AFC Ajax - NAC Breda (13 - 04 - 2007)
Ajax zelf zag toch zeker geen puntverlies meer gaan lijden? Sparta thuis en Willem II uit zijn traditioneel zeer makkelijke wedstrijden voor Ajax. Ik verwacht dan ook zeer makkelijke overwinningen.
PSV zal alleen morgen niet moeten winnen van Twente, anders winnen ze hun laatste twee wedstrijden ook wel denk ik.
AZ vind ik nog redelijk wisselvallig, morgen Vitesse thuis, dan nog Heerenveen en ook nog Excelsior dat nog volop tegen nacompetitie strijdt. Die zouden ook zomaar nog punten kunnen verliezen. Wie weet hoe ze morgen spelen na de 4-1 bij Werder. Hoewel De Mos zei het liefste AZ kampioen te zien worden, dus wellicht helpt die ze een handje.
PSV zal alleen morgen niet moeten winnen van Twente, anders winnen ze hun laatste twee wedstrijden ook wel denk ik.
AZ vind ik nog redelijk wisselvallig, morgen Vitesse thuis, dan nog Heerenveen en ook nog Excelsior dat nog volop tegen nacompetitie strijdt. Die zouden ook zomaar nog punten kunnen verliezen. Wie weet hoe ze morgen spelen na de 4-1 bij Werder. Hoewel De Mos zei het liefste AZ kampioen te zien worden, dus wellicht helpt die ze een handje.
Jongens wat was het weer slecht. Het is dat het publiek zo fantastisch erachter ging staan, anders hadden we nog punten verspeeld ook.
Dit Ajax is gewoon niet bereid pijn te lijden. Alles gebeurt uit stilstand. Spelers gaan pas voetballen als ze de bal in de voeten krijgen. Nooit is er beweging zonder bal. Je tegenstander pijn te laten lijden door ook eens diep te gaan als je de bal niet hebt.
Zo'n Ogararu die gewoon 90 minuten lang achterin blijft hangen en alleen af en toe met de bal aan de voet naar voren durft te komen. Om te huilen gewoon. Hadden we Trabelsi nog maar.
Maar ook de rest is niet bereid pijn te lijden. Zelfs een Davids liet in de 1e helft continu De Graaf lopen als hij diep ging. Gabri is dan wel iemand die diep gaat zonder bal, maar als hij de andere kant op moet lopen (achter zijn tegenstander aan) dan doet hij dat aanmerkelijk minder hard.
Huntelaar ook slecht vandaag. Als je aanspeelbaar wil zijn moet je ook meer lopen, anders kom je steeds te laat. Perez is een fantastische voetballer aan de bal, maar ook niet bereid pijn te lijden. Te veel uit stilstand. Loop is wat meer, trek gaten, dan kom je veel meer in het spel voor als nu.
Doordat niemand bereid was te bewegen en gaten te trekken, waren Heitinga en Emanuelson telkens gedwongen zelf met de voet aan de bal op avontuur te gaan.
Bij Nac, wat toch een middelmatige ploeg heeft vergeleken bij Ajax, waren er wel een paar bereid te lopen. Door het continu geswitch van de spitsen en het doorkomen van De Graaf, had de verdediging van Ajax totaal geen vat op ze.
Ajax mag het publiek dankbaar zijn voor de steun vanavond. Komende 24 uur de tv maar op teletekstpaging 819 laten staan.
Dit Ajax is gewoon niet bereid pijn te lijden. Alles gebeurt uit stilstand. Spelers gaan pas voetballen als ze de bal in de voeten krijgen. Nooit is er beweging zonder bal. Je tegenstander pijn te laten lijden door ook eens diep te gaan als je de bal niet hebt.
Zo'n Ogararu die gewoon 90 minuten lang achterin blijft hangen en alleen af en toe met de bal aan de voet naar voren durft te komen. Om te huilen gewoon. Hadden we Trabelsi nog maar.
Maar ook de rest is niet bereid pijn te lijden. Zelfs een Davids liet in de 1e helft continu De Graaf lopen als hij diep ging. Gabri is dan wel iemand die diep gaat zonder bal, maar als hij de andere kant op moet lopen (achter zijn tegenstander aan) dan doet hij dat aanmerkelijk minder hard.
Huntelaar ook slecht vandaag. Als je aanspeelbaar wil zijn moet je ook meer lopen, anders kom je steeds te laat. Perez is een fantastische voetballer aan de bal, maar ook niet bereid pijn te lijden. Te veel uit stilstand. Loop is wat meer, trek gaten, dan kom je veel meer in het spel voor als nu.
Doordat niemand bereid was te bewegen en gaten te trekken, waren Heitinga en Emanuelson telkens gedwongen zelf met de voet aan de bal op avontuur te gaan.
Bij Nac, wat toch een middelmatige ploeg heeft vergeleken bij Ajax, waren er wel een paar bereid te lopen. Door het continu geswitch van de spitsen en het doorkomen van De Graaf, had de verdediging van Ajax totaal geen vat op ze.
Ajax mag het publiek dankbaar zijn voor de steun vanavond. Komende 24 uur de tv maar op teletekstpaging 819 laten staan.
-
-
:yes:Thijs schreef:Vind ik ook! We hebben ze echt over het dode punt heengetrokken.Alexander schreef:Ik vind dat ze gewonnen hebben dankzij ons, dankzij het publiek. Was echt een geweldige sfeer het laatste half uur.
De rechterkant van Ajax was dramatisch. Ogararu hing de postbode uit, Gabri had een slechte dag en De Mul had in de rust gewissseld moeten worden. Desondanks had Ajax ruimte genoeg om kansen te scheppen. Dat lukte nog wel, al werd het steeds slecht uitgespeeld (afstandsschoten!). Perez stelde erg teleur.
NAC stond goed, Ogararu mocht de bal hebben. De Roemeen deed er weinig mee. In verdedigend opzicht toonde hij zijn arsenaal aan beperkingen. Een zwakke speler. Sowieso had Ajax weinig spelers in de ploeg die konden verdedigen. Alleen Heitinga en Vermaelen eigenlijk. Stam en Grygera werden node gemist. Veel werk kwam daardoor neer op Davids, die naarmate de wedstrijd vorderde beter ging spelen. Toen Ajax weer eens in de gebruikelijke dip zat, nam hij de boel op sleeptouw. Hulde daarvoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Om die reden ben ik nog steeds niet over de 2-2 tegen rkc heen. Ze hebben toen g.d niet eens gewerkt. Hadden ze toen maar de gele kaart gezocht, of de rode , in ieder geval laten zien dat ze kampioen wilden worden.Nihad schreef:Het was matig, maar we hebben gewonnen. En op dit moment tellen alleen de overwinningen, de punten.
Ik ben nog steeds niet over DIE schok heen. Ze mogen voor mij twee keer met 20-0 winnen, alles verdwijnt als je 2-2 tegen rkc speelt, een ploeg die in de eredivisie speelt bij gebrek aan beter (zoals excelsior ook doet)
Deze overwinning is een "MONSTER ZONDER WAARDE".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Saaie en slechte wedstrijd. Vooral de eerste helft was verschrikkelijk. In de 2e helft sloeg het ook nergens op, maar toen wilden ze tenminste een beetje werken, waarschijnlijk geholpen door het opeens fantastische publiek :worshippy: .
Vermaelen vond ik verdedigend erg sterk, Urby heeft gigantisch veel meters gemaakt en had af en toe een sterke aanvallende actie, Perez vond ik helemaal niet zo slecht, de enige met een beetje creativiteit en ten slotte was Davids helemaal in de 2e helft lekker bezig. De rest was ouderwets dramatisch.
Enfin, 2-0 het is niet veel, maar in ieder geval 3 punten. Kijken hoe AZ en PSV hiermee omgaan.
Vermaelen vond ik verdedigend erg sterk, Urby heeft gigantisch veel meters gemaakt en had af en toe een sterke aanvallende actie, Perez vond ik helemaal niet zo slecht, de enige met een beetje creativiteit en ten slotte was Davids helemaal in de 2e helft lekker bezig. De rest was ouderwets dramatisch.
Enfin, 2-0 het is niet veel, maar in ieder geval 3 punten. Kijken hoe AZ en PSV hiermee omgaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."