Olympique Marseille - Ajax 12-03-2009
-
20.25-23.00 uur,Ned.3: STUDIO SPORT
schaatsen WK afstanden in Vancouver:
20.25 live:1500 m mannen
ook via 21.35: prijsuitreiking en
www.nos.nl reacties 1500 m mannen
22.40: samenvatting 3 km
vrouwen
voetbal UEFA Cup:hoogtepunten uit
het eerste deel van het
live via duel,vanaf 21.20 LIVE het
http://www.nos.nl/live/ laatste deel van de 1ste
helft én vanaf 21.45 LIVE
de 2de helft van Olympique
Marseille-Ajax,commentaar:
Jeroen Elshoff
(onderwerpen onder voorbehoud)
Blij met de punten ...
- LouisXIV & co
Ik verwacht helemaal niets van deze wedstrijd. Ik denk dat de spelers denken dat ze vanzelf een kans maken omdat het tegen Fiorentina ook goed uitpakte en dat ze zichzelf dus nu minder underdog voelen dan in de vorige wedstrijd. Zal ongetwijfeld ten koste gaan van de scherpte. Voor de rust staan we daarom al 2-0 achter. Marseille is minder dan Fiorentina, maar Ajax zal (daarom) ook minder spelen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
-
-
Ik denk 1-1. Ze missen hun beste 3 centrumverdedigers. Van hun 8 verdedigers zijn er 2 geblesseerd, 1 geschorst en hebben er 2 nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen. Ze hebben dus maar 3 verdedigers over. In de return is dit niet zo. Dus nu ervan profiteren en met dezelfde opvatting als Twente tegen ze spelen. Verder missen ze ook basisspelers Ziani en Koné en is Wiltord niet speelgerechtigd.Ajax Rules schreef:Ik gok op 2-1 voor OM.
Is er al een vermoedelijke opstelling van de Fransen?
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Echt waar en waar blijft de club ajax? tenslotte zijn we de grootste club in NL en nog de enige in europa... Compleet boycotten die KKKKKKKK NOS.Vedette-10- schreef:Eigenlijk zouden we massaal de NOS de komende periode moeten boycotten vanwege de desinteresse in de wedstrijd van Ajax. Via internet voldoende mogelijkheden om de wedstrijd te volgen, dan natuurlijk niet de stream op hun site. Hadden ze maar gewoon schaatsen via internet moeten streamen!
Weer op zoek naar een Interim coach..
ik heb er een heel slecht gevoel bij vanavond.
Tegen fiorentina had ik nog een zenuwachtig gevoel van " we zijn kansloos, maar het blijft voetbal, dus je weet nooit"
Nu heb ik helemaal geen gevoel en schat ik ons nu volstrekt kansloos. Waarom ? waarschijnlijk door de 2 verschrikkelijke optredens tegen volendam en den haag. Maar buiten dat, ik heb nu helemaal geen europacup gevoel en dat is meestal een slecht teken.
Tegen fiorentina had ik nog een zenuwachtig gevoel van " we zijn kansloos, maar het blijft voetbal, dus je weet nooit"
Nu heb ik helemaal geen gevoel en schat ik ons nu volstrekt kansloos. Waarom ? waarschijnlijk door de 2 verschrikkelijke optredens tegen volendam en den haag. Maar buiten dat, ik heb nu helemaal geen europacup gevoel en dat is meestal een slecht teken.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Wat een soap !!! .. van aanvoerder naar bankzitter ..VERMEER EERSTE KEEPER AJAX
door Van onze Telesportredactie
MARSEILLE - Kenneth Vermeer (23) verdedigt vanavond in tijdens het UEFA Cupduel met Olympique Marseille het Ajax-doel en is tot het einde van het seizoen de eerste doelman van de Amsterdammers. Die teleurstellende boodschap had Marco van Basten aan het begin van de middag voor Maarten Stekelenburg (26), die is veroordeeld tot een rol als bankzitter.
De keuze moet een mokerslag zijn voor de Noordwijker, die sinds het seizoen 2002/’03 in Ajax 1 keept, dit seizoen aanvoerder was en eerste keus is van bondscoach Bert van Marwijk. Of zijn plaats bij Oranje ook in het geding komt, blijkt eind maart en begin april als het Nederlands elftal (in de Amsterdam ArenA) aantreedt tegen Schotland en Macedonië.
Stekelenburg, die aan het begin van het seizoen onomstreden was, raakte in het thuisduel met Vitesse (eind september) geblesseerd aan zijn schouder. Vermeer verving hem tijdens zijn afwezigheid uitstekend en tijdens het trainingskamp in januari in Portugal gaf Van Basten aan dat het fifty-fifty was wie er na de winterstop zou spelen. Uiteindelijk gaf de staat van dienst van Stekelenburg de doorslag.
,,Het is duidelijk dat ik niet in mijn beste periode zit”, erkende Stekelenburg, nadat hij zich in de serie tegen Vitesse (4-1 verlies), FC Groningen (1-0 nederlaag) en SC Heerenveen (ook 1-0) niet van zijn beste kant had laten zien. In het uitduel met Fiorentina en de thuiswedstrijd tegen Feyenoord rechtte hij zijn rug en toonde hij het Ajax-publiek de ‘oude’ Stekelenburg.
Vlak voor de thuiswedstrijd met de Italianen meldde Stekelenburg zich met een buikvirus af. Vermeer, die bij het aantreden van Van Basten nog derde keus was, sleepte zijn elftal er in dat duel doorheen en overtuigde de trainer – zo blijkt nu – om definitief voor hem te kiezen.

Blij met de punten ...
LOL, Marco ziet het licht, laat de Steek wat wedstrijden ( en het kampioenschap ) verprutsen en nu wordt ie wakker ... wat een soap !!!LucaS schreef:Soap? Gewoon terecht, als je niet presteert kan je aanvoerder zijn tot je een ons weegt, maar dan hoor je niet te worden opgesteld. Stekelenburg heeft na zijn terugkomst al de nodige punten gekost, het kan geen feest blijven.

Blij met de punten ...
Overigens hoor ik wat verontrustend geluiden. Veel ajaxieden gaan op eigen gelegenheid met "zwarte kaartjes" en zitten in de vakken samen met OM supporters.
Ook is er een groep van 100 (oude garde) die gezamelijk in een thuisvak zitten tussen de OM fans
Ik hoop niet dat we in het altijd gezellige Marseille "Nancy" toestanden gaan krijgen
Ook is er een groep van 100 (oude garde) die gezamelijk in een thuisvak zitten tussen de OM fans
Ik hoop niet dat we in het altijd gezellige Marseille "Nancy" toestanden gaan krijgen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- SylvievdVaart
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Mwoah... Het " we zijn kansloos, maar het blijft voetbal, dus je weet nooit" gevoel overheerst nog steeds. Maar ik heb weinig verwachtingen voor vanavond.elliquido schreef:ik heb er een heel slecht gevoel bij vanavond.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
van Nu.nl:
Vrij arrogant om dat zo te zeggen, en dat voor een zeer belangrijke wedstrijd. Onprofessioneel ook, je wilt de zwakke plekken van je tegenstanders toch weten? Misschien gaat dat meestal zo maar lezen we er niks over, dat kan ook nog natuurlijk...
Suarez vreest Marseille niet
Uitgegeven: 11 maart 2009 17:30
Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 17:30
AMSTERDAM - Luis Suarez zal tot op het bot gemotiveerd zijn als Ajax donderdag in de achtste finales van de UEFA Cup in Frankrijk tegen Olympique Marseille speelt. De aanvaller vertelt tegen het Parool dat hij zich namelijk het best voelt tegen grote teams.
“Juist in moeilijke wedstrijden komt het beste in mij naar boven,” zegt de Uruguayaan in de krant. “Dan speel ik ook beter dan in wedstrijden die we eigenlijk makkelijk moeten winnen. Iedereen kijkt, daar houd ik van.”
De publiekslieveling maakt deze jaargang een ongekende ontwikkeling door in Amsterdamse dienst. Suarez is met dertien doelpunten topscorer van de huidige nummer drie in de competitie. Daarnaast is de kleine dribbelaar dit seizoen bij bijna elke aanval wel betrokken.
L’OM
De Franse ploeg was dit seizoen al twee keer te sterk voor een Nederlandse ploeg. In de Champions League versperde het team van Eric Gerets PSV de weg naar de UEFA Cup. En FC Twente moest in de vorige ronde uiteindelijk na strafschoppen buigen voor l’OM.
Toch vreest Suarez de ploeg niet. “Om eerlijk te zijn, ken ik hun achterste linie helemaal niet. Zij moeten mij namelijk kennen, dat is veel belangrijker.”
Vrij arrogant om dat zo te zeggen, en dat voor een zeer belangrijke wedstrijd. Onprofessioneel ook, je wilt de zwakke plekken van je tegenstanders toch weten? Misschien gaat dat meestal zo maar lezen we er niks over, dat kan ook nog natuurlijk...