Ajax - Dinamo Zagreb 4-10-2007
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik kan er helaas vanwege mijn werk niet bij zijn... Ik hoop wel dat HtC de ploeg op scherp zet; een eerste kwartier zoals tegen VVV zou dodelijk zijn. Ik ben wel benieuwd naar de speelstijl van Zagreb; gaan ze vol op de aanval op wachten ze op die 2,3 kansen die altijd wel uit een counter komen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Op zich ben ik het met je plan van aanpak eens, maar één ding...De Dominee schreef:Als Ajax zich maar niet laat weg counteren. Zij 'moeten', laat maar komen. Dan de 1-0 erin counteren en dan zijn ze gebroken. Daarna op de aanval en uitbreiden/veiligstellen.
De eerste wedstrijd met 0-1 verliezen in eigen huis is natuurlijk een rampzalig slecht begin van de tweekamp, daar niet van, maar er kleeft één voordeel aan: je hoeft in de uitwedstrijd niet overdreven voorzichtig te zijn, want het is namelijk beslist niet zo dat je definitief de lul bent als je in de uitwedstrijd een vroege goal tegenkrijgt.
Sterker nog: als je thuis met 0-1 hebt verloren, weet je dat je in de uitwedstrijd twee keer moet scoren om door te gaan. Als je met 1-0 achterkomt, líjkt dat een definitieve doodsteek, maar verandert er eigenlijk maar heel weinig: met twee goals ben je dan namelijk nog altijd door.
Dat voordeel had Ajax ook toen ze naar Slavia Praag gingen, al deden ze er uiteindelijk niks mee. Maar thuis met 0-1 verliezen en in de uitwedstrijd wéér met 1-0 achterkomen, vóelt veel rampzaliger en 'definitiever' dan het werkelijk is. Het overkwam Ajax - en ze leken knock-out - maar toen Suárez in Praag gelijk maakte, stond Ajax er feitelijk in één klap heel goed voor en was er nog maar één goaltje nodig.
Dus, Ajax: onthoud dat en ga niet lopen freewheelen als je met 1-0 voorkomt. Kop erbij en scherp blijven tot die tweede erin ligt. Pas dan gaat het er écht veilig uitzien.
K.
Still alive...
- Monkey Tonk
- Ajaciedjuh
Opstelling morgenavond (deze verwacht ik):
----------------- Stekelenburg
---------------------Stam
Ogararu-----------vd Wiel---------Colin
----------------Heitinga
---Gabri--------------------- Urby
----------------Maduro
---------- ------------Suarez
---------------KJH
Ik zou morgen zo spelen:
Ogararu-----------vd Wiel---------Urby
------------------Heitinga
-----Gabri--------------------- Maduro
------------------------Suarez
---Romedahl-------KJH
Ogararu-----------vd Wiel---------Colin
----------------Heitinga
---Gabri--------------------- Urby
----------------Maduro
---------- ------------Suarez
---------------KJH
Ik zou morgen zo spelen:
Ogararu-----------vd Wiel---------Urby
------------------Heitinga
-----Gabri--------------------- Maduro
------------------------Suarez
---Romedahl-------KJH
- Kowalczyk
- Contacteer:
---------------------------- Stekelenburg ------------------------------
Ogararu ------------ Stam ---------- V/d Wiel ------------ Vertonghen
Gabri ------------- Heitinga -------- Maduro ------------ Emanuelson
-------------------- Huntelaar -------- Suárez --------------------------
K.
Ogararu ------------ Stam ---------- V/d Wiel ------------ Vertonghen
Gabri ------------- Heitinga -------- Maduro ------------ Emanuelson
-------------------- Huntelaar -------- Suárez --------------------------
K.
Still alive...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Hier kan ik me wel in vinden, met de kanttekening dat ik geen idee heb hoe Vertonghen zich als linksback zal houden. In het centrum speelde hij vorig jaar (ik meen tegen Espanyol) in ieder geval naar behoren. Daar komt hij misschien wel beter tot zijn recht dan als linkshalf.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Kowalczyk
- Contacteer:
In Alkmaar werd hij naar de linksbackpositie gehaald toen Van Gaal Julian Jenner inbracht, en ik was zeer onder de indruk van de manier waarop Vertonghen zich in Jenner vastbeet. Geconcentreerd, hard, soms op het gemene af. Veel beter dan ik Urby Emanuelson ooit heb zien spelen tegen een echte aanvaller.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hier kan ik me wel in vinden, met de kanttekening dat ik geen idee heb hoe Vertonghen zich als linksback zal houden. In het centrum speelde hij vorig jaar (ik meen tegen Espanyol) in ieder geval naar behoren. Daar komt hij misschien wel beter tot zijn recht dan als linkshalf.
Tegen Dinamo Zagreb zou Urby ook op linksachter uit de voeten kunnen, trouwens, want Dinamo zal niet met een echte rechtsbuiten spelen. Urby is goed als linksback zonder echte tegenstander, of als linksmidden. Hij komt in de problemen zodra hij als mandekker aan de slag moet.
Hoe dan ook: liever Urby linksmidden en Vertonghen achter hem.
K.
Still alive...
- gertjuh410
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Misschien moeten we ook een splitsing maken. Niet hoeveel supporters er van hun komen, maar hoeveel supporters van hun komen er, en hoeveel hebben er een kaartje voor de wedstrijd?
Heb er in ieder geval wel zin an. Het voetbal is niet geweldig, maar Ajax heeft de mazzel dat we tegen kleintjes in de competitie in ieder geval aan het vertrouwen kunnen werken. Ik denk dat het snel 1-0 wordt en dat het een kwartiertje voor tijd 1-1 wordt waarna het nog even billenknijpen is.
Maar ik sta er ook niet raar van te kijken dat als het 1-0 wordt dat er enorme gaten achterin bij DZ gaan vallen, waar Huntelaar en Suarez dan van profiteren. Dus een 3-1 zou ook zomaar kunnen. (kan ik nog meer slagen om de arm houden?
)
Heb er in ieder geval wel zin an. Het voetbal is niet geweldig, maar Ajax heeft de mazzel dat we tegen kleintjes in de competitie in ieder geval aan het vertrouwen kunnen werken. Ik denk dat het snel 1-0 wordt en dat het een kwartiertje voor tijd 1-1 wordt waarna het nog even billenknijpen is.
Maar ik sta er ook niet raar van te kijken dat als het 1-0 wordt dat er enorme gaten achterin bij DZ gaan vallen, waar Huntelaar en Suarez dan van profiteren. Dus een 3-1 zou ook zomaar kunnen. (kan ik nog meer slagen om de arm houden?

Op naar de vierde ster!
-
- AT Toto winner 15/16
Geloofde ik sowiezo al niet, dit is ook een mooi aantal.Thijs schreef:Overigens over de uitsupporters, het uitvak is net zo groot als normaal. Meer dan 1600 zullen er dus zéker niet in het stadion zitten.
edit: 1150 kaartjes in het uitvak, 200 op de hoofdtribune. That's it. Valt dus wel mee met die spookverhalen over 2500 man in het stadion ofzo.
Er komen ook veel Kroaten uit Duitsland en andere landen die gewoon een kaartje hebben voor de Ajax-vakken.brigade zuid schreef:Geloofde ik sowiezo al niet, dit is ook een mooi aantal.Thijs schreef:Overigens over de uitsupporters, het uitvak is net zo groot als normaal. Meer dan 1600 zullen er dus zéker niet in het stadion zitten.
edit: 1150 kaartjes in het uitvak, 200 op de hoofdtribune. That's it. Valt dus wel mee met die spookverhalen over 2500 man in het stadion ofzo.
De trainer van Dinamo, Branko Ivanković , heeft aangegeven tegen Ajax offensief te gaan spelen. Dit wordt de opstelling:
Koch
Etto, Drpić, Schildenfeld, Čale
Vukojević, Pokrivač, Sammir, Modrić
Mandžukić, Tadić
Dus zonder de meer ervaren aanvallers Balaban, Vugrinec en Šokota.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Hoe kunnen er nou 1150 in het uitvak zitten?Thijs schreef:Overigens over de uitsupporters, het uitvak is net zo groot als normaal. Meer dan 1600 zullen er dus zéker niet in het stadion zitten.
Er is toch een vastgestelde hoeveelheid kaartjes voor het uitvak bij UEFA cup wedstrijden? Zijn die dan niet allemaal verkocht? Kan ik me niet voorstellen.
Ik neem aan dat jij dit via de officiele kanalen gehoord heb en het dus wel zal kloppen, maar ik kan er met me kop niet bij!
De T.Ajax: Tussen romantiek en resultaat
AMSTERDAM, donderdag
Ajax zal vanavond de balans moeten vinden tussen consolideren en, zoals dat in jargon heet, gedoseerd aanvallen. „De hoofdzaak is dat we naar de volgende ronde gaan. Het zal me verder worst zijn hoe dat gebeurt”, gaf Henk ten Cate alvast een schot voor de boeg. Nu moet hij alleen nog hopen dat het publiek daar begrip voor kan opbrengen. Want op resultaat spelen in de ArenA staat gelijk aan vloeken in de kerk.
De Amsterdammers geven veel weg de laatste tijd. Niet zozeer punten, maar geld en toegangskaarten vooral. De naar Werkendam gereisde supporters worden eind oktober ’schadeloos’ gesteld na de wanvertoning tegen Kozakken Boys. En vanavond mogen alle seizoenkaarthouders gratis naar binnen voor de return tegen Dinamo Zagreb. Dit gebaar maakte de clubleiding nadat Slavia Praag ten koste van Ajax aan de Champions League mocht beginnen.
Het toernooi om de UEFA Cup kan sportief aantrekkelijk zijn als je in de buurt van de kwartfinale komt. Die weg is nog lang, en door Ajax ook nog zeker niet ingeslagen. De 0-1 zege in Zagreb werkt misleidend. De laatste jaren wint Ajax immers alleen van ploegen die nog niet eens tot de Europese subtop behoren, zoals FC Thun, Austria Wien en Zulte Waregem. Toch staat de club vreemd genoeg hoog op de lijst van bookmakers als het gaat om de cupwinst.
Ajax is in feite het slachtoffer geworden van de zelf verworven, maar inmiddels grijze glorie. Die huidige status is nergens anders op gebaseerd. Toch blijft het eisenpakket omvangrijk. „En dat heeft niets met de realiteit te maken”, aldus Ten Cate, die in het algemeen van mening is dat Nederlanders zichzelf schromelijk overschatten.
Zo was het stadion tegen Slavia slechts voor de helft gevuld, omdat die tweestrijd als een formaliteit werd afgedaan. Dat verwachtingspatroon zit Ajax vaak in de weg. Zoals vorig jaar tegen FC Kopenhagen, toen kwalificatie voor het hoofdtoernooi verspeeld werd, mede omdat het publiek een tweede zege verlangde en dat ook tijdens de wedstrijd liet merken. Ajax bleef ijverig naar voren rennen en verloor de doelstelling uit het oog. Tegen Slavia Praag gebeurde (thuis) vrijwel hetzelfde, met een laat en fataal tegendoelpunt tot gevolg. Meestal zijn het de jonge spelers – en daarvan heeft Ajax er veel – die onder druk fouten gaan maken.
Het is volgens Ten Cate een belangrijke les geweest. „In Nederland, en zeker in Amsterdam, doe je het niet snel goed. Ik hoop alleen maar dat het publiek zich realiseert hoe belangrijk het nu is om de groepsfase te bereiken. En dat ze daadwerkelijk achter ons gaan staan. Geloof me, in het internationale voetbal gaat het echt alleen maar om winnen.”
Ajax zal Dinamo vermoedelijk op vrijwel dezelfde wijze tegemoet treden: met twee aanvallers en een sterk blok op het middenveld. „We hebben nog eens wat wedstrijden van Dinamo bekeken, met name de uitwedstrijd in Bremen. Daar heeft Werder, toch geen lullige ploeg, echt geluk gehad. Dinamo kan veel beter voetballen dan we twee weken geleden hebben gezien. Ze zullen niet gaan aanvallen, maar zijn dodelijk op de counter. De spelers zijn getruct, in alle opzichten. We moeten dus ver van ons doel verdedigen en het balverlies beperken. Wanneer we als een blinde gaan aanvallen, worden we geslacht.”
Vermoedelijke opstelling: Stekelenburg; Heitinga, Van der Wiel, Stam, Colin; Delorge, Gabri, Maduro, Emanuelson; Suárez, Huntelaar.
Blij met de punten ...
Zo een drama is die opstelling niet. Ik zou alleen Colin eruit gooien ( eigenlijk in de Noordzee gooien
) en daar Vertonghen neerzetten.
Urby als back en Vertonghen op het middenveld. Delorge.....tja....van hem verwacht ik niet veel. Heeft wel het nodige loopvermogen. MAar hij samen met Gabri op 1 middenveld?
We hebben trouwens niet echt een middenveld met hersens......Gewoon Vertonghen centraal op het middenveld aub!

Urby als back en Vertonghen op het middenveld. Delorge.....tja....van hem verwacht ik niet veel. Heeft wel het nodige loopvermogen. MAar hij samen met Gabri op 1 middenveld?
We hebben trouwens niet echt een middenveld met hersens......Gewoon Vertonghen centraal op het middenveld aub!
IK GELOOF!!!!!!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
ASR_AFCA schreef:Hoe kunnen er nou 1150 in het uitvak zitten?Thijs schreef:Overigens over de uitsupporters, het uitvak is net zo groot als normaal. Meer dan 1600 zullen er dus zéker niet in het stadion zitten.
Er is toch een vastgestelde hoeveelheid kaartjes voor het uitvak bij UEFA cup wedstrijden? Zijn die dan niet allemaal verkocht? Kan ik me niet voorstellen.
Ik neem aan dat jij dit via de officiele kanalen gehoord heb en het dus wel zal kloppen, maar ik kan er met me kop niet bij!
Laten we hopen dat het rustig blijft...ook rondom de ArenA...
Ik heb er zin an iig en het begint toch al behoorlijk te kriebelen...brrrrr...