Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 01, 2006 10:50 pm

Voor deze wedstrijd telt het zelfde als tegen Feyenoord, al is 2 - 0 een minder zekerheidje dan 3 - 0.

Ach, VCL, en met wat voor score maakt me niet zo veel uit.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 01, 2006 11:01 pm

1-1
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mei 02, 2006 9:43 am

Laten we dan maar de eerste ploeg worden die van Groningen wint in de Euroborg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 02, 2006 9:44 am

PSV won er ook voor de beker, dus we zijn sowieso niet de eerste.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di mei 02, 2006 9:46 am

Het klinkt wat vreemd uit mijn mond waarschijnlijk, maar ik moet het nog maar zien dat we doorgaan. Iedereen is ervan overtuigd dat AJAX doorgaat, het wordt zelfs al veelvuldig in de discussie rondom Blind gebruikt ("Hij haalde toch maar mooi de voorronde CL").
En we moeten het gewoon nog maar gaan doen, nu heeft AJAX ineens weer alles te verliezen :nailbite:

En Groningen gaat gewoon lekker spelen....

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mei 02, 2006 9:48 am

Peter schreef:PSV won er ook voor de beker, dus we zijn sowieso niet de eerste.
Helemaal vergeten. Die Amstel Cup ook, het gaat om de competitie. ;)

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 02, 2006 9:54 am

Yep, het wordt nog een echte wedstrijd. Groningen zal er meteen vol ingaan. Als Ajax niet aan het voetballen toekomt, dan krijgen ze het nog moeilijk. Zeker als ze 1-0 achter mochten komen. Ik hoop dat het vertrouwen in de ploeg is gekomen en dat we 'gewoon' gaan voetballen, dan is er niets aan de hand. Dan is de kwaliteit veel hoger als dat van Groningen. Wordt het een wedstrijd puur op strijd, dan wordt het nog lastig. Een goal voor Ajax zal waarschijnlijk de wedstrijd in het slot gooien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 02, 2006 10:01 am

Ik maak me geen zorgen. Ajax scoort de laatste wedstrijden altijd. Hoe slecht het spel ook is.

Groningen maakt er nooit vier.

Enig voordeel van verliezen: dan is het gedaan met dat gezeik over Blind.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 02, 2006 11:34 am

'Lekker potje tegen Ajax'

GRONINGEN - FC Groningen heeft vorige week in de Arena met 2-0 verloren van Ajax. Maar trainer Ron Jans en zijn spelers verheugen zich volop op de tweede finalewedstrijd van de play-offs, morgenavond in Euroborg.

Jans kiest tegen Ajax, in de strijd om een plaats in de voorronden van de Champions League, voor het aanvalskoppel Erik Nevland/Glen Salmon. Yuri Cornelisse maakt plaats.

In de eerste krachtmeting, afgelopen woensdag in Amsterdam, miste Salmon nog voldoende wedstrijdritme om aan de aftrap te kunnen staan. De Zuid-Afrikaan, die heeft gesukkeld met een kuitblessure, loste in de Arena in de 63ste minuut Cornelisse af.

Paul Matthijs kreeg in de Arena zijn tweede gele kaart en is geschorst. Hij wordt vervangen door de Oekraïner Jevgeni Levtsjenko. Ook hij viel in de wedstrijd in Amsterdam in, voor Nevland.

Door de absentie van Cornelisse speelt FC Groningen zonder specifieke linksbuiten. Mark-Jan Fledderus krijgt van Jans de voorkeur boven Koen van de Laak en gaat vlak achter het spitsenkoppel Nevland/Salmon opereren. Rasmus Lindgren kruipt in de huid van Matthijs als controlerende middenvelder.

Jans maakt er geen geheim van met zijn ploeg voor de aanval te kiezen. Na de nederlaag in Amsterdam heeft hij ook weinig andere mogelijkheden. ''Als je de kansen die Ajax in Amsterdam kreeg analyseert, zijn dat allemaal counterkansen geweest. We zullen daarom niet op de middenlijn moeten gaan verdedigen. Ook niet op de zestienmeterlijn, maar je mag best twintig meter achter de middenlijn met verdedigen beginnen.''

De trainer van FC Groningen veronderstelt dat de opstelling van Ajax niet veel zal verschillen met die van zeven dagen eerder en heeft zin in de komende krachtmeting. ''Iedereen bij ons is fit. Wij verheugen ons op het potje.''

De moeilijkste opdracht heeft Bas Roorda: de keeper moet zijn doel zien schoon te houden. Roorda: ''Als Ajax meteen scoort wordt het voor ons een enorme opgave nog te winnen. Maar wij zullen gewoon aanvallen, er vol voor gaan en hebben dan natuurlijk ons publiek als extra wapen. We genieten volop, het is allemaal heel prikkelend wat ons dit seizoen overkomt. Ik lees voortdurend dat we alles gehaald hebben op basis van strijd en beleving, maar dat vind ik echt flauwekul. We voetballen steeds beter. We hebben grote stappen gemaakt. Je merkt dat de club enorm leeft. Zelfs in mijn privé-leven word ik daar mee geconfronteerd. Waar ik ook kom, overal beginnen ze over FC Groningen. Het is een hype, een cult bijna.''

Van de 2-0 nederlaag in de Arena is Roorda niet echt geschrokken. ''Nee, want het was tot de zeventigste minuut 1-0 en dat was geen verkeerde stand. Na 2-0 kregen we het wel heel moeilijk en gaven we te veel weg. Gelukkig kon ik in die fase nog wat doen voor de ploeg. We waren vermoeid, dat werd toen wel duidelijk. De ruimtes werden te groot en dan krijg je een soort sneeuwbaleffect en gaat er veel mis. Gelukkig bleef het bij 2-0, waardoor we morgen nog een echte wedstrijd kunnen spelen.''
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di mei 02, 2006 3:56 pm

Ik denk echt dat we gaan verliezen..Groningen is zo goed als onverslaanbaar in de Eurborg...Als ze 1x scoren en dat publiek gaat er helemaal achter staan..dan moet ik het nog zien hoor :sad:

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » di mei 02, 2006 4:01 pm

Ajax is in ieder geval gewaarschuwd door Groningen-AZ. Als Ajax tóch nog de fout maakt FCG te onderschatten, dan verdienen ze het niet om CL te spelen.

Hoe zal het nu in den lande zijn? Is iedereen vóór de underdog? Of is iedereen bang dat FC Groningen de nationale eer (mede) moet verdedigen en dat dat vast en zeker ten koste gaat van de rating van Nederland in Europa?
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di mei 02, 2006 4:02 pm

Ik denk dat 2de.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » di mei 02, 2006 4:12 pm

Ajax is in tegenstelling tot AZ gemotiveerd en ingespeeld, weet wat er op het spel staat, weet wat het in Groningen kan verwachten. En natuurlijk willen de spelers een stapje extra doen voor die arme Danny. :aai:
Ik verwacht gewoon dat 'we' vrij simpel doorgaan. Zou me niets verbazen als Ajax met klein verschil wint.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mei 02, 2006 4:21 pm

Hoeladans schreef:.Groningen is zo goed als onverslaanbaar in de Eurborg...
Mwoah, hoeveel wedstrijden hebben ze er nu gespeeld? 10 ofzo?
Dit zegt toch niks.

Ajax scoort toch wel, niks om zorgen over te maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 02, 2006 4:58 pm

MVH schreef:En natuurlijk willen de spelers een stapje extra doen voor die arme Danny. :aai:
Jammer dat ze dat al die maanden daarvoor niet gedaan hebben :flop: .

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di mei 02, 2006 5:01 pm

Tscheu La Ling schreef:Ajax is in ieder geval gewaarschuwd door Groningen-AZ. Als Ajax tóch nog de fout maakt FCG te onderschatten, dan verdienen ze het niet om CL te spelen.

Hoe zal het nu in den lande zijn? Is iedereen vóór de underdog? Of is iedereen bang dat FC Groningen de nationale eer (mede) moet verdedigen en dat dat vast en zeker ten koste gaat van de rating van Nederland in Europa?
Ik ken genoeg mensen die er een genoegen in scheppen om Ajax op z'n bek te zien gaan, ongeacht de tegenstander en bijbehorende consequenties. Heeft verder niks met het 'underdog' principe te maken. Nu doet zich echter de situatie voor dat er zelfs Ajacieden zijn (Ko bijvoorbeeld... :X ;) ) die hopen dat Ajax eruit wordt gegooid zodat de Play-offs op de schop kunnen!
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di mei 02, 2006 5:27 pm

via ajax.nl het volgende over morgenavond :

FC Groningen zal in de beginfase gaan stormen'


Amsterdam, 2 mei 2006


Ajax heeft zich met de 2-0 zege in Amsterdam een goed uitgangspunt verschaft voor de tweede wedstrijd in de finale van de play-offs tegen FC Groningen. Trainer Danny Blind zag zijn ploeg vooral na rust sterk spelen. Het enige smetje op de wedstrijd: Ajax scoorde 'slechts' twee treffers. ,,We hadden de wedstrijd in Groningen voor onszelf makkelijker kunnen maken dan deze nu is'', keek de Ajax-coach dinsdagmiddag vooruit op het treffen van woensdagavond in de Euroborg.

,,De 2-0, daar kun je nog wat mee'', bekeek Blind het voor de gelegenheid vanuit Gronings perspectief. De Amsterdammers hadden de play-offstrijd beter voortijdig kunnen beslissen. Bij een 3-0 of 4-0 zege in de Amsterdam ArenA was de returnwedstrijd in het hoge noorden gedegradeerd tot een formaliteit. ,,FC Groningen zal in de beginfase gaan stormen'', voorspelde Blind een hectische fase, direct na de aftrap. ,,De Groningers zullen opportunistisch spelen, eigenlijk zoals ze altijd al spelen. Het lijkt me logisch dat we daar oog voor hebben.''

Hedwiges Maduro is woensdagavond in elk geval niet inzetbaar. De middenvelder is niet op tijd fit. Blind: ,,Maar voor hem gloort er hoop richting zondag. De hoop is er, dat hij de bekerfinale eventueel kan halen. Als alles meevalt.'' Mauro Rosales, Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera en Edgar Manucharyan moeten het treffen in en tegen Groningen vanwege blessureleed ook al aan zich voorbij laten gaan. Waarschijnlijk is niemand van dit kwartet op tijd fit voor de bekerfinale. Steven Pienaar zit tegen de Groningers bovendien nog een duel van zijn schorsing uit.

Wesley Sneijder heeft zijn rentree in de Ajax-ploeg goed doorstaan. Een terugslag bleef uit, nadat de middenvelder weer zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht had gemaakt. Of Sneijder, die lang worstelde met een hamstringblessure, direct negentig minuten op de proef wordt gesteld, is nog nader te bezien. De technische staf neemt woensdagochtend pas een beslissing over een eventuele basisplaats van Sneijder in de Euroborg. Blind: ,,Fysiek gezien is Sneijder honderd procent fit. Maar als het op wedstrijdconditie aankomt, is het toch anders. Zie bijvoorbeeld Mitea. Hij viel tegen Feyenoord twintig minuten in, maar zat daarna helemaal stuk.''

Tijdens zijn wekelijkse gesprek met de pers, ging de Ajax-trainer ook in op de opmerkelijke wederopstanding van zijn ploeg. De Ajacieden presteren vooral sinds de laatste competitierondes uitstekend. ,,Een paar momenten hebben daarin meegespeeld, eigenlijk te beginnen bij de laatste drie competitiewedstrijden. Al speelden we lang niet altijd even goed: de 'drive' en het vertrouwen waren goed. Eerst de thuiswedstrijd tegen AZ, dat boven ons stond. Daarna de ontsnapping tegen Vitesse. Als je het er dan toch uitsleept, draait het de goede kant op. Met de winst op RKC sloten we het toch goed af. Tegen Feyenoord speel je twee keer een goed duel. De eensgezindheid was sterk. Voorheen speelden ook blessures mee. Daardoor kon niet altijd gestalte worden gegeven aan de eensgezindheid. De sfeer in de groep is sinds de winterstop ontzettend goed.''

Ajax zal eensgezind de Groningse storm moeten doorstaan. Een fikse portie werklust is ook al zo’n voornaam ingrediënt om de voorrondes van de Champions League werkelijk te bereiken. Blind: ,,We gaan nu af op de finish. Hopelijk liggen daar dan twee prijzen.'

----------------------------------------------------------------------------------

ik verwacht dus dezelfde 11-tal als thuis tegen Groningen. Echter ik zou met een Babel op rechts en Mitea op links lekker beginnen. Countertje 0-1 en afgelopen de wedstijd
:D
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 02, 2006 5:48 pm

Tscheu La Ling schreef:Ajax is in ieder geval gewaarschuwd door Groningen-AZ. Als Ajax tóch nog de fout maakt FCG te onderschatten, dan verdienen ze het niet om CL te spelen.

Hoe zal het nu in den lande zijn? Is iedereen vóór de underdog? Of is iedereen bang dat FC Groningen de nationale eer (mede) moet verdedigen en dat dat vast en zeker ten koste gaat van de rating van Nederland in Europa?
Zo'n beetje iedereen in Nederland die een andere club dan Ajax support is toch tegen Ajax? Ik verwacht dan ook het eerste.

Het wordt hier toch live uitgezonden. Gelukkig ben ik vroeg uit school. Dan hoef ik niet te verzuimen. ;)

erpee
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:52 pm

Bericht door erpee » di mei 02, 2006 7:58 pm

Persoonlijk moet ik het allemaal nog zien dat jullie ons 'wel even komen uitschakelen' Over 24 uur weten we meer. Mijn persoonlijke overtuiging is dat Groningen morgen aan het feesten is terwijl jullie je tranen drogen in de bus... Jammer, tis nait aans.
Tot morgen

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di mei 02, 2006 8:11 pm

erpee schreef:Persoonlijk moet ik het allemaal nog zien dat jullie ons 'wel even komen uitschakelen' Over 24 uur weten we meer. Mijn persoonlijke overtuiging is dat Groningen morgen aan het feesten is terwijl jullie je tranen drogen in de bus... Jammer, tis nait aans.
Tot morgen
Inderdaad. Voetbal is voetbal. Groningen is zeker nog niet uitgeschakeld. Feit is wel dat Ajax beter in vorm is dan een tijdje terug en Groningen leunt zo aan het eind van het seizoen m.i. wel erg op de Euroborg mythe. Ach, mocht Groningen ons morgen weten te pakken dan kunnen we ons troosten met de gedachte dat we hoger zijn geeindigd dan Feyenoord en AZ... ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 02, 2006 8:21 pm

erpee schreef:Persoonlijk moet ik het allemaal nog zien dat jullie ons 'wel even komen uitschakelen' Over 24 uur weten we meer. Mijn persoonlijke overtuiging is dat Groningen morgen aan het feesten is terwijl jullie je tranen drogen in de bus... Jammer, tis nait aans.
Tot morgen
Ben je ook lid van een Groningen-forum? Zo ja, heb je een link? Dan komen wij morgen even feest vieren. ;)

Jullie de overwinning, wij de CL. Ok?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 02, 2006 8:33 pm

Ach, natuurlijk zal het ook morgen, net zoals tegen Feyenoord, nog geen gelopen koers zijn.Maar records zijn er om gebroken te worden, en wordt het tijd dat dat record in de Euroborg morgen avond history is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 02, 2006 8:34 pm

Thomas schreef:
erpee schreef:Persoonlijk moet ik het allemaal nog zien dat jullie ons 'wel even komen uitschakelen' Over 24 uur weten we meer. Mijn persoonlijke overtuiging is dat Groningen morgen aan het feesten is terwijl jullie je tranen drogen in de bus... Jammer, tis nait aans.
Tot morgen
Ben je ook lid van een Groningen-forum? Zo ja, heb je een link? Dan komen wij morgen even feest vieren. ;)

Jullie de overwinning, wij de CL. Ok?
http://www.fcgforum.com/

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » di mei 02, 2006 8:35 pm

mattie schreef:ik verwacht dus dezelfde 11-tal als thuis tegen Groningen. Echter ik zou met een Babel op rechts en Mitea op links lekker beginnen. Countertje 0-1 en afgelopen de wedstijd :D
Dit heeft ook mijn voorkeur maar Mitea kan volgens blind nog geen hele wedstrijd aan en Rosenberg speelt zowiezo altijd onder Blind.
Dan inderdaad maar Babel voor de diepgang en snelheid.

Ik heb ook nog mijn twijfels want Ajax speelt helemaal nog niet goed genoeg. Juist in Groningen, die het van oppertunisme moet hebben, moet je dit proberen te ontlopen door goed positiespel. Goed positiespel is een zeldzaam goed dit jaar. Als Ajax de score kan openen of de 1-1 kan maken, dan zal bij Groningen het geloof en daardoor het oppertunisme verdwijnen.

Hopelijk is Ajax volwassen genoeg, dat ze heel de wedstrijd met het doel kunnen spelen om minimaal 1 maal te scoren.
Laatst gewijzigd door rush2112 op di mei 02, 2006 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 02, 2006 8:36 pm

Een voetbalforum waar meer over andere dingen dan over voetbal wordt gepraat. Dat lukt ons nog niet eens.

;)

Plaats reactie