Ajax - Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 8:56 pm

Demosthenes schreef:
Inderdaad, een spits die in anderhalf seizoen in dienst van Ajax goed is voor bijna 50 goals, opzouten met die gast ..
Ja, zo worden Ray Clarke en Ruud Geels wereldspitsen.

Het maakt mij niet uit wie er voor Ajax scoort (blijkbaar is zoiets hier soms "not done"), ik wil goed voetbal zien en mij niet blind :D staren op de productie van één speler.

Ik zie wel iedere thuiswedstrijd dat iedere voorstopper erg gemakkelijk overeind blijft, geen kind heeft aan KJH. Volg hem de hele wedstrijd en je zult verbaasd zijn overr de vele keren dat er niets aan de hand is en hij de bal verspeelt enz. enz. Geloof me, de voorstoppers hebben geen overtredingen nodig om hem af te stoppen.

Tegen Heerenveen bleek ook het enige onderdeel dat hij goed beheerst (scoren vanuit vrije positie) niet te lukken, dan blijft er weinig over van zo'n spits EN VAN HET ELFTAL DAT INGESTELD IS OP ZO'N SPITS.

Vandaag verloor Ajax omdat te weinig spelers 100% waren, om welke reden dan ook. Je ziet een elftal zonder (veel) zelfvertrouwen. Het laatste restje verdwijnt als de spits de ene na de andeer kans mist en in de tweede helft weinig meer in het spel voorkomt. Je kunt het HtC kwalijk nemen dat KJH niet meer aan het spel deelnam, hij moest achter Babel gaan spelen en dat is toch te moeilijk voor KJH. Voor Babel was dat ook geen pretje, lijkt mij.

De nederlaag is natuurlijk niet alleen aan KJH te wijten. Zagen zijn aanhangers maar eens dat een overwinning ook niet voor 100% aan hem te danken is. :aai:
Nee, ik geloof je niet.Ik zie een andere Huntelaar dan jij ziet.Simpel .. Verder is dit elftal helemaal niet ingesteld op Huntelaar.Als je dat niet ziet ben je blind.Iedereen doet z'n " ding " , en als dat dan niet lukt of voor de 2523563464758 mislukt mag Huntelaar met de bal die hij dan krijgt " iets " verzinnen ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 9:13 pm

Arthur schreef:Er moeten ook alternatieven zijn natuurlijk (En nee, Blind is dat niet :D)
Co! :cheer:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 9:19 pm

Ik had vooraf vertrouwen in Ten Cate en dat vertrouwen werd alleen maar groter dankzij de uitstekende start in de competitie. Het zal min of meer het zelfde soort vertrouwen zijn geweest die iemand als Lucas had bij de eerste paar wedstrijden van het vorige seizoen onder Blind, ook al leverden die wedstrijden wel regelmatig puntverlies op. Persoonlijk geloof ik ook niet zo in een schokeffect. Natuurlijk kan het wel dat iedereen gretig is en even boven zichzelf uitstijgt na de aanstelling van een nieuwe trainer, maar als het daadwerkelijk veel beter gaat dan onder de vorige trainer dan zie je dat over het algemeen terug over de lange termijn.

Vandaar dat ik ook niet begrijp wat er mis is gegaan. De meest plausibele reden die ik kan verzinnen is dat Ten Cate veel meer aan de korte termijn en het winnen van wedstrijd na wedstrijd is gaan denken dan aan het werken met z'n groep. De automatismen die er aan het begin van het seizoen ingeslepen leken te worden zijn inmiddels compleet vergaan. En dat is opmerkelijk te noemen. Want of je nu pro-Blind, pro-Ten Cate of pro-stop-die-hele-discussie-alsjeblieft bent, Ten Cate staat algemeen bekend als iemand die aan de slag gaat met een groep en vooruitgang in het positie -en samenspel weet te brengen.

Daarnaast heeft Henk ten Cate wel bewezen een aantal grote gebreken te hebben, zoals z'n gepikeerde manier van omgaan met de media en het moeite hebben met tactische omzettingen tijdens de wedstrijd. In de indianenverhalen Ten Cate vs Huntelaar en Ten Cate vs Emanuelson ga ik niet mee.

Ik weet eerlijk gezegd niet of we nu wel of niet vertrouwen moeten blijven hebben in Ten Cate. Aan de ene kant zie ik niet zoveel geschikte kandidaten (naast Van Gaal) en weet ik niet of nog een trainer de laan uitsturen de oplossing is, maar aan de andere kant kan geduld hebben met een trainer die erg wisselvallig en wispelturig lijkt gevaarlijk zijn. Weet Ten Cate op dit moment wel zelf wat hij met dit Ajax wil?

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo mar 04, 2007 9:54 pm

Muisje Andersom schreef:
Arthur schreef:Er moeten ook alternatieven zijn natuurlijk (En nee, Blind is dat niet :D)
Co! :cheer:
:pukey:

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 10:12 pm

joey schreef:Tja, wat moet je van deze wedstrijd vinden? KJH zal vanavond niet met plezier de beelden terugzien. Hij had er in de eerste helft minstens twee moeten maken. Belachelijk dat Ajax bij de rust achterstond. :X
Dit gezegd hebbende, wil ik nog kwijt dat ik voor de wedstrijd al ernstige bedenkingen had bij de opstelling. Met zoveel aanvallende spelers (drie spitsen, Perez en Sneijder op het middenveld) kun je de wedstrijd moeilijk controleren. Wie gaat de bal afpakken? Die arme Gabri zeker, die liep zich een slag in de rondte.
Ik had dus verwacht dat een middenvelder (Urby? Hij was dramatisch) vervangen zou worden door Maduro, maar in plaats daarvan ging Stam (die zijn allerslechtste minuten voor Ajax speelde) en kwam er met Ogararu een aanvallend ingestelde verdediger bij. Wissel dan nog Perez voor Leo-zonder-oog-voor-verdedigen, en het middenveld ligt te grabbel en de tegenstander kan steeds oversteken. Dat is wat gebeurde. Ajax speelde Heerenveen in de kaart.
Misschien heeft HtC teveel geluisterd naar al het gemopper over de opstelling in Bremen. Nu moet Perez erin, moet Huntelaar erin, moet Babel erin, moet De Mul erin, en voor Leo moet ook nog een plekje gevonden worden. Niet doen, Henk! Denk om de balans!
En dan nog iets: kan Stekelenburg weg? Wij trekken het niet meer....
:sad:
Hoe kan het dat AZ wel met Dembele Koeverman Arveladze Jenner Boukhari kan spelen en een spelverdeler erbij als De Zeeuw en Ajax niet? Die spelen ook nog eens met 2 aanvallende backs en maar 2 echte verdedigers.

Het gaat erom hoe de poppetjes worden neergezet en dat iedereen zijn taken weet. En dat weten ze bij Ajax nou juist niet! Onzin om te praten over een onevenwichtige selectie als je een trainer hebt die niet eens 'iets' kan neerzetten.

De ene week speelt TC met 5 verdedigers ( Stam Heitinga Grygera en Vermaelen in de verdediging en Urby op het middenveld) en de ene week weer met 3 man. Dan weer met 2 opkomende backs. Dan Heitinga rechtsback en dan weer op het middenveld. Dan speelt hij met 2 controlerende mensen achter Sneijder en dan weer met Perez en Sneijder. Dan met 3 snelle spitsen en dan weer met KJH. Dan is Grygera weer de opkomende man en de volgende wedstrijd moet hij de spits alleen uitschakelen. Geef Stam 2 weken lekker rust en stel hem dan op ipv hem elke week te moeten wisselen. Kost je Jaap Stam en een wissel!

Snappen jullie het nog?
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 04, 2007 10:18 pm

Nee, ik geloof je niet.Ik zie een andere Huntelaar dan jij ziet.Simpel ..
Geen problemen mee.
Verder is dit elftal helemaal niet ingesteld op Huntelaar.
Lees: ik heb het over de thuiswedstrijden tegen Utrecht, excelsior en heerenveen. Tegen feyenoord deed KJH niet mee. ;)

Als je dat niet ziet ben je blind.
Jammer, van "ben je blind". ik snap nu dat ik het hele idee van dit forum niet snap, want ik dacht dat er meningen konden worden uitgewisseld, dat het hebben van een afwijkende mening dan die van "de meute" kon worden geaccepteerd, zonder te vervallen in gescheld o.i.d.
Iedereen doet z'n " ding " , en als dat dan niet lukt of voor de 2523563464758 mislukt mag Huntelaar met de bal die hij dan krijgt " iets " verzinnen ...
We hebben inderdaad een andere wedstrijd gezien. Ik zag KJH drie keer alleen voor de keeper, niet omdat er iets niet lukte, maar omdat De Mul hem die bal gaf enz. Jij ziet dat als "dan mag KJH" iets verzinnen? Ik zal hem helpen: scoren, zelf kon hij dat vandaag niet verzinnen.

Onze KJH wordt juist te veel ontzien, hij krijgt al geen ballen meer vanaf het middenveld in de voeten MET EEN TEGENSTANDER IN DE RUG, wetende dat Ajax dan de bal kwijt is.

Voor iemand die 'blind" zie ik veel :eusa_liar:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 10:31 pm

Demosthenes schreef:Het probleem dit seizoen: Ajax in de tweede helft. Ajax scoort zelden in de tweede helft, of scoort een keer, maar speelt slecht (feyenoord). Tegen ado, roda, heerenveen, psv, excelsior, (twente?) werd er in de tweede helft niet gescoord.
In de rust zeiden wij tegen elkaar: Ajax speelt best aardig, maar moet wel scoren. Kansen zat. Atypisch ook hoe Stam die goal weggaf. We wanhoopten op dat moment echt niet. De tweede helft viel het niveau (ook door verkeerde wissels) ver terug. Het lijkt wel of Ajax dit seizoen geen hele wedstrijd een goed niveau kan halen.

Tactisch een puinhoop? of gebrek aan kwaliteit?
Tactisch een puinhoop. Het middenveld werd overgeslagen omdat Ajax het middenveld niet in handen had. Half Amsterdam liep voor de bal. Ogararu en Heitinga (waar is zijn diepe bal gebleven?) grossierden in losse flarden naar voren. In plaats van rustig op te bouwen, speelde men (Stekelenburg) steeds een lange haal op KJH. Aan KJH heb je op die manier niets.
Vandaag zette De Mul Huntelaar twee keer alleen voor de keeper, welke rectsbuiten willlen we dan? De Mul viel in de tweede helft terug (wie niet?)
Precies.
Perez snapte het niet??? Ik heb hem nog niet goed zien spelen als hij de in de basis stond, wel als invaller.
Speelde erg zwak. Juist in de passing ging er van alles mis bij hem.
Perez en Sneijder samen kan niet, vrees ik. Gabri vind ik dit seizoen niet sterker worden.
Gabri vind ik geen wondervoetballer, maar hij verzet bergen werk voor het team en voert zijn taken uit.
Was ook mijn gedachte, maar ik zal over een paar weken wel weer gaan, na Blind kan dit er nog wel bij, al was het de laatste keren "niveau-Blind"
Vandaag moest ik ook aan Blind denken. Onzin, al die aanvallers.
Je mag hem, volgens zijn fans, niet leren voetballen. Je mag hem niet in de diepte aanspelen. Je kunt hem niet aanspelen met een verdediger in zijn rug, je moet hem bedienen vanaf de zijkant. Tegen Utrecht hebben alle Ajacieden geprobeerd hem te laten scoren, vandaag kreeg hij drie niet te missen kansen op een manier die hij wenst. Hij scoorde niet.
Gisteren verkondigde hij dat hij 'zijn ding wil doen'. Dan denk ik: doe dan gvd je ding. :furious3: Verder heb je weinig aan hem, dus hij hoort zich vanavond niet prettig te voelen. Dit moet hij eens in Italië proberen, dan wordt hij afgemaakt.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 10:50 pm

Demosthenes schreef:
Nee, ik geloof je niet.Ik zie een andere Huntelaar dan jij ziet.Simpel ..
Geen problemen mee.
Verder is dit elftal helemaal niet ingesteld op Huntelaar.
Lees: ik heb het over de thuiswedstrijden tegen Utrecht, excelsior en heerenveen. Tegen feyenoord deed KJH niet mee. ;)

Als je dat niet ziet ben je blind.
Jammer, van "ben je blind". ik snap nu dat ik het hele idee van dit forum niet snap, want ik dacht dat er meningen konden worden uitgewisseld, dat het hebben van een afwijkende mening dan die van "de meute" kon worden geaccepteerd, zonder te vervallen in gescheld o.i.d.
Iedereen doet z'n " ding " , en als dat dan niet lukt of voor de 2523563464758 mislukt mag Huntelaar met de bal die hij dan krijgt " iets " verzinnen ...
We hebben inderdaad een andere wedstrijd gezien. Ik zag KJH drie keer alleen voor de keeper, niet omdat er iets niet lukte, maar omdat De Mul hem die bal gaf enz. Jij ziet dat als "dan mag KJH" iets verzinnen? Ik zal hem helpen: scoren, zelf kon hij dat vandaag niet verzinnen.

Onze KJH wordt juist te veel ontzien, hij krijgt al geen ballen meer vanaf het middenveld in de voeten MET EEN TEGENSTANDER IN DE RUG, wetende dat Ajax dan de bal kwijt is.

Voor iemand die 'blind" zie ik veel :eusa_liar:
Tja, dat jij het " dan ben je blind " zo zwaar op zou vatten was mijn bedoeling niet.Jij rekent KJH op deze wedstrijd af, dat mag, ik doe dat niet.Ik reken KjH op een heel seizoen af ( en dat ondanks het ge-emmer van Htc met KjH ) , net als de Mul ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 04, 2007 10:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 10:53 pm

joey schreef:In de rust zeiden wij tegen elkaar: Ajax speelt best aardig, maar moet wel scoren. Kansen zat. Atypisch ook hoe Stam die goal weggaf. We wanhoopten op dat moment echt niet. De tweede helft viel het niveau (ook door verkeerde wissels) ver terug. Het lijkt wel of Ajax dit seizoen geen hele wedstrijd een goed niveau kan halen.
Hoe kan je dit nou met droge ogen beweren. Ajax speelde ook de eerste helft kut, alleen kreeg een aantal toevalsmogelijkheden

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 04, 2007 10:54 pm

Arthur schreef:
Muisje Andersom schreef:We zullen zien of van Geel ingrijpt
Hij zal sowieso ingrijpen in de selectie. Of de trainer eruit gaat hangt er vanaf wat er nog gaat gebeuren de rest van dit seizoen, maar ik verwacht het niet.
Er moeten ook alternatieven zijn natuurlijk (En nee, Blind is dat niet :D)
Volgens MVG kan deze selectie om het kampioenschap strijden. :yes: (Bron: FCG.)

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 10:55 pm

En we zouden dit seizoen Ajaxwaardig spel voorgeschoteld krijgen

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 11:00 pm

Muisje Andersom schreef:En we zouden dit seizoen Ajaxwaardig spel voorgeschoteld krijgen
Hoho hooo, alleen in Februarie en Maart ........
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 11:14 pm

Muisje Andersom schreef:
joey schreef:In de rust zeiden wij tegen elkaar: Ajax speelt best aardig, maar moet wel scoren. Kansen zat. Atypisch ook hoe Stam die goal weggaf. We wanhoopten op dat moment echt niet. De tweede helft viel het niveau (ook door verkeerde wissels) ver terug. Het lijkt wel of Ajax dit seizoen geen hele wedstrijd een goed niveau kan halen.
Hoe kan je dit nou met droge ogen beweren. Ajax speelde ook de eerste helft kut, alleen kreeg een aantal toevalsmogelijkheden
Vind ik niet. Ajax was in de eerste helft een stuk sterker dan Heerenveen en dwong ook gemakkelijk kansen af.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 11:17 pm

viel reuze mee

en die kansen......ja een corner met kopbal van Stam

1x een goede dieptebal was puur toeval dat die pass gegeven kon worden omdat het een kluts was babel heeft geen linkerbeen ( trainen?) dus moest met rechts een rollertje geven aan KJH. Die op de keeper schoot.

En 1x Tom de Mul met een mooie actie....

maar verder?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 04, 2007 11:20 pm

Arthur schreef:Sommigen wel, maar velen niet. Buiten jou en Johnk heb ik nog nergens een Ajacied gehoord die Blind terug zou willen.
Ik wil Blind best terug omdat het een ras-Ajacied en voetbaldier is, maar het laatste wat Ajax nu moet doen, is weer een trainer ontslaan. Als MVG vindt dat Ten Cate bepaalde zaken fout aanpakt moet hij het daar eens met Henk over hebben.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 11:44 pm

Ziet Van Geel het wel?

Ik vind dat HtC meer fouten maakt als Blind. En zoals het er nu voorstaat gaan we met HtC niks winnen ( in de play-offs ook niet)
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 11:48 pm

Ik heb in de eerste helft in elk geval honderd procent kansen geteld, voor Stam en KJH (3). Babel kreeg ook een kans. Van die vijf kansen mochten er best twee ingaan, ja hoor. :yes:

Ter vergelijking: Heerenveen kreeg één kans.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2007 11:52 pm

Rishi schreef:Ziet Van Geel het wel?

Ik vind dat HtC meer fouten maakt als Blind. En zoals het er nu voorstaat gaan we met HtC niks winnen ( in de play-offs ook niet)
Van Geel is nog steeds lyrisch over hoe AJAX ervoor staat, dat was hij een paar maanden terug al bij Studio Voetbal en zo was van de week ook weer te horen bij de bekerloting. Van Geel zal HtC ook niet snel ontslaan, zeker niet voor het komende seizoen. Van mij hoeft HtC ook niet weg maar dat we dit jaar nou veel progressie maken, nou nee.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 05, 2007 12:00 am

Tja, dat jij het " dan ben je blind " zo zwaar op zou vatten was mijn bedoeling niet.Jij rekent KJH op deze wedstrijd af, dat mag, ik doe dat niet.Ik reken KjH op een heel seizoen af ( en dat ondanks het ge-emmer van Htc met KjH ) , net als de Mul ..
Ik schrijf alleen wat mijn bedoeling is, maar snap dat zoiets niet bij iedereen het geval is. ;)

Je rekent hem op een heel seizoen af (je opmerking over het aantal doelpunten in 1 1/2 jaar Ajax laat ik maar zitten, maar volgens mij speelt hij nog 1 1/2 jaar voor Ajax en de 50 doelpunten???), zie mijn opmerking in http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... aar#515364

Het gaat dan om 2 december 2006.

Je leest dan o.a.
Volg Huntelaar eens een wedstrijd en je ziet dat hij maar hij techniek tekort komt, snelheid tekort komt. Hij zou in de jeugdopleiding bij Ajax zijn afgeserveerd? Hij heeft één kwaliteit: scoren (gelukkig), als dat wegvalt, ...........
Je zult van mij geen kritiek op een Ajacied lezen als ik hem niet al langere tijd heb gezien. Kritiek op Maduro geef ik al een een jaar(?) niet meer/dit seizoen niet meer, het is zo gemakkelijk om dat nu te doen. Zo heb ik ook geen kritiek geleverd op KJH, tot december 2006!

Ajax speelde vandaag slecht: Emanuelson, Perez en KJH waren erg slecht. Heitinga haalde een goed niveau, De Mul in de eerste helft ook, maar de anderen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 12:05 am

Perez en KJH deden beledigd toen ze werden gepasseerd, maar vandaag konden ze niet duidelijk maken dat ze in de basis hoorde. Urby was helemaal een drama. Dat die na rust terugkwam, gaf mij het gevoel dat HtC al bezig is met de plee-offs.
Vind trouwens dat Sneijder ook zeer teleurstellend speelde. Het was 'ikke, ikke, ikke' bij hem.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 12:14 am

joey schreef:Vind trouwens dat Sneijder ook zeer teleurstellend speelde. Het was 'ikke, ikke, ikke' bij hem.
Sneijder is gewoon geen bijzonder slimme voetballer, waardoor hij lang niet alles uit z'n fantastische kwaliteiten haalt.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mar 05, 2007 2:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

AjaxThailand

Bericht door AjaxThailand » ma mar 05, 2007 2:50 am

Blind terughalen???? Dat slaat echt weer nergens op. We hebben een trainer nodig die zijn vak kent. Als jullie een bedrijf zouden hebben en jullie zochten voor een manager om het allemaal te runnen ga je toch ook niet iemand zonder relevante werk ervaring aan nemen? Blind heeft voetbal gespeeld maar dat betekend echt niet dat je ook het trainersvak onder de knie heb. VG en Co bv hebben dat wel.

Ook al kunnen we bij de coach aanwijzen als hoofd schuldige, maar jongens, hebben we echt wel zo een goed team om mee te beginnen?

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 2:58 am

Demosthenes schreef:
Ik schrijf alleen wat mijn bedoeling is, maar snap dat zoiets niet bij iedereen het geval is. ;)

Je rekent hem op een heel seizoen af (je opmerking over het aantal doelpunten in 1 1/2 jaar Ajax laat ik maar zitten, maar volgens mij speelt hij nog 1 1/2 jaar voor Ajax en de 50 doelpunten???), zie mijn opmerking in http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... aar#515364

Het gaat dan om 2 december 2006.

Je leest dan o.a.
Volg Huntelaar eens een wedstrijd en je ziet dat hij maar hij techniek tekort komt, snelheid tekort komt. Hij zou in de jeugdopleiding bij Ajax zijn afgeserveerd? Hij heeft één kwaliteit: scoren (gelukkig), als dat wegvalt, ...........
Je zult van mij geen kritiek op een Ajacied lezen als ik hem niet al langere tijd heb gezien. Kritiek op Maduro geef ik al een een jaar(?) niet meer/dit seizoen niet meer, het is zo gemakkelijk om dat nu te doen. Zo heb ik ook geen kritiek geleverd op KJH, tot december 2006!

Ajax speelde vandaag slecht: Emanuelson, Perez en KJH waren erg slecht. Heitinga haalde een goed niveau, De Mul in de eerste helft ook, maar de anderen?
KjH heeft meer dan genoeg aan techniek in huis, heeft een goed overzicht aan de bal en weet zich positioneel goed staande te houden.Als je KjH dan al zo lang elke wedstrijd volgt zal het jou toch ook zijn op gevallen hoevaak hij de bal NIET krijgt terwijl hij een betere oplossing is dan waar zijn mede spelers ( less buitenspelers ) voor kiezen.

Neem Babel, Leonardo en de Mul, hoeveel bruikbare ballen krijg je van deze spelers ?.De Mul bij uitzondering had vandaag weer eens een redelijke wedstrijd, maar bij Babel en Leonardo weet je nooit als medespelers wat het einde is van hun aktie.Denk je nu krijg ik hem komt er toch weer een kapbeweging bovenop.Bij zijn eerste kans krijgt Huntelaar ook weer de bal net niet lekker aangespeeld
Vandaag had KjH van de 3 kansen die kreeg er minimaal eentje moeten maken, en in 9 van de 10 wedstrijden zal dat ook gebeuren.Anders kom je volgens mij niet aan 50 doelpunten.
Maar juist als KjH het wat doelpunten maken eens een keertje laat afweten legt dat toch precies dat bloot wat Babel, De Mul, Leonardo en nog wat spelers missen.Behalve dat ze in bijna elke aktie voor eigen succes gaan hebben zij dan niet de kwaliteiten om te scoren.

Als je terug gaat in de AJAX historie, en dan hoef je echt niet zo ver terug te gaan, waren buitenspelers en middenvelders bij AJAX altijd goed voor een respectabel aantal doelpunten.Had de spits zijn dag niet, waren het andere die voor scorend vermogen zorgden.Of ook hun doelpuntjes mee pikten.Behalve Sneijder, die vandaag weer de egoist uithing en Perez ( waarom mag die nu ineens wel wat wedstrijden opdraven ? ).Babel, De Mul, Leonardo, Mitea, daarbij is het scorend vermogen ver te zoeken.

Trouwens wist je dat de Mul, behalve wat voorzetten, vandag niet en keer z'n man voorbij is gekomen, en dat voor Babel op een enkel moment na het zelfde telt.Zelfde telt voor de tegengoal, die komt voor het grootste gedeelte op het konto van Stam, maar in het voor traject zie je Garcia zich ontdoen van drie AJAX spelers Grygera, Sneijder ( in mindere mate ) en Gabri.Inplaats van druk op de speler te zetten loopt men allemaal achteruit en kijkt er na ......
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 3:22 am

Ik ben het helemaal met Voetske eens dat Ajax op zoek moet naar echte/betere buitenspelers.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2007 5:53 am

Jöhnk schreef: Ik wil Blind best terug omdat het een ras-Ajacied en voetbaldier is, maar het laatste wat Ajax nu moet doen, is weer een trainer ontslaan. Als MVG vindt dat Ten Cate bepaalde zaken fout aanpakt moet hij het daar eens met Henk over hebben.
MVG zag in vd Brom de voorbije zomer nog een goed hoofd opleidingen, inmiddels is ie daar al weer op teruggekomen. MVG liep ook als een blind paard in de door Cruijffie opgezette val betreffende Roger. En MVG haalde ook Ogararu. M.a.w., met het waarnemingsvermogen van MVG is het niet al te best gesteld. Anders zou ie HtC niet aangesteld hebben.

Eens te meer blijkt dat externe jubelverhalen rond figuren als MVG en HtC geen enkele garantie bieden. Ajax is nog geen steek verder dan vorig seizoen of het seizoen daarvoor. Weer een seizoen naar de klote, ach, het went. Uithuilen en maar weer opnieuw beginnen.

Plaats reactie