Ajax - Espanyol

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 5:14 pm

Gelukkig, het ligt niet aan Henk! :worshippy:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 5:19 pm

Straks gaat hij nog zeggen dat het aan ons ligt, Luuk! :X
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 5:22 pm

Het zou me werkelijk niet verbazen Bert! ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 5:26 pm

:D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47605
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 01, 2006 5:41 pm

Voetske schreef:
mattie schreef:
Voetske schreef: En Henkie blijft maar lullen en lullen en ...
En zo kunnen we er nog een paar honderd verzinnen, toch?
Vooruit dan nog eentje
Ten Cate: jonge ploeg heeft moeite om te gaan met situatie

Ten Cate reageerde na afloop rustig op de nieuwe teleurstelling. "Ik weet waar we staan. Als er mensen ontbreken, zijn we gelijk een stuk zwakker. Maar goed, er is ook wel iets over ons heengekomen, en deze jonge ploeg heeft moeite om daar mee om te gaan."

"We zullen heel hard moeten werken en veel praten. Met name over ons probleem voorin, want we houden geen ballen vast en hebben te weinig power. Zeker op dit niveau."
Ik heb steeds minder zin om naar Ajax te kijken. We hebben een trainer die er de ballen van snapt sinds hij uit Barcelona vertrokken is. Het voetbal is niet om aan te zien. Zelden Ajax zo vernederd zien worden als gisteren X'C
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr dec 01, 2006 6:16 pm

Ik word ook een beetje moe van dat gelul...

:sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 01, 2006 6:33 pm

Lucas schreef:Gelukkig, het ligt niet aan Henk! :worshippy:
Wordt lekker voor psv jij. Zijn we hier gelijk van je gezeur af. :xyxthumbs:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 01, 2006 6:45 pm

goodfella schreef:
Lucas schreef:Gelukkig, het ligt niet aan Henk! :worshippy:
Wordt lekker voor psv jij. Zijn we hier gelijk van je gezeur af. :xyxthumbs:
Zo houdt Ajax geen supporters meer over.. als iedereen maar voor PSV moet worden. Mij is dat voorstel ook al gedaan.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 01, 2006 6:50 pm

We moeten veel praten, zegt Henkie.

"Jij eerst Jaap. Hoe voelt dat nou, zo'n kale kop?"
"Ja je gaat me gotverdegotver niet over mijn bol aaien he?!"
"Waar komt die agressie vandaan Jaap?"
"Ja dat zit in me. Beetje gemeen misschien."
"Precies."
"Ik wilde je meteen een rotschop geven."
"Maar eigenlijk hou je van me?"
"Jaaaaaaaaaaaa!" Hier barst Stam in oergejank uit.
Groep pinkt een traantje weg...


Volgens mij moet die bal gewoon snoeihard de touwen in.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 01, 2006 7:09 pm

Lucas schreef:
Dubbel schreef:Prachtkans Gabri, het had al gelijk moeten staan.
Kinderhand is snel gevuld!

:cry:

Wie was eigenlijk de linksbuiten Thomas? Roger of Sneijder?
Alles goed met de Echte Progressie Joey?
De linkerflank werd totaal niet bezet. Dan zie je toch dat Emanuelson z'n werk normaal gesproken wel aardig doet.

Het is opmerkelijk te noemen dat een speler als Babel zo cruciaal blijkt te zijn. Het geeft wel aan dat Ajax te weinig creatieve breinen heeft.

Verder vind ik eerlijk gezegd wel enigzins komisch dat diegenen die toen het goed ging met Ajax vrijwel niets postten er nu als de kippen bij zijn en 'lollige' een-tweetjes met elkaar opzetten.
Peter schreef:
Alexander schreef:Van Gaal wil vast wel naar Ajax...
Zolang je maar geen nieuwe topic daar over opent, he. ;) :D

Ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit van de spelers ligt, hoor. We kunnen wel gaan roepen om nieuwe trainers, maar ik denk dat we beter kunnen gaan roepen om nieuwe aanwinsten. Ik heb het nu alweer helemaal gehad met een groot aantal van deze spelers. In het begin was er zeker een progressie waar te nemen, maar feit blijft dat we altijd dezelfde zwakke posities blijven houden. Gisteren was een sterkhouder als Sneijder niet in goede doen, wat er gelijk voor zorgde dat de hele boel op het middenveld inklapte. Maduro was immers, zoals zo vaak, weer dramatisch. Roger blijkt al vanaf het begin geen versterking en ook Gabri was weer twijfelachtig. Als je dan verder een Rosales hebt rondlopen die ook geen potten kan breken, dan vraag ik me af of je naar de trainer moet gaan wijzen. Ik heb in het begin van seizoen progressie gezien qua voetbal en bij sommige spelers, maar helaas komt de groep die gewoon kwaliteit te kort komt weer bovendrijven.
Mee eens. Te weinig creativiteit op het middenveld (zeker zonder Sneijder), vrijwel geen verdedigende kwaliteiten op het middenveld en hele slechte vleugelspelers.

Zeg nou eens eerlijk, Maduro, Rosenberg, Rosales, De Mul, Roger, Lindenbergh, dat is toch gewoon allemaal troep? En als je dan ook ziet dat een Gabri iets van 4 goede wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen. :sad:

Ik wacht met smart op Davids, Leonardo, eventueel nog een buitenspeler en/of de terugkeer van Babel.
Lucas schreef:Helemaal eens. Hoewel ik grote bedenkingen heb tegen ten Cate, is nu toch wel erg duidelijk geworden dat het steeds maar eruit schoppen van de trainer niet het werkelijke probleem heeft opgelost. Ten Cate moest maar even de tijd krijgen (hoewel ik persoonlijk liever Adriaanse, van Gaal of Blind zie terugkomen) om te kijken of hij op termijn iets voor elkaar kan krijgen. En ja, ik weet het, bij een club als Ajax zouden er geen overgangsjaren mogen bestaan, maar soms moet je een stap terugdoen om er later twee vooruit te kunnen zetten. Ajax had al veel eerder de conclusie moeten trekken dat het niet aan de betreffende trainer(s) lag en ervoor moeten kiezen om vertrouwen uit te spreken in diezelfde trainer(s) en ze de tijd te gunnen het elftal daadwerkelijk te versterken.

Maar toch vind ik eigenlijk dat Ajax moet kiezen voor een trainer die niet te pas en te onpas voor een 442 kiest. Dus nu ten Cate vervangen door zo'n soort trainer, zou ik ook niet erg vinden
:worshippy:

Ik denk echt dat Ten Cate met een geschikte selectie volop 4-3-3 zal gaan spelen, Lucas. En aangezien het hem met 4-4-2 al lukte om aanvallend en dominant te spelen, kijk ik er erg naar uit. Verder ben ik het met je eens dat nog een trainer ontslaan waarschijnlijk niet de oplossing is.

En nog even over dat hele februari gedoe. Bij Barcelona ging het hele team opeens draaien na de komst van Davids. Dus wie weet waar Ten Cate dit seizoen nog toe in staat is met 1 of 2 versterkingen.
Lucas schreef:Maar het lag wel aan Koeman dat hij het spelen met als eerste uitgangspunt aanvallen overboord gooide. Dat was de reden waarom ik blij was dat Koeman weg moest. Koeman is de eerste en enige trainer die het gelukt is om mij in de rust van een wedstrijd naar huis te laten gaan. En dat lag niet aan de resultaten, want zo slecht waren die nou ook weer niet, zeker niet in het perspectief van de afgelopen 10 jaar. Ik was tegen Koeman omdat hij geen Ajaxtrainer is, zijn opvatting en uitvoering van voetbal vind ik vreselijk. Ten Cate lijkt wat dat betreft wel een beetje op hem. Qua pr prima in orde, A zeggen omdat de supporters dat graag horen, maar ondertussen gewoon B doen.
De spelopvatting en het spel van Ten Cate nu al vergelijken met het spel van Ajax onder Koeman lijkt me wat overdreven en voorbarig. :X
Lucas schreef:Maar Adriaanse en Blind hadden van mij zeker meer tijd mogen hebben. Ik ben ervan overtuigd dat we dan een stuk verder waren geweest dan nu het geval is
Wat heeft Blind nou laten zien behalve een uitwedstrijd tegen Sparta Praag? Hij liet Ajax wel in 4-3-3 starten maar zo'n 95% van de wedstrijden vreselijk voetbal spelen. Adriaanse kon zich destijds niet verzetten tegen de druk maar is wel een aanvallend ingestelde trainer, maar Blind? Die had net zoveel praatjes bij z'n aanstelling als iedere andere trainer.
Lucas schreef:Gelukkig, het ligt niet aan Henk! :worshippy:
Alsjeblieft zeg. Hoeveel trainers ken jij die in de media hebben geroepen dat het hun fout is dat het niet goed loopt met hun team?

De breedte van deze selectie is bedroevend. Als je kijkt naar de opties op het middenveld. Ay ay ay.
Waar ik me ook zorgen over maak is dat Van Geel stukken minder kijk op de buitenlandes competities lijkt te hebben. Hij heeft bij Ajax nog geen goede aankoop uit het buitenland gehaald.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr dec 01, 2006 7:14 pm

Lucas schreef::cry:

Co is nog vrij! ;)
Danny Blind ook, toch? :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 01, 2006 7:28 pm

Ten Cate blijft. Er zullen wel spelers vertrekken. Te beginnen met de dure miskoop van Danny.

@ MT: Urby beschreef vandaag op AT5 hoe dat gesprek was gegaan. KJH had het voortouw genomen, die wilde weten waarom hij in godsnaam alleen harde, hoge ballen van achteruit kreeg, waarom de verdedigers niet normaal opbouwden. Daarop kwamen de verdedigers met hun kant van het verhaal, etc. etc.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 7:38 pm

De dure miskoop van Danny is er met zijn assists en goals voor een groot deel medeverantwoordelijk voor dat vorig jaar CL kwal en de KNVB beker werden gehaald. Dat een andere trainer die 9 miljoen met fouten door toilet spoelt kan je Blind en de dure miskoop niet kwadelijk nemen.

Als je KJH zo hoort zou je denken dat hij vorig jaar meer bruikbare ballen kreeg :X
goodfella schreef:Wordt lekker voor psv jij. Zijn we hier gelijk van je gezeur af. :xyxthumbs:
:D :worshippy:
Laatst gewijzigd door LucaS op vr dec 01, 2006 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 7:40 pm

Mogen we wel constateren dat die dure miskoop er al een hele tijd (zo niet de hele tijd) niets van bakt? :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 7:44 pm

Jij (jullie mogen constateren wat je wil natuurlijk Bert. Het is niet waar overigens. In de meeste wedstrijden waarin de dure miskoop meedeed (langer dan een minuut of 10 natuurlijk) was hij direct betrokken bij goals. Iets waar eerste spits en geweldige aankoop KJH dit seizoen nog niet op te betrappen is

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr dec 01, 2006 7:51 pm

Ten Cate schreef: "De enige ploeg in Nederland die zich, tot op zekere hoogte, met de besten kan meten, is PSV, en daar spelen twee Nederlanders mee. Je ziet het eigenlijk ook bij wedstrijden van Oranje. Het Nederlandse voetbal is op dit moment eenvoudigweg niet zo sterk.
Eerst een grote mond opentrekken over een onderscheidende, trendsettende speelwijze die je de voetbalwereld gaat voorschotelen.
En als dat allemaal niet echt volgens plan blijkt te verlopen, snel dekking zoeken achter het niet sterke Nederlandse voetbal.
Of dat nou waar is of niet, een beetje zwak is het natuurlijk wel.
Zoals het ook een tikje zwak is eerst PSV te bekritiseren vanwege het zogenaamd met zeven mensen achter de bal spelen en nu weer te wijzen op de weinige Nederlanders die er meespelen.
Bij Barcelona spelen met Ronaldinho, Deco, Marquez, Eto'o, Messi, Giuly, Gudjohnsen, van Bronckhorst, Edmilson, Sylvinho, Thuram en Zambrotta ook een bepaald niet gering aantal buitenlanders, met name ook op de cruciale posities.
Daar had en heeft Henk kennelijk weer geen problemen mee. Heb hem in ieder geval nog nooit in de media horen vertellen dat Barcelona zich met voornamelijk Spanjaarden niet met de besten zou kunnen meten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 7:54 pm

Jim schreef:Eerst een grote mond opentrekken over een onderscheidende, trendsettende speelwijze die je de voetbalwereld gaat voorschotelen.
En als dat allemaal niet echt volgend plan blijkt te verlopen, snel dekking zoeken achter het niet sterke Nederlandse voetbal.
Of dat nou waar is of niet, een beetje zwak is het natuurlijk wel.
Ten Cate heeft altijd aangegeven dat het niet snel zou gaan, Jim. Je verdraait de feiten.
Zoals het ook een tikje zwak is eerst PSV te bekritiseren vanwege het zogenaamd met zeven mensen achter de bal spelen en nu weer te wijzen op de weinige Nederlanders die er meespelen.
Bij Barcelona spelen met Ronaldinho, Deco, Marquez, Eto'o, Messi, Giuly, Gudjohnsen, van Bronckhorst, Edmilson, Sylvinho, Thuram en Zambrotta ook een bepaald niet gering aantal buitenlanders, met name ook op de cruciale posities.
Daar had Henk kennelijk weer geen problemen mee. Heb hem toen in ieder geval nooit in de media horen vertellen dat Barcelona zich met voornamelijk Spanjaarden niet met de besten zou kunnen meten.
Hij constateert iets. Dat jij denkt dat PSV zich daardoor aangevallen moet worden zegt dan volgens mij ook meer over jou of PSV dan over Ten Cate.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr dec 01, 2006 8:01 pm

Bertje schreef:
Jim schreef:Eerst een grote mond opentrekken over een onderscheidende, trendsettende speelwijze die je de voetbalwereld gaat voorschotelen.
En als dat allemaal niet echt volgend plan blijkt te verlopen, snel dekking zoeken achter het niet sterke Nederlandse voetbal.
Of dat nou waar is of niet, een beetje zwak is het natuurlijk wel.
Ten Cate heeft altijd aangegeven dat het niet snel zou gaan, Jim. Je verdraait de feiten.
Ik verdraai helemaal niks. Dat het niet snel zou gaan heeft hij inderdaad gezegd, maar dat het naar nu blijkt wel 4 of zelfs 5 jaar kan gaan duren heb ik nergens vernomen. Zo kan iedereen wel coach van een topclub worden.
Je roept gewoon dat we over 4 of 5 jaar de pannen van het dak gaan spelen.
Eerder kan helaas niet, want tja, voorlopig zijn er geen geschikte spelers.
Zo is het trainersvak niet moeilijk meer.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr dec 01, 2006 8:01 pm

Ach, die Jim, altijd oppositie aan het voeren...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr dec 01, 2006 8:04 pm

:yes:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr dec 01, 2006 8:21 pm

HTC probeert zichzelf meestal uit de wind te houden bij tegenslagen. Iets wat ik helaas regelmatig constateer. Pogingen daartoe maken dat hij soms met vreemde uitspraken op de proppen komt. Uitspraken die hier op het forum best van meer nuance voorzien mogen worden...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 01, 2006 8:56 pm

Henk heeft gewoon in Barcelona niet geleerd hoe je moet voetballen terwijl het weer slechter begint te worden. Laten we de weergoden dankbaar zijn dat het in Oktober nog aangenaam was. henk heeft blijkbaar ook ene vooruitziende blik, want hij verwacht dat het in februari/ maart weer beter gaat worden. Ik hoop dat HTC een beetje goed ingelicht is bij het KNMI en dat het idd een zachte winter mag worden. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 12:45 am

Jim schreef:Bij Barcelona spelen met Ronaldinho, Deco, Marquez, Eto'o, Messi, Giuly, Gudjohnsen, van Bronckhorst, Edmilson, Sylvinho, Thuram en Zambrotta ook een bepaald niet gering aantal buitenlanders, met name ook op de cruciale posities.
Daar had en heeft Henk kennelijk weer geen problemen mee. Heb hem in ieder geval nog nooit in de media horen vertellen dat Barcelona zich met voornamelijk Spanjaarden niet met de besten zou kunnen meten.
Voor het gemak haal je Gudjohnsen, Thuram en Zambrotte er nu alvast bij, terwijl die er vorig seizoen nog niet speelden.
Barcelona speelde vorig seizoen over het algemeen met Puyol en Valdes, regelmatig met Oleguer en ook Xavi was gewoon basisspeler geweest ware het niet dat hij zwaar geblesseerd raakte. Maakt verder ook niet uit, aangezien Barcelona een heel ander, beter voetbal speelde dan PSV.

Eigenlijk snap ik je hele reactie niet. Ten Cate geeft alleen aan dat PSV het fysieke voetbal wel aan kan omdat het niet al teveel Nederlandse spelers in de basisopstelling heeft staan. Zit daar veel waarheid in of niet?
Jim schreef:Ik verdraai helemaal niks. Dat het niet snel zou gaan heeft hij inderdaad gezegd, maar dat het naar nu blijkt wel 4 of zelfs 5 jaar kan gaan duren heb ik nergens vernomen. Zo kan iedereen wel coach van een topclub worden.
Je roept gewoon dat we over 4 of 5 jaar de pannen van het dak gaan spelen.
Eerder kan helaas niet, want tja, voorlopig zijn er geen geschikte spelers.
Zo is het trainersvak niet moeilijk meer.
Nou begin je gewoon dingen te verzinnen. Alsof Ten Cate ooit heeft gezegd dat Ajax pas over 4 of 5 jaar gaat presteren. :nooo:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za dec 02, 2006 9:31 am

Bertje schreef:Ogararu is een veel mindere versie van Maxwell op rechts. Nooit doordekken (moet Gabri het halve veld in zijn ééntje belopen?)
Was inderdaad 1 van de grote problemen tegen Espanyol. Als Ajax de bal had en probeerde op te bouwen werd er meteen door 3 man van Espanyol druk gezet waardoor de bal of terug moest of met een lange haal naar voren.
Als Espanyol de bal had werd er nooit doorgedekt naar de spitsen van Espanyol die zich lieten terugzakken naar het middenveld. Vooral Ogararu was daar verschrikkelijk slecht in. Gevolg was dat Ajax altijd een man minder op het middenveld had.
Ten Cate moet ophouden met het doen alsof er niks aan de hand is. Er is wel degelijk wat aan de hand. We zijn weer terug bij af. En het ligt niet aan het ontbreken van Babel zoals ik hem donderdag hoorde zeggen. Ook Babel komt moeilijk uit de verf in de kleine ruimte. En het ligt ook niet aan een vormcrisis bij Huntelaar. Als hij al een vormcrisis heeft dan komt het doordat Ten Cate hem dat heeft aangepraat.
Als je als ploeg in 5 vijfwedstrijden nauwelijks een uitgespeelde kans creeert, dan ligt dat misschien aan kwaliteit (buitenspelers), maar toch ook voor een groot gedeelte aan het slechte positiespel. Laat Henk daar maar aan werken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 02, 2006 9:46 am

Eerlijk gezegd kunnen we helemaal niet beoordelen of Huntelaar uit vorm is. Hij krijgt namelijk geen bruikbare ballen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie