Ajax - Willem II

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 02, 2006 5:34 pm

Lucas schreef:Grappig trouwens dat ten Cate zegt dat we een jonge nieuwe ploeg hebben
Ten Cate zegt zoveel. Veel te veel. En 99% van wat ie zegt is kwark. Laat ie zijn energie in iets nuttigs steken.

Sparta Praag was volgens Henk sterker dan Sparta 010. Espanyol is volgens Henk een uitstekende ploeg, zelfs zonder een half dozijn basisspelers. Willem II is van het niveau Sparta 010.

Dus: Ajax zal niet van Willem II winnen. KJH zal niet scoren. Ajax zal de wedstrijd niet met 11 man beeindigen en wél beroerd voetballen. En Henk zal na de wedstrijd een slap en lang verhaal opdreunen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 5:37 pm

wimpey schreef:
Lucas schreef:Grappig trouwens dat ten Cate zegt dat we een jonge nieuwe ploeg hebben
Ten Cate zegt zoveel. Veel te veel. En 99% van wat ie zegt is kwark. Laat ie zijn energie in iets nuttigs steken.
Blind had het inderdaad nooit over z'n jonge ploeg. :eusa_liar:
wimpey schreef:Sparta Praag was volgens Henk sterker dan Sparta 010. Espanyol is volgens Henk een uitstekende ploeg, zelfs zonder een half dozijn basisspelers. Willem II is van het niveau Sparta 010.
Wat nou half dozijn? De la Peña en Tamudo waren volgens mij de enige twee onbetwiste basisspelers die er niet in stonden.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 02, 2006 5:49 pm

Thomas schreef: Blind had het inderdaad nooit over z'n jonge ploeg. :eusa_liar:
Voet zich hier iemand aangevallen? Het verband tussen hetgeen ik vaststel en jouw reactie daarop ontgaat me volledig.
Wat nou half dozijn? De la Peña en Tamudo waren volgens mij de enige twee onbetwiste basisspelers die er niet in stonden.
Riera en Zabaleta, dat zijn er al 4. Ajax dwong werkelijk niets af tegen de nummer 14 van Spanje, vrij dramatisch vind ik dat.

We zijn zo ongeveer de 60e ploeg in Europa momenteel, lijkt me. Vorig seizoen speelden we nog 2e ronde CL en legden Inter thuis het vuur na aan de schenen. Maar misschien pakken we bij Zulte Waregem een puntje... :eusa_pray: :X :blush:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 5:53 pm

wimpey schreef:Voet zich hier iemand aangevallen? Het verband tussen hetgeen ik vaststel en jouw reactie daarop ontgaat me volledig.
Ik vind het gewoon ironisch dat Ten Cate daarover wordt bekritiseerd door Lucas.
wimpey schreef:
Wat nou half dozijn? De la Peña en Tamudo waren volgens mij de enige twee onbetwiste basisspelers die er niet in stonden.
Riera en Zabaleta, dat zijn er al 4. Ajax dwong werkelijk niets af tegen de nummer 14 van Spanje, vrij dramatisch vind ik dat.
Zabaleta zit regelmatig op de bank.

En ja, natuurlijk vond ik het ook dramatisch.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 02, 2006 5:58 pm

Thomas schreef: Ik vind het gewoon ironisch dat Ten Cate daarover wordt bekritiseerd door Lucas.
Dat is het niet. Hij constateert terecht dat HtC uit zijn nek lult. Zoals ie dat zo vaak doet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 02, 2006 6:07 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Ik vind het gewoon ironisch dat Ten Cate daarover wordt bekritiseerd door Lucas.
Dat is het niet. Hij constateert terecht dat HtC uit zijn nek lult. Zoals ie dat zo vaak doet.
Ten Cate stelt tenminste vast dat Ajax slecht speelt. Hij geeft niet de grasmat, de scheidsrechter, de tegenstander of de eigen aanhang de schuld. Dat vind ik een hele verbetering.
Ook heeft hij natuurlijk gelijk dat Ajax een stuk zwakker is zonder Urby, Stam, Perez en Babel. Of het verstandig is om dat te zeggen is een ander verhaal, we moeten tenslotte nog een tijdje zonder zonder een of meer van deze spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 6:25 pm

wimpey schreef:Dat is het niet. Hij constateert terecht dat HtC uit zijn nek lult. Zoals ie dat zo vaak doet.
Mee eens. Misschien zou Ten Cate zich wat meer met Ajax bezig kunnen houden in plaats van met het voetbal van Psv, scheidsrechterlijke dwalingen en Het Droeve Niveau van het Nederlands Voetbal in Zijn Algemeenheid.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za dec 02, 2006 6:33 pm

Joey, wat vind je van de uitspraak van Ten Cate dat we een jong team hebben?

Ik vind dat namelijk reuze meevallen, van de basis-spelers zijn Stam, Perez, Gabri, Grygera en Rosales al ver in de twintig of zelfs de dertig gepasseerd. Tel daarbij spelers als Sneijder, Huntelaar en Heitinga op die dan wel begin twintig zijn maar al honderd+ wedstrijden op Eredivisie-niveau hebben gespeeld, international zijn en CL hebben gespeeld en je houdt maar een paar jonge spelers over waar je van kunt verwachten dat ze wisselvallig zijn. Dat zouden dan Babel, Emanuelson, Vermaelen, Stekelenburg en Maduro zijn, maar ook hier hebben we het over internationals van Nederland en België.

Dit elftal is veel ouder dan we de afgelopen jaren hebben gehad, zeuren over de leeftijd is dus vrij ongepast.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:35 pm

Ook vorig seizoen was de selectie niet onervaren te noemen hoor.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 6:37 pm

Mwa, Joey vind waarschijnlijk dat spelers als Sarpong, Boakye, Schilder en Timisela met Perez, Gabri en Stam te vergelijken zijn. En natuurlijk dat Vermaelen en Emanuelson nog net zo groen zijn als een jaar geleden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:40 pm

Ajax heeft het overgrote deel van het seizoen zonder Sarpong, en Boaky gespeeld. Jongens als Timisela en Schilder hebben twee duels afgewerkt, geloof ik. De extra ervaring die Vermaelen en Emanuelson in een paar maanden opnoemen is te verwaarlozen en jongens als Sneijder, Stekelenburg en Heitinga liepen vorig seizoen ook al een tijd mee.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za dec 02, 2006 6:42 pm

Thomas schreef:Ajax heeft het overgrote deel van het seizoen zonder Sarpong, en Boaky gespeeld. Jongens als Timisela en Schilder hebben twee duels afgewerkt, geloof ik. De extra ervaring die Vermaelen en Emanuelson in een paar maanden opnoemen is te verwaarlozen en jongens als Sneijder, Stekelenburg en Heitinga liepen vorig seizoen ook al een tijd mee.
Mijn vraag was eigenlijk gericht op de uitspraak van Ten Cate, die was hier vorig seizoen niet, dus wat een (in twee postings) uitleg van het Ajax van een jaar geleden hier mee te maken heeft gaat even langs me heen.
***

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 6:44 pm

Hou nou toch op Thomas. Het grote probleem van Ajax was de afgelopen jaren ervaring, daarover waren vriend en vijand het eens. Daar is op ingekocht. Daarnaast zijn al die jongens van vorig jaar ook weer een jaartje ouder, nietwaar?

Sarpong heeft veel gespeeld en Boakye behoorlijk wat

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:45 pm

Ik had ook al aangegeven dat ik het een onzin opmerking vond van Ten Cate. Maar omdat Lucas er zo op sprong wilde ik er even bij zeggen dat Blind dat vorig seizoen ook deed. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:46 pm

Lucas schreef:Hou nou toch op Thomas. Het grote probleem van Ajax was de afgelopen jaren ervaring, daarover waren vriend en vijand het eens. Daar is op ingekocht. Daarnaast zijn al die jongens van vorig jaar ook weer een jaartje ouder, nietwaar?

Sarpong heeft veel gespeeld en Boakye behoorlijk wat
De gehaalde ervaring moet natuurlijk wel goed kunnen voetballen. Anders heb je er niets aan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 6:52 pm

Stam Perez en Gabri zijn geen vooruitgang tov degegen die er vorig jaar speelden? Snel weer Sarpong en Rosenberg in de basis dan maar

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:57 pm

Stam en Perez zijn een vooruitgang. Gabri en Roger niet ten opzichte van De Jong en Boukhari.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 7:15 pm

Ik vind Gabri wel degelijk beter dan de Jong.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 7:16 pm

Ik ook. En al helemaal dan de De Jong van de laatste seizoenen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za dec 02, 2006 7:19 pm

Hij speelt pas een paar seizoenen :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 7:20 pm

Ik niet. Hij is zo mogelijk nog onrustiger aan de bal dan, minder technisch begaafd en hij is minder gevaarlijk voor de goal. In het begin van het seizoen dook hij nog wel gevaarlijk op, wat ik erg positief vond (ook al miste hij vooral) maar dat is inmiddels ook over.

Nope, Gabri valt me na een goede start nog erger tegen dan ik van hem verwacht had.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 7:32 pm

AJAX zit in een dip door deels aanwijsbare redenen (domme rode kaarten) en meteen is alles weer slecht: de trainer, de spelers, alles uien.

Leve de opportunist :eusa_dance:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za dec 02, 2006 7:42 pm

Lucas schreef:En natuurlijk dat Vermaelen en Emanuelson nog net zo groen zijn als een jaar geleden.
Vergelijk het eens met Jaap Stam; Jaap was 23 toen hij naar Willem II ging!!! http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid= ... /sc=58dba2

Vermaelen en Emanuelson over twee of drie jaar naar Willem II??????? Ze zijn al verder!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 7:56 pm

Als we morgen scoren, zouden dan de spelers HtC om z'n nek vliegen, zal toch nie hé ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 8:00 pm

Lucas schreef:Mwa, Joey vind waarschijnlijk dat spelers als Sarpong, Boakye, Schilder en Timisela met Perez, Gabri en Stam te vergelijken zijn. En natuurlijk dat Vermaelen en Emanuelson nog net zo groen zijn als een jaar geleden.
We zouden overigens bijna vergeten dat Blind slechts een half seizoen de beschikking had over zijn steraankoop en oogappel Huntelaar.

Plaats reactie