Amsterdam Toernooi 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 30, 2007 12:45 pm

Wat een kuttoernooi, en dan ook nog alweer tegen Arsenal spelen. Hier ga ik echt niet heen.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » do mei 31, 2007 8:02 am

IK SNAP NIET, dat ajax tegen LAzio wil spelen, met neofacistiche aanhang, bAh! :stern.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 31, 2007 10:40 am

Thijs schreef:Wat een kuttoernooi, en dan ook nog alweer tegen Arsenal spelen. Hier ga ik echt niet heen.
Die wedstrijd ga ik op zeker niet naar binnen, is het honk gewoon open?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do mei 31, 2007 1:03 pm

Geen idee, denk het wel.

Overigens wel mooi dat nu alleen seizoenkaarthouders kaarten kunnen kopen voor Zuid eerste ring (en 409/410). Scheelt weer het traditionele gezeik zoals ook Ko in z'n boek had geschreven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48010
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 31, 2007 1:08 pm

Andy22 schreef:IK SNAP NIET, dat ajax tegen LAzio wil spelen, met neofacistiche aanhang, bAh! :stern.gif:
Behoudens die fascistische aanhang valt er wel wat te zeggen voor de keuze van Lazio. Ze beschikken over een ijzersterk team met een groot tacticus als coach. Als de randzaken wegdenkt, dan heb je gewoon een hele goed oefenduel voorhanden, waar je echt goed kan zien waar je staat als Ajaxzijnde.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mei 31, 2007 1:51 pm

En ik ben juist bang dat die randzaken een hele grote rol gaan spelen. Zowel in als buiten het stadion.

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 31, 2007 2:40 pm

Het is niet voor het eerst dat Lazio aan de Amsterdam Tournament meedoet, vorige keer waren er toch geen problemen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 31, 2007 5:09 pm

Precies, ze hebben al een keer eerder meegedaan en totaal geen problemen. Zaten ook gewoon Lazio fans in de AJAX vakken en er hingen ook spandoeken van hun. Vind het best een mooie club trouwens.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mei 31, 2007 5:48 pm

Peter schreef:
Andy22 schreef:IK SNAP NIET, dat ajax tegen LAzio wil spelen, met neofacistiche aanhang, bAh! :stern.gif:
Behoudens die fascistische aanhang valt er wel wat te zeggen voor de keuze van Lazio. Ze beschikken over een ijzersterk team met een groot tacticus als coach. Als de randzaken wegdenkt, dan heb je gewoon een hele goed oefenduel voorhanden, waar je echt goed kan zien waar je staat als Ajaxzijnde.
Doet er niet toe. Ze spelen immers niet tegen Lazio maar tegen de 2 andere teams.

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=63042

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mei 31, 2007 6:13 pm

Mr. Ajax schreef:Het is niet voor het eerst dat Lazio aan de Amsterdam Tournament meedoet, vorige keer waren er toch geen problemen?
Niet in het stadion, maar met name in de binnenstad ging het na wat omhoog geheven rechterhandjes nog een paar keer goed mis.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 31, 2007 7:16 pm

De Atletico aanhang is trouwens toch niet veel beter? Of was het alleen Gil die in 1997 over de schreef ging?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mei 31, 2007 7:24 pm

Spijker schreef:
Mr. Ajax schreef:Het is niet voor het eerst dat Lazio aan de Amsterdam Tournament meedoet, vorige keer waren er toch geen problemen?
Niet in het stadion, maar met name in de binnenstad ging het na wat omhoog geheven rechterhandjes nog een paar keer goed mis.
Ik neem aan dat dat even afgestraft werd?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 31, 2007 11:01 pm

brigade zuid schreef:Precies, ze hebben al een keer eerder meegedaan en totaal geen problemen. Zaten ook gewoon Lazio fans in de AJAX vakken en er hingen ook spandoeken van hun. Vind het best een mooie club trouwens.
Ik ook. De naam en die tenues zijn schitterend en het team dat een aantal jaren terug kampioen werd was prachtig: Nesta, Nedved, Veron, Perruzzi, Crespo, Simeone, Conceicao, Salas en in mindere mate Mihajlovic -geweldige vrije trap-, Boksic en Couto, etc.

Alleen jammer van die trieste aanhang.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De Atletico aanhang is trouwens toch niet veel beter? Of was het alleen Gil die in 1997 over de schreef ging?
Ik vroeg het laatst ook en de aanhang van Atletico schijnt inderdaad niet veel beter te zijn. Maar goed, bij de meeste Spaanse clubs is een deel van de aanhang behoorlijk dubieus wanneer het op racisme aankomt.

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 01, 2007 5:35 am

Ik zie niet in hoe Lazio een mooie club kan zijn. Lazio is gewoon de club van Mussolini, de supporters daar gaan uit hun dak als hun clubicoon een Hitler-groet doet. Walgelijke club!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13428
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jun 01, 2007 7:03 am

Lazio is gewoon de club van Mussolini
Mussolini was geen anti-semiet. In de fascistische partij van Mussolini zaten een aantal hooggeplaatste Joden. Mussolini heeft zich altijd verzet tegen de deportaties en weigerde mee te werken.

De Duitsers moesten zelf Italië in om de Joden weg te voeren. Fascisme is geen racistische ideologie. Het is een totalitaire ideologie.

Dit terzijde overigens. :rules.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 01, 2007 11:54 am

Nihad schreef:
Lazio is gewoon de club van Mussolini
Mussolini was geen anti-semiet. In de fascistische partij van Mussolini zaten een aantal hooggeplaatste Joden. Mussolini heeft zich altijd verzet tegen de deportaties en weigerde mee te werken.

De Duitsers moesten zelf Italië in om de Joden weg te voeren. Fascisme is geen racistische ideologie. Het is een totalitaire ideologie.

Dit terzijde overigens. :rules.gif:
Nou en?!?! Ik ben fel tegen de fascisme. En de Lazio fans geilen op de Hitler groet. Om te kotsen, kortom.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 01, 2007 11:55 am

Ik ben tegen alle politiek bij voetbal.
Geen rechtse aanhang, geen linkse aanhang graag.
Dank u

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 12:06 pm

Precies. Ik denk dat men bij de meeste clubs bijzonder weinig kan doen aan het type aanhang dat zich aangetrokken voelt door de club.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 01, 2007 12:11 pm

Thomas schreef:Precies. Ik denk dat men bij de meeste clubs bijzonder weinig kan doen aan het type aanhang dat zich aangetrokken voelt door de club.
Niet mee eens. Maar dan moet je wel vroeg ingrijpen en niet alles maar toelaten.
Ik denk dat als je ziet dat een kleine groep begint met Hitlergroeten of wat dan ook, dat dat intern meteen even aangepakt moet worden.
:icon_lol.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 01, 2007 12:18 pm

Sterker nog, als je eigen speler de Hitler grote gebruikt om zijn delpunten te vieren, moet de club een forse boete opleggen, zoniet een schorsing ofzo, om een signaal naar buiten toe te geven. Dat was niet het geval bij DiCanio.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 4:31 pm

Newcastle hekelt organisatie Ajax

Newcastle United is bijzonder teleurgesteld in de werkwijze van de organisatie van het Amsterdam Tournament. De uitnodiging van de Engelse club is namelijk ingetrokken, toen bleek dat Arsenal beschikbaar was.

The Magpies waren al in een vroeg stadium uitgenodigd om begin augustus deel te nemen aan het voetbaltoernooi in de Amsterdam ArenA, dat het hoogtepunt had moeten worden van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. "We zijn gedumpt omdat we 'niet groot genoeg' zijn", reageerde trainer Sam Allardyce op de website. “Dat vind ik geen stijl van een dergelijke club.”

De coach kan het feit dat de Amsterdammers zogenaamd een beter affiche willen maar moeilijk verkroppen. ”We zijn heel teleurgesteld dat we niet aan het toernooi van Ajax kunnen meedoen. We zijn gewoon aan de kant gezet en we kunnen daar niets meer aan doen."

Het Amsterdam Tournament wordt in het weekend van 2 augustus gespeeld. Naast de Amsterdamse club en Arsenal doen ook Lazio en Atlético Madrid aan het toernooi mee. Vorig jaar werd het Amsterdam Tournament gewonnen door Manchester United.

voetbalzone.nl

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 4:39 pm

Laffe daad, ik had ook liever Newcastle gehad.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jun 10, 2007 6:10 pm

Sinds wanneer organiseert Ajax dat wangedrocht? Die zijn ook maar gewoon gast op het sponsor- en tv-feestje van iep.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 10, 2007 9:21 pm

Inderdaad, en op voetbalzone reageren ook weer mensen van "En wel hierom haat ik dus Ajax'' en ''Ja weer zo'n vieze joodse neuzenstreek''. Ajax organiseert het hele monster niet eens. :confused.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jun 11, 2007 7:23 pm

Inderdaad, en op voetbalzone reageren ook weer mensen van "En wel hierom haat ik dus Ajax'' en ''Ja weer zo'n vieze joodse neuzenstreek''. Ajax organiseert het hele monster niet eens
Ja maar kom op, voetbalzone... over het algemeen zijn dat toch mensen die ff snel een reactie willen plaatsen, zonder er eerst over na te denken. Ik bedoel 1 minuut nadat er een artikel is bijgezet heeft het al 30 reactie's gehad.

Even ter illustratie: Ik zit ongeveer tussen een gemiddelde AT'er en Voetbalzoner in (maar ik ben hier zeker niet de enigste) :smallgrin.gif:
Pompiedom

Plaats reactie