AJAX - Vitesse 25-11-2007
- Ajaciedjuh
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik heb écht geen idee wat ik moet verwachten, zondag. Ajax voelt nog watr broos, maar is ongeslagen en Aad zal nog steeds wel rancune in zijn lijf hebben en de boel flink opporren. Traditioneel pakken we wel vaak de drie punten, thuis tegen Vitesse. Toch maar winnen dan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
In thuiswedstrijden is voor mij niks zeker. Dan moeten we het spel weer maken en met een beetje pech hebben de heren weer last van stress omdat ze thuis spelen. Deze wedstrijden zijn voor dit Ajax lastiger dan een gemiddelde uitwedstrijd.
Vitesse zal de boel wel dichtgooien en dan moeten we maar hopen dat we er snel ééntje maken.
Vitesse zal de boel wel dichtgooien en dan moeten we maar hopen dat we er snel ééntje maken.
Nil volentibus arduum
Ajax OnlineLuque neemt schuld op zich: "Zal niet meer gebeuren"
24 november 2007
Luis Suárez meldde zich gisteren als laatste international terug bij Ajax. De training haalde hij niet, maar er stond wel een gesprek met trainer Adrie Koster op de rol. Aanleiding daarvoor is het handgemeen dat Suárez had met ploeggenoot Albert Luque in de rust van de Klassieker Feyenoord - Ajax (2-2). Daarop werd het duo direct gewisseld door Koster. In Het Parool betuigt Luque spijt over zijn gedrag.
Koster wil niet te lang meer stilstaan bij het incident waarbij Luque vlak voor rust schopte naar zijn Zuid-Amerikaanse teamgenoot. In de rust vlogen de twee elkaar in de kleedkamer in de haren. Beide spelers zijn inmiddels beboet. Met Suárez had de oefenmeester sinds het voorval nog niet kunnen spreken. "En als dat vanmiddag is gebeurd, gaat er een punt achter de kwestie", aldus Koster vandaag in Het Parool.
Voor Luque is de zaak ook afgedaan. "Ik heb Suárez vandaag voor het eerst weer gezien sinds de wedstrijd tegen Feyenoord", sprak de Spanjaard vrijdag. "We hebben elkaar de hand geschud." Luque, die zegt dat hij de dubbele wissel van Koster als reactie op de vechtpartij volledig begrijpt, stak de hand in eigen boezem. "Ze zeggen: als er twee mensen ruzie hebben, hebben er twee schuld. Maar ik ben 29 jaar en Suarez is twintig. Ik ben meer ervaren dan hij. Het is ook meer mijn fout dan die van hem. Hij heeft gezegd dat we er een punt achter moeten zetten. Ik heb hem gezegd dat zoiets van mijn kant niet meer zal gebeuren."
Het incident met Suárez was niet de eerste keer dat Luque slaags raakte met een teamgenoot. Op 8 september 2004 vocht de routinier op de training van Deportivo La Coruña met Walter Pandiani. Luque maakte een lelijke overtreding op de (ook al) Uruguayaanse spits en Pandiani viel Luque vervolgens aan. "Het zijn geen mooie momenten, maar het gebeurt soms", verklaart de aanvaller. "In een carrière van tien jaar heb ik twee van zulke incidenten meegemaakt. Het zal nooit meer gebeuren."
Suárez heeft in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Chili gespeeld en gescoord (2-2) en hij deed zeventig minuten mee tegen Brazilië (2-1 nederlaag). Volgens Koster maakte zijn aanvaller een goede indruk. "Ik heb de beelden niet zelf gezien, maar er is altijd wel iemand van Ajax die de verrichtingen van de internationals volgt." Toch is het de vraag of Suárez zondag in het competitieduel met Vitesse in de basis begint. Koster beschikt over Dennis Rommedahl, die tegen Feyenoord sterk inviel en in Denemarken onlangs tot Voetballer van het Jaar werd uitgeroepen.
Prima reactie van Luque. Ik vrees overigens dat Koster toch echt met Suárez op de bank begint.
voetbalprimeur.nlDe Mos: "Ajax heeft geen verrassingen meer"
Zondag gaat Aad de Mos met zijn Vitesse op bezoek bij Ajax. De Amsterdammers zijn bezig aan een onrustig seizoen, volgens De Mos is daar na de komst van Adrie Koster wel verandering in gekomen.
"Ajax heeft geen verrassingen meer", zegt de oefenmeester tegenover De Gelderlander. "Dat is een voordeel voor ons, als tegenstander, maar ook voor de spelers van Ajax. De nieuwe trainer heeft voor een vaste speelwijze gekozen, met drie spitsen en Maduro als verdedigende middenvelder."
Volgens De Mos is Ajax, dat deze competitie nog geen enkel duel verloor, door de komst van Koster stabieler geworden. "Voordat Koster kwam speelde Ajax elke keer anders, nu doen ze geen aanpassingen meer. En sinds de nieuwe trainer heeft Ajax geen duel verloren."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ajaciedjuh
Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson; Gabri, Maduro, De Jong; Suarez, Huntelaar, Luque.
Wissels: Gentenaar, Kennedy, Urzaiz, Rommedahl, Schilder, Donald, Colin.
Vitesse: Velthuizen; Verhaegh, Sansoni, Sprockel, Megrelishvili; Yakubu, Van der Schaaf, Espinoza, Swerts; Junker, Kolk.
Wissels: Raboczki, Gommans, Takak, Kaya, Bruinier, Van Diermen, Hai.
Wissels: Gentenaar, Kennedy, Urzaiz, Rommedahl, Schilder, Donald, Colin.
Vitesse: Velthuizen; Verhaegh, Sansoni, Sprockel, Megrelishvili; Yakubu, Van der Schaaf, Espinoza, Swerts; Junker, Kolk.
Wissels: Raboczki, Gommans, Takak, Kaya, Bruinier, Van Diermen, Hai.
- Ajaciedjuh
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Deze wedstrijd moet gewoon gewonnen kunnen worden. Op iedere positie zijn we een klasse beter (minimaal) dan de tegenstander.
Ik denk alleen dat de rol van Maduro heel belangrijk is deze wedstrijd. Hij mag absoluut niet uit z'n positie gaan voetballen want dan kan Vitesse heel gevaarlijk worden.
Ik denk alleen dat de rol van Maduro heel belangrijk is deze wedstrijd. Hij mag absoluut niet uit z'n positie gaan voetballen want dan kan Vitesse heel gevaarlijk worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"