AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 14, 2009 6:03 pm

Oh leuk "Pannenkoek", hoe origineel. :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 14, 2009 6:17 pm

Ik kom ook niet meer bij... :hupajax.gif: :onfire.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

999

Bericht door 999 » za feb 14, 2009 7:22 pm

Vertonghen haakt geblesseerd af
Jan Vertonghen haakt op het laatste moment af voor de Klassieker. De Belgische verdediger heeft op het laatste moment een blessure opgelopen. Ajax moet morgen ook Cvitanich en Enoh missen.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 14, 2009 10:52 pm

------------------------Stekelenburg--------------------------

--Van der Wiel----Wielaert--Alderweireld----Vermaelen----

---------------------Gabri----------Lindgren-------------------

---Sulejmani-------------Sarpong------------Emanuelson----

----------------------------Suarez-------------------------------

Met veel positiewisselingen tussen de voorste vier natuurlijk. Aderlating dat Vertonghen ook nog afhaakt, maar zo moet het ook lukken. Hun missen ook een paar spelers. Als we maar er vol in knallen morgen!

KOM OP AJAX!!!!!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 14, 2009 11:12 pm

We zullen inderdaad voorin veel positiewisselingen moeten uitvoeren. Zij spelen volgens mij met Lucius en Bahia in het centrum. Daar moet toch wat te halen zijn?

Het beste proberen we om ze vanaf de 1e minuut onder druk te zetten. De eerste goal is morgen belangrijk want beide ploegen hebben weinig vertrouwen. En onze verdediging is net zo ongeveer net zo slecht als die van hun dus laten we daar maar weg blijven.

Veel zin heb ik er eerlijk gezegd nog steeds niet in. Ik kan me niet herinneren dat ik zo relaxes ben geweest de avond voor de klassieker.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo feb 15, 2009 7:40 am

Hoezo leeft 't niet? Bij de supporters wel iig...nu onzz aller AJAX nog strakkies... :onfire.gif: :biggthumpup.gif:

Afbeelding

Middels oproepen op diverse fansites werden supporters opgeroepen naar de laatste training te komen voor Ajax - Feyenoord. Door een haag van supporters kwamen de Ajacieden het trainingsveld op voor de laatste training voor de Amsterdamse uitvoering van de Klassieker. Foto:©www.ajaxlife.nl.

Afbeelding

Aan de oproep werd massaal gehoor gegeven. Honderden fans stonden langs het trainingsveld, dat voor de gelegenheid van de winddoeken werd ontdaan. Met vuurwerk en fakkels brachten de fans sfeer op het veld. Foto:©www.ajaxlife.nl.

Bron: www.ajax.nl

Heb er zin an!!! :hupajax.gif: :tifoajax.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo feb 15, 2009 8:26 am

Fijne dag en met name een fijne wedstrijd, Ajacieden. Vandaag is de dag. Koppies bij elkaar.

We gaan er over heen!

999

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 8:36 am

Ach, af en toe denk ik dat die ook alleen maar komen opdraven omdat ze dan vuurwerk kunnen afsteken.

Goed.Hoop voor de AJAX spelers dat het een lekkere wedstrijd wordt.Ben wel benieuwd naar de opstelling.Blijft MVB volharden met Su. op tien.En als het dan naar tig wedstrijden een keertje lukt krijgen we dan het naar de trainer rennen en de bijbehorende knuffels .... tis niet te horen.

Maar, ben net wakker ... en en ....

Van Basten verrast met Bakircioglu ( De T. ) lees ik nu .. tis dat jullie het maar weten ... maar ik heb opeens geen zin meer om hier iets neer te typen ...

Fans verklaren op Valentijnsdag én voor duel met Feyenoord liefde aan Ajax

Van Basten verrast met Bakircioglu

Vertonghen afwezig in klassieker

AMSTERDAM – Marco van Basten tovert vandaag tijdens de klassieker een konijn uit de hoge hoed. De trainer van Ajax ruimt tegen Feyenoord een basisplaats in voor Kennedy Bakircioglu, die sinds 7 december 2008 (Volendam-Ajax 1-2) niet meer voorkwam op het wedstrijdformulier. De Zweed kreeg in een kort gesprek te horen, dat zijn trainer na de dramatische reeks – met drie nederlagen en één gelijkspel – waarde hecht aan ’stabiliteit’ en ’rust aan de bal’. Ook Oleguer keert terug in het Ajax-elftal. De Spanjaard is de vervanger van de aan zijn voet geblesseerde Jan Vertonghen.

Hoewel Van Basten na het debacle bij Vitesse (4-1) en het definitief verspelen van de landstitel op allerlei niveaus diverse gesprekken voerde, lijkt de beslissing om voor Kennedy te kiezen laat genomen.

De aanvaller speelde maandag een volledige wedstrijd met Jong Ajax in Groningen en moest ook afgelopen donderdag in de competitiewedstrijd bij Jong Feyenoord vol aan de bak, terwijl bijvoorbeeld spits Darko Bodul in De Kuip met het oog op de klassieker van vandaag vroegtijdig naar de kant werd gehaald.

De basisplaats ten koste van Jeffrey Sarpong zal zelfs voor de speler een complete verrassing zijn. Al na de voorbereiding werd Bakircioglu te verstaan gegeven dat hij – net als Dennis Rommedahl – naar een andere club mocht uitkijken. In november keerde Van Basten plotseling op zijn schreden terug en startte de aanvaller (goed) in de basis tegen Sparta, PSV, AZ en FC Utrecht. Tegen FC Volendam zat hij zonder in te vallen op de bank en daarna was het weer ruim twee maanden over met de pret.

De nieuwe kans voor Kennedy tekende zich op de afsluitende training al af. De sessie naast de ArenA werd voorafgegaan door een indrukwekkende steunbetuiging van enkele honderden Ajax-supporters. De fans staken fakkels aan en schrikten de spelers op met een aantal doffe knallen. Vooral Van Basten en de in slechte vorm verkerende keeper Maarten Stekelenburg kregen verbaaleen hart onder de riem gestoken.

Uit het partijspel kon voorzichtig de conclusie worden getrokken dat Van Basten in het kader van het ’nieuwe realisme’ kiest voor routine en oudere spelers. Kennedy neemt zoals gezegd de stek in van Sarpong en Vurnon Anita maakt plaats voor Rasmus Lindgren, die naast Gabri de controle op het middenveld bewaakt. Urby Emanuelson speelt op ’10’ en Miralem Sulejmani start vanaf zijn favoriete linkerkant. Suarez staat bij afwezigheid van de geblesseerde Dario Cvitanich wederom in de spits.

Van Basten verwacht een aanvallende thuisploeg. „Omdat we Ajax zijn, thuis spelen en ons willen revancheren.” Toch is hij op zijn hoede. „We zullen niet als een blinde naar voren rennen, met alle risico’s van dien.”

Ajax: geblesseerd: Vertonghen, Cvitanich, De Jong, Enoh, Donald, Van der Heijden. Niet-wedstrijdfit: Aissati.
Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo feb 15, 2009 8:49 am

Zij die het treintje zo gaat vatten groet oe...

Veeel plezier hopelijk allemaal!!! :onfire.gif: :tifoajax.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 9:23 am

999 schreef: "Uit het partijspel kon voorzichtig de conclusie worden getrokken dat Van Basten in het kader van het ’nieuwe realisme’ kiest voor routine en oudere spelers. Kennedy neemt zoals gezegd de stek in van Sarpong en Vurnon Anita maakt plaats voor Rasmus Lindgren, die naast Gabri de controle op het middenveld bewaakt. Urby Emanuelson speelt op ’10’ en Miralem Sulejmani start vanaf zijn favoriete linkerkant. Suarez staat bij afwezigheid van de geblesseerde Dario Cvitanich wederom in de spits."
Kennedy schijnbaar op rechts... Urby op 10 en Mira op links... Zou Mira nu eindelijk de blitz maken op zijn favoriete plekkie? Als ie de ballen krijgt, tenminste. Lindgren heb ik zeker liever dan Anita in een controlerende rol, maar de aanvoer en aansluiting naar voren blijft natuurlijk een heikel punt bij die jongen. Speelt wat dat betreft verbijsterend flets en dat juist in die oh zo cruciale middenlinie. Hopelijk is Oleguer weer fris in zijn kop en kan ie zich rehabiliteren, nu hij puur mandekker is bij Wielaert. Urby vind ik tot dusver niet geweldig als ie op 10 speelt, maar wie is dat wel? Wat zijn sowieso de alternatieven? Het blijft toch husselen met puzzelstukjes die niet goed inelkaar passen.

Even in de glazen bol kieken... Qua teamwork zullen Ajax en F. mekaar niet zoveel ontlopen, denk ik. Dat is bij beiden ver onder NAP. Beide ploegen hebben ook nog de nodige aanpassingen moeten doorvoeren in de basis-elf. Komt de samenwerking ook niet echt ten goede. De doorslag zal wel weer een individuele bevlieging geven in een draak van een wedstrijd tjokvol inzet en geknoei, waarin de spanning veel moet vergoeden.

Hoe is het weer trouwens? Is het warm genoeg voor Suarez?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo feb 15, 2009 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 15, 2009 9:29 am

Met bakkie Choco ben ik niet ongelukkig. Hebben we wat meer scorend vermogen in de ploeg. Anders moet het puur van onze individualisten komen (Suarez en Sulejmani).

Snel scoren is het devies (zelfvertrouwen) en dan een ruime overwinning, maar zoals gezegd ben ik daar niet echt van overtuigd. Het is zo broos momenteel.

Maar ......................... Come on Ajax :ajaxscarf.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 9:43 am

Van F.network:
Vermoedelijke opstelling Feyenoord

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Timmer; Tiendalli, Lucius, Bahia, Leerdam; El Ahmadi, Tomasson, Fer; Slory, Makaay en Biseswar.
Eens kijken, hoe staan de poppetjes dan tegenover mekaar? Lucius-Bahia in het centrum? Tiendali op Mira? Daar moeten Suarez en Sulejmani toch raad mee weten, zou je zeggen. Moet ook wel, ik vrees dat Stekel deze wedstrijd ook weer een houdbare bal zal doorlaten. Oleguer op Makaay? Als Oleguer zich alleen als mandekker op Roy hoeft te focussen, zou dat misschien kunnen. Oleguer kan toch hopelijk nog wel iets? Vd Wiel op Biseswar... Dat vind ik wel link. Vd Wiel vind ik opbouwend en aansluitend niet slecht, maar als verdediger een ongelooflijke prutser. Wat laat die jongen steeds weer een steken vallen. Ahmadi zal wel een klus aan Lindgren hebben (of omgekeerd). Wie gaat eigenlijk Tomasson opvangen bij ons? Laten we die weer glippen, zodat ie zijn gebruikelijke doelpuntje tegen Ajax kan meepikken?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo feb 15, 2009 10:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 9:58 am

Als je zo naar die Feyenoord-opstelling kijkt, dan denk ik: de verdediging (en de keeper) is absoluut brandhout, maar middenveld en aanval vind ik redelijk sterk, hoor... Ik denk niet per definitie dat we daar niets van te duchten hebben, hoewel meeverdedigen en omschakelen niet het sterkste punt van hun middenveld lijkt.

Maar het is waar: deze Feyenoord-achterhoede is zó belabberd dat je er meer moet kunnen inschoppen dan Feyenoord aan de andere kant. Dat is ook weer zo.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 15, 2009 10:03 am

Zuidema schreef:Van F.network:
Vermoedelijke opstelling Feyenoord

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Timmer; Tiendalli, Lucius, Bahia, Leerdam; El Ahmadi, Tomasson, Fer; Slory, Makaay en Biseswar.
Eens kijken, hoe staan de poppetjes dan tegenover mekaar? Lucius-Bahia in het centrum? Tiendali op Mira? Daar moeten Suarez en Sulejmani toch raad mee weten, zou je zeggen. Moet ook wel, ik vrees dat Stekel deze wedstrijd ook weer een houdbare bal zal doorlaten. Oleguer op Makaay? Als Oleguer zich alleen als mandekker op Roy hoeft te focussen, zou dat misschien kunnen. Oleguer kan toch hopelijk nog wel iets? Vd Wiel op Biseswar... Dat vind ik wel link. Vd Wiel vind ik opbouwend en aansluitend niet slecht, maar als verdediger een ongelooflijke prutser. Wat laat die jongen steeds weer een steken vallen. Ahmadi zal wel een klus aan Lindgren hebben (of omgekeerd). Wie gaat eigenlijk Tomasson opvangen bij ons? Laten we die weer glippen, zodat ie zijn gebruikelijke doelpuntje tegen Ajax kan meepikken?
Ik vind Van der Wiel verdedigend sterker dan jongens als Vermaelen en Oleguer. Z'n fysiek is z'n voornaamste probleem. Neemt niet weg dat Ajax het in verdedigend opzicht lastig gaat krijgen. Slory en Biseswar brengen heel veel snelheid.

Het zou me trouwens niet verbazen als Kennedy vanaf 10 komt te spelen. Goed nieuws dat Sulejmani eindelijk weer eens vanaf links speelt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 15, 2009 10:06 am

In het centrum misschien wel maar niet vanaf de vleugel. Hij heeft daar in verdedigende situaties soms geen idee wat hij moet doen. In de uitwedstrijd tegen Feyenoord had hij overigens ook al totaal geen vat op Biseswar. Ik hoop maar dat ze die videobeelden er nog even hebben bijgepakt om te kijken hoe het niet moet.
Nil volentibus arduum

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:08 am

Met zo veel snelheid op de flanken (Slory en Biseswar) en dan Makaay en Tomasson die in het midden op het balletje staan te wachten, moet je nog behoorlijk oppassen, hoor. Ik ben daar persoonlijk niet gerust op. Er wordt me hier iets te makkelijk gedaan alsof Feyenoord een veredeld Paralympics-elftal is, maar ze hebben de hardste klappen gekregen toen ze echt absurd veel blessures hadden (en een trainer die niet werd gepruimd door de spelersgroep).

Ajax heeft meer kwaliteit in huis en is in principe ook een betere ploeg, maar dat zegt me op dit moment niet al te veel, na onze fantastische serie van de laatste weken. Om eerlijk te zijn zou het me verbazen als Ajax het achterin droog weet te houden. En dan is het maar de vraag op welk momént Feyenoord scoort. Als die timing rottig is, dan kan het zomaar in elkaar klappen.

Ik zou ze maar gewoon 100% serieus nemen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo feb 15, 2009 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 10:10 am

Maar hoe profiteer je van die inderdaad lamlendige achterhoede? Zet je druk op F. dan klitten ze natuurlijk heel erg bijmekaar, worden de ruimtes klein en kunnen ze mekaar ondersteunen. Het lijkt erop dat Ajax de meeste kans maakt als ze niet in balbezit zijn. Opwachten bij de middellijn, vanaf daar flink druk zetten en dan na balherovering snel omschakelen naar de ruimte voorin.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:13 am

Zuidema schreef:Maar hoe profiteer je van die inderdaad lamlendige achterhoede? Zet je druk op F. dan klitten ze natuurlijk heel erg bijmekaar, worden de ruimtes klein en kunnen ze mekaar ondersteunen. Het lijkt erop dat Ajax de meeste kans maakt als ze niet in balbezit zijn. Opwachten bij de middellijn, vanaf daar flink druk zetten en dan na balherovering snel omschakelen naar de ruimte voorin.
Precies. Als je ze een 'handbalverdediging' toestaat, dan speel je ze in de kaart. Dan kunnen zelfs beperkte verdedigers een front vormen.

Dus leun gerust wat achterover - en probeer op tempo iets met de ruimtes te doen. Maar ik verwacht ook wel dat Van Basten dat in zijn hoofd heeft.

Je moet ze dwingen om vanuit de verdediging te beginnen met voetballen. Dáár lopen de prutsers. Als je ze toestaat om dat vanuit het middenveld te doen, dan wordt het lastiger.

K.
Still alive...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 15, 2009 10:15 am

Kowalczyk schreef: Ik zou ze maar gewoon 100% serieus nemen.

K.
Absoluut. Wij zij niet in de positie om makkelijk te doen over een tegenstander. En Feyenoord heeft echt wel wat kwaliteiten in huis. Geen wonderploeg maar wel wat individuele kwaliteiten. Eigenlijk net zoals bij ons.

Het is voor mijn gevoel vandaag redelijk 50%-50%, wie het eerst een doelpunt maakt gaat winnen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2009 10:18 am

999 schreef: Van Basten verrast met Bakircioglu ( De T. ) lees ik nu .. tis dat jullie het maar weten ... maar ik heb opeens geen zin meer om hier iets neer te typen ...
Daar kan ik me wat bij voorstellen. MVB had al in Groningen moeten kiezen voor meer weerbaarheid i.p.v. jochies als Schilder en de Jong.

Oleguer is geen topper, maar veel beter dan Schilder. Lindgren is 10 klassen beter dan Anita en Kennedy is een slimme speler, die het fysiek helaas niet echt kan omzetten.

MVB's 'oplossingen' van de laatste weken waren gewoon slecht. Jammer dat ie het licht nu pas ziet. Dit 'hak op de tak' beleid is (terecht) voer voor critici.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:18 am

En schieten! Schieten van afstand.

Ik vind die Timmer echt zó slecht... Dus ros maar eens op die goal. En voorzetten in de trechter gooien, levert ook wel kansen op. Wat dat betreft vind ik het in deze wedstrijd wel gunstig dat Suárez in het centrum staat, en niet vanaf de flanken hoeft te komen. Lekker rotzooien in de doelmond. Dat werkt bij Henkie wel. Vind het wel gunstig dat we nu op de flanken mensen hebben lopen die niet naar binnen snijden en zo de ruimte 'dicht lopen', maar een passje kunnen geven (Kennedy/Sulejmani), en dan in het midden een wroeter.

Op zich hebben we wel scorend vermogen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo feb 15, 2009 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 10:20 am

Ik blijf bij een 1-2 voor die KKLKK , na zondag is het wel weer een wedstrijd op zich, maar ik denk dat dit een hele moeilijke wedstrijd gaat worden.

Verdediging is waardeloos , keeper uit vorm die kakkies zakken in en zullen overschakelen op de counter met als snelle man Biseswar of Sloerie

:ajax.gif: :hupajax.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 10:22 am

Kowalczyk schreef:
Je moet ze dwingen om vanuit de verdediging te beginnen met voetballen. Dáár lopen de prutsers. Als je ze toestaat om dat vanuit het middenveld te doen, dan wordt het lastiger.

K.
Lijkt mij ook. Bovendien: zetten wij druk, dan ligt de hele zaak open bij ons achter. Daar zullen Biseswar, Slory, Makaay en Tomasson wel raad mee weten tegen onze 'verdediging'. Zeker als ze de kans krijgen voor een snelle omschakeling.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:22 am

Toppie schreef:Ik blijf bij een 1-2 voor die KKLKK
Ik voel een zekere ongerustheid en ben vrij gespannen over deze pot, maar dát krijg ik dan weer niet uit mijn muil hoor...

K.
Still alive...

Plaats reactie