Ajax - NEC 26-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 27, 2008 12:11 am

Van Basten: Publiek was onze beste man

AMSTERDAM - De wedstrijdjury van de ArenA verkoos zondagmiddag na de thuiswedstrijd van Ajax tegen NEC (2-0) de Spanjaard Oleguer als man van de wedstrijd. Trainer Marco van Basten van Ajax kon wel met die beslissing leven. „Al had ik het publiek als man van de wedstrijd verkozen.”

„Ik ben blij dat we hebben gewonnen”, stelde Van Basten. „We hebben een goede stap op de ranglijst gezet. Maar ik ben niet tevreden over ons spel. Vooral in de eerste helft acteerden we in een veel te laag tempo. Het publiek is ons echter blijven steunen. Daarvoor alle dank.”

Van Basten: „We hadden afgesproken om snel en agressief te beginnen. Ik zag daar niets van terug. Dat vind ik best wel vreemd. Ik constateer ook dat we nog steeds heel veel kansen missen. We moeten daar keihard aan werken. Pas dan kunnen we grote stappen zetten.”
Tja, zelfs van Basten vond het niet al te best .. zo zie je maar dat spuit elf er niet ver naast zat .. :smallgrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 10:50 am

Ze verdienden eigenlijk een heftig fluitconcert gisteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 11:09 am

Vind ik niet, ze werkten hard.

Het spel was matig, dat ben ik met je eens.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:16 am

Mwa, ik zag geen passie in het spel en dat is het minste dat je mag verwachten. Verder was het spelniveau bedroevend en dat mogen ze best op hun bord krijgen. Zij spelen voor Ajax, zij moeten laten zien dat ze dat shirt waard zijn. Een absolute wanvertoning dit, ik werd er helemaal niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma okt 27, 2008 11:21 am

Vedette-10- schreef:Mwa, ik zag geen passie in het spel...
Ik had het juist met een maat van me erover dat ik ze dit seizoen nog niet zoveel druk op de bal heb zien geven als gister in de 2e helft. Aan inzet ontbrak het niet, aan finesse echter wel.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 27, 2008 11:22 am

Ik snap de negatieve verhalen hier niet zo. We speelden tegen een gevaarlijke subtopper die het meerdere ploegen lastig heeft gemaakt. Vervolgens geven we geen kans weg en creëren we zelf ook nog enkele goede. Koppen KJH en Suárez die twee loepzuivere voorzetten (Van der Wiel en Urby) er gewoon in, dan win je eenvodig met 4-0. Dan had ik jullie verhalen nog wel eens willen horen.

Spectaculair was het niet. Wel degelijk. En dat is nu precies wat ik al jaren bij Ajax mis. Dat je gewoon degelijk speelt tegen een subtopper zonder een kans weg te geven of het publiek het gevoel te geven dat we wel eens punten konden verliezen. Geen moment aan getwijfeld namelijk.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:32 am

Het was gewoon sober. Het niveau lag zo laag, dat de spelers met het minste wat je kan tonen het verschil konden maken: scherpte. Tja, scherpte zag ik ook wel maar weinig passie. Leek zo plichtmatig.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 11:35 am

Leuk dat we met 4-0 hadden kunnen winnen maar het spel..... Dat wordt er niet beter op.

Er wordt GEEN druk gezet...kijk de wedstrijd maar terug, heel vaak zie je 1 of 2 spelers druk zetten en de rest staat nog op de middenlijn.

Van spelpatronen is geen sprake. Het is hopen dat Suarez zijn man voorbijkomt, Klaas een bal goed vasthoudt of Urby buitenom gaat.

Gisteren was mijn 1e duel in het stadion en ik ben echt geschrokken! En NEC speelde ook nog eens donderdag voor de Uefa Cup dus dat is ook geen excuus...

Van Basten boekt GEEN vooruitgang qua spel...en dat is triest.
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:40 am

Veel druk uitoefenen is zelfmoord Rishi als je weet dat je een vol programma hebt.. Helemaal tegen NEC, dat het moet hebben van uitbraken. Die moet je gewoon laten opschuiven en dan oppakken, wat wel gebeurde.

Maar ik mis de klasse, de grootheid van de spelers en daardoor een lekkere gevoel. Dus ik kon niet van de wedstrijd genieten.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 11:42 am

Wat een onzin! Je moet NEC gewoon onder druk zetten, vroeg die 1-0 forceren en dan kan je je uitleven tegen hun!

Druk programma my ass! Hun speelden ook donderdag, spelen ook komende week...je speelt godverdomme thuis!

En van mij hoeft er geen druk gezet te worden alleen gisteren zag het eruit alsof dat wel de opdracht was anders zouden KJH en Suarez niet gaan jagen maar de rest doet niet mee... Ook als je ziet hoe er omgeschakeld wordt.... L a n g z aaaaaaaaaaaaaaam
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 27, 2008 11:44 am

Hoe is het mogelijk dat er dan toch zo kinderlijk eenvoudig werd gewonnen van een ploeg die in de stand van dit kalenderjaar volgens mij top 3 is.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma okt 27, 2008 11:45 am

Rishi schreef:Wat een onzin! Je moet NEC gewoon onder druk zetten, vroeg die 1-0 forceren en dan kan je je uitleven tegen hun!

Druk programma my ass! Hun speelden ook donderdag, spelen ook komende week...je speelt godverdomme thuis!

En van mij hoeft er geen druk gezet te worden alleen gisteren zag het eruit alsof dat wel de opdracht was anders zouden KJH en Suarez niet gaan jagen maar de rest doet niet mee... Ook als je ziet hoe er omgeschakeld wordt.... L a n g z aaaaaaaaaaaaaaam
Mjah.... dat vroege druk zetten heeft wel een paar nadelen. Vooral in de afgelopen jaren kon de tegenstander dwars door de verdediging heenlopen toen ze counterden. Nu is het misschien allemaal iets té rustig, maar Ajax komt defensief niet of nauwelijks in de problemen! Dat is ook weleens lekker. Want gisteren kreeg ik nooit het gevoel dat NEC ging scoren en dat is toch weleens anders geweest...

En voorin valt die goal toch. Daarvoor hebben we genoeg klasse lopen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:46 am

Weinig drang naar voren, viel me ook tegen. En het was allemaal voorspelbaar, totaal geen schijvenspel in te herkennen. Waarschijnlijk kon de druk naarvoren best, maar als ik zie hoe weinig spelers ook echt tegen de basis aanzitten kan je niet knallen in de wedstrijd. NEC stelde niks voor, paupere zooi daaro.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 27, 2008 12:01 pm

joey schreef:Vind ik niet, ze werkten hard.

Het spel was matig, dat ben ik met je eens.
Ik heb steeds het gevoel naar een 45 toeren plaatje te zitten kijken, alles in een tempo ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 27, 2008 12:05 pm

LucaS schreef:Hoe is het mogelijk dat er dan toch zo kinderlijk eenvoudig werd gewonnen van een ploeg die in de stand van dit kalenderjaar volgens mij top 3 is.
We spelen kinderlijk eenvoudig gelijk tegen een club die in de stand van dit kalenderjaar volgens diezelfde stand top 15-18 is.Over het kinderlijk eenvoudig verliezen tegen Heerenveen zullen we het maar niet hebben.Lucas, zit je echt te genieten, zie je echt combinaties op het veld waarvan je zegt, ja dat is het ?.Kan me het niet voorstellen ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 27, 2008 1:06 pm

Vedette-10- schreef:Het was gewoon sober. Het niveau lag zo laag, dat de spelers met het minste wat je kan tonen het verschil konden maken: scherpte. Tja, scherpte zag ik ook wel maar weinig passie. Leek zo plichtmatig.
Idd, dit soort wedstrijdjes win je dan op individuele kwaliteit, dat zal je dit seizoen nog wel meer zien, slechte wedstrijden die dan gewonnen worden door een bevlieging van Suarez of KJH ofzo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 1:11 pm

Dat klopt, maar meer zit er op dit moment niet in. Daarvoor is het positiespel te zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 27, 2008 1:28 pm

Voetske schreef:
LucaS schreef:Hoe is het mogelijk dat er dan toch zo kinderlijk eenvoudig werd gewonnen van een ploeg die in de stand van dit kalenderjaar volgens mij top 3 is.
We spelen kinderlijk eenvoudig gelijk tegen een club die in de stand van dit kalenderjaar volgens diezelfde stand top 15-18 is.Over het kinderlijk eenvoudig verliezen tegen Heerenveen zullen we het maar niet hebben.Lucas, zit je echt te genieten, zie je echt combinaties op het veld waarvan je zegt, ja dat is het ?.Kan me het niet voorstellen ..
Ik reageerde dan ook op de wedstrijd van afgelopen zondag en niet op het seizoen tot nu toe. Ik zie soms momenten waarin mij blijkt dat er gepoogd wordt meer van achter op te bouwen en waar weer een voorzichtig begin van goed positiespel te zien is. Tegen NEC speelde Ajax niet best nee, maar het is wel veelzeggend dat een van de betere clubs van dit kalenderjaar gisteren geen schijn van kans had. Dat was de laatste jaren, ook in de arena, wel anders. En dat er een levensgroot verschil is tussen uit en thuis in dit seizoen, ja dat zie ik natuurlijk ook wel
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 1:34 pm

Misschien had NEC wel last van de wedstrijd donderdag? Die spelers zijn dat toch niet gewend.

En ook NEC had weinig te duchten van Ajax. 1 grote kans voor Klaas na een goede voorzet van Wiel maar daarna hield het toch wel op hoor. Suarez een keer uit een corner...

Spannend was het niet!

@ Gangstarib:

Dat een tegenstander dwars door een verdediging heen kan snijden gebeurt alleen als er niet goed druk wordt gezet of als de tegenstander van het niveau Arsenal, Barca of Man U is...

Juist dat er geen keuze wordt gemaakt tussen druk zetten en geen druk zetten irriteert me. Doe het of NIET of WEL.

Niet voor niets werden we tegen Heerenveen zoekgespeeld. Een tegenstander die Ajax een beetje onder druk zet wint ieder duel. Van omschakelen heeft Ajax geen kaas gegeten. Waarom zouden Suarez, KJH en de andere spits positioneel goed staan als er toch een blok van 7+1 staat?

Waarom zouden de verdedigers aansluiten als Suarez toch wel een keer zijn man voorbij komt?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 27, 2008 1:39 pm

Ik zag toch echt bij de statistieken van de wedstrijd dat Ajax 14 keer een poging tussen de palen zag belanden tegen NEC 2 keer. Kijk, uiteraard kan en mag iedereen Ajax zo shit vinden als hij/zij wil, maar deze cijfers liegen niet; Ajax won gisteren met twee vingers in de neus. En al naar gelang je wil, deden ze dat met waardeloos hetzij met redelijk spel.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 27, 2008 1:41 pm

Rishi schreef:Misschien had NEC wel last van de wedstrijd donderdag? Die spelers zijn dat toch niet gewend.

En ook NEC had weinig te duchten van Ajax. 1 grote kans voor Klaas na een goede voorzet van Wiel maar daarna hield het toch wel op hoor. Suarez een keer uit een corner...

Spannend was het niet!
Volgens mij speelden wij donderdag anders ook een uitwedstrijd in Europa, en bovendien won NEC na Dinamo Boekarest-uit gewoon met twee vingers in de neus met 1-3 in De Kuip.

En dat NEC weinig te duchten had slaat natuurlijk nergens op, NEC is geen moment echt in de wedstrijd geweest, ze hebben nooit de controle gehad en het was alleen wachten op de eerste Ajax-goal.
Huntelaar had op die voorzet van vd Wiel al moeten scoren, maar ik heb de hele wedstrijd achterover gezeten en dat is wel eens anders geweest in de Arena!

Dat het niet spannend was ben ik dan weer wél met je eens, wat mij betreft hebben we dit jaar weinig spannende wedstrijden in de Arena en winnen we altijd. Thuis 2-0 tegen NEC, twee vingers in de neus, daar tekent elke eredivisieploeg voor. Ook PSV, Groningen, NAC en AZ.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 1:53 pm

Ajax speelde pover, maar voldoende. NEC heeft zo goed als niets afgedwongen en Ajax heeft zeker 3 a 4 100% kansen gehad. Als Ajax 4-0 wint hoor je niemand volgens mij...

Ik vond het in ieder geval prettig te zien dat MvB erachter is dat een middenveld met Vertonghen, Gabri en Lindgren niet werkt. (inbrengen de Jong)

Ook vond ik het positief dat Oleguer en Wiel vanaf het einde van de eerste helft van positie wisselden. Mijns inziens de sterkste verdediging: Oleguer, Wiel, Vermaelen, Urby.

Met Aisatti en Sulejmani erbij worden we 'gewoon' kampioen. Zeker als KJH ook nog eens zijn draai vindt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 27, 2008 2:08 pm

Rishi schreef:Spannend was het niet!
Inderdaad. Heerlijk! Eindelijk eens een keertje niet 90 minuten lang billenknijpen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 2:42 pm

Maar je zat ook niet op het puntje van je stoel te genieten! Wat een kutwedstrijd NEC was rijp voor de slacht hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 27, 2008 2:50 pm

Rishi schreef:Maar je zat ook niet op het puntje van je stoel te genieten! Wat een kutwedstrijd NEC was rijp voor de slacht hoor...
Klopt (ik sta sowieso... :smallgrin.gif: ). Maar eerst maar eens een paar degelijke potjes op deze manier winnen en dan komt het super sprankelende hopelijk ook wel weer.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Plaats reactie