AJAX - FC Utrecht (21 januari 2007)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 21, 2007 10:20 pm

Ik vind het alleen grappig dat als gezegd wordt dat dezelfde wedstrijden vergeleken zouden moeten worden en dat het verschil dan slechts twee punten is tussen tC en Blind, jij voorop staat om te roepen dat dat grote flauwekul is, maar dat je nu de 6 punten tegen Utrecht wel aanhaalt. Ik kan net zo hard roepen dat we achteruit zijn gegaan, vorig seizoen werden immers 6 punten gehaald tegen Sparta en Twente.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 10:23 pm

Ik probeerde juist aan te geven dat ik er op tegen ben om zo te vergelijken (zij mijn voorbeeld van Pieters). Omdat zowat ieder team verandert kan je beter gewoon naar het totale aantal behaalde punten kijken.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 10:26 pm

Peter schreef:Hoe speelde Heitinga, trouwens? Volgens mij leeft hij helemaal op.
Heel behoorlijk. En hij maakte een doelpunt.

Laat ik het zo zeggen: deze wedstrijd was amusanter dan bijna alles wat ik vorig seizoen heb gezien. Mogen jullie bepalen of dat komt doordat deze wedstrijd zo goed was of de wedstrijden van vorig jaar zo slecht.
Ik heb het nog het oordeel van mijn vriendin gevraagd. Die doet niet aan Blind vs. Ten Cate. Ze had zich prima vermaakt vandaag, zei ze.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 10:27 pm

Je moet wel naar je tegenstander kijken. Ajax wint vandaag met 2-0 en is los van de eerste minuten niet in de problemen geweest. Dat is natuurlijk leuk maar het is wel zo dat Utrecht vandaag een aantal basisspelers mist. Dat heeft gewoon invloed op de prestaties van zo'n ploeg.

Leuk dat we hebben gewonnen maar er is voor mij ook dit seizoen al weer veel te veel mis gegaan om hierna meteen al enthousiast te worden. Voor hetzelfde geld gaan we volgende week weer hard onderuit.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 21, 2007 10:28 pm

Misschien moet je dan niet alleen naar de achterhoede van Utrecht kijken thomas, maar ook naar de basiself van Ajax?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 10:29 pm

joey schreef:
Peter schreef:Hoe speelde Heitinga, trouwens? Volgens mij leeft hij helemaal op.
Over Heitinga ben ik ook wel te spreken op deze positie. Natuurlijk is ie er nog niet maar hij heeft nu al een paar keer heel aardig gespeeld op die plek.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 10:30 pm

Marillion schreef:Leuk dat we hebben gewonnen maar er is voor mij ook dit seizoen al weer veel te veel mis gegaan om hierna meteen al enthousiast te worden. Voor hetzelfde geld gaan we volgende week weer hard onderuit.

Kan zijn, maar het veldspel zag er vandaag behoorlijk uit. Ajax heeft Utrecht overklast, meer kon onze ploeg niet doen. Daar mag best (enige) waardering voor zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze overwinning een hoogtepunt in de geschiedenis van Ajax is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 10:31 pm

Dat is waar. Laten we het er maar op houden dat ik wat voorzichtig geworden ben op basis van het verleden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 10:32 pm

Lucas schreef:Misschien moet je dan niet alleen naar de achterhoede van Utrecht kijken thomas, maar ook naar de basiself van Ajax?
Ajax had destijds de beschikking over dezelfde spelers als nu. Op Stam en Gabri na. En destijds hadden we Trabelsi.

Maargoed, volgens mij gaf ik al aan dat ik juist niet de basisopstellingen van iedere individuele wedstrijd wil gaan vergelijken. Ik vind het een kinderachtig spelletje.

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 11:13 pm

joey schreef:

Laat ik het zo zeggen: deze wedstrijd was amusanter dan bijna alles wat ik vorig seizoen heb gezien. Mogen jullie bepalen of dat komt doordat deze wedstrijd zo goed was of de wedstrijden van vorig jaar zo slecht.
Ik heb het nog het oordeel van mijn vriendin gevraagd. Die doet niet aan Blind vs. Ten Cate. Ze had zich prima vermaakt vandaag, zei ze.
Sommige kunnen hun vriendin ook alles laten zeggen ;) , dit was een matige wedstrijd met een paar leuke momenten voor het doel.En als zovelen wedstrijden eerder waren er vandaag weer enkele niet thuis, en dat zal in de volgende wedstrijden weer anderen zijn .. wat is dat trouwens van HtC en co, dat steeds maar weer vergelijken met vorig seizoen.Mag hoor, als ie dan maar ook op het einde gaat vergelijken ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 21, 2007 11:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 21, 2007 11:15 pm

Ik verdenk de vriendin van joey er ook van dat zij de toto-uitslagen voor joey invult. Ik zie geen andere mogelijkheid hoe hij anders boven mij kan staan. :stern:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 11:21 pm

Jesse schreef:Ik verdenk de vriendin van joey er ook van dat zij de toto-uitslagen voor joey invult. Ik zie geen andere mogelijkheid hoe hij anders boven mij kan staan. :stern:
Hoezo? Jij denkt dat ik er geen verstand van heb? :shock:

Dat klopt. Zij vult de toto altijd in. :blush:

@ Voetske: mijn vriendin kun je niets laten zeggen. ;)

Ik hoorde vandaag dat Ajax sinds 2003 thuis niet meer van Utrecht heeft gewonnen. Nu lukte dat wel, en met aardig voetbal. Het publiek ging ook redelijk tevreden naar huis.

999

Bericht door 999 » zo jan 21, 2007 11:23 pm

joey schreef:
Jesse schreef:Ik verdenk de vriendin van joey er ook van dat zij de toto-uitslagen voor joey invult. Ik zie geen andere mogelijkheid hoe hij anders boven mij kan staan. :stern:
Hoezo? Jij denkt dat ik er geen verstand van heb? :shock:

Dat klopt. Zij vult de toto altijd in. :blush:

@ Voetske: mijn vriendin kun je niets laten zeggen. ;)

Ik hoorde vandaag dat Ajax sinds 2003 thuis niet meer van Utrecht heeft gewonnen. Nu lukte dat wel, en met aardig voetbal. Het publiek ging ook redelijk tevreden naar huis.
Ook weer zoiets, nu kijken we naar het resultaat .. maar of AJAX vanaf seizoen 2003/2004 onterecht ( dus met beter veldspel ) niet meer gewonnen had telt niet .. ik bedoel wat koop je hier voor .. dit zijn toch allemaal ( net als in de topic HtC v.s. B. ) dooie mussen vergelijkingen ..

Dit is seizoen 2006/2007 en doet AJAX daarin mee voor de titel:Nee
Is het goed wat je ziet: Af en toe, maar meestal niet.
Groeien spelers door zoals een Vermaelen, Maduro en de rest van de teletubbies:Een paar, maar het merendeel zit nog steeds op het nivo van 2 jaar geleden.
Is onze nieuwe coach een verademing:Nee ( wel voor journalisten )
Hopen we dat het beter wordt:Ja.
Wordt het beter zoals wij van AJAX gewend zijn:Heb er een hard hoofd in ..
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 21, 2007 11:46 pm

joey schreef:

Ajax en Heitinga zijn het nagenoeg eens over een contractverlenging.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma jan 22, 2007 7:04 am

Ik snap echt NIET dat sommigen hier nog uberhaupt naar Ajax kunnen kijken...wat moet hun PHwaarde wel niet zijn...? :shock:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 22, 2007 8:27 am

Ramona schreef:Ik snap echt NIET dat sommigen hier nog uberhaupt naar Ajax kunnen kijken...wat moet hun PHwaarde wel niet zijn...? :shock:
Door heel negatief te doen leg je de lat hoog en draag je bij aan de terugkeer van een sprankelend Ajax aan de Europese top.

999

Bericht door 999 » ma jan 22, 2007 8:53 am

AJAX maakt mensen negatief ..
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 22, 2007 9:04 am

Nee hoor, jij legt de lat gewoon veel te hoog.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 22, 2007 9:23 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:Misschien moet je dan niet alleen naar de achterhoede van Utrecht kijken thomas, maar ook naar de basiself van Ajax?
Ajax had destijds de beschikking over dezelfde spelers als nu. Op Stam en Gabri na. En destijds hadden we Trabelsi.

Maargoed, volgens mij gaf ik al aan dat ik juist niet de basisopstellingen van iedere individuele wedstrijd wil gaan vergelijken. Ik vind het een kinderachtig spelletje.
Nou nee hoor, Trabelsi, Grygera en Sneyder waren geblesseerd

999

Bericht door 999 » ma jan 22, 2007 10:15 am

Spijker schreef:Nee hoor, jij legt de lat gewoon veel te hoog.
Onzin.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 22, 2007 10:17 am

Heitinga scharnierpunt Ajacied
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - De fysiotherapeut die vooraf zijn enkel inzwachtelde, had het al feilloos voorspeld. Ajacied John Heitinga zou tegen FC Utrecht gaan scoren met zijn gekwetste linkerbeen.

Aldus geschiedde na een minuut of tien spelen. Gabri pikte een afgeslagen voorzet op en hakte de bal voor de voeten van Heitinga, die met links fraai uithaalde: 1-0.

De ruimte die Heitinga kreeg bij die goal, vertelde het verhaal van de eenvoudige zege van Ajax (2-0). Omdat FC Utrecht overal op het veld een paar meter tekort kwam, kreeg het geen moment de kans om fysiek de strijd aan te gaan.

Voor rust was Heitinga vaak het scharnierpunt in de opbouw van Ajax. Verdediger Zdenek Grygera lokte steeds de Utrechtse middenvelder Tom Caluwé naar zich toe en kon Heitinga vervolgens simpel aanspelen. Een station verderop gebeurde hetzelfde, waardoor de zwemmende Gregoor van Dijk geen moment greep kreeg op de sterke Wesley Sneijder.

De door Ajax-trainer Henk ten Cate geboetseerde 3-4-3 formatie had daarmee het beoogde effect. Heitinga speelde vóór de driemansdefensie als verdedigende middenvelder, zoals hij dat eerder tegen onder meer AZ en PSV prima deed. Toch hoopt Ten Cate juist op die positie op versterking.

,,Tegen een ploeg die met een ruit op het middenveld speelt, kan John die rol uitstekend vervullen,’’ legt Ten Cate uit. ,,Dan kan hij vanuit een directe tegenstander spelen, dat ligt hem heel goed. Maar als de tegenpartij zonder aanvallende middenvelder speelt en John helemaal vrij is, wordt het een ander verhaal.’’

Heitinga zelf kan zich vinden in die lezing. ,,Als je op die plek geen echte tegenstander hebt, gaat het erom dat je aan de bal snel handelt,’’ weet de voetballer. ,,Dat kan bij mij beter. Maar zoals ik er vandaag kon spelen, vind ik het een heerlijke plek. Tegen AZ en PSV voelde dat ook al zo.’’

Heitinga oogt dit seizoen sterk en zelfverzekerd aan de bal. Een contrast met pak ‘m beet een jaar geleden, toen hij hardnekkig worstelde met zichzelf.

,,Ik voel me nu een stuk beter,’’ aldus Heitinga. ,,Na de nierkneuzing die ik opliep tegen Inter, vorig seizoen in de Champions League, is het steeds beter gegaan. Mijn selectie voor het WK paste al in dat beeld. Dit seizoen wil ik die lijn doorzetten.’’

Heitinga is met Ajax in gesprek over contractverlenging tot 2011. De gesprekken zouden volgens de clubleiding al in de eindfase zijn, maar de voetballer nuanceert dat. ,,Zo heeft Martin van Geel dat gezegd,’’ aldus Heitinga. ,,Maar er zijn nog wel wat dingen die besproken moeten worden. Inhoudelijk, en ook sportief. Mijn huidige contract loopt in 2008 af. Wil ik nog één jaar blijven of nog vier jaar? Daar denk ik wel over na, dat lijkt me logisch. En natuurlijk bespreek ik ook wat mijn rol binnen het elftal moet worden.’’

Dat laatste is een lastig punt, want Heitinga speelde de laatste seizoenen op talloze posities.

Op zijn meest natuurlijke plek, die van rechter centrale verdediger, is Jaap Stam voorlopig onomstreden. De aanvoerder speelde gisteren opnieuw indrukwekkend en onderstreepte daarmee zijn waarde.

Als rechtsback en linker centrale verdediger zijn Heitinga’s kansen groter, maar de Ajacied voelt zich er minder op zijn gemak. Op het middenveld is het maar de vraag hoe de concurrentie er op termijn uitziet.

Met de 2-0 zege op Utrecht kwamen Ajax en Heitinga goed uit de winterstop. Niet zo vanzelfsprekend, want in Zuid-Afrika acteerde de Amsterdamse ploeg af en toe moeizaam en Heitinga zelf liep er zijn enkelblessure op.

,,Ik heb dagenlang alleen maar kunnen aquajoggen,’’ aldus de voetballer. ,,Niet ideaal, maar het is toch nog goed gekomen. Zo’n eerste wedstrijd na de winterstop is gewoon heel belangrijk voor het vertrouwen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 22, 2007 10:40 am

Voetske schreef:
Onzin.
Nee hoor. Jij, en velen met jou, leven nog steeds in het 95 tijdperk. Ze vergeten daarbij dat dat uitzonderlijk was en verwachten elk jaar dat dat weer over gedaan wordt. En als het dan ff tegenzit dan barst alle kritiek los. Het was gemakkelijk om supporter van Ajax te zijn in die tijd, het is nu veel moeilijker om er 1 te blijven. De tijden zijn veranderd.

999

Bericht door 999 » ma jan 22, 2007 10:47 am

Spijker schreef:
Voetske schreef:
Onzin.
Nee hoor. Jij, en velen met jou, leven nog steeds in het 95 tijdperk. Ze vergeten daarbij dat dat uitzonderlijk was en verwachten elk jaar dat dat weer over gedaan wordt. En als het dan ff tegenzit dan barst alle kritiek los. Het was gemakkelijk om supporter van Ajax te zijn in die tijd, het is nu veel moeilijker om er 1 te blijven. De tijden zijn veranderd.
Onzin, en weer dat slappe gelul over om supporter te blijven.Wie blijft er geen supporter dan ?.Maar goed het is steeds het zelfde liedje, als je kritisch bent leef je in het 95 tijdperk.Leg je de lat te hoog.Ik zie vandaag de dag maar heel weinig op het voetbalveld bij AJAX wat ook maar iets met welke AJAX periode dan ook te maken heeft.
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 22, 2007 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 22, 2007 10:52 am

Als je de lat hoger legt dan speel je American Football!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 22, 2007 11:29 am

Ramona schreef:Ik snap echt NIET dat sommigen hier nog uberhaupt naar Ajax kunnen kijken...wat moet hun PHwaarde wel niet zijn...? :shock:
Ach ja, neem het hem niet kwalijk. Voetske gaat gewoon gigantisch zuur door het leven. Misschien een idee om niet meer op hem te reageren?

Plaats reactie