Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo aug 23, 2006 10:10 pm

Kan er niet wakker van liggen. Heb liever dat Ajax de seizoenkaarthouders eindelijk weer vermaakt met echt Ajax-voetbal, dan dat we ons met pijn en moeite plaatsen voor de CL en er vervolgens na de 1e ronde uitliggen.
Ajax moet gewoon terug naar de basis. Driehoekjes, goed positiespel, publiek vermaken. Als dat lukt komen de prestaties vanzelf. Liever verliezen met mooi voetbal, dan winnen met klote voetbal. Komt wel goed onder Ten Cate.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 10:10 pm

Het ontbrak mijns inziens aan kunde.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo aug 23, 2006 10:11 pm

Jöhnk schreef:Dat is geen excuus. Blind is keihard afgerekend op de persoonlijke fouten van zijn spelers.
En wissels. Die waren ook nooit goed. Nu zijn ze natuurlijk beter, maar ja, ze vielen niet zo goed in...:roll:

Groeistuipje, kan gebeuren. Liever snoeihard met de neus op de feiten dan nét weer door, nét weer winnen en niks leren. Jaartje UEFA Cup kan best leuk zijn. Niks mis met bouwen in de kantlijn van het Europese voetbal.

En dat geld, ach, dat interesseerde me toch al niet zoveel...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 10:11 pm

Trab schreef:Kan er niet wakker van liggen.
Ik wel. Vind dit een Adriaanse-achtige schande.

Niks ten nadele van de Uefa-cup, wat een mooi toernooi is en waarin Ajax een grotere rol kan spelen dan in de CL.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo aug 23, 2006 10:15 pm

Jöhnk schreef:
Niks ten nadele van de Uefa-cup, wat een mooi toernooi is en waarin Ajax een grotere rol kan spelen dan in de CL.
Ach, we hebben als zoveel jaar kutvoetbal gezien van Ajax. Wil Ajax voetbal zien is veel belangrijker.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:15 pm

Jöhnk schreef: Ik wel. Vind dit een Adriaanse-achtige schande.
Bedoel je omdat we zoiets weggeven of vond je Ajax ook zo spelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:16 pm

Marco schreef:
Jöhnk schreef:Dat is geen excuus. Blind is keihard afgerekend op de persoonlijke fouten van zijn spelers.
En wissels. Die waren ook nooit goed. Nu zijn ze natuurlijk beter, maar ja, ze vielen niet zo goed in...:roll:

Groeistuipje, kan gebeuren. Liever snoeihard met de neus op de feiten dan nét weer door, nét weer winnen en niks leren. Jaartje UEFA Cup kan best leuk zijn. Niks mis met bouwen in de kantlijn van het Europese voetbal.

En dat geld, ach, dat interesseerde me toch al niet zoveel...
Dat geld interesserde mij wel, want ons middenveld verdient versterking. Gabri is blessuregevoelig en wie houden we dan over?

Maduro is al ruim een jaar moe en komt veel tekort
Sneijder bevalt me wel
Vertonghen: te jong
Roger: iemand voor (het tempo van) Lucky Ajax?
Sarpong: te jong
Anita: te jong
Lindenbergh: kot op iedere plaats net tekort
Gabri: goed, maar blessuregevoelig

De les van vanavond: Ajax heeft behoefte aan een ervaren verdedigende middenvelder, desnoods Gravesen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 23, 2006 10:16 pm

Demosthenes schreef:
maar AJAX had gewoon de eerste helft de kansen moeten benutten dan was Kopenhagen nooit meer in de wedstrijd gekomen. AJAX heeft het hierdoor overzich zefl afgevraagd.
Is dat het verschil tussen CL en Ajax?
nee het verschil tussen CL en de eredivisie

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:18 pm

Wat sneu voor Vermaelen, ik heb te doen met die jongen. Had Stam die bal maar in eigen doel getrapt, die kan het wel hebben. :aai: X'C

Ik ben er dood- en doodziek van, dit was totaal onnodig. Ajax had het in de eerste helft moeten afmaken. En zelfs tot die eerste goal was er, ondanks minder spel van onze ploeg, weinig aan de hand. Uiteindelijk moesten we ze zelfs aan de winnende helpen. Dit overkomt je eens in de zoveel tijd, maar waarom net nu, verdomme. :nooo:

Mijn vriendin, optimist als altijd, zei na een paar minuten stilte om dit pijnlijke verlies te verwerken bijna woordelijk wat Trab zei:
Trab schreef:Kan er niet wakker van liggen. Heb liever dat Ajax de seizoenkaarthouders eindelijk weer vermaakt met echt Ajax-voetbal, dan dat we ons met pijn en moeite plaatsen voor de CL en er vervolgens na de 1e ronde uitliggen.
Ajax moet gewoon terug naar de basis. Driehoekjes, goed positiespel, publiek vermaken. Als dat lukt komen de prestaties vanzelf. Liever verliezen met mooi voetbal, dan winnen met klote voetbal. Komt wel goed onder Ten Cate.
Ik denk ook dat het goed komt, maar dit is wel een enorme tegenslag. Deze dreun werkt nog lang door.

Huntelaar was erg zwak, veel balverlies en die vrije kopkans had hij moeten maken. Ook Gabri zal vanavond niet lekker slapen, al was zijn spel behoorlijk. Wat een kansen heeft hij gemist!
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 23, 2006 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 10:18 pm

Tja, ten Cate heeft ook nog even tijd nodig en heeft nog wat te leren zo blijkt maar weer. Het plaatst het gejubel over de geweldige vooruitgang op basis van aardig spel tegen RKC weer wat in perspectief.
En wat een belachelijke wissels. Maar goed, met rust had het natuurlijk al beslist moeten zijn
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:23 pm

Trab schreef:Kan er niet wakker van liggen. Heb liever dat Ajax de seizoenkaarthouders eindelijk weer vermaakt met echt Ajax-voetbal, dan dat we ons met pijn en moeite plaatsen voor de CL en er vervolgens na de 1e ronde uitliggen.
In de eerste helft vond ik Ajax dan ook best aardig spelen. Misschien is het maar goed ook dat dit Ajax z'n 'kunsten' nog niet hoeft te vertonen tegen ploegen als Inter, Chelsea en Barcelona. ;)

Ik hoop dat Ajax nog een aantal dingen verandert aan de selectie en dat Ten Cate lekker mag bouwen.
Jöhnk schreef:Het ontbrak mijns inziens aan kunde.
Yup. Er moet nog wat veranderen.
Marco schreef:
Nee hoor. Het waren inderdaad geen bijzonder sterke wissels. Maar Maduro moest er uit. Dat kon iedereen zien. Gabri raakte geblesseerd. Rest alleen nog de vraag wat men toch maar in die vreselijke prutser van een Rosenberg blijft zien.
Lucas schreef:Tja, ten Cate heeft ook nog even tijd nodig en heeft nog wat te leren zo blijkt maar weer. Het plaatst het gejubel over de geweldige vooruitgang op basis van aardig spel tegen RKC weer wat in perspectief.
En wat een belachelijke wissels. Maar goed, met rust had het natuurlijk al beslist moeten zijn
Zoals ik hier boven al aangaf. Hij moest Maduro en Gabri er wel uit halen. Dat hij die belachelijke Rosenberg in bracht was inderdaad een schande. ;)

We zijn weer even terug op aarde. Hopelijk loten we niet te veel lastige oostblok tegenstanders in de UEFA Cup. Ik wil teams die voetballen als tegenstander.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:23 pm

Ik denk ook dat het goed komt, maar dit is wel een enorme tegenslag. Deze dreun werkt nog lang door.
Mee eens.

Vorig seizoen plaatste Ajax zich wel, was er gejubel, maar ging het verkeerd na de (onterechte) nederlaag thuis tegen feyenoord. Ik hoop niet dat deze wedstrijd lang doorwerkt, NAC uit moet wel worden gewonnen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 10:24 pm

Was triest om te zien hoe enkele spelers na 6 jaar AJAX nog steeds dezelfde BLUNDERS maken, tel daarbij op de fout van HtC om Maduro te laten staan ( met elke minuut langer Maduro in het veld ging AJAX slechter spelen ), en toen ie gewisseld werd was het te laat ..

Tis tot nu toe het zelfde als alle andere seizoenen, vandaag een beetje, morgen weer niks ...
Blij met de punten ...

T82

Bericht door T82 » wo aug 23, 2006 10:25 pm

Bij ons was iedereen het erover eens dat Maduro extreem slecht speelde, maar iedereen sprong van de bank op toen we zagen dat HtC de veel te jonge Vertonghen min of meer liet debuteren in Ajax 1 in de belangrijkste wedstrijd van het jaar! Oliedom!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:26 pm

Voetske schreef:Was triest om te zien hoe enkele spelers na 6 jaar AJAX nog steeds dezelfde BLUNDERS maken, tel daarbij op de fout van HtC om Maduro te laten staan ( met elke minuut langer Maduro in het veld ging AJAX slechter spelen ), en toen ie gewisseld werd was het te laat ..

Tis tot nu toe het zelfde als alle andere seizoenen, vandaag een beetje, morgen weer niks ...
Hebben wij spelers in de selectie die al 6 jaar in Ajax 1 spelen dan?

Over Maduro heb je gelijk. Was hij er maar voor de 1-0 uit gegaan. Het was te laat.

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 10:26 pm

Geweldig initiatief die play-offs. :nooo:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:27 pm

Maduro en Gabri eruit was onontkoombaar. Wie moesten er dan hun plaats innemen? Roger is een drama in de omschakeling, dus ik begrijp wel dat Ten Cate die niet wilde laten invallen. Hij zette Rosenberg erin omdat die nog wel eens een goaltje meepikt, denk ik. Ik lees hier steeds dat Rosenberg zoveel goals en assists had vorig seizoen, dus waarom niet? :hypocrite:

Wat is er met Perez aan de hand? De simpelste dingen mislukken bij hem. Ik hoop dat hij niet bezwijkt onder de druk van een grote club, ik begin me zorgen te maken. :sad:

Verder verzoek ik iedereen mij vanavond niet lastig te vallen, want ik heb een ontzettend slecht humeur! :furious3:
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 23, 2006 10:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:27 pm

Steef schreef:Geweldig initiatief die play-offs. :nooo:
Groningen, AZ en Feyenoord hadden het vast gehaald. :xyxthumbs:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 10:28 pm

T82 schreef:Bij ons was iedereen het erover eens dat Maduro extreem slecht speelde, maar iedereen sprong van de bank op toen we zagen dat HtC de veel te jonge Vertonghen min of meer liet debuteren in Ajax 1 in de belangrijkste wedstrijd van het jaar! Oliedom!
Inderdaad. Zo'n wissel in de (financiëel gezien) belangrijkste wedstrijd van het jaar. Hoe verzin je het?

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 10:29 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Was triest om te zien hoe enkele spelers na 6 jaar AJAX nog steeds dezelfde BLUNDERS maken, tel daarbij op de fout van HtC om Maduro te laten staan ( met elke minuut langer Maduro in het veld ging AJAX slechter spelen ), en toen ie gewisseld werd was het te laat ..

Hebben wij spelers in de selectie die al 6 jaar in Ajax 1 spelen dan?

Over Maduro heb je gelijk. Was hij er maar voor de 1-0 uit gegaan. Het was te laat.
Ah, jij vindt dat men pas in AJAX 1 gaat leren ....
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:29 pm

Oké. Maduro moest eruit en Vertonghen mocht er niet in. Wie moest er dan wel staan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 10:29 pm

Thomas schreef:
Steef schreef:Geweldig initiatief die play-offs. :nooo:
Groningen, AZ en Feyenoord hadden het vast gehaald. :xyxthumbs:
AZ had daar moeten staan.

En wat zal HtC balen dat-ie Chari niet op de bank had.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:30 pm

Ha, Voetske is terug! Toch nog iets positiefs vanavond. En natuurlijk nu er iets te mopperen valt! :D :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:30 pm

Steef schreef:En wat zal HtC balen dat-ie Chari niet op de bank had.
:yes:

KJH was niet fit en een ramp. :X

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:31 pm

Steef schreef: En wat zal HtC balen dat-ie Chari niet op de bank had.
Inderdaad zeg. :yes: :sad:

Plaats reactie