IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
- SylvievdVaart
- SylvievdVaart
Met dank aan Wikipedia:
IK Start (Noors:Idrettsklubben Start) is een voetbalvereniging uit Kristiansand in Noorwegen. De club werd opgericht in 1905. In het seizoen 2006 speelt Start in de hoogste Noorse klasse: de Tippeligaen.
Start kende de grootste successen aan het einde van de jaren zeventig van de twintigste eeuw. In 1978 en 1980 werd de ploeg landskampioen.
Sinds die succesperiode kende de ploeg een wisselvallig bestaan, regelmatig werd gependeld tussen de eliteserie en de eerste divisie. In 2004 werd de ploeg kampioen van de eerste divisie en promoveerde Start weer naar de Elite. In het seizoen 2005 speelde de ploeg tot de laatste speeldag om het kampioenschap, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede plaats. Daarmee is Start voor het seisoen 2006-2007 geplaatst voor de tweede voorronde van de UEFA-cup.
De successen in het seizoen 2005 hebben er toe geleid dat de club hard werkt aan de realisering van een nieuw stadion. Het huidige stadion kent voornamelijk staanplaatsen, het nieuwe stadion, dat voor het begin van het seizoen 2007 klaar moet zijn, krijgt 14.000 zitplaatsen.
IK Start (Noors:Idrettsklubben Start) is een voetbalvereniging uit Kristiansand in Noorwegen. De club werd opgericht in 1905. In het seizoen 2006 speelt Start in de hoogste Noorse klasse: de Tippeligaen.
Start kende de grootste successen aan het einde van de jaren zeventig van de twintigste eeuw. In 1978 en 1980 werd de ploeg landskampioen.
Sinds die succesperiode kende de ploeg een wisselvallig bestaan, regelmatig werd gependeld tussen de eliteserie en de eerste divisie. In 2004 werd de ploeg kampioen van de eerste divisie en promoveerde Start weer naar de Elite. In het seizoen 2005 speelde de ploeg tot de laatste speeldag om het kampioenschap, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede plaats. Daarmee is Start voor het seisoen 2006-2007 geplaatst voor de tweede voorronde van de UEFA-cup.
De successen in het seizoen 2005 hebben er toe geleid dat de club hard werkt aan de realisering van een nieuw stadion. Het huidige stadion kent voornamelijk staanplaatsen, het nieuwe stadion, dat voor het begin van het seizoen 2007 klaar moet zijn, krijgt 14.000 zitplaatsen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik vind dat eigenlijk sneuer voor Feyenoord hoor :D Dat benadrukt veel meer de prijzen die ze NIET hebben gewonnen (en wij wel) :yes:Voetske schreef:IK Start - AJAX
Die eikel heeft Feyenoord verwisselt met AJAX successen, klote aap ...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
En je komt dan in een dilemma welke club je gaat kijken? Of je bent bang dat er niemand naar PSV kijkt? :hypocrite:Ye' Mighty Oak schreef:De Nederlandse media kennende worden de wedstrijden van Ajax tijdens wedstrijden van PSV uitgezonden :DVoetske schreef:Vraag me af hoe de media dat gaat doen met al de ( Nederlandse clubs ) live uitzendingen ..
Laatst gewijzigd door LucaS op vr aug 25, 2006 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Ik vind het wel mooi; geprezen worden voor de schitterende resultaten... van je grote rivaal. :aai:Voetske schreef:Die eikel heeft Feyenoord verwisselt met AJAX successen, klote aap ...
**Edit; Euh... wat Raymon zei dus, ben vandaag niet zo vlug.
Laatst gewijzigd door J.C. op vr aug 25, 2006 12:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IK Start Kristiansand
Ga naar: navigatie, zoek
IK Start Volledige naam Idrettsklubben Start
Bijnaam -
Opgericht 1905
Stadion Kristiansand Stadion, Kristiansand
Capaciteit 14.000
Voorzitter Erik Sol¨¦r
Trainer Tom Nordlie
Competitie Noorse eredivisie Tippeligaen
¡¡
Thuiskleuren
¡¡
Uitkleuren
geldig voor {{{geldig}}}
IK Start (Noorsdrettsklubben Start) is een voetbalvereniging uit Kristiansand in Noorwegen. De club werd opgericht in 1905. In het seizoen 2006 speelt Start in de hoogste Noorse klasse: de Tippeligaen.
Van wikipedia
:xyxthumbs: Staanplaatsen :worshippy:
Ga naar: navigatie, zoek
IK Start Volledige naam Idrettsklubben Start
Bijnaam -
Opgericht 1905
Stadion Kristiansand Stadion, Kristiansand
Capaciteit 14.000
Voorzitter Erik Sol¨¦r
Trainer Tom Nordlie
Competitie Noorse eredivisie Tippeligaen
¡¡
Thuiskleuren
¡¡
Uitkleuren
geldig voor {{{geldig}}}
IK Start (Noorsdrettsklubben Start) is een voetbalvereniging uit Kristiansand in Noorwegen. De club werd opgericht in 1905. In het seizoen 2006 speelt Start in de hoogste Noorse klasse: de Tippeligaen.
Van wikipedia
:xyxthumbs: Staanplaatsen :worshippy:
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08