Sparta Praag - AFC Ajax
- Alaindebanaan
Volgens mij was het vooral zaak voor De Mul om de bal goed vast te houden, dat lukte dan ook. Hij bood zich ook een aantal keren goed aan aan de zijkant van het veld. Tuurlijk was het niet geweldig, maar ook zeker niet slecht. En die bal dat hij op rechts voorgaf, na die goede actie, vond ik knap. Ik had die bal namelijk al als achterbal geteld toen ik hem zag opstuiten, knap dat hij hem nog goed voor kreeg. ;)Voetske schreef:T.o.v Rosenberg wel ja, t.o.v. van goed voetballen/iets extra's was het ook niks wat de Mul liet zien ...Alaindebanaan schreef:Nou ja Rosenberg bracht niets meer, en De Mul viel goed in hoor!Deli schreef:Dat die Lindenbergh erin zet voor Huntelaar is ergens wel te begrijpen. KJ deed behoorlijk zijn best om een tweede gele kaart te krijgen. Op dat moment kun je met Rosenberg en Sneijder eromheen spelen voorin.
Wat ik helemaal niet begreep is de wissel De Mul/Rosenberg en het niet opnemen in de selectie van Mitea. Wat is daar nou weer mee dan?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ook wel, ik vind het alleen nogal meevallen met de progressie. Natuurlijk gaat het wel beter als vorig jaar maar we hebben ook wel een betere selectie nu. Als je eerlijk bent, hoeveel echt goede wedstrijden zijn er nu helemaal gespeeld, echt niet veel hoor.. Ondertussen liggen we al heel knullig uit de CL, in de UEFA-CUP gaat het ook maar zo zo en in de competitie lopen we ook achter de feiten aan al is het verschil qua punten nog wel klein natuurlijk. In die verhalen van we zijn in 'opbouw' of dat soort dingen geloof ik niet zo, het overgrote deel is al lang bij elkaar, wel een nieuwe trainer maar dat gebeurd in het voetbal zo vaak, dat is even een paar weken aan elkaar wennen en dan weet iedereen waar die aan toe is, een half jaar later dan nog aankomen met we zijn in opbouw ofzo daar geloof ik niet in.Nihad schreef:Ik ben ook niet blij met gisteren, hoor.
Maar ik wacht gelaten af. Het draait niet, dat kan gebeuren. Ik heb nog steeds de volle vertrouwen in ten Cate.
:nooo:Lucas schreef:Ten Cate speelt in de uitwedstrijden op zijn PSV's en Koemans. Wat mij betreft kan ie wel weer gaan
Had ik niet van je verwacht.
Wel had ik gister wat meer lef van Ten Cate verwacht, zoals ik eerder al aangaf. Liever een beetje meer risico en dat er wat gebeurt, dan zo'n wedstrijd als gister.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Niet Jesse?
Ik ben er voorstander van om trainers bij Ajax de tijd te geven om hun elftal neer te zetten en te laten groeien. Maar ik eis wel van een Ajax trainer dat ie de stijl van het Nederlandse voetbal en van Ajax in het bijzonder verdedigt. Ten Cate doet dat wel met de mond, maar niet met opstelling en taktiek. Aanpassen en verdedigend spelen tegen een ploeg die zelfs door een Belgische degradatiekandidaat van het veld wordt gespeeld? :nooo: Het is Barcelona niet, we hebben het over Praag! Tel daarbij op dat ten Cate CL kwalificatie verprutst heeft en ook in andere wedstrijden taktisch geen meerwaarde bleek.
Ik ben er voorstander van om trainers bij Ajax de tijd te geven om hun elftal neer te zetten en te laten groeien. Maar ik eis wel van een Ajax trainer dat ie de stijl van het Nederlandse voetbal en van Ajax in het bijzonder verdedigt. Ten Cate doet dat wel met de mond, maar niet met opstelling en taktiek. Aanpassen en verdedigend spelen tegen een ploeg die zelfs door een Belgische degradatiekandidaat van het veld wordt gespeeld? :nooo: Het is Barcelona niet, we hebben het over Praag! Tel daarbij op dat ten Cate CL kwalificatie verprutst heeft en ook in andere wedstrijden taktisch geen meerwaarde bleek.
Mwah, over gister ga ik een heel eind met je mee. Ik zat ook met open mond te kijken wat er allemaal gebeurde en dit was m.i. de slechtste wedstrijd van Ten Cate.
Maar over de rest vind ik het allemaal wel meevallen. Tegen Feyenoord, Utrecht en Heereveen werd inderdaad afgeweken van 4-3-3, maar daardoor was de tegenstander wel zo verbaasd dat ze er geen antwoord op hadden en Ajax vrij simpel kon winnen. Vind ik toch een aardige tactische meerwaarde.
Tegen PSV stond Ajax een helft lang prima te spelen en dat ook nog eens met het geliefde 4-3-3 (ik vind Perez net zoveel een buitenspeler als Rosenberg dat is).
Wel ben ik met je eens dat Ten Cate mag werken aan zijn tactische aanpassingen tijdens de wedstrijd. Wissels in de rust pakken meestal nog wel goed uit, maar als er in de 2e helft de tegenstander van tactiek wisselt heeft Henk nog weleens moeite om daarop te reageren.
Dus ik vind dat Ten Cate zeker nog de tijd moet krijgen. Zoals Jöhnk al zei: 'Ten Cate heeft overal bewezen dat, hoe langer het duurt, zijn teams steeds beter gaan draaien. Met aanvallend voetbal.'
Maar over de rest vind ik het allemaal wel meevallen. Tegen Feyenoord, Utrecht en Heereveen werd inderdaad afgeweken van 4-3-3, maar daardoor was de tegenstander wel zo verbaasd dat ze er geen antwoord op hadden en Ajax vrij simpel kon winnen. Vind ik toch een aardige tactische meerwaarde.
Tegen PSV stond Ajax een helft lang prima te spelen en dat ook nog eens met het geliefde 4-3-3 (ik vind Perez net zoveel een buitenspeler als Rosenberg dat is).
Wel ben ik met je eens dat Ten Cate mag werken aan zijn tactische aanpassingen tijdens de wedstrijd. Wissels in de rust pakken meestal nog wel goed uit, maar als er in de 2e helft de tegenstander van tactiek wisselt heeft Henk nog weleens moeite om daarop te reageren.
Dus ik vind dat Ten Cate zeker nog de tijd moet krijgen. Zoals Jöhnk al zei: 'Ten Cate heeft overal bewezen dat, hoe langer het duurt, zijn teams steeds beter gaan draaien. Met aanvallend voetbal.'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
De taktiek van PSV werkt over het algemeen ook primaSpijker schreef:Ach, de tactiek bij Utrecht, Heerenveen en feyenoord uit werkte anders prima.
@ Jesse: De taktiek in uitwedstrijden werkte inderdaad prima. Maar ook Adriaanse, Koeman en Blind haalden prima resultaten met 442. Vooral Koeman natuurlijk. Hoewel ik het een draak van een Ajax-trainer vind en de vlag uitstak toen hij opstapte, waren de resultaten van Ajax onder Koeman natuurlijk het best van de afgelopen 10 jaar (muv het eerste seizoen Olsen misschien).
Ik had het over tactische meerwaarde. Jij zegt dat-ie dat niet heeft. Ik vind dat wel meevallen.Lucas schreef: @ Jesse: De taktiek in uitwedstrijden werkte inderdaad prima. Maar ook Adriaanse, Koeman en Blind haalden prima resultaten met 442. Vooral Koeman natuurlijk. Hoewel ik het een draak van een Ajax-trainer vind en de vlag uitstak toen hij opstapte, waren de resultaten van Ajax onder Koeman natuurlijk het best van de afgelopen 10 jaar (muv het eerste seizoen Olsen misschien).
Vond je dan dat Ajax verdedigend speelde in die wedstrijden, Lucas?
Ik niet. 442, 433, 343: het maakt me niet veel uit, zolang de intentie aanvallend is.
Ik niet. 442, 433, 343: het maakt me niet veel uit, zolang de intentie aanvallend is.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr nov 24, 2006 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is dan toch tactische meerwaarde?
Zie jij liever 4-3-3 met een valse linksbuiten als bijvoorbeeld Perez, dan een 4-4-2 als tegen Feyenoord, ook als je weet dat je een stuk beter speelt met die 4-4-2?
Zie jij liever 4-3-3 met een valse linksbuiten als bijvoorbeeld Perez, dan een 4-4-2 als tegen Feyenoord, ook als je weet dat je een stuk beter speelt met die 4-4-2?
@ Jonk: Ajax was beter en sterker dan de betreffende tegenstanders. Maar de gedachte is vanuit de verdediging. En tegen sterke tegenstanders pakt dat dan uit zoals PSV speelt ja
@ Jesse: Nee, Rosenberg of Perez moeten geen linksbuiten staan. Als ten Ctae vond dat ie geen geschikte linksbuiten heeft/had, dan had hij die moeten kopen. Overigens speelt Manucharian wel als 'echte' buitenspeler, ook al is ie dat van oorsprong niet. De trainer van Ajax moet ervoor zorgen dat ie goed gaat spelen met 433. Nogmaals, ook Koe, Co en Blind wonnen met 442, maar qua ontwikkeling schiet je daarmee niets op
@ Jesse: Nee, Rosenberg of Perez moeten geen linksbuiten staan. Als ten Ctae vond dat ie geen geschikte linksbuiten heeft/had, dan had hij die moeten kopen. Overigens speelt Manucharian wel als 'echte' buitenspeler, ook al is ie dat van oorsprong niet. De trainer van Ajax moet ervoor zorgen dat ie goed gaat spelen met 433. Nogmaals, ook Koe, Co en Blind wonnen met 442, maar qua ontwikkeling schiet je daarmee niets op
Stam, Perez en Huntelaar waren vorig seizoen al vastgelegd. Gabri en Roger zijn volgens mij de aankopen van ten Cate, maar die waren allebei gratis. Zoveel geld zal er dus wel niet geweest zijn.
Over onze vriend George weet ik het even niet. Hadden we die vorig seizoen al gekocht of deze zomer?
Over onze vriend George weet ik het even niet. Hadden we die vorig seizoen al gekocht of deze zomer?