, een redelijk goed seizoen gehad, vorig jaar. Beter dan 2005-2006, qua voetbal, over all.

Maar dit jaar doen we weer drie stappen terug. Dit is echt een seizoen van het ellende-niveau van 1996-1997, 1998-1999 of 1999-2000, met als grootste tegenvaller de ongelooflijke gelatenheid die er over de ploeg hangt, en ook over het bestuur. Ik heb gewoon niet het gevoel dat Ajax écht top wil zijn, en écht ten koste van alles kampioen wil worden. Daarvoor komt het elftal te vaak slap voor de dag tegen inferieure tegenstanders, en als alleen de top goed genoeg voor je is, 'verstek' je je ook niet met Delorge, Colin, Urzaiz, Rommedahl en Kuffour.

Daar heb ik het zéér moeilijk mee, op het moment. En ja: het ondermijnt mijn plezier, omdat de slechte fase die (ruwweg) in de tweede helft van 1998 is begonnen, maar blijft voortduren en langzamerhand iets heel uitzichtloos en onomkeerbaars krijgt. Het houdt maar niet op.

Maar Ajacied blijf ik echt wel. Mijn seizoenkaartje wordt niet opgezegd, hoor. Van z'n leven niet.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma feb 11, 2008 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 9:35 pm

Voetske schreef:
Harm schreef:Natuurlijk mag dat. Ik vind het zelfs erg lovenswaardig (bijna op het naïeve af (en dat bedoel ik niet negatief) ).

Maar na deze prestaties lijkt het me ook logisch dat sommigen zich er even van afwenden om even bij te komen. Ik vind mezelf een echte PSV-supporter. Maar ik weet niet of ik na een stuk of 10 van zulke jaren nog de behoefte zou hebben om mijn spaarzame vrije tijd aan zoiets te besteden.
Tja, ik loop al wat langer mee.Dit hoort er ook bij, ook al zou het niet zo moeten zijn.Wat je nu zegt wil eigenlijk zeggen dat alleen als het succes blijft aanhouden blijf ik kijken .. want anders wordt het me teveel .. kan toch niet ..

Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten, heb ik geen problemen mee ...
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt (en ik ben toch ook al een jaar of 20 PSV supporter). Maar ik kan me best voorstellen dat als PSV een keer net zo diep zakt als Ajax nu, dat ik dan niet meer ga kijken naar wedstrijden. Mijn seizoenskaart houd ik aan. Maar in het stadion zien ze me dan even niet meer. Dat moeten ze net zo goed verdienen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 9:39 pm

Tja, sorry hoor.Maar dat heb ik dus nooit gehad.Ik was ook in de slechte jaren altijd present bij de thuiswedstrijden, en ik heb wat slechte jaren meegemaakt.

Maar zelfs nu kan er gebeuren wat er wil, maar als AJAX moet spelen gaat daarvoor alles aan de kant ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 9:48 pm

Voetske schreef:Tja, sorry hoor.Maar dat heb ik dus nooit gehad.Ik was ook in de slechte jaren altijd present bij de thuiswedstrijden, en ik heb wat slechte jaren meegemaakt.

Maar zelfs nu kan er gebeuren wat er wil, maar als AJAX moet spelen gaat daarvoor alles aan de kant ..
Bij mij ook, ja. Ajax - Sparta wordt de eerste thuiswedstrijd van het seizoen die ik oversla (vanwege mijn eigen verjaardag). Alleen qua uitwedstrijden doe ik het wat rustiger aan: dit seizoen heb ik er drie gezien - en uiteindelijk worden het er vijf of zes, denk ik (ga naar Breda en in elk geval ook naar Heerenveen).

Omdat ik niet meer voor AT5 werk, ben ik weer wat vaker dan voorheen op De Toekomst (Jong Ajax, met name). Dus om nou te zeggen dat Ajax niet in mijn bloed zit, omdat ik er op dit moment geen plezier in heb om ze te zien spelen...

Ik ben gewoon godsgruwelijk kwaad op die club, op dit moment. Ik ben echt razend over de manier waarop dit seizoen door de plee is gespoeld. Ongelooflijk gewoon. Dat heeft juist met mijn Ajax-liefde te maken; niet met een gebrek daaraan.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 9:58 pm

Mijn liefde voor Ajax is onvoorwaardelijk maar mijn liefde voor Ajax is ook een gevoel. En juist mijn gevoel kan ik niet dwingen. Het lukt me niet om enthousiast te raken. Nu even niet. :blush.gif:
Noem me een nepsupporter. Mij best. :blush.gif: :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » ma feb 11, 2008 10:17 pm

Niemand zal jou ooit een nepsupporter noemen .. :onfire.gif:

Ik houd van Ajax, altijd ... :ajaxscarf.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 10:38 pm

Dank je, Fener. :biggthumpup.gif:

Ik ben niet kwaad, zoals Ko. Ik schaam me. Ik voel plaatsvervangende schaamte omdat de leiding van onze club, onze trainers en onze spelers er zo'n bende van maken.

:ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 10:45 pm

joey schreef:Mijn liefde voor Ajax is onvoorwaardelijk maar mijn liefde voor Ajax is ook een gevoel. En juist mijn gevoel kan ik niet dwingen. Het lukt me niet om enthousiast te raken. Nu even niet. :blush.gif:
Noem me een nepsupporter. Mij best. :blush.gif: :ajaxscarf.gif:
:aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 10:49 pm

Uhm, mijn lul is toch wel de grootste hoor. :bis.gif:

Lekker boeiend wat anderen van je supportersschap vinden. Je weet toch zelf wel hoe je je voelt over Ajax.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma feb 11, 2008 10:53 pm

joey schreef:Dank je, Fener. :biggthumpup.gif:

Ik ben niet kwaad, zoals Ko. Ik schaam me. Ik voel plaatsvervangende schaamte omdat de leiding van onze club, onze trainers en onze spelers er zo'n bende van maken.

:ajaxscarf.gif:
Of we laten het toe...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 10:54 pm

Thomas schreef:Uhm, mijn lul is toch wel de grootste hoor. :bis.gif:

Lekker boeiend wat anderen van je supportersschap vinden. Je weet toch zelf wel hoe je je voelt over Ajax.
Daar ging het dus niet over, maar goed jij hebt de grootste .. op de olifant na dan toch ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di feb 12, 2008 4:06 pm

Thomas schreef: Lekker boeiend wat anderen van je supportersschap vinden. Je weet toch zelf wel hoe je je voelt over Ajax.
Idd wat een gelul zeg dat je je een neppert bent als je geen zin hebt om naar AJAX -sparta te gaan.. ik heb geen zin klaar en ik voel me absoluut geen neppert, wat Voetske daar ook van vindt met zn tele2 abo'tje.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di feb 12, 2008 4:16 pm

Zal wel een leuke pot worden op die toendra in de Arena...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di feb 12, 2008 4:23 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Lekker boeiend wat anderen van je supportersschap vinden. Je weet toch zelf wel hoe je je voelt over Ajax.
Idd wat een gelul zeg dat je je een neppert bent als je geen zin hebt om naar AJAX -sparta te gaan.. ik heb geen zin klaar en ik voel me absoluut geen neppert, wat Voetske daar ook van vindt met zn tele2 abo'tje.
Wie heb ik een neppert genoemd , geef maar eens aan .. ?.En daar ging de discussie niet eens over.

Verder is het natuurlijk wel raar dat je je aangesproken voelt om te reageren. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Speciaal voor jou dan nog een keertje.Het ging erover of je alleen in goede tijden je moet/mag verheugen op de volgende wedstrijd(en) van AJAX.Daar gaven een paar mensen als antwoord op dat ze dat dus niet deden.Dat ze nu hetwat minder gaat, zich niet verheugen op de volgende wedstrijd(en) en die laat/laten schieten.

Nu ik dus wel, ik verheug me op elke wedstrijd van AJAX.

Duidelijk ?.

Oja, ook nog speciaal voor jou(w) Spijkertje, het is door mijn ziekte dat ik niet meer naar het stadion kan, maar probeer jij eerst maar is het aantal jaren dat ik wel naar het stadion ging van mij te evenaren voordat je over m'n tele2 abootje begint te lullen ... :aai.gif: :smallgrin.gif:, daarbij in andere discussie heb ik wel tig keer aangegeven dat er voor mijn geen verschil is tussen een passieve of aktieve ( in het stadion ) bezoeker/supporter.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di feb 12, 2008 4:40 pm

Volgens mij laat ik jou altijd met rust, omdat ik weet waardoor je niet meer kunt gaan?

Plaats reactie