Ajax - Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mar 04, 2007 5:44 pm

Harm schreef:Hoe vond je vriendin het om een keer mee te gaan naar Ajax?
Het was 'een' vriendin, niet 'mijn' vriendin. Tsja, ze vond het natuurlijk superleuk, super mooi stadion. Heel grappig, die jochies in de rust....En al dat gezeik om haar heen, vond ze superlachen. Op het eind ging ze met haar digitale camera foto's van mij maken, omdat ze graag 'mijn emotie vast wilde leggen'.... X'C EMOTIE??? EMOTIE!!!?? Het hele seizoen is godverdomme verneukt! Hier is je emotie, Baf Boem PETS!!! (Dat laatste wilde ik eigenlijk doen, maar ik heb er toch vanaf gezien)

En dan te bedenken dat ik gisteren met gevaar voor eigen leven de ticketboxvrouw heb bedreigd om maar op tijd de combikaartjes voor FC Twente-Ajax volgende week uit te draaien. Volgende week zondag dus ook voor de katse kut de hele dag op stap. Grmbl.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo mar 04, 2007 5:46 pm

What really pisses me off, is that some "moderator" (read: censor) on this AT sees fit to omit whatever he or she perceives as less than complimentary about the posted statements and their authors.
Half of my last statement in this topic was omitted, to the effect that you guys' expertise is less than what you think or proclaim. And that was not the first time.
Repeated statement about "kut-this" and kut-that" are fine, but for heaver's sake don't wrinkle egos. Is that the program?
Are we dealing with a bunch of kids here? If so, I'll go fishing.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 6:01 pm

Tja, wat moet je van deze wedstrijd vinden? KJH zal vanavond niet met plezier de beelden terugzien. Hij had er in de eerste helft minstens twee moeten maken. Belachelijk dat Ajax bij de rust achterstond. :X
Dit gezegd hebbende, wil ik nog kwijt dat ik voor de wedstrijd al ernstige bedenkingen had bij de opstelling. Met zoveel aanvallende spelers (drie spitsen, Perez en Sneijder op het middenveld) kun je de wedstrijd moeilijk controleren. Wie gaat de bal afpakken? Die arme Gabri zeker, die liep zich een slag in de rondte.
Ik had dus verwacht dat een middenvelder (Urby? Hij was dramatisch) vervangen zou worden door Maduro, maar in plaats daarvan ging Stam (die zijn allerslechtste minuten voor Ajax speelde) en kwam er met Ogararu een aanvallend ingestelde verdediger bij. Wissel dan nog Perez voor Leo-zonder-oog-voor-verdedigen, en het middenveld ligt te grabbel en de tegenstander kan steeds oversteken. Dat is wat gebeurde. Ajax speelde Heerenveen in de kaart.
Misschien heeft HtC teveel geluisterd naar al het gemopper over de opstelling in Bremen. Nu moet Perez erin, moet Huntelaar erin, moet Babel erin, moet De Mul erin, en voor Leo moet ook nog een plekje gevonden worden. Niet doen, Henk! Denk om de balans!
En dan nog iets: kan Stekelenburg weg? Wij trekken het niet meer....
:sad:
Het stinkt aan alle kanten!

martijn401

Bericht door martijn401 » zo mar 04, 2007 6:03 pm

Ook Joey ziet het niet meer in HtC zitten ?

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo mar 04, 2007 6:06 pm

Jöhnk schreef:Blind terughalen. :yes:
:D
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 6:08 pm

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de opstelling vandaag niet vond deugen. Veel te aanvallend. De spelers hebben hard gewerkt, maar het stond niet goed. In de tweede helft valt het dan steeds moeilijker te belopen. In die zin was de terugval logisch.
De combinatie Sneijder-Perez vind ik moeizaam.

martijn401

Bericht door martijn401 » zo mar 04, 2007 6:11 pm

Vind je het niet bijzonder teleurstellend, dat zelfs als er nagenoeg geen geblesseerden meer zijn , Ten Cate er geen goeie mix van kan maken?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mar 04, 2007 6:13 pm

Perez speelde dan ook weer heel slordig vandaag. Teveel spelers eigenlijk, die gewoon niet brachten wat ze vorige week tegen AZ wel brachten. Zoveel geklungel, ik heb de spelers niet met passie zien spelen vandaag. Het zag er allemaal zo onbeholpen uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 6:22 pm

Met Davids op het middenveld ziet het er heel anders uit. Dan heb je naast Gabri nog iemand die de balans bewaakt. Ik vind Urby een groot talent, maar zijn tactische domheid verontrust me wel. Vandaag vond ik hem ook nog eens onstellend zwak aan de bal.
Als je met drie verdedigers gaat spelen, moeten Stam en Grygera de deur op slot houden. Is dat verstandig met een Stam die niet geheel fit is? En was het niet beter geweest om na het uitvallen van Stam iets meer ' herstellend vermogen' in te bouwen? Nu had je eigenlijk alleen Grygera, Heitinga en Gabri voor het afpakken van de bal. Urby en Ogararu vind ik op dat punt maar ... :X
In de eerste helft voerden de spelers hun taak nog uit, tenminste bij balbezit. Bij balverlies kwam het door mij geschetste probleem al aan de orde. Maar in de tweede helft moest het wel een tactische puinhoop worden aangezien Ajax speelde met VIJF spelers die allemaal graag centraal aanvallend spelen, de ruimtes werden veel te klein.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 04, 2007 6:52 pm

Urby heeft volgens mij altijd wel wat tijd nodig om weer in zijn ritme te komen, over hem maak ik me geen zorgen.

De wedstrijd was dramatisch, ondanks de kansen van Huntelaar. Als je ziet dat de Ajacieden steeds te laat bij de bal zijn en elke tweede bal voor Heerenveen is, dan kun je gewoon concluderen dat het niet goed staat.
Er was vandaag inderdaad totaal geen balans.
Dit leek me trouwens een uitstekende wedstrijd voor 3-4-3 met Heitinga of Maduro als verdedigende middenvelder. Heerenveen speelde met zoveel man achter de bal dat drie verdedigers meer dan genoeg moest zijn, terwijl meer mensen op het middenveld helpt om druk te zetten.

De tweede helft evenaart op zijn minst het slechtste voetbal dat we dit jaar gezien hebben van Ajax :sad:

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 04, 2007 6:57 pm

In de tweede helft valt het dan steeds moeilijker te belopen. In die zin was de terugval logisch.

Maar in de tweede helft moest het wel een tactische puinhoop worden aangezien Ajax speelde met VIJF spelers die allemaal graag centraal aanvallend spelen, de ruimtes werden veel te klein.
Het probleem dit seizoen: Ajax in de tweede helft. Ajax scoort zelden in de tweede helft, of scoort een keer, maar speelt slecht (feyenoord). Tegen ado, roda, heerenveen, psv, excelsior, (twente?) werd er in de tweede helft niet gescoord.

Tactisch een puinhoop? of gebrek aan kwaliteit?
die rechtsbuiten gaat er zeker komen, denk ik, levert een betere Huntelaar op
Vandaag zette De Mul Huntelaar twee keer alleen voor de keeper, welke rectsbuiten willlen we dan? De Mul viel in de tweede helft terug (wie niet?)
Ga je met een 10 spelen, ga dan ook echt met een 10 spelen, achter de spits met twee echte controlerende middenvelders met voetballende kwaliteiten.Een gemis bij Gabrie o.a, stofzuigt als een gek, maar daar houdt het ook op.Zag je vandaag ook weer, Huntelaar eist de bal op maar niemand die door stoot naar de spits positie ...
De spitsen stonden vandaag te vaak buitenspel, maar de middenvelders gingen ook niet diep. Gabri wil dat niet, scoren zal hij niet, Perez snapte het niet??? Ik heb hem nog niet goed zien spelen als hij de in de basis stond, wel als invaller.

Twee controlerende middenvelders: kan geen kwaad.
Met zoveel aanvallende spelers (drie spitsen, Perez en Sneijder op het middenveld) kun je de wedstrijd moeilijk controleren. Wie gaat de bal afpakken? Die arme Gabri zeker, die liep zich een slag in de rondte.
Perez en Sneijder samen kan niet, vrees ik. Gabri vind ik dit seizoen niet sterker worden.
Ik vind Urby een groot talent, maar zijn tactische domheid verontrust me wel. Vandaag vond ik hem ook nog eens onstellend zwak aan de bal.
Hij speelde de bal een paar keer door het midden (eerste helft), gelukkig geen tegendoelpunt, maar hij komt ook (structureel) tekort.
Dit is de laatste wedstrijd van het seizoen voor mij geweest. De spelers zijn het shirt niet waard. Van hun geen inzet, van mij geen inzet!
Was ook mijn gedachte, maar ik zal over een paar weken wel weer gaan, na Blind kan dit er nog wel bij, al was het de laatste keren "niveau-Blind"

Iets over Huntelaar?

Je mag hem, volgens zijn fans, niet leren voetballen. Je mag hem niet in de diepte aanspelen. Je kunt hem niet aanspelen met een verdediger in zijn rug, je moet hem bedienen vanaf de zijkant. Tegen Utrecht hebben alle Ajacieden geprobeerd hem te laten scoren, vandaag kreeg hij drie niet te missen kansen op een manier die hij wenst. Hij scoorde niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 6:58 pm

Kilroy schreef:Ik herinner me overigens heel goed dat jullie allemaal zo'n beetje, lyrisch waren over van Geel en ten Cate. Dat was volgens jullie een panacea!! Iedere keer wel hetzelfde, dus jullie hebben er niet zoveel kijk op als je zelf denkt.
Ik lyrisch over van Geel en Ten Cate :nooo: ... , maar laat maar lezen zou ik zeggen ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 04, 2007 7:09 pm

Noem me helderziend, maar vanaf minuut 1 zag ik dat Ajax vandaag niet ging winnen. Totale desintresse waar zelfs Japie zich schuldig aan maakte. Stam is in mijn ogen altijd de man, die alle wedstrijden wél serieus aanpakt. Maar behoudens die goede kopbal in de eerste helft, was hij zeer zeer matig. Sneijder was onzichtbaar vandaag. Babel liep echt 1000 keer buitenspel.. gaat er dan geen belletje bij die jongen rinkelen?

Ondanks de 70% balbezit die Ajax had, lag de 0-2 eerder voor de hand dan de 1-1. We zijn weer terg bij af :sad:

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 7:10 pm

Jöhnk schreef:Blind terughalen. :yes:
:yes:

Die deed het zo slecht nog niet met een veel mindere selectie. Zijn vleugelspelers zijn bijvoorbeeld al geloosd omdat ze het nivo niet halen. Zijn controlerende middenvelder krijgt geen nieuw contract. En de spits waarmee hij begon is aan feyenoord gegeven
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 04, 2007 7:14 pm

Ook met een mindere selectie kun je zien of iemand een goede trainer is of niet, en Blind was dat niet.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 7:15 pm

Daar verschillen sommigen dan met jou (en vele sommige anderen) van mening.

Inderdaad Harm, is de derde keer. Hij ging toch tekeer op die brancard. :cry:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2007 7:18 pm

joey schreef:Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de opstelling vandaag niet vond deugen. Veel te aanvallend. De spelers hebben hard gewerkt, maar het stond niet goed. In de tweede helft valt het dan steeds moeilijker te belopen. In die zin was de terugval logisch.
Maar al met al valt het hard mee met de progressie die we dit jaar boeken.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 04, 2007 7:18 pm

Muisje Andersom schreef:Daar verschillen sommigen dan met jou (en vele sommige anderen) van mening.
Sommigen wel, maar velen niet. Buiten jou en Johnk heb ik nog nergens een Ajacied gehoord die Blind terug zou willen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 7:19 pm

Maar het is dus niet zo'n tactisch wonder, onze Henk?

Ik durf de stelling wel aan dat het met Blind dit seizoen minstens zo goed was gegaan, Arthur.
Sylvie is drie! :cheer:

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 7:20 pm

Demosthenes schreef:
Iets over Huntelaar?

Je mag hem, volgens zijn fans, niet leren voetballen. Je mag hem niet in de diepte aanspelen. Je kunt hem niet aanspelen met een verdediger in zijn rug, je moet hem bedienen vanaf de zijkant. Tegen Utrecht hebben alle Ajacieden geprobeerd hem te laten scoren, vandaag kreeg hij drie niet te missen kansen op een manier die hij wenst. Hij scoorde niet.
Inderdaad, een spits die in anderhalf seizoen in dienst van Ajax goed is voor bijna 50 goals, opzouten met die gast .. :eusa_liar:
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 04, 2007 7:21 pm

Muisje Andersom schreef:Maar het is dus niet zo'n tactisch wonder, onze Henk?
Het valt me tegen
Ik durf de stelling wel aan dat het met Blind dit seizoen minstens zo goed was gegaan, Arthur
Ja, en dan? K*t = k*t. Blinds kwaliteiten staan volledig los van die van Ten Cate.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 04, 2007 7:22 pm

We zullen zien of van Geel ingrijpt

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 04, 2007 7:25 pm

Muisje Andersom schreef:We zullen zien of van Geel ingrijpt
Hij zal sowieso ingrijpen in de selectie. Of de trainer eruit gaat hangt er vanaf wat er nog gaat gebeuren de rest van dit seizoen, maar ik verwacht het niet.
Er moeten ook alternatieven zijn natuurlijk (En nee, Blind is dat niet :D)

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 7:30 pm

Muisje Andersom schreef:Maar het is dus niet zo'n tactisch wonder, onze Henk?

Ik durf de stelling wel aan dat het met Blind dit seizoen minstens zo goed was gegaan, Arthur.
Sylvie is drie! :cheer:
Ik durf de stelling wel aan dat je dat nooit te weten zult komen ;)
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 04, 2007 8:35 pm

Inderdaad, een spits die in anderhalf seizoen in dienst van Ajax goed is voor bijna 50 goals, opzouten met die gast ..
Ja, zo worden Ray Clarke en Ruud Geels wereldspitsen.

Het maakt mij niet uit wie er voor Ajax scoort (blijkbaar is zoiets hier soms "not done"), ik wil goed voetbal zien en mij niet blind :D staren op de productie van één speler.

Ik zie wel iedere thuiswedstrijd dat iedere voorstopper erg gemakkelijk overeind blijft, geen kind heeft aan KJH. Volg hem de hele wedstrijd en je zult verbaasd zijn overr de vele keren dat er niets aan de hand is en hij de bal verspeelt enz. enz. Geloof me, de voorstoppers hebben geen overtredingen nodig om hem af te stoppen.

Tegen Heerenveen bleek ook het enige onderdeel dat hij goed beheerst (scoren vanuit vrije positie) niet te lukken, dan blijft er weinig over van zo'n spits EN VAN HET ELFTAL DAT INGESTELD IS OP ZO'N SPITS.

Vandaag verloor Ajax omdat te weinig spelers 100% waren, om welke reden dan ook. Je ziet een elftal zonder (veel) zelfvertrouwen. Het laatste restje verdwijnt als de spits de ene na de andeer kans mist en in de tweede helft weinig meer in het spel voorkomt. Je kunt het HtC kwalijk nemen dat KJH niet meer aan het spel deelnam, hij moest achter Babel gaan spelen en dat is toch te moeilijk voor KJH. Voor Babel was dat ook geen pretje, lijkt mij.

De nederlaag is natuurlijk niet alleen aan KJH te wijten. Zagen zijn aanhangers maar eens dat een overwinning ook niet voor 100% aan hem te danken is. :aai:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie