AFC Ajax - NAC Breda (13 - 04 - 2007)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 11, 2007 7:43 pm

Waalwijk?
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

Bericht door jabu » wo apr 11, 2007 7:59 pm

Ja, Waalwijk. Vorig weekend verspeelde Ajax uitermate belangrijke punten in de strijd om het kampioenschap in dit Brabantste plaatsje.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 11, 2007 8:07 pm

Ah, ik las het verkeerd. Laten zien dat je nog kampioen wílt worden: 4-0.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » wo apr 11, 2007 9:42 pm

Daar gaan we weer, ik hoop een wonder .. AJAX - Nac 6 - 1 en Psv en AZ verliezen allebei.Al denk ik dat het een keer ophoudt de puntenverlies van Psv ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 12, 2007 10:39 am

Voetske schreef:Daar gaan we weer, ik hoop een wonder .. AJAX - Nac 6 - 1 en Psv en AZ verliezen allebei.Al denk ik dat het een keer ophoudt de puntenverlies van Psv ..
Precies.. al weken wachten we op het moment dat psv punten verliest. En dan komt de droom van iedere Ajacied uit: psv verliest en dan geven we het zelf weer uit handen. Ik verwacht dat psv strompelend de eindstreep haalt. Koeman kan nu weer het truukje uithalen wat hij voor de winterstop deed met psv. De boel achterin dicht houden en voorin scoren. Addo voor Da Costa is al een hele verbetering en Kone is ook weer fit en kan samenspelen met Farfan. Ik denk en vrees dat Ajax het heeft laten liggen.

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 12, 2007 10:42 am

Jammer voor psv is dat ze echt werkelijk geen kans creëren en dat Kone en Farfan hopeloos uit vorm zijn.

Naast het feit dat het duo Addo/da Prutsa alles behalve stabiel is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » do apr 12, 2007 11:03 am

Nihad schreef:Jammer voor psv is dat ze echt werkelijk geen kans creëren en dat Kone en Farfan hopeloos uit vorm zijn.

Naast het feit dat het duo Addo/da Prutsa alles behalve stabiel is.
Wij kregen anders ook j.l. zondag tegen Rkc een paar simpele goals om onze oren ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 12, 2007 11:30 am

Ja klopt.

Ons voordeel is, dat we al op vrijdag spelen. Bij winst staan we i.i.g. bovenaan. Dat legt de drukt bij PSV (en AZ).

Maargoed, wie weet wint psv zaterdag opeens wel. We zullen het zien.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 12, 2007 11:42 am

Nihad schreef:Ja klopt.

Ons voordeel is, dat we al op vrijdag spelen. Bij winst staan we i.i.g. bovenaan. Dat legt de drukt bij PSV (en AZ).

Maargoed, wie weet wint psv zaterdag opeens wel. We zullen het zien.
Kijk ik zeg niet dat psv wel even makkelijk gaat winnen. Maar het is voor iedereen nu 3 wedstrijden overleven, en met een Kone erbij is dat een stuk gemakkelijker.. helaas.

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 12, 2007 11:49 am

Ik zag Kone gisteren en zaterdag spelen en die bakte er niks van. Die gozer is helemaal niet fit.

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 12, 2007 1:06 pm

Lekker weertje morgen. Op tijd Amsterdam in. :bis:

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 12, 2007 1:22 pm

Lang leve het broeikaseffect!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 12, 2007 4:02 pm

Ajax met Perez tegen NAC

AMSTERDAM - Met Kenneth Perez in de plaats van de geschorste Wesley Sneijder vervolgt Ajax vrijdagavond tijdens de thuiswedstrijd tegen NAC de jacht op de landstitel. De Amsterdammers mogen zich na een zege in ieder geval voor een dag koploper van de eredivisie noemen.

Trainer Henk ten Cate van Ajax mist tijdens het duel met zijn oude werkgever niet alleen Sneijder. Jaap Stam, Zdenek Grygera, Hedwiges Maduro en Leonardo zijn nog steeds geblesseerd. De laatstgenoemde Braziliaan heeft woensdag in Rio de Janeiro een succesvolle operatie aan zijn kruisband ondergaan.

Ajax moet in de laatste drie competitiewedstrijden nog twee punten goedmaken op koploper PSV. De Amsterdammers hebben evenveel punten als AZ. De club uit Alkmaar heeft echter een beter doelsaldo. Het verschil bedraagt acht doelpunten in het voordeel van AZ.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 12, 2007 4:11 pm

:hypocrite:

Pierre

Bericht door Pierre » do apr 12, 2007 4:26 pm

Op de een of andere manier heb ik stiekem een goed gevoel over komend weekend.... :eusa_pray:

Maar goed, dat had ik vorige week ook :nooo:

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 12, 2007 4:32 pm

Pierre schreef:Op de een of andere manier heb ik stiekem een goed gevoel over komend weekend.... :eusa_pray:

Maar goed, dat had ik vorige week ook :nooo:
Zoiets als 2-2 en dan iemand horen zeggen dat we niet verder achterop zijn geraakt? Dat we weer niet hebben verloren?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 12, 2007 7:23 pm

Gewoon nu eens geen gelul en met 4-0 winnen! :whip:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 12, 2007 7:31 pm

Liever nog een paar erbij, we moeten AZ ook nog inhalen.

999

Bericht door 999 » vr apr 13, 2007 7:19 am

„COMPETITIE ZAL OP LAATSTE SPEELDAG BESLIST WORDEN”

Ten Cate houdt hoop

AMSTERDAM, vrijdag

Voor het eerst dit seizoen werkt Ajax een competitiewedstrijd op vrijdag af. Na de ontmoeting met NAC in Amsterdam kan tevens de druk op PSV en AZ worden opgevoerd. Meestal is Ajax immers de ploeg die op ’s zondags speelt. Het verschil met PSV (morgen thuis tegen FC Twente) bedraagt twee punten, terwijl AZ (zondag thuis tegen Vitesse) op basis van een beter doelsaldo de tweede plaats bezet. Sinds 1956 kwam het niet meer voor dat het verschil tussen de lijstaanvoerder en de nummer drie in dit stadium van de competitie zo klein was.

Ajax liet het afgelopen zondag lelijk afweten tegen RKC, in de wetenschap dat er bij winst juist een rooskleurig vooruitzicht wachtte. Zou er daarna geen misstap meer zijn gemaakt, dan was Ajax verlost van zowel de vermaledijde play-offs als de voorronde van de Champions League. Dan zou er een vrije maand mei volgen die zeer welkom is. En dan zou de clubleiding alvast met de begroting aan de slag hebben gekund omdat een inkomstenstroom van ettelijke miljoenen gegarandeerd was.

Trainer Henk ten Cate gelooft echter niet dat Ajax de slag al gemist heeft. „Ik beschouw het vooral als een gemiste kans. Maar verder viel het met die teleurstelling best mee. Ik heb niet gemerkt dat de spelers er doodziek van waren. Als dat wel zo was, zou er niet zo scherp getraind zijn. We moeten allemaal nog drie belangrijke wedstrijden spelen. Ik denk dat het pas op de laatste speeldag beslist zal worden. En misschien wel in ons voordeel.”
Hij beseft dat PSV en AZ in de nagalm van Europees voetbal met extra druk worden opgezadeld indien Ajax mocht winnen van NAC. „Dan moeten onze concurrenten ook winnen. In psychologisch opzicht is dat vaak een essentieel verschil”, spreekt Ten Cate uit ervaring. Ajax verstarde namelijk ook in Waalwijk, hoewel de eerste plaats lonkte.

Ajax zal het tegen NAC moeten doen zonder Wesley Sneijder. De vormgever is geschorst en wordt vervangen door Kenneth Perez. Ten Cate laat zijn ploeg weer met drie spitsen aantreden, zodat Tom de Mul eveneens terugkeert in de basis. Jaap Stam is op de weg terug van een hamstringblessure. „Hij traint hard, maar is nog niet helemaal pijnvrij. Bij dit soort blessures moet je het van dag tot dag bekijken”, aldus Ten Cate.

Klaas-Jan Huntelaar was tijdens de laatste training op de nieuwe grasmat goed op schot. Na afloop wapperde de verontwaardigde spits met een officieel statement, waarin hij een suggestief verhaal in weekblad Voetbal International verwierp. Huntelaar zou zijn diensten hebben aangeboden bij AZ, uit onvrede over de samenwerking met Ten Cate.

„Absolute onzin. Toen ik eerder op de bank terechtkwam, werd mijn naam ook al met AZ in verband gebracht. Het is allemaal nergens op gebaseerd”, aldus Huntelaar, die de betreffende journalist om tekst en uitleg wilde vragen. „Maar hij nam zijn telefoon niet op.” Ten Cate gaf er vanwege ’ontploffingsgevaar’ geen commentaar op.

• Leonardo is in de nacht van woensdag op donderdag met succes geopereerd. De aanvaller verblijft in zijn geboorteland Brazilië. „Gelukkig is er geen bijkomende schade geconstateerd. De knie was verder in orde, zodat alleen de kruisband is gerepareerd”, aldus Henk ten Cate.

• Stanton Lewis keert vandaag terug van een proefperiode bij Club Brugge. De Zuid-Afrikaanse aanvaller tekende in de zomer van 2006 een vierjarig contract bij Ajax, maar kon sindsdien allerminst overtuigen. Tot dusver kwam hij niet verder dan het tweede elftal.

Ajax: geblesseerd: Leonardo, Maduro, Grygera, Stam. Geschorst: Sneijder.

NAC: geblesseerd: Mtiliga, Tamerus, Sikora.
De T.

Nou, hopen dan maar dat we vanavond niet weer tegen de zoveelste zeeperd aan lopen ..
Blij met de punten ...

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 13, 2007 9:28 am

Hmmm... Ik voel me wat grieperig en heb zo nog stevige zitting, dus zal daarna wel afgedraaid zijn. En dat op vrijdag de 13e. Dus vraag ik me af: is het wel verstandig als ik vanavond ga? Typisch zo'n Murphy's law dag waarop alles mis gaat. Aan de andere kant: dat Ajax-hart eist dat ik erbij ben. Spannende beslissing... :nailbite:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 13, 2007 9:42 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hmmm... Ik voel me wat grieperig en heb zo nog stevige zitting, dus zal daarna wel afgedraaid zijn. En dat op vrijdag de 13e. Dus vraag ik me af: is het wel verstandig als ik vanavond ga? Typisch zo'n Murphy's law dag waarop alles mis gaat. Aan de andere kant: dat Ajax-hart eist dat ik erbij ben. Spannende beslissing... :nailbite:
Al moet je gvd met de ambulance naar het stadion komen, je komt!
En anders blaas je die zitting maar af, zeg je dat je client een openhart operatie moet ondergaan. Maar Ajax heeft je steun nodig!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 13, 2007 9:43 am

Je mening staat haaks op die van Joey in het topic: Maak je keuze! Wat moet ik nu? De stand is 1-1!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 13, 2007 9:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat moet ik nu?
Zelf beslissen misschien? Of ben je daar te ziek voor? :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 13, 2007 9:48 am

We kunnen er de vrijdagpoll aan wijden natuurlijk!
I think I lost my fucking headache

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 13, 2007 9:51 am

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat moet ik nu?
Zelf beslissen misschien? Of ben je daar te ziek voor? :aai:
Ik vind het ook wel eens leuk om geadviseerd te worden, in plaats van adviezen te geven. :D

Uiteindelijk hak ik toch zelf vanavond de knoop door!

Plaats reactie