Roda JC - Ajax (17-9-'06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo sep 17, 2006 10:55 pm

Hij probeerd het om de achterlijn te halen. Als het niet lukt is een corner het enigste wat hij eruit kan slepen. Zijn er nog anderen die het proberen :nooo:
Verder heeft Kramer gewoon gelijk. Het was slapheid troef en diep triest. Was het in Noorwegen zo zwaar???????????
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo sep 17, 2006 11:03 pm

Thomas schreef:We kunnen inmiddels trouwens wel stellen dat ook deze ploeg een probleem heeft op mentaal gebied. Kijkend naar het laatste half uur tegen Kopenhagen en de uitwedstrijden tegen Start en Roda.
maar deze selectie was meer uitgebalanceerd en evenwichtiger.... We hebben stam 2 spanjaarden perez.... Weer hetzelfde als verleden jaar dan toch?

Oke in de winterstop 1 of 2 aankopen? 1 voor rechtsbuiten Yildrim om KJH te bedienen en als ik het geloof heeft Yildrim het helemaal gehad met Heerenveen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 17, 2006 11:05 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:Tis het zelfde verhaal als anders, als een verdediging kompact speelt, en veel mensen achter de bal houdt, kan AJAX al conbinerend nog steeds geen openingen creeeren.
Zeker als je een goed georganiseerde en zeer gedisciplineerd spelende tegenstander als Roda treft. Dan is positiespel met veel dynamiek een absolute must, anders kom je er nooit doorheen. Maar met die ongelooflijke slapte die Ajax er voor het overgrote deel van de wedstrijd tegenover stelde kan je dat wel schudden. Geen drive, geen scherpte, niks van dat alles. Wie van de Ajacieden kwam vanmorgen van zijn nest tot in zijn tenen gemotiveerd om er wat van te maken vanmiddag? Nee, we zullen het wel effe klaren in de 2e versnelling. Dan kan men het wel bagatelliseren met dat we het altijd moeilijk hebben bij Roda, maar zo spelen zonder bezieling (op een paar uitzonderingen na) is gewoonweg not done. Slecht, erg slecht.
Tel daarbij ook nog maar eens op dat de buitenspelers wel heel beperkt zijn in hun technische basis, Babel en Rosales verstaan niet de kunst om via een aktie aan de zijkanten iets te forceren.In feite kun je beide buitenspelers elke wedstrijd afschrijven op het moment dat er geen zeeën van ruimte voor hen is.

Trouwens begrijp het echt niet meer, Babel werd aan de zijkant gezet omdat hij dan juist meer ruimte had, kan iemand Babel uitleggen dat ie met het steeds naar binnen trekken niet alleen voor zichzelf maar ook voor Huntelaar die ( weinige ) vrije ruimte steeds maar weer teniet doen.

Voor Rosales telt het zelfde, gescout op het Olympisch toernooi waar in de wedstrijden die hij speelde aan vrije ruimte geen gebrek was.De enige keren dat ie probeert langs z'n man te komen resulteren, zoals je al schrijft, of in wat losse op goed geluk flodders, of een verdwaalde corner.

Bovenstaande is op zich al genoeg ellende, maar dat Emanuelson en Heitinga het niet aan durven om buitenom te gaan bij de zoveelste keer naar binnen trekken van Babel, Rosales maak de onmacht tegen gegroepeerde tegenstanders compleet.

Je gaf het al aan, " waar heb ik die fout meer gezien " in een eerdere post, Zie je de spelers elkaar attent maken dat er iemand ongedekt staat ?, zie je iemand tegen Emanuelson zeggen die ie een vrije man moet dekken ?.Blok van drie ( Stam, Heitinga, Huntelaar ) stond er, maar wel tegen 4 Roda spelers, Urby kijkt zelfs nog even die richting in.Vandaag Pietje in de fout, morgen weer Jantje.

En steeds maar eerst de bal voor de goeie voet neerleggen, weten spelers van elkaar niet op welk been de pass moet komen ?.Wat is het verschil tussen wat we nu zien en voorgaande seizoenen.Met deze kwaliteits injectie ( voor Nederlandse begrippen dan toch ) had het elftal met grote sprongen vooruit moeten gaan inplaats van de bagger wedstrijden die we nu zien ......

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 17, 2006 11:22 pm

mattie schreef:Oke in de winterstop 1 of 2 aankopen? 1 voor rechtsbuiten Yildrim om KJH te bedienen en als ik het geloof heeft Yildrim het helemaal gehad met Heerenveen.
Met Yildirim ga je er niet op vooruit. Veel te statisch en 1-dimensioneel.
Voetske schreef:Met deze kwaliteits injectie ( voor Nederlandse begrippen dan toch ) had het elftal met grote sprongen vooruit moeten gaan inplaats van de bagger wedstrijden die we nu zien ......
Ik kan me goed in je post vinden, maar dit vind ik overdreven. In mijn ogen is het niet realistisch om te verwachten dat Ajax na jaren wanbeleid en reactievoetbal binneen een paar maanden week in week uit goed voetbal laat zien.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » zo sep 17, 2006 11:26 pm

Lucas schreef:
Ik vergelijk Blind en ten cate helemaal niet, hoe zou dat ook kunnen. De selecties zijn compleet anders. Ik vind alleen dat al die cynische AT'ers van vorig seizoen nu erg aan het jubelen zijn. Een jubelen gebaseerd op niets. Ik wil niets liever dan dat Ajax weer geweldig Ajaxwaardig voetbal gaat spelen en of de coach dan Blind, ten Cate of Mario Been heet interesseert me geen fuck. Ik lees andere dingen dan jij blijkbaar, want ik lees en zie wel mensen die roepen dat er nu al meer teamgeest is (er wordt teruggekomen van een achterstand, de spelers juichen meer 'samen', de combinaties zijn geweldiger, er wordt veel vroeger druk gezet, de sfeer is geweldig en last but not least, de triningen zijn van een geweldige kwaliteit, sterker nog, zlefs de assistenten zijn een klasse beter....allemaal hier op AT terug te vinden). Ik heb twee goede wedstrijden gezien en heel veel moeizaam gepruts. Ik verwacht van de mensen hier een zelfde beoordeling van dezelfde verschijnselen, maar dat gebeurt allemaal niet.

Ik zeik Ajax niet af Maarten en wrijf al helemaal niet in mijn handen. Je had me vanmiddag moeten horen voor die tv, ik kan je vertellen dat ik niet gezellig was. Maar het beleid van Ajax en de manier waarop daarop door velen (iig op AT) wordt gereageerd staan vaak haaks op wat ik goed vind. ten tijde van Co en Blind was ik juist erg positief, tegen de stroom in. En ik vind dat ik wel kan/mag reageren op de verhalen over vooruitgang...Stam, Gabri, Perez, me dunkt dat de onevenwichtigheid nu wel uit de selectie zou moeten zijn. Misschien azijnzeikerd, maar ik zie alleen echte vooruitgang tegen as degradant RKC en tien man van Vitesse
Fair enough Luuk, prima dat we hier altijd mensen hebben die zich afzetten tegen de algemeen heersende opvatting. Dat maakt de discussie levendig en scherp. Maar logischerwijs ageer ik wel tegen zaken die pertinent onwaar zijn zoals je verwijzing naar het aantal verliespartijen van HtC in vergelijking met Blind's trackrecord.

Verder kan ik mij niet vinden in je gevoel dat er hier zo'n jubelstemming heerst maar dat is mijns inziens, wederzijds, een subjectieve waarneming. Jij valt over een aantal reacties waaruit zou blijken dat zelfs de scheten van HtC beter zijn dan die van Blind, ik reageer op reacties waarin HtC met ongefundeerde kritiek wordt zwart gemaakt en Blind opeens een toptrainer blijkt te zijn.

Tot slot vind ik je conclusie over de selectie wankel. Tot nu toe blijkt juist dat de meeste aankopen (nog) niet zo gek veel toevoegen aan de groep in vergelijking met vorig seizoen (los gezien van het feit dat ik nog geen finaal oordeel wil vellen over deze spelers na een handvol wedstrijden). Stam staat buiten de discussie maar daarna valt al te twisten over de aangetrokken kwaliteit en evenwichtigheid. Slechts Gabri vind ik tot nu toe toegevoegde waarde hebben maar ook hij heeft aangetoond zich niet in elke wedstrijd zo actief en positief te kunnen manifesteren als we hebben gezien. Als Stam, Gabri en Huntelaar hun dag niet hebben zijn we erg kwetsbaar, zo bleek ook vandaag weer. Daarom is het wat mij betreft wachten op structurele ontwikkeling op tactisch en organisatorisch vlak. Wanneer de organisatie beter staat zullen de meeste spelers zich hieraan kunnen optrekken is mijn verwachting. Dan is er best het e.e.a. mogelijk met deze groep. Zie hier de schone taak voor HtC.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma sep 18, 2006 3:28 am

Wim schreef:Hij probeerd het om de achterlijn te halen. Als het niet lukt is een corner het enigste wat hij eruit kan slepen. Zijn er nog anderen die het proberen :nooo:
Ik doelde met mijn posting op iets anders. Volgens mij is het forceren van corners een doel op zich geworden bij Mauro. Hij sprint naar die achterlijn, omdat hij dan de meeste kans heeft om er een corner uit te slepen door tegen een altijd volgende verdediger op te knallen. Naarmate de wedstrijd vorderde, begon dat me steeds meer op te vallen. Zijn manier van bewegen en de trap voor de 'voorzet' zijn alleen daar op gericht. Een bewust toegepaste taktiek.

Het gaat Rosales helemaal niet om het uitspelen van een tegenstander en/of om een fatsoenlijke voorzet af te leveren. Dat lukt hem in 8 van de 10 gevallen toch niet. Dus is ie blijkbaar omgeschakeld naar het zo nu en dan toepassen van plan B, corners verzamelen. Het getuigt in wezen van diepe voetbalarmoede, maar het is ook best wel een sluwe taktiek om er toch nog wat van te maken. Heel begrijpelijk, als je niet de capaciteiten voor een buitenspeler hebt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma sep 18, 2006 8:00 am

Ga naar je kleedkamer, smurf!

KERKRADE - De Noorse, in Gambia geboren centrale verdediger Pa Modou Kah van Roda JC kreeg het gisteren in de rust van het duel met Ajax aan de stok met Wesley Sneijder.

In de spelerstunnel liepen de gemoederen hoog op. Totdat Kah in vlekkeloos Nederlands de international van Ajax toeriep: ,,Ga naar je kleedkamer, smurf.’’

Beide partijen gingen uiteen en na afloop durfden Kah en Sneijder elkaar weer de hand te schudden. Toen de mandekker van de thuisclub later werd gevraagd of hij spijt had van zijn denigerende opmerking, antwoordde hij: ,,Ik heb nergens spijt van. Hij is toch klein? Ik noem twee jongens in mijn eigen elftal ook smurfen. Dit is een mannensport, daar hoort intimidatie bij.’’

Sneijder: ,,Ach, ik lig er niet wakker van. Het hoort bij het sarren, denk ik.’’

Het incident was symbolisch voor de strijd tussen het tot op het bot gemotiveerde Roda en de slappe hap aan Amsterdamse zijde. De Limburgers kenden geen enkel ontzag voor de ploeg van Ten Cate. Ze vlogen er vanaf de eerste minuut bovenop en lachten de Ajacieden vierkant in het gezicht uit als die zich beklaagden.

In de slotfase gaf de gefrustreerde Klaas Jan Huntelaar bij een 2-0 achterstand met een mislukte lob van twintig meter de onmacht van Ajax weer. De spits had de hele wedstrijd geen kans gehad bij het uitblinkende verdedigingsduo Jean-Paul Saeijs en Pa Modou Kah.

Saeijs: ,,Ja, ik stond hem uit te lachen. Als je de hele wedstrijd zo aan het kloten bent, met 2-0 achter staat en je probeert in de laatste minuten met een lob te scoren, dan schiet ik in de lach.’’

Saeijs gaf ook Sneijder nog een kleinerende aai over de bol. ,,Die was ook 90 minuten aan het tobben. Het zag er bij Ajax allemaal zo kansloos uit
.’’

Ajax raakte in Kerkrade in een klap zijn ongeslagen status en een dosis zelfvertrouwen kwijt. Het feit dat niemand antwoord had op de duelkracht en de onverschrokken mentaliteit van de thuisclub, zal voor Ten Cate aanleiding zijn om er bij zijn spelers op te hameren meer branie te tonen.

Wesley Sneijder vond dat de Belgische scheidsrechter De Bleeckere Roda een handje hielp door de zware overtreding van Marcel Meeuwis in de eerste minuut niet te bestraffen. ,,Dat was een donkerrode kaart,’’ foeterde de Ajax-middenvelder. ,,En de charge op Rosales was ook een donkerrode.’’

Het zou onterecht zijn om te beweren dat het huidige Roda een ploeg is van schoppers. De ploeg van Stevens speelde de eerste 40 minuten uitstekend, waarbij de tactische discipline groot was en de 17.000 toeschouwers in het Parkstad Limburg-stadion vermaakt werden.

Bovendien hoefde niemand bij de sportieve Ten Cate later om excuses te vragen. De Ajax-trainer zei: ,,Ik geef Roda JC groot gelijk om zo te spelen tegen ons. Kwalitatief kunnen ze het niet winnen. Iedereen weet dat je achteraan komt, als je Ajax laat voetballen. De spelers van Roda JC hebben de grenzen opgezocht.’’

Zorgelijk voor Ajax was ook dat beide tegentreffers ontstonden uit dode spelmomenten. Al na negen minuten keek de hele Ajax-defensie toe hoe De Fauw bij de tweede paal de twijfelende Stekelenburg mocht passeren. Vervolgens zagen de jonge Ajax-verdedigers Emanuelson, Heitinga en Vermaelen in de tweede helft hoe Stam zich liet verrassen bij een vrije trap richting Oper.

Het werd daardoor op alle fronten een treurige middag. Babel, Huntelaar en Rosales zaten in de tang bij respectievelijk De Fauw, Kah en de van linksbuiten tot linksback omgevormde Canadees De Jong. Maar Ten Cate concludeerde dat ook het middenrif een dramatische middag beleefde. De Spanjaarden Gabri en Roger haalden allebei het einde niet. Alleen Sneijder bleef staan.

Ten Cate: ,,We hadden absoluut geen grip op het middenveld. Er was onvoldoende arbeidslust. We creëerden geen kansen en hadden weinig geluk. Maar dat geluk verdienden we ook eigenlijk niet.’’
AD

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 18, 2006 8:02 am

Thomas schreef:
mattie schreef:Oke in de winterstop 1 of 2 aankopen? 1 voor rechtsbuiten Yildrim om KJH te bedienen en als ik het geloof heeft Yildrim het helemaal gehad met Heerenveen.
Met Yildirim ga je er niet op vooruit. Veel te statisch en 1-dimensioneel.
Voetske schreef:Met deze kwaliteits injectie ( voor Nederlandse begrippen dan toch ) had het elftal met grote sprongen vooruit moeten gaan inplaats van de bagger wedstrijden die we nu zien ......
Ik kan me goed in je post vinden, maar dit vind ik overdreven. In mijn ogen is het niet realistisch om te verwachten dat Ajax na jaren wanbeleid en reactievoetbal binneen een paar maanden week in week uit goed voetbal laat zien.
Dat jaren wanbeleid, kwa trainers dan, vind ik dan weer overdreven..Beide trainers ( Koeman en Blind ) bezitten een dosis aan voetbal ervaringen.En ik kan me niet voorstellen dat beide trainers dat niet hebben proberen over te brengen op deze spelers, kan me nog goed herrinneren na de aanstelling van Koeman dat menigeen ging roepen dat men zag dat de verdediging beter stond.

Dus eigenlijk zou HtC de laatste schakel moeten zijn, helaas zie je daar nog weinig van terug op het veld.Het rammelt aan alle kanten, technisch tactisch, met weer als voorbeeld Babel ( en nee ik heb heus niet de pik op Babel, voor mij mag ie de beste spelers allertijden van AJAX worden ) als je ziet hoe slecht nog steeds zijn balaanname is, en een Heitinga die nog steeds dezelfde fouten blijft maken.Ach het lijstje van spelers die nog steeds tekort komen ( i.m.o. ) is onderhand wel bekend.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 18, 2006 8:09 am

MHF schreef:Fair enough Luuk, prima dat we hier altijd mensen hebben die zich afzetten tegen de algemeen heersende opvatting. Dat maakt de discussie levendig en scherp. Maar logischerwijs ageer ik wel tegen zaken die pertinent onwaar zijn zoals je verwijzing naar het aantal verliespartijen van HtC in vergelijking met Blind's trackrecord.
Dat was wel een beetje flauw ja. (ik was ook nogal chagerijnig):blush:
Maar goed, zoals je weet vind ik dat Blind grotendeels door omstandigheden slecht heeft gepresteerd. Natuurlijk deels zijn eigen schuld qua samenstelling van de selectie. Maar als zo'n clubicoon eruit moet (en ook nog op een vervelende manier), mag ik verwachten (eisen) dat er iemand terugkomt die beter is en het dus ook beter doet. Vooralsnog zie ik daar niet veel van. Maar goed, ik wil niet, zoals ik nu blijkbaar doe, een indruk wekken dat ik hoop dat ten Cate faalt; integendeel, uiteindelijk maken de namen me niet heel veel uit (al heb ik natuurlijk net als ieder zo mijn favorieten)!
I think I lost my fucking headache

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma sep 18, 2006 8:51 am

Wauw wat een k u t wedstrijd zeg,
Het enigste hoogtepunt was de busreis naar roda! ik ging met de vak410 bus, wat een leuke sfeer aan boord het was vet lachen.

p.s. de enigste aT-er die ik heb gezien is K.

tot Utrecht. :D
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 18, 2006 10:57 am

Daar snap ik nou helemaal niks van. Iedereen klaagt altijd over al die combi's waarbij je urenlang in een bus moet zitten en als je dan een keer op eigen gelegenheid naar het stadion kan gaan stapt de helft alsnog in de bus.

Je moet natuurlijk lekker zelf weten hoe je naar het stadion gaat maar wat is nou het verschil? Of heeft niemand die met die bussen gaat een probleem met de combi regeling?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 18, 2006 11:01 am

Ga jij eens lekker met de trein naar Kerkrade. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 18, 2006 11:27 am

Ik denk niet dat iedereen een auto heeft Marillion. ;)
En een treinkaartje naar Heerlen is natuurlijk ook niet helemaal goedkoop.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 18, 2006 11:39 am

Thijs schreef:Allejezus wat een kutwedstrijd zeg.

Kwam om te beginnen dankzij een file al te laat binnen (net toen de 1-0 viel)....
Dat weet je als je naar Kerkrade rijdt. Als je 10 tot 15 minuten te laat bent komt je een uur te laat. Je moet echt vroeg rijden en zorgen dat je rond 11.00uur 11.15uur de afslag naar het stadion genomen heb, anders sta je altijd lang in de file. Verkeersstromen zijn er waardeloos geregeld.

Een treinkaartje Heerlen had je kunnen kopen voor 10Euro retour bij het Kruidvat. Maar daarna moet je weer een bus in en dat duurt ook lang, vooral als er dus een file staat bij de toegangswegen naar het stadion.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma sep 18, 2006 12:05 pm

Marillon, ik ben inderdaad een van die supporters die geen auto heeft
en heb weinig problemen met een Combi, de enigste minpunten van een combi vind ik dat deze voorbarig worden opgelegd ( Heracles-AJAX d.d. 05 -11-06) wordt een Combi omdat men daar het gedrag van de AJAX-supporters wil aankijken voor volgend seizoen. ik heb er ook moeite mee als supporters die in de buurt wonen toch bij de Arena moeten opstappen, tenzij het vrij vervoer is.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 18, 2006 12:12 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
mattie schreef:Oke in de winterstop 1 of 2 aankopen? 1 voor rechtsbuiten Yildrim om KJH te bedienen en als ik het geloof heeft Yildrim het helemaal gehad met Heerenveen.
Met Yildirim ga je er niet op vooruit. Veel te statisch en 1-dimensioneel.
Voetske schreef:Met deze kwaliteits injectie ( voor Nederlandse begrippen dan toch ) had het elftal met grote sprongen vooruit moeten gaan inplaats van de bagger wedstrijden die we nu zien ......
Ik kan me goed in je post vinden, maar dit vind ik overdreven. In mijn ogen is het niet realistisch om te verwachten dat Ajax na jaren wanbeleid en reactievoetbal binneen een paar maanden week in week uit goed voetbal laat zien.
Dat jaren wanbeleid, kwa trainers dan, vind ik dan weer overdreven..Beide trainers ( Koeman en Blind ) bezitten een dosis aan voetbal ervaringen.En ik kan me niet voorstellen dat beide trainers dat niet hebben proberen over te brengen op deze spelers, kan me nog goed herrinneren na de aanstelling van Koeman dat menigeen ging roepen dat men zag dat de verdediging beter stond.

Dus eigenlijk zou HtC de laatste schakel moeten zijn, helaas zie je daar nog weinig van terug op het veld.Het rammelt aan alle kanten, technisch tactisch, met weer als voorbeeld Babel ( en nee ik heb heus niet de pik op Babel, voor mij mag ie de beste spelers allertijden van AJAX worden ) als je ziet hoe slecht nog steeds zijn balaanname is, en een Heitinga die nog steeds dezelfde fouten blijft maken.Ach het lijstje van spelers die nog steeds tekort komen ( i.m.o. ) is onderhand wel bekend.
Koeman heeft 2 en een half jaar gekregen, Blind ook bijna anderhalf jaar. Laten we Ten Cate ook iets meer dan twee maanden geven. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 18, 2006 12:40 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Met Yildirim ga je er niet op vooruit. Veel te statisch en 1-dimensioneel.
Ik kan me goed in je post vinden, maar dit vind ik overdreven. In mijn ogen is het niet realistisch om te verwachten dat Ajax na jaren wanbeleid en reactievoetbal binneen een paar maanden week in week uit goed voetbal laat zien.
Dat jaren wanbeleid, kwa trainers dan, vind ik dan weer overdreven..Beide trainers ( Koeman en Blind ) bezitten een dosis aan voetbal ervaringen.En ik kan me niet voorstellen dat beide trainers dat niet hebben proberen over te brengen op deze spelers, kan me nog goed herrinneren na de aanstelling van Koeman dat menigeen ging roepen dat men zag dat de verdediging beter stond.

Dus eigenlijk zou HtC de laatste schakel moeten zijn, helaas zie je daar nog weinig van terug op het veld.Het rammelt aan alle kanten, technisch tactisch, met weer als voorbeeld Babel ( en nee ik heb heus niet de pik op Babel, voor mij mag ie de beste spelers allertijden van AJAX worden ) als je ziet hoe slecht nog steeds zijn balaanname is, en een Heitinga die nog steeds dezelfde fouten blijft maken.Ach het lijstje van spelers die nog steeds tekort komen ( i.m.o. ) is onderhand wel bekend.
Koeman heeft 2 en een half jaar gekregen, Blind ook bijna anderhalf jaar. Laten we Ten Cate ook iets meer dan twee maanden geven. :eusa_pray:
Komop Thomas, niemand eist het ontslag van HtC.Maar als je eerlijk bent valt de inbreng van HtC tot nu toe vies tegen.Ook al is het al weer 2 maanden.Geen spectaculair spelers-positie veranderingen, geen spectaculair gecoach van de kant.Tis allemaal zeer pover.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 18, 2006 12:58 pm

ASR_AFCA schreef: Dat weet je als je naar Kerkrade rijdt. Als je 10 tot 15 minuten te laat bent komt je een uur te laat. Je moet echt vroeg rijden en zorgen dat je rond 11.00uur 11.15uur de afslag naar het stadion genomen heb, anders sta je altijd lang in de file. Verkeersstromen zijn er waardeloos geregeld.
Ja maar ik ging dus voor het eerst met de auto. ;)
Verder was het prima geregeld, parkeerplaats bij het vak, en na afloop in een mooie corridor weer naar huis.
Maargoed, volgende keer dus iets eerder weg van huis.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 18, 2006 1:12 pm

Maartoe schreef:
Ga naar je kleedkamer, smurf!

KERKRADE - De Noorse, in Gambia geboren centrale verdediger Pa Modou Kah van Roda JC kreeg het gisteren in de rust van het duel met Ajax aan de stok met Wesley Sneijder.

In de spelerstunnel liepen de gemoederen hoog op. Totdat Kah in vlekkeloos Nederlands de international van Ajax toeriep: ,,Ga naar je kleedkamer, smurf.’’

Beide partijen gingen uiteen en na afloop durfden Kah en Sneijder elkaar weer de hand te schudden. Toen de mandekker van de thuisclub later werd gevraagd of hij spijt had van zijn denigerende opmerking, antwoordde hij: ,,Ik heb nergens spijt van. Hij is toch klein? Ik noem twee jongens in mijn eigen elftal ook smurfen. Dit is een mannensport, daar hoort intimidatie bij.’’

Sneijder: ,,Ach, ik lig er niet wakker van. Het hoort bij het sarren, denk ik.’’

Het incident was symbolisch voor de strijd tussen het tot op het bot gemotiveerde Roda en de slappe hap aan Amsterdamse zijde. De Limburgers kenden geen enkel ontzag voor de ploeg van Ten Cate. Ze vlogen er vanaf de eerste minuut bovenop en lachten de Ajacieden vierkant in het gezicht uit als die zich beklaagden.

In de slotfase gaf de gefrustreerde Klaas Jan Huntelaar bij een 2-0 achterstand met een mislukte lob van twintig meter de onmacht van Ajax weer. De spits had de hele wedstrijd geen kans gehad bij het uitblinkende verdedigingsduo Jean-Paul Saeijs en Pa Modou Kah.

Saeijs: ,,Ja, ik stond hem uit te lachen. Als je de hele wedstrijd zo aan het kloten bent, met 2-0 achter staat en je probeert in de laatste minuten met een lob te scoren, dan schiet ik in de lach.’’

Saeijs gaf ook Sneijder nog een kleinerende aai over de bol. ,,Die was ook 90 minuten aan het tobben. Het zag er bij Ajax allemaal zo kansloos uit
.’’

Ajax raakte in Kerkrade in een klap zijn ongeslagen status en een dosis zelfvertrouwen kwijt. Het feit dat niemand antwoord had op de duelkracht en de onverschrokken mentaliteit van de thuisclub, zal voor Ten Cate aanleiding zijn om er bij zijn spelers op te hameren meer branie te tonen.

Wesley Sneijder vond dat de Belgische scheidsrechter De Bleeckere Roda een handje hielp door de zware overtreding van Marcel Meeuwis in de eerste minuut niet te bestraffen. ,,Dat was een donkerrode kaart,’’ foeterde de Ajax-middenvelder. ,,En de charge op Rosales was ook een donkerrode.’’

Het zou onterecht zijn om te beweren dat het huidige Roda een ploeg is van schoppers. De ploeg van Stevens speelde de eerste 40 minuten uitstekend, waarbij de tactische discipline groot was en de 17.000 toeschouwers in het Parkstad Limburg-stadion vermaakt werden.

Bovendien hoefde niemand bij de sportieve Ten Cate later om excuses te vragen. De Ajax-trainer zei: ,,Ik geef Roda JC groot gelijk om zo te spelen tegen ons. Kwalitatief kunnen ze het niet winnen. Iedereen weet dat je achteraan komt, als je Ajax laat voetballen. De spelers van Roda JC hebben de grenzen opgezocht.’’

Zorgelijk voor Ajax was ook dat beide tegentreffers ontstonden uit dode spelmomenten. Al na negen minuten keek de hele Ajax-defensie toe hoe De Fauw bij de tweede paal de twijfelende Stekelenburg mocht passeren. Vervolgens zagen de jonge Ajax-verdedigers Emanuelson, Heitinga en Vermaelen in de tweede helft hoe Stam zich liet verrassen bij een vrije trap richting Oper.

Het werd daardoor op alle fronten een treurige middag. Babel, Huntelaar en Rosales zaten in de tang bij respectievelijk De Fauw, Kah en de van linksbuiten tot linksback omgevormde Canadees De Jong. Maar Ten Cate concludeerde dat ook het middenrif een dramatische middag beleefde. De Spanjaarden Gabri en Roger haalden allebei het einde niet. Alleen Sneijder bleef staan.

Ten Cate: ,,We hadden absoluut geen grip op het middenveld. Er was onvoldoende arbeidslust. We creëerden geen kansen en hadden weinig geluk. Maar dat geluk verdienden we ook eigenlijk niet.’’
AD
Aardig bijdehande taal. Ik neem aan dat Ten Cate dit voor de thuiswedstrijd nog een keer uitprint en voor de wedstrijd bij iedereen op zijn stoel legt. Als ze dan niet gemotiveerd zijn om gehakt van Roda te maken..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 18, 2006 2:31 pm

Ik heb de topic opgeschoond. Hier verder over de wedstrijd.

Wie de langste heeft, bespreken jullie maar in het Rommelhok. :nooo:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma sep 18, 2006 2:40 pm

Nou laat ze bij die eerstvolgende ontmoeting die Saeijs maar eens goed ondersteboven lopen. Kah vind ik ook een irritant ventje, maar hij is wel spijkerhard, uitdelen én incasseren.
Maar laat die Saeijs maar eens een keer goed janken, met z'n grote mond.. :pukey:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 2:44 pm

:xyxthumbs:

Voetske, bij Barcelona was het de eerste maanden ook niet best. En dan zijn de spelers van Barca ook nog wat beter.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 18, 2006 2:49 pm

Alaindebanaan schreef:Nou laat ze bij die eerstvolgende ontmoeting die Saeijs maar eens goed ondersteboven lopen. Kah vind ik ook een irritant ventje, maar hij is wel spijkerhard, uitdelen én incasseren.
Maar laat die Saeijs maar eens een keer goed janken, met z'n grote mond.. :pukey:
Wie wil Ajax daarvoor meenemen?
Stam is de enige waar die knapen misschien een beetje angst voor hebben, om de rest lacht Saeijs of Kah.
Gewoon goed gedaan van hun, die mietjes van Ajax moeten zich niet zo laten intimideren...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 18, 2006 3:06 pm

Bertje schreef::xyxthumbs:

Voetske, bij Barcelona was het de eerste maanden ook niet best. En dan zijn de spelers van Barca ook nog wat beter.
Bertje, wat er niet inzit kun je er ook niet uit krijgen .., bv Rosales die heeft nadat ie bij AJAX starte 6 redelijke-goede wedstrijdjes laten zien, en toen lagen de tegenstanders niet meer wakker van Rosales ( mochten ze uberhaupt wakker hebben gelegen )

Gewoon een gevoels vraagje:Heb jij het idee dat er van deze selectie een swingend, naar AJAX maatstaven voetballend elftal van te maken is ?.
Laatst gewijzigd door 999 op ma sep 18, 2006 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 3:09 pm

Maar je kunt wel zorgen dat de betere spelers beter gaan voetballen, waardoor ook een mindere voetballer meer ruimte krijgt.

Plaats reactie