Ajax-Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jim

Bericht door Jim » do dec 28, 2006 12:17 pm

GangstaRiB schreef:Ten Cate lachte/wanhoopte inderdaad een paar keer na foutieve acties. Rosales kreeg het een paar keer te verduren.
Staat toch wel in erg schril contrast met Henk's stoere woorden toen er nog geen vuiltje aan de sportieve lucht was.
Toen verkondigde Henk aan jan en alleman dat spelers moesten durven te voetballen en daarbij fouten mochten maken. Het wordt almaar duidelijker dat Henk er destijds "vergat" bij te vertellen dat een en ander echter niet ten koste van de resultaten mocht gaan. Want dat hij in dat geval de spelers net zo vlot keihard laat vallen.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 12:18 pm

joey schreef: @Luuk Fortuyn: zit jij nooit te lachen bij weer een verkeerde pass? Zeker om Rosales blijf je lachen, wat moet je anders? Hij leert het toch nooit. :X
Ik zit wel eens verbijsterd te kijken ja. Maar ik ben dan ook geen trainer/coach van het elftal. Indertijd werd Koeman afgemaakt (ik meen Maccabi uit) omdat hij een wanhopige indruk maakte op de bank. Dit is vele malen erger (en dodelijker voor de spelers trouwens)
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » do dec 28, 2006 12:20 pm

Waarom ben je gefrustreerd Lucas?

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 12:21 pm

Gentenaar heeft geen fout gemaakt, maar ook geen bal gehad, dus dat is niet zo knap. Zijn spelhervattingen waren in orde.

Dat de '1-1' had moeten tellen: het was inderdaad geen buitenspel zag ik op de beelden, maar het spel was al helemaal gestopt voor hij die bal erin schoot. Wanneer er niet gefloten was voor buitenspel, had in ieder geval Gentenaar nog een kans gehad gewoon een redding te maken, maar die deed al niets meer.

De scheids had ook geel kunnen geven voor doorgaan nadat er gefloten is. ;)

Verder was het maar een saaie wedstrijd, gelukkig maar dat we die 1-0 zo kregen, anders had het wel een lang kunnen duren voor die zou vallen. Positief is dat er niets is weggeven, maar leuk om te kijken was het absoluut niet. Urby Emanuelson was verreweg de slechtste, als linkermiddenvelder in 433 en later nog even linksback. Speelde volledig zonder vertrouwen.

Hopen dat we tegen NEC ook snel 0-1 kunnen maken, anders wordt dat ook nog een lastig potje.

Oh ja, ik zou vooral gaan denken dat Ten Cate zijn eigen spelers aan het uitlachen is tijdens de wedstrijd. :nooo:

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 12:27 pm

goodfella schreef:Waarom ben je gefrustreerd Lucas?
Omdat mijn ploeg in de vernieling wordt geholpen. Al jarenlang :cry:
Arwin schreef:Oh ja, ik zou vooral gaan denken dat Ten Cate zijn eigen spelers aan het uitlachen is tijdens de wedstrijd. :nooo:
Dat is inderdaad wat hij deed. Gelukkig hebben twee anderen het bevestigd, dus het ligt niet alleen aan mijn frustraties
Laatst gewijzigd door LucaS op do dec 28, 2006 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 12:27 pm

Er kan lang en uitgebreid geouwehoerd worden over het wel en wee van Ajax onder HTC, maar of je nu zeker weet dat het in de nabije toekomst goed komt of niet, de verwachtingen waren voor het seizoen toch een stuk hoger.
Laat ik eerlijk zeggen dat het mij allemaal behoorlijk tegenvalt. Ik had verwacht dat Ajax eerder leuk voetbal zou laten zien dan nu het geval is.

Mocht HTC daadwerkelijk lachen om de fouten van zijn pupillen dan is dat natuurlijk een slechte zaak. Zal het vertrouwen van de ploeg geen goed doen.

Het wordt nu trouwens wel eens tijd dat de ten Cate-knuffelaars eens iets minder positieve lenzen gaan aanschaffen.
Bertje for President!

Jim

Bericht door Jim » do dec 28, 2006 12:34 pm

Arwin schreef:Urby Emanuelson was verreweg de slechtste, als linkermiddenvelder in 433 en later nog even linksback. Speelde volledig zonder vertrouwen.
Terwijl Urby toch weet dat hij van Henk fouten mag maken en daar dus dan ook beslist niet op zal worden afgerekend. Zeker niet in de media.
Bijzonder vreemd allemaal dat Urby desondanks zonder vertrouwen balt. Want alle randvoorwaarden om dat wel te doen zijn door Henk toch echt gecreeerd. Het is in ieder geval overduidelijk dat Henk part noch deel heeft aan Urby's gebrek aan zelfvertrouwen.
Arwin schreef: Oh ja, ik zou vooral gaan denken dat Ten Cate zijn eigen spelers aan het uitlachen is tijdens de wedstrijd. :nooo:
Zal ongetwijfeld toelachen zijn. Is heel wat anders.

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 12:37 pm

Jim schreef:
Arwin schreef:Urby Emanuelson was verreweg de slechtste, als linkermiddenvelder in 433 en later nog even linksback. Speelde volledig zonder vertrouwen.
Terwijl Urby toch weet dat hij van Henk fouten mag maken en daar dus dan ook beslist niet op zal worden afgerekend. Zeker niet in de media.
Bijzonder vreemd allemaal dat Urby desondanks zonder vertrouwen balt. Want alle randvoorwaarden om dat wel te doen zijn door Henk toch echt gecreeerd. Het is in ieder geval overduidelijk dat Henk part noch deel heeft aan Urby's gebrek aan zelfvertrouwen.
Arwin schreef: Oh ja, ik zou vooral gaan denken dat Ten Cate zijn eigen spelers aan het uitlachen is tijdens de wedstrijd. :nooo:
Zal ongetwijfeld toelachen zijn. Is heel wat anders.
Ach, Ten Cate zat al na een minuut of 8 zich ter ergeren aan het spel van AJAX.En dat kon je ook gewoon op tv zien ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 12:57 pm

15 minuten gespeeld, nog geen fatsoenlijke kans gecreeed ... en dan krijg je de handsbal gpal van Sneijder, die afgekeurd had moeten word plus geel Sneijder.

Daarna krijg je een minuut of 4-5 wat onzekerheidjes in de Roda defensie, zonder dat je kunt spreken van het creeeren van kansen, de paar momenten voor de goal onstaan hoofdzakelijk door op de engelse manier de bal de zestien in te jagen.

Daarna een hele tijd niks, in de 32 minuut een voorzetje van links waar Sneijder vallend op kopt, een corner in de 39 minuut met een kopbal van Heitinga en de daaropvolgende corner de goal van Grygera.

De tweede helft een counter met het schot op de bovenkant van de lat en effe een scrimage waar AJAX drie keer richting goal schiet ...

En dat was het dan ...
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » do dec 28, 2006 1:05 pm

Ach, Ten Cate hoeft van mij niet weg. Heb nog nooit om het ontslag van een coach gevraagd. Uiteindelijk ligt diens lot toch nergens anders dan in handen van de resultaten.
Persoonlijk verwijt ik Ten Cate zelfs die door de bank genomen ietwat tegenvallende resultaten niet zozeer. Ajax heeft een aardige maar heus geen topselectie.
Wat ik Ten Cate wel verwijt is dat hij door zijn doen en laten nauwelijks een bijdrage levert om enige rust te brengen. Mindere resultaten zijn op zich al voedingsbodem genoeg voor onrust bij een club als Ajax.
Een taak van de coach is om juist dan rust uit te stralen en een bepaald analytisch vermogen in de beoordeling van de gang van zaken te tonen.
Hoe moeilijk dat ook is als hoofdverantwoordelijke man.
Als de hoofdcoach zich echter bij voortduring zo ontzettend emotioneel opstelt en gedraagt als Ten Cate, steeds weer wat anders roept als oorzaak van puntenverlies, daarvoor steeds weer openlijk allerlei schuldigen, behalve uiteraard zichzelf, aanwijst, gaat het met die onrust alleen maar van kwaad tot erger.
Gebrek aan kalmte, stijl, waardigheid en niveau kenmerken Ten Cate.
Op deze wijze doorgaand graaft hij sowieso zijn eigen graf. Dat hoeven anderen niet te doen.

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 1:12 pm

Vooruit dan nog eentje: Je krijgt in de rust van Tele2 altijd het item de geschiedenis, de zelfde wedstrijd van vorig jaar in een samenvatting.

Nu daar heb ik meer van genoten, en was beter ( verzorgder, diepgang, slimmigheidjes ) dan heel de wedstrijd die ik nu heb gezien ...

En dat was niet de eerste keer dit seizoen ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 28, 2006 1:14 pm

Iemand ziet een wanhopige grimlach aan voor het uitlachen van eigen spelers en het spel is weer op de wagen :pukey:

Als ie niets doet of uitstraalt is het een dooie, nu "lacht ie zijn eigen spelers uit".
Het beeld van de emotionele man wordt weer eens uit de motteballen gehaald, gevoed met zelf gefabriceerde stellingen en indrukken en iedereen roept elkaar weer na.
Als ie niets zegt na een wedstrijd, bedekt hij de zonden van zijn team. Als hij de plek op de zere wonde legt, dan is hij te emotioneel.
Juist HtC is in staat om na een wedstrijd zonder aansziens des persoons te vertellen wat er goed ging en wat er fout ging: heel reëel en to the point.

Dat jullie wat anders wíllen zien, is inmiddels bekend.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 28, 2006 1:16 pm

Nog zoiets: Urby Emanuelson zegt deze week in de Elsevier dat HtC eerlijk is, hij zegt direct en duidelijk wat hij van dingen vindt. En dus zegt hij niets in de pers dat de spelers niet allang weten.

Ik parafraseer, maar lees het zelf na.

@Jim: volgens mij is de buitenwacht emotioneler dan HtC zelf. Ajax is met een nieuwe coach begonnen, kent na een goede periode een terugval en meteen barst de paniek los. Hysterische figuren als Freek de Jonge mogen op Ajax en HtC loshakken, het slaat allemaal nergens op. Dit jaar zal HtC gebruiken om de kloof met PSV te verkleinen. (Dan moet PSV ook een beetje meewerken, want tot op dit moment verspeelt die ploeg weinig punten. Daar heb je ook mee te maken.) Komende zomer kan er doorgeselecteerd worden. HTC heeft in het verleden zijn teams altijd prima laten voetballen. Het komt goed. :yes:
Laatst gewijzigd door joey op do dec 28, 2006 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 1:21 pm

Neefkens schreef:Iemand ziet een wanhopige grimlach aan voor het uitlachen van eigen spelers en het spel is weer op de wagen :pukey:

Als ie niets doet of uitstraalt is het een dooie, nu "lacht ie zijn eigen spelers uit".
Het beeld van de emotionele man wordt weer eens uit de motteballen gehaald, gevoed met zelf gefabriceerde stellingen en indrukken en iedereen roept elkaar weer na.
Als ie niets zegt na een wedstrijd, bedekt hij de zonden van zijn team. Als hij de plek op de zere wonde legt, dan is hij te emotioneel.
Juist HtC is in staat om na een wedstrijd zonder aansziens des persoons te vertellen wat er goed ging en wat er fout ging: heel reëel en to the point.

blablablabla ... je lijkt HtC wel.G.v.d. sommige AJAX supporters zijn net zo diep gezonken als deze selectie en zijn trainer.Geen zelfkritiek op waar AJAX voor hoort te staan, de lat steeds meer weer een beetje lager leggen om toch maar het gevoel te krijgen dat het goed gaat ... dit is een klote selectie, met een trainer die niet dat laat zien wat wij er allemaal van verwacht hadden.

Ergo, kijk je een beetje rond op de Nederlandse voetbalvelden dan zijn de spelers die een meerwaarde zouden hebben en haalbaar zijn voor dit AJAX nergens te vinden.. dat wordt nog wel een paar jaartjes aanmodderen.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 28, 2006 1:25 pm

Voetske schreef:Vooruit dan nog eentje: Je krijgt in de rust van Tele2 altijd het item de geschiedenis, de zelfde wedstrijd van vorig jaar in een samenvatting.

Nu daar heb ik meer van genoten, en was beter ( verzorgder, diepgang, slimmigheidjes ) dan heel de wedstrijd die ik nu heb gezien ...

En dat was niet de eerste keer dit seizoen ..
Kan me van jou van vorig jaar bijna geen positief woord herinneren. Sorry. :aai:

Voetske vorig seizoen schreef: Maar laat ik het hier maar bij houden voordat ik jullie euforie over het matig potje voetbal tegen een ziek-zwak en misselijk Roda Jc bederf ..

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 1:36 pm

Neefkens schreef:Iemand ziet een wanhopige grimlach aan voor het uitlachen van eigen spelers en het spel is weer op de wagen :pukey:

Jij doet eigenlijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd, Neef! Je hebt je onderschrift maar weggehaald omdat die steigers inmiddels zijn omgedonderd. Maar in je postings lijk je nog steeds één van de mede steigerbouwers!
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat HTC kritiek te verduren krijgt en dat zijn uitlatingen en emoties uitvergroot worden. Daar moet hij maar bij stil staan. Dit is Ajax, geen provinciaal clubje als Vitesse of NAC!
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 28, 2006 1:46 pm

Kaboem! schreef:

Jij doet eigenlijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd, Neef! Je hebt je onderschrift maar weggehaald omdat die steigers inmiddels zijn omgedonderd. Maar in je postings lijk je nog steeds één van de mede steigerbouwers!
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat HTC kritiek te verduren krijgt en dat zijn uitlatingen en emoties uitvergroot worden. Daar moet hij maar bij stil staan. Dit is Ajax, geen provinciaal clubje als Vitesse of NAC!
Wacht maar tot u uw onderschrift moet weghalen! :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

M..

Bericht door M.. » do dec 28, 2006 1:47 pm

Kaboem! schreef:

Is het niet meer dan logisch dat sommige azijnpissers puur omdat ze niet willen dat anderen denken dat ze een meeloper zijn constant aan het zoek zijn naar dingen waarop ze htc kunnen afbranden. Dat is namelijk precies wat hier gedaan wordt. Ze durven het zelfs te vergelijken met het gepruts van vorig seizoen en dan de conclusie te trekken dat het vorig jaar zo slecht nog niet was.. Ieder zijn mening hoor.. en gezonde kritiek is niets mis mee. Alleen is het bizar hoe sommigen doorslaan in hun kritiek.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 1:49 pm

joey schreef:Dit jaar zal HtC gebruiken om de kloof met PSV te verkleinen. (Dan moet PSV ook een beetje meewerken, want tot op dit moment verspeelt die ploeg weinig punten. Daar heb je ook mee te maken.) Komende zomer kan er doorgeselecteerd worden. HTC heeft in het verleden zijn teams altijd prima laten voetballen. Het komt goed. :yes:
Een overgangsjaar? Je bent erg gek op ten Cate. Bij andere coaches schreeuwde je dat dat soort jaren niet bestaan bij een topclub

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 28, 2006 1:51 pm

Kaboem! schreef:Jij doet eigenlijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd, Neef! Je hebt je onderschrift maar weggehaald omdat die steigers inmiddels zijn omgedonderd. Maar in je postings lijk je nog steeds één van de mede steigerbouwers!
Mijn onderschrift is al maanden weg, dus waar heb je het over... :nooo:

Het enige dat ik zeg is dat de manier waarop HtC nu benaderd wordt, zo eenzijdig, zo gezocht is, dat wat hij ook doet, hij afgemaakt wordt. Dat is niet terecht: hij zal echt dingen fout doen, maar over het algemeen ben ik tevreden met HtC.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 1:54 pm

Het enige wat ik zeg is dat jij je Ajax ook erg eenzijdig benaderd.

Dat van je onderschrift vond ik gewoon een leuk grapje. Meer niet, hoor, Neef.
Laatst gewijzigd door Kaboem op do dec 28, 2006 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 28, 2006 1:54 pm

Lucas schreef:
joey schreef:Dit jaar zal HtC gebruiken om de kloof met PSV te verkleinen. (Dan moet PSV ook een beetje meewerken, want tot op dit moment verspeelt die ploeg weinig punten. Daar heb je ook mee te maken.) Komende zomer kan er doorgeselecteerd worden. HTC heeft in het verleden zijn teams altijd prima laten voetballen. Het komt goed. :yes:
Een overgangsjaar? Je bent erg gek op ten Cate. Bij andere coaches schreeuwde je dat dat soort jaren niet bestaan bij een topclub
PSV heeft maar 9 punten verspeeld in 19 wedstrijden. Op dit moment is die ploeg te sterk voor Ajax. Ajax wordt tweede en had zich in de oude situatie dus geplaatst voor voorronde CL. Vorig seizoen had Ajax de grootste moeite om bij de eerste vijf te eindigen.

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 1:56 pm

Het is echt ongelooflijk dat er een aantal mensen zijn die zo tegen het ontslag van Blind waren, dat ze bijna hopen dat het nu slecht gaat onder Ten Cate. Dan kunnen ze namelijk hun gelijk komen halen.

Je kan wel eeuwig blijven vergelijken, maar Blind is er niet meer. En vorig jaar wonnen we idd met 4-1 van Roda thuis volgens mij. Maar vorig jaar verloren we weer Feyenoord uit, Utrecht uit, Heerenveen uit, wedstrijden die we dit jaar hebben gewonnen.

En Ten Cate mag boos kijken of lachen tijdens een wedstrijd, had je Blind vorig jaar moeten zien, die zat al na 5 minuten hoofdschuddend op de bank te kijken of hij er niets mee te maken had.

Feit is dat vorig jaar een van de slechtse jaren qua puntenaantal in de eredivisie was in de historie van Ajax. Ik heb niets tegen Blind, maar die trainer was niet meer te houden. Dan was het nu, na de huidige resultaten geweest: zie je, ze hadden Blind moeten ontslaan.

Nu hebben we Henk ten Cate en die maakt ook fouten, we hebben ook niet zo'n fantastische selectie. Dan kun je zeggen: had die hem maar moeten aanvullen, maar zijn voorgangers kregen ze ook niet aan de praat en er is geen geld om een hele nieuwe selectie te kopen.

Dus hou alstublieft een keer op met het zeiken op Ten Cate, of de vergelijking met zijn voorgangers, kijk liever naar wat AJAX moet verbeteren, om weer de beste van Nederland te worden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 28, 2006 1:57 pm

Kaboem! schreef:Het enige wat ik zeg is dat jij je Ajax ook erg eenzijdig benaderd.
Mijn basishouding is idd positief, dat houdt echter niet in dat ik geen fouten of problemen zie. Lees mijn 12.000 postings er maar op na ;)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 28, 2006 1:58 pm

Arwin schreef:Dus hou alstublieft een keer op met het zeiken op Ten Cate, of de vergelijking met zijn voorgangers, kijk liever naar wat AJAX moet verbeteren, om weer de beste van Nederland te worden.
:worshippy: :worshippy: :worshippy:

Plaats reactie