Excelsior - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 18, 2006 12:54 pm

Voetske schreef:Volgens mij kun je tot op dit moment maar tot een conclusie komen, dat HTC en de selectie ( een paar uitzonderingen daargelaten ) niet brengen wat wij er van verwacht hadden.
Ik zie wel verbetering (misschien tegen beter weten in) maar misschien gaat het niet snel genoeg als dat we graag zouden willen zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 12:57 pm

Raymon schreef:
Voetske schreef:Volgens mij kun je tot op dit moment maar tot een conclusie komen, dat HTC en de selectie ( een paar uitzonderingen daargelaten ) niet brengen wat wij er van verwacht hadden.
Ik zie wel verbetering (misschien tegen beter weten in) maar misschien gaat het niet snel genoeg als dat we graag zouden willen zien.

Vorrig jaar zat je met je handen in je haar bij elke wedstrijd, ook bij wedstrijden die werden gewonnen. De progressie is duidelijk, ook het feit dat er op de reserve bank allenmaal basisspelers van vorrig seizoen zitten zegt genoeg.

Vergeet niet dat zowel AZ als PSV ook beter zijn geworden. Daar tegen over staat wel dat Feyenoord slechter is geworden :yes:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 18, 2006 1:00 pm

Raymon schreef:
Voetske schreef:Volgens mij kun je tot op dit moment maar tot een conclusie komen, dat HTC en de selectie ( een paar uitzonderingen daargelaten ) niet brengen wat wij er van verwacht hadden.
Ik zie wel verbetering (misschien tegen beter weten in) maar misschien gaat het niet snel genoeg als dat we graag zouden willen zien.
Ik zie weinig verbetering, ik zie af en toe een paar leuke momenten.Neem nu deze wedstrijd.Eigenlijk zou je zeker in deze wedstrijd dat wat AJAX in het verleden heel goed beheerste, het 1 keer raken van de bal, vanaf het begin, maar zeker tegen de 10 ( 9 ) man van Excelsior hebben moeten zien.

Niks, nada, nop ...

Er werden hier vragen gesteld van wat doet zo'n club als Excelsior in de eredivisie, inderdaad zou je kunnen zeggen dat Excelsior kwa kwaliteit er niks in te zoeken heeft.Maar is dat een excuus om als AJAX zo'n wedstrijd op de mat te leggen.Juist dat gegeven zou je moeten oppaken om zo'n amateur elftal helemaal van de mat te vegen ...

We hadden het een tijdje geleden over de Mul, had z'n beste wedstrijd gespeeld tegen WII, WII ik bedoel maar, en nu is het weer een tijdje prut.Heitinga weer het zelfde verhaal als vorig seizoen, Steek enz.,

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 3:55 pm

Lucas schreef:Kwaliteiten, Babel en systeem in 1 zin? Ja, Babel heeft kwaliteiten, maar het is wel een enorme toevalsvoetballer. Hij doet me wat dat betreft een beetje denken aan Peter van Vossen. Ik vind de oplossing met Babel dus geen goede, uiteindelijk maakt hij het onmogelijk om een systeem te hanteren.
Natuurlijk kun je met Babel spelen, maar niet met Litmanen achter de spits, Kluivert in de spits en Finidi op rechts. Met andere woorden: je moet op een andere manier spelen dan Ajax onder Van Gaal deed. Geen schande, hoor. Cruijff, Kovac en Michels speelden immers ook niet hetzelfde als Van Gaal.

Babel is een opportunistische speler. Wat dat betreft lijkt hij op Van Vossen, ja. Henry is ook een opportunistische speler, maar die zou je toch ook niet afwijzen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 3:58 pm

Babel is prima, in de spits.

Henry? Zou ik over na moeten denken. Henry waarschijnlijk wel. Maar niet elke 'ster' maakt een/het team beter wat mij betreft.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:02 pm

Kan Messi bij jou op rechts spelen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:03 pm

Van wat ik van hem gezien heb niet. Maar goed, ik heb hem niet zo veel zien spelen
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:07 pm

Dan ben ik uitgeluld.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:07 pm

Ach, je wil een soort Real Madrid?
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:09 pm

Nee, goed voetbal. Heb je geen Overmars, Kluivert, Litmanen en Finidi voor nodig.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:10 pm

Een geweldig elftal is wat anders dan een elftal vol grote namen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:13 pm

Een geweldig elftal speelt goed voetbal. Daar heb je goede voetballers voor nodig; of die goede voetballers nou een grote naam hebben of niet. Messi en Henry waren enkel voorbeelden, die aantonen op het hoogste niveau een teamverschrikkelijk dominant en aantrekkelijk te kunnen laten voetballen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:16 pm

Ik ben het niet met je eens. Eén of twee grote sterren is voor een team vaker een vloek dan een zegen. Kijk eens na in de geschiedenis waarom het grote Ajax uit elkaar is gevallen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:17 pm

Omdat spelers meer geld wilden verdienen, waarschijnlijk. Geen enkel team blijft tien jaar bij elkaar. Geniet ervan terwijl je een mooi team hebt, zou ik zeggen. Overigens zou ik de drie grote bekers die die sterren hebben nagelaten geen vloek willen noemen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:19 pm

In die tijd was verkassen naar het buitenland nog niet heel alledaags hoor.

Je hebt je er niet in verdiept :eusa_naughty: , maar neemt zomaar wat aan! Dat is het probleem van jullie jeugdigen!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:20 pm

Zo kom je er wel makkelijk vanaf, hè? ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:22 pm

Je lijkt wel Arubaan!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 4:29 pm

Lucas schreef:Ik ben het niet met je eens. Eén of twee grote sterren is voor een team vaker een vloek dan een zegen. Kijk eens na in de geschiedenis waarom het grote Ajax uit elkaar is gevallen.
Vrijwel elk topelftal heeft meerdere sterren. Ook die uit het verleden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:51 pm

Is dat zo? Ajax elftallen niet in ieder geval. De meeste grote teams waren of een geweldig team, of bestonden uit een hoeveelheid sterren.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:52 pm

Ik zie niet in waarom het ene het andere moet uitsluiten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 4:55 pm

Lucas schreef:Is dat zo? Ajax elftallen niet in ieder geval. De meeste grote teams waren of een geweldig team, of bestonden uit een hoeveelheid sterren.
Elk team bevat tegenwoordig sterren. Het publiek houdt van dat soort spelers. Tegenwoordig is er niet 1 topteam dat geen sterren bevat.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:56 pm

Omdat in teams zoals het onze de ster vind dat de rest voor hem moet werken en de rest vind dat de ster niet zo'n grote bek moet hebben. Zelfs bij het gemoedelijke PSV werd Romario uitgekotst.

Misschien noemen jullie iemand vrij snel ster
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 4:56 pm

Lucas schreef:Omdat in teams zoals het onze de ster vind dat de rest voor hem moet werken en de rest vind dat de ster niet zo'n grote bek moet hebben. Zelfs bij het gemoedelijke PSV werd Romario uitgekotst
Maar ze hadden niet zonder hem gekund.
Lucas schreef:Misschien noemen jullie iemand vrij snel ster
Dat valt denk ik wel mee. Loop de topteams van nu maar na.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:57 pm

Lucas schreef:Omdat in teams zoals het onze de ster vind dat de rest voor hem moet werken en de rest vind dat de ster niet zo'n grote bek moet hebben. Zelfs bij het gemoedelijke PSV werd Romario uitgekotst.

Misschien noemen jullie iemand vrij snel ster
Dat heeft volgens mij meer met de persoonlijkheid van de ster in kwestie te maken dan met het feit dat hij een ster is. Meer dan genoeg sterren hebben hier totaal geen last van.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 18, 2006 4:57 pm

Jawel hoor. Ander voorbeeld; PSV won de europacup I nadat Gullit verkocht was. Ajax de CL na het vertrek van Bergkamp en Jonk
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie