Olympique Marseille - Ajax 12-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 11:12 pm

Inderdaad. Daarom denk ik ook dat hij 'gewoon' voor Stekel kiest.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 11, 2009 11:12 pm

Hij keepte goed tegen Fiorentina. Hij is in de winterstop teruggekomen van een blessure, hij had gewoon tijd nodig. Voor de rest wist MVB wat hij aan Stekelenburg had (inclusief zijn tekortkomingen), en Vermeer is heus niet opeens een geweldenaar geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 11:13 pm

Dat denk ik niet. Stekelenburg is niet meer te handhaven.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 11, 2009 11:14 pm

Ach, Vermeer gaat ook een keertje in de fout. Het is er weer tijd voor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 11:15 pm

Zolang hij het maar niet elke wedstrijd doet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2009 11:17 pm

Het probleem van Stekelenburg is gewoon dat hij na zijn blessure niet op niveau is teruggekomen. Misschien is het te snel gegaan?

Maar nu heeft hij griep gehad, daarbij 4 kilo verloren en daarna geen minuut gespeeld in een wedstrijd. Ik zie niet in waarom hij dan nu ineens wel zijn oude niveau zal halen.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mar 12, 2009 12:53 am

wimpey schreef:Waar is Ronald! met de uitslag? Dan zit ik wat rustiger morgen...
Onderaan pagina 4 van deze topic. Een uitslag met een klein beetje perspectief voorde terugwedstrijd volgende week.

Ik kan helaas niet kijken morgen, maar gelukkig weet ik dat ik niet veel ga missen!

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mar 12, 2009 7:28 am

Marillion schreef:Het probleem van Stekelenburg is gewoon dat hij na zijn blessure niet op niveau is teruggekomen. Misschien is het te snel gegaan?

Maar nu heeft hij griep gehad, daarbij 4 kilo verloren en daarna geen minuut gespeeld in een wedstrijd. Ik zie niet in waarom hij dan nu ineens wel zijn oude niveau zal halen.
Mee eens. Laat die jongen nog maar even lekker aansterken. Vermeer maakte zeker niet een geweldige indruk tegen Ado, maar hij keept momenteel altijd nog beter dan Stekel, die toch wel een flink aantal houdbare ballen er door heeft gelaten in de afgelopen serie.

Wat ik me bij Vermeer wel afvraag is hoe stevig die jongen in zijn schoenen staat. Ik vind hem wel erg graag het plekkie in de schaduw van Stekel koesteren. "Laat Stekel maar lekker 1e keeper zijn met alle druk en verantwoordelijkheid van dien, dan hobbel ik wel lekker mee in zijn luwte en pik hier en daar mijn wedstrijdje mee." Iets van die strekking proef ik wel eens tussen de regels bij Vermeer. Alsof ie niet echt de druk aan kan als 1e keeper van Ajax en dan grote fouten gaat maken. Ik zal het wel grandioos mis hebben, maar ik mis in zijn interviewtjes wel eens wat de gretigheid bij hem om Stekel echt van de troon te stoten.

999

Bericht door 999 » do mar 12, 2009 8:55 am

Weemoed in Marseille

Frank de Boer, Roy en Gerets laten verleden even herleven voor Olympique-Ajax

MARSEILLE, donderdag

„Precies op deze hoogte moet het zijn geweest.” Het kan bijna geen toeval zijn dat Frank de Boer juist hier zit in Stade Vélodrome tien jaar en acht maanden na 4 juli 1998. Samen met Danny Blind bekijkt de huidige jeugdtrainer van Ajax de laatste training van Marco van Basten voor de achtste finales van de UEFA Cup tegen Olympique Marseille. Op verzoek wijst hij naar de plaats waar hij de lange bal naar Dennis Bergkamp liet vertrekken, die de trekker overhaalde tegen Argentinië voor een plaats in de halve finale van het WK in Frankrijk. „Daar, vlak bij het bord Radio Star moet het zijn geweest. Ik heb er wel meer zo gegeven hoor, bij Ajax, ook op Dennis, maar ook op Jari Litmanen.”

Toch zie je de gedachten teruggaan naar die schitterende zaterdagmiddag. De weemoed welt op. Zoals even daarvoor ook bij de met Ajax meegereisde Bryan Roy en eerder in de middag Erik Gerets. De confrontatie Olympique-Marseille-Ajax maakt wat los.

Ajax werkte op de PSV-speler Gerets vaak als de bekende rode lap op de stier. „Ajax haalde altijd het beste in me naar boven. De duels met eerst Rob Witschge en later Bryan Roy waren wedstrijden in een wedstrijd. Vooral met Roy heb ik boeiende duels uitgevochten, waarin ik niet schuwde flink van leer te trekken. Maar na afloop schudden we elkaar altijd respectvol de hand.” En dan – ongekend bij de 54-jarige Gerets – serieus mijmerend: „Een beetje weemoed naar die taferelen in de vorige eeuw leven wel bij mij.”

„Ik speelde graag tegen Erik”, zegt Roy met twinkelende ogen. „Hij vloog er altijd op en vloog er ook vaak in. Erik hapte snel en dat was voor mij als linksbuiten heerlijk. Minder was het als hij me weer eens schopte. Een tijdje terug heb ik met m’n vader eens beelden bekeken van eind jaren tachtig. Hij schopte, hij probeerde me gewoon overal te raken. Zonder een bal in de buurt. Toch was het een mooie tijd, en altijd een handje na afloop. Weemoed is het juiste woord ja.”

De naam van Rob Witschge, de huidige assistent-trainer van Ajax, staat trouwens ook op één van de – weinige - zwarte bladzijdes van de voetbalagenda van Gerets. In oktober 1988. Een legendarisch waterballet in het Olympisch Stadion tussen Ajax en PSV. „En of ik me dat herinner. Ik speelde terug op Hans van Breukelen en die bal bleef in een plas liggen. Robbie pikte hem op en prikte de bal achter Van Breukelen. We verloren met 2-0, twee keer Witschge.”

Tijdens de persconferentie gistermiddag in het stadion van Olympique Marseille zorgde de Belgische tolk-vertaler voor enige hilariteit toen hij Gerets in zijn vertaling voor Ajax liet spelen. De eerste Belg met een Europa Cup I -1988 als aanvoerder met PSVin zijn handen greep direct in. „Nee, tegen Ajax, niet voor Ajax, alstublieft zeg. Als PSV’er kan je niet voor Ajax spelen. Als speler en trainer van PSV heb ik veel prijzen gewonnen. En tegen Ajax heb ik met PSV veel vaker gewonnen dan verloren. In het Vélodrome hoop ik die lijn door te zetten met Marseille.”

Op de bank van Ajax zitten met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge drie trainers met een verleden met Olympique Marseille. De twee assistenten schakelden l’OM in 1988 uit in de halve finales van de Europa Cup II. In de Zuid-Franse havenstad werd het 3-0 met twee doelpunten van Witschge. De hoofdtrainer speelde eenmaal tegen een Franse club. Van Basten verloor met AC Milan de finale van de Champions League tegen Olympique in 1993. Tevens de laatste wedstrijd van een schitterende carrière. „Geen ’big deal’ voor mij. Het verleden speelt geen rol.”
„Het verleden zegt inderdaad niets over de komende confrontatie”, weet Gerets. „Zoals onze vorm in de nationale competitie (derde achter Olympique Lyon en Paris Saint-Germain) en de UEFA Cup evenmin iets vertelt. Vooraf denk ik dat zowel Olympique als Ajax denkt dat ze de ander pijn kan doen en een plaats bij de laatste acht haalbaar moet zijn. Voor ons is het belangrijk niet te verliezen en geen doelpunten tegen te krijgen. 0-0 is geen resultaat waar we ons voor moeten schamen”, aldus Gerets, die komend weekeinde de Franse topper bij nummer twee Paris Saint-Germain moet afwerken.

MARCO VAN BASTEN: „VERPLICHTE KEEPERSKEUZE”

Van onze speciale verslaggever

MARSEILLE, donderdag

In een onderling onderhoud met zijn keepers Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer zal Ajax-trainer Marco van Basten laten weten wie de rest van het seizoen de voorkeur krijgt, te beginnen bij Olympique MarseilleAjax. Beiden zijn fit. „Ik moet een keuze maken, heb deze in mijn hoofd en morgen geef ik eerst de keepers tekst en uitleg. Het gegeven dat Maarten eerste keeper van Oranje is, speelt geen rol. Ajax is m’n enige belang waar ik m’n keuze op baseer.”

Omdat de wegen van Van Basten ondoorgrondelijk zijn, zoals voorzitter Uri Coronel gisteren bij de training van Ajax in Marseille zei, is het gevaarlijk te speculeren. Toch is de verleiding te groot. Voor aanvang van het seizoen en voor aanvang van de tweede competitiehelft heeft Van Basten met duidelijke reden omkleed waarom de international Stekelenburg z’n eerste keus was. Als hij dat blijft dan kan je veronderstellen, is het onnodig om voor de derde keer tekst en uitleg te geven. Valt de keus in het voordeel uit van Vermeer dan valt er het nodige te verklaren door Van Basten. Vooral aan Stekelenburg trouwens.

Gezien Van Bastens uitlatingen zou je zeggen dat Vermeer de nieuwe eerste keeper van Ajax is, maar om daar bij iemand als Van Basten een voorschot op te nemen, is spelen met vuur. Vandaar of Vermeer of Stekelenburg in de vermoedelijke opstelling.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer of Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Schilder; Enoh, Lindgren, Aissati; Sulejmani, Suarez, Emanuelson.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 12, 2009 9:30 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:Zou de concurrentie voor Stekelenburg sinds zondag weer een stuk minder geworden zijn?

Wat een spanning. Ondragelijk. :hypocrite.gif:
Ik dacht dat jij het ook een moeilijke keuze vond?

Stekelenburg heeft hard gefaald als ervaren speler en aanvoerder. Dat mogen we hem kwalijk nemen.
De indruk moet ook niet gewekt worden dat Vermeer het zo goed heeft gedaan.. zondag tegen Den Haag vond ik hem vrij zwak voor iemand die op dat moment echt zn kans kon pakken. En voor de winterstop toen hij Steek een tijdje verving vond ik hem ook niet geweldig.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 12, 2009 9:34 am

De hervattingen waren niet best, maar de belangrijkste taak, namelijk ballen tegenhouden, doet Vermeer een stuk beter dan Stekelenburg. Volgens mij heeft Vermeer maar 1 echte fout gemaakt, uit tegen Villa.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 12, 2009 9:38 am

Bij hoge ballen was ie zondag ook zwak.. het leverde een paar keer een hachelijke situatie op.. die geluk geen doelpunten tot gevolg hadden.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do mar 12, 2009 9:38 am

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer of Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Schilder; Enoh, Lindgren, Aissati; Sulejmani, Suarez, Emanuelson.

Niet iets te aanvallend?
Op ANN staat het zelfde maar dan Anita/Aissati.
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 12, 2009 9:41 am

Ik vind het wederom een perfect logische opstelling. :blush.gif:
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 12, 2009 9:58 am

Ik ook, Urby en Aissati zullen vanaf het middenveld gaan komen met Enoh en Lindgren daarachter.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 9:59 am

Ik zie niet graag Schilder op dit niveau.

999

Bericht door 999 » do mar 12, 2009 10:26 am

Hoe logisch de opstelling ook moge zijn ( perfect is ie zeker niet ), gaat nog altijd om de uitvoering en met wat voor tactiek de trainer ze het veld instuurd .. over wat ie ze op de training zou moeten leren heb ik het niet eens meer .. het seizoen is bijna afgelopen ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » do mar 12, 2009 10:33 am

Ik had liever Kennedy gezien ipv Schilder :blush.gif:
Donderdagavond zijn de wedstrijd Olympique Marseille-Ajax én de WK afstanden live te zien via deze site.

De NOS is blij haar kijkers via internet de hele wedstrijd Olympique Marseille-Ajax te kunnen aanbieden. Op televisie zal is duel na rust ook live te volgen, maar tot die tijd krijgen de WK afstanden - mede vanwege oude afspraken - voorrang.

De internet-kijker hoeft overigens ook van het schaatsen niets te missen, want er kan gekozen worden voor een video-pagina waarop naast Olympique Marseille-Ajax ook de WK afstanden te volgen zijn.

De voetbal-stream wordt rond 20.40 uur van beeld voorzien, maar er kan al eerder worden 'ingeschakeld'.

http://www.nos.nl/nosstudiosport/artike ... nlive.html

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do mar 12, 2009 10:50 am

Maar da's toch geen back? :smallgrin.gif:

Maar ik heb het ook niet zo op Schilder... die gaat zeker een kaart pakken, binnen het eerste kwartier al ben ik bang.

Ik ga nergens van uit, hoewel ik me er wel op betrap dat ik zit te denken aan een 0-0 of 0-1. Laat ik nou maar van 2-0 uitgaan... kan het alleen maar meevallen.
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 12, 2009 10:58 am

Ik verwacht een nederlaag met perspectief. We zijn nu eenmaal te onregelmatig om te blijven stunten in Europa: 1-0 Marseille.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mar 12, 2009 11:07 am

Onbegrijpelijk dat die Lindgren weer mee mag doen..

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 11:09 am

Zlatan Son of God schreef:Onbegrijpelijk dat die Lindgren weer mee mag doen..
Trainers zijn gek op zulke spelers, want die zijn zogenaamd degelijk.

Tja, we zitten er weer mee, hè ZsoG. Waren we eindelijk van Tommie Breed af, krijgen we Lindgren... :excited.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mar 12, 2009 11:12 am

Idd tijd om mijn tekst onder mijn post weer aan te passen.

Hoe ging die ook alweer Joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 11:15 am

Op elke bal zet hij eerst een stempeltje en schuift hem dan opzij. :666.gif:

Is ook wel aardig van toepassing op Lindgren.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 12, 2009 11:19 am

LucaS schreef:Ik vind het wederom een perfect logische opstelling. :blush.gif:
Als Cvitanich geblesseerd is wel. Ik zie toch liever een andere invulling, maar dat is persoonlijk. De opstelling is gezien Marco's eerdere optredens in UEFA logisch.

Plaats reactie