AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 26, 2007 2:38 pm

joey schreef:Ajax maakt geen stabiele indruk. Een tegendoelpunt op het verkeerde moment en je weet niet wat er was gebeurd.
Ik zei gistermiddag na de 3-0 tegen m'n buurman dat we eindelijk eens rustig achterover konden gaan zitten in De Arena. Tien seconden daarna viel de 3-1 en was ik er niet meer gerust op. In feite is het iedere wedstrijd zo. Pas als Ajax met twee of in veel gevallen zelfs drie doelpunten voor staat heb je het gevoel dat de tegenstander geknakt is en Ajax de wedstrijd simpel kan uitspelen.

Ik hoop gewoon dat Ajax het zonder Van der Wiel, Vermaelen en Davids nog kan bolwerken tot de winterstop en dat we dan verder kunnen met een extra rechtsback en een creatieve middenvelder. Tot dan zou het helpen als ook Delorge en Sarpong fit zouden worden en Gabri en Maduro fit zouden blijven.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 26, 2007 5:54 pm

Wat mij betreft is het positieve gevoel gebaseerd op de instelling. Natuurlijk ontbreekt er veel, maar de instelling is wel prima. De tweede goal was onder de vorige trainer nooit gevallen, omdat het collectief opjagen onder die man was afgeschaft. Dat deed Ajax de afgelopen wedstrijden een paar keer, met meerdere goals tot gevolg.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 11:49 pm

Van der Wiel is toch niet heel lang uitgeschakeld? Immers kwam Vitesse nog te vroeg voor hem, uit dat stukje kan je opmaken dat het niet heel lang meer gaat duren voor hij terug is.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 11:51 pm

LucaS schreef:Wat mij betreft is het positieve gevoel gebaseerd op de instelling. Natuurlijk ontbreekt er veel, maar de instelling is wel prima.
Vind ik dus ook. En met zo'n voorhoede kun je dan zomaar met ruime cijfers van een stugge ploeg als Vitesse winnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 27, 2007 10:10 am

Het is maar wat je wilt zien. Onder Ten Cate heb ik Ajax de overwinning voor de poorten van de hel zien wegslepen. Utrecht uit, Groningen uit, dat waren andere wedstrijden dan thuis tegen een Vitesse dat tot twee keer toe de bal braaf inlevert opdat Ajax kan scoren.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:20 am

Klopt, ik heb vorig seizoen ook zeker genoten in de moeilijke wedstrijden en het voetbal oogde ook veel verzorgder. Dat jij het over die fouten van Vitesse hebt vind ik erg kinderachtig, want dankzij fouten van Ajax krijgt datzelfde Vitesse kansen. De voorhoede van Ajax is gewoon messcherp tot nu toe. Ondanks dat ZSoG het maar een stel prutsers vindt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di nov 27, 2007 11:26 am

Voorin ligt ons probleem inderdaad niet. We moeten ons eerder zorgen maken om de verdediging die ook Vitesse weer een aantal kansen op een presenteerblaadje gaf.

We hebben al twee keer zoveel tegentreffers als Psv. En dan staat Stekelenburg nog eens heel sterk te keepen ook.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13428
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di nov 27, 2007 11:27 am

De voorhoede is ook precies de enige reden dat we bovenaan staan. Daar zit de kwaliteit van Ajax en tot nu toe kunnen zij (op nationaal niveau) redelijk verhullen wat er allemaal op de andere posities ontbreekt aan het elftal.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:29 am

Arthur schreef:De voorhoede is ook precies de enige reden dat we bovenaan staan. Daar zit de kwaliteit van Ajax en tot nu toe kunnen zij (op nationaal niveau) redelijk verhullen wat er allemaal op de andere posities ontbreekt aan het elftal.
Je moet toch een reden hebben om bovenaan te staan. Wat kan Ajax eraan doen dat er een goede voorhoede staat. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13428
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di nov 27, 2007 11:31 am

Ja, mijn posting was inderdaad bedoeld om mijn ongenoegen over de voorhoede te uiten :excited.gif:

Als je puur afhankelijk bent van je voorhoede hou je dat nooit het hele seizoen vol.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:32 am

Arthur schreef:Ja, mijn posting was inderdaad bedoeld om mijn ongenoegen over de voorhoede te uiten :excited.gif:

Als je puur afhankelijk bent van je voorhoede hou je dat nooit het hele seizoen vol.
Volgens mij is elke ploeg afhankelijk van de voorhoede. Want je moet toch 1 x meer scoren dan de tegenstander?

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di nov 27, 2007 11:33 am

Zolang we zoveel tegengoals tegen blijven krijgen is het dweilen met de kraan open. Er waren een tijd geleden toch statistieken gepost met de landskampioenen van de afgelopen 20 jaar en de bijbehorende doelsaldo's? Daaruit bleek dat de ploeg met de minste goals tegen, bijna altijd kampioen werd. Als Ajax op deze manier doorgaat, gaan wij echt nog wel punten laten liggen. Onze voorhoede functioneert goed, maar dat ligt voor een heel groot deel aan Suarez, want van Luque ben ik nog niet echt kapot.

Ik weet niet of er met de terugkeer van Vermaelen en Van der Wiel veel verbetering inzit, het ligt toch vooral aan de backs die veel te veel doorlaten. Op die plaatsen en op het middenveld ligt wat mij betreft prioriteit nummer 1 voor de aankopen in de winterstop.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:35 am

Davids op de linkerkant zal al een verschil maken. Daarnaast gaarne een nieuwe rechtshalf + rechtsback.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 27, 2007 11:35 am

Arthur schreef:Ja, mijn posting was inderdaad bedoeld om mijn ongenoegen over de voorhoede te uiten :excited.gif:

Als je puur afhankelijk bent van je voorhoede hou je dat nooit het hele seizoen vol.
Het lukt wel tegen mindere tegenstanders, maar goede tegenstanders buiten gepruts achterin meedogenloos uit. Zelfs Slavia Praag en Dinamo Zagreb hadden daar geen moeite mee.
Achterin hebben we met het vertrek van Grygera en Stam zwaar ingeleverd en voor het middenveld hebben we ook versterking nodig. We moeten rekening houden met de mogelijkheid dat Edgar Davids nooit meer op niveau speelt. Dan heb ik het nog niet over het verlies van Sneijder. Ik hoop dat we met niet al te veel puntverlies de winterstop halen. En dan hoop ik op structurele versterkingen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:36 am

Juist tegen Slavia Praag kreeg Ajax een aantal dotjes van kansen Joey, met de scherpte van zondag was die hobbel geen enkel probleem geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 27, 2007 11:47 am

Ja, maar toen was er stress. En met stress lukt het niet... (RKC uit, Kopenhagen, Slavia, Dinamo Zagreb) Nu liep het allemaal voorspoedig, Vitesse hielp driftig mee.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:51 am

joey schreef:Ja, maar toen was er stress. En met stress lukt het niet... (RKC uit, Kopenhagen, Slavia, Dinamo Zagreb) Nu liep het allemaal voorspoedig, Vitesse hielp driftig mee.
Stress? Nou, dan is dit forum een prima therapie voor de selectie. De verwachtingen zijn immers zo laag hier over Ajax. Je zou haast gaan denken dat ze hier daadwerkelijk meelezen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 12:01 pm

Je moet Michael Bradley even toevoegen aan je lijstje, Goodfella. :wink.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 12:04 pm

Thomas schreef:Je moet Michael Bradley even toevoegen aan je lijstje, Goodfella. :wink.gif:
Die gaat het echt maken denk jij he? Die Roorda van Heerenveen vind ik ook best wel een leuke speler.

Trouwens, Donald werd wel een beetje afgemaakt nav Ajax - Vitesse, maar ik vond hem in aanvallend opzicht nog best aardig. Positioneerde zichzelf toch 2 x in een scoringspositie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 12:14 pm

Nou, er zijn meer talentvolle voetballers dan selectieplekken bij de absolute top (en dat is sowieso wat te hoog gegrepen, denk ik), maar het wordt volgens mij een prima speler. Hij kan de stap hogerop aan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 12:17 pm

Maar is er bij Ajax op dit moment plek voor Bradley?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 12:19 pm

Als Maduro vertrekt en de halfposities anders ingevuld gaan en moeten worden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 12:23 pm

Wat is jouw middenveld voor komend seizoen dan, mochten Davids en Maduro er niet meer bij zijn.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 27, 2007 12:26 pm

Volgens mij heeft Ajax op dit moment gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd tegen. Dat is zo'n beetje in lijn met het aantal tegendoelpunten dat we al decenia per competitie tegenkrijgen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 12:26 pm

goodfella schreef:Wat is jouw middenveld voor komend seizoen dan, mochten Davids en Maduro er niet meer bij zijn.
Ik heb één naam als linkshalf die ik nog even voor mezelf wil houden, maar Bradley en Augusto Fernandez staan er wat mij betreft in. Als de verhalen over Defour kloppen (heb hem laatst eindelijk aan het werk gezien en dat zag er goed uit), lijkt me dat ook een geweldenaar voor Ajax. Het ligt er allemaal een beetje aan hoe Ajax wil gaan spelen. Met een diepe creatieve middenvelder en een blok van twee man achter hem (weet nog wel een aardige controleur die ook van waarde kan zijn voor Urby), met een pivote a la Maduro en een controlerende halfspeler of met een controleur in het centrum en twee dynamische halfspelers. Er is veel mogelijk en ik weet niet precies hoe Ajax het in wil gaan vullen.

Plaats reactie