Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 10:51 pm

Geen angst, maar ook geen overmoed. Ik lees tot nu toe niets anders dan wat er ook geschreven werd voor de wedstrijd tegen Willem II. Onze voorhoede is ook beter dan die van Willem II, maar we verloren wel.

De wedstrijd tegen Borac? Ach, hun eerste Europese wedstrijd, ver weg tegen een grote naam.

Een bal kan zo maar verkeerd vallen, zelfs het grote Bayern kan thuis worden weggespeeld door Rosenberg e.c. (deed Pasanen nog mee?) Op basis van wat denken we zoveel beter te zijn dan feyenoord? Ik hoop niet dat Urby morgen echt moet verdedigen, dat v.d. Wiel veel beter is dan vorig jaar (veel balverlies) in de 2-2 en dat we geen strafschop tegen krijgen enz.

Vandaag de B2 gezien tegen Sparta. Onze B2 was beter zowel individueel en als team, kreeg veel meer kansen, maar verliest wel. Zou voorspellen zo eenvoudig zijn, dan was er helemaal geen (illegaal) gokcircuit, iedereen zou immers altijd winnen.

Ik denk niet dat feyenoord beter is dan Ajax, maar ik herhaal, ik denk ook niet dat Willem II beter is dan Ajax of AZ beter is dan PSV of ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 8:10 am

Ik ben al hartstikke zenuwachtig! :blush.gif:

:ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2008 8:23 am

Zenuwachtig? Hoe kan jij dat nu zijn? Van Basten en Ajax bakken er toch niets van? Jij moet de uitslag al weten…… :smallgrin.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 21, 2008 9:07 am

vandaag "de klassieker"lekker ik ben toch behoorlijk zenuwachtig. Is er nog communicatie via div. forums over de opstellingen of dat er nog veranderingen zijn?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 21, 2008 9:13 am

De zenuwen beginnen bij mij ook aardig te komen, maar ik blijf uitgaan van een grote overwinning :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 9:18 am

Comeback spits in klassieker lichtpuntje in zware tijden voor Feyenoord

Legioen hoopt op Roy Makaay

Van Bronckhorst moet voor Ajax afhaken met zware hoofdpijn

ROTTERDAM, zondag

Als oud-amateurbokser weet Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek wat incasseren is. Dat komt hem in zijn huidige functie goed van pas, want de Stadionclub incasseert momenteel de ene na de andere opdoffer. Na de beroerd verlopen seizoensvoorbereiding, de nederlaag in de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV en de valse competitiestart tegen Heracles Almelo was de pijnlijke thuisnederlaag in het UEFA Cuptoernooi tegen Kalmar een nieuwe optater voor het toch al broze zelfvertrouwen van de door blessures geplaagde selectie. Daarbij blijft het blessurespook rondwaren in De Kuip. In de aanloop naar de klassieker tegen Ajax van vandaag moest aanvoerder Giovanni van Bronckhorst afhaken met de naweeën van de klap tegen zijn hoofd die hij kreeg tegen Kalmar, opnieuw een zware aderlating.

Van Bronckhorst liet de laatste training voor de klassieker aan zich voorbij gaan en meldde zich in het ziekenhuis voor medisch onderzoek. Bij Feyenoord leeft nog een sprankje hoop dat hij alsnog aan de aftrap verschijnt, maar gezien zijn toestand van gisteren is dat normaal gesproken onmogelijk.

Met het oog op de gezondheid van de speler is het bovendien de vraag of het verantwoord is om risico’s te nemen met hoofdklachten. Daarbij staat Feyenoord voor een zwaarwegende periode met de bekerwedstrijd tegen TOP Oss, de lastige uitwedstrijd in de competitie tegen FC Groningen en de return tegen Kalmar voor de deur. Voor die belangrijke reeks is de aanwezigheid van Van Bronckhorst – een van de weinige spelers, die zowel vorig als dit seizoen in alle malaise steeds recht overeind is gebleven – van groot belang voor Feyenoord.

Voor het legioen is de klassieker natuurlijk de wedstrijd waar alles in een seizoen om draait. Maar waar in het verleden in de aanloop naar het treffen met de aartsrivaal het zelfvertrouwen ervan afspatte bij de aanhang, overheerst nu vooral de twijfel.

Niet onbegrijpelijk, want de tegenslagen stapelen zich op. Verbeek spreekt wekelijks de hoop uit dat de ziekenboeg eindelijk zal leegstromen, maar vooralsnog is daar geen sprake van. Ook tegen Ajax moet Feyenoord met een zwaar gehandicapt elftal aantreden. Met name het middenveld – normaal juist de sterkst bezette linie – is ernstig verzwakt. Bij afwezigheid van Van Bronckhorst worden Luigi Bruins, Georginio Wijnaldum, Leroy Fer en Diego Biseswar verwacht als de vier middenvelders. De gemiddelde leeftijd van het viertal is 19,6 en normaal gesproken is dat een beetje te veel jeugdigheid voor het hart van het elftal. „Maar ik heb geen andere mogelijkheden”, weet Verbeek. „Daarbij ben ik niet ontevreden over onze jonge spelers, die zich uitstekend ontwikkelen, ook al hebben we tegen Kalmar na rust niet goed gevoetbald.”

Zoals altijd zijn er bij alle tegenslagen ook lichtpuntjes, in dit geval de fitheid van Kevin Hofland en de rentree als basisspeler van Roy Makaay tegen Ajax. De behandeling van dokter Heijboer heeft zijn nut gehad en de eerdere enkelklachten van Hofland vormen geen belemmering meer voor zijn meespelen tegen Ajax. De terugkeer van Makaay is bovendien iets waar het legioen zich aan vast kan klampen, want de goalgetter is en blijft een fenomeen.

„Helemaal honderd procent ben ik nog niet. Ik voel nog wel iets, ik kan het niet eens pijn noemen, maar dat hindert me niet. Ik kan voluit schieten”, aldus Makaay, die een aanvalsduo vormt met Jon Dahl Tomasson. „We hebben pas enkele keren samen getraind en één helftje samen gespeeld in een oefenwedstrijd tegen een amateurploeg, maar ik heb nu al gemerkt dat we elkaar goed aanvoelen.”

Makaay beseft dat het duel met Ajax een sleutelwedstrijd is. „We zitten nu in een moeilijke periode, maar als we van Ajax winnen, maakt dat veel goed. Ajax is toch ook moeizaam aan het seizoen begonnen met een nederlaag tegen Willem II en een nipte overwinning op Roda JC. Het zal een strijd worden tussen twee niet ingespeelde teams, waarbij zij wat fitter zijn en meer keuzemogelijkheden hebben en wij dat goed moeten maken met de steun van ons geweldige publiek en veel inzet. Tegenslag kan ook iets los maken in een ploeg.”

Feyenoord: geblesseerd: Buijs, El Ahmadi, Landzaat, Slory, Vlaar. Twijfelachtig: Van Bronckhorst. Geschorst: De Guzman.

Opstelling Feyenoord: Timmer; Lucius, Bahia, Hofland, De Cler; Bruins, Wijnaldum, Fer, Biseswar; Tomasson, Makaay.
Ajax-aanwinst uit Kameroen start klassieker op reservebank

EYONG ENOH MEE NAAR DE KUIP

AMSTERDAM, zondag

Marco van Basten heeft in zijn selectie voor Feyenoord-Ajax verrassend een plek ingeruimd voor Eyong Enoh (22). De van Ajax Cape Town afkomstige middenvelder vervangt Siem de Jong, die in de duels met Roda JC en FK Borac nog wel wisselspeler was. „Enoh heeft tijdens zijn stage een uitstekende indruk gemaakt, is sterk en kan direct met de vaste jongens concurreren”, was Van Basten kort na het aantrekken van de Kameroenees al lovend. Nadat Enohs papieren deze week in orde waren gekomen, besloot de trainer – mede door de afwezigheid van de nog steeds geblesseerde Gabri – om direct een beroep op hem te doen.

Met het oproepen van de Afrikaan lijkt Van Basten een signaal af te willen geven aan Evander Sno en Rasmus Lindgren. Oud-Feyenoorder Sno kon in de duels met Roda JC en FK Borac niet imponeren en moest dat in Belgrado met een wissel bekopen. „Evander zat niet goed in de wedstrijd”, aldus de exbondscoach. Sno’s vervanger deed het niet veel beter. „Ook Lindgren had moeite.”

Ajax-keeper Maarten Stekelenburg vindt het jammer dat Gabri vanmiddag niet van de partij is. „Iedereen kent zijn kwaliteiten en die hadden we tegen Feyenoord goed kunnen gebruiken. Het belangrijkste is echter dat hij goed herstelt.” Ook zonder de Spanjaard moet Ajax kunnen winnen, denkt de international. „We hebben een grote selectie, waarvan de spelers niet voor elkaar onderdoen.

De vastigheden worden ook langzaam beter. Ik denk dat we de goede weg zijn ingeslagen”, beschreef hij het groeiende Amsterdamse vertrouwen.

Op basis van de laatste training lijkt Sno weer de voorkeur te krijgen en Enoh op de bank plaats te nemen. In het partijspel handhaafde Van Basten de ploeg die het laatste duel overtuigend afsloot: 1-4. „We speelden met zeven jongens uit de eigen opleiding”, constateerde hij eerder in Servië tevreden. Waarbij niet werd aangetekend dat de vier spelers die niét in Amsterdam werden gevormd – Oleguer, Miralem Sulejmani, Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez – op vitale plaatsen staan.

Van Basten verheugt zich op de klassieker. „Feyenoord-Ajax en Ajax-Feyenoord zijn wedstrijden die overal in Europa zijn te zien, een visitekaartje voor het Nederlandse voetbal.” Het bleef de Ajaxcoach niet onopgemerkt dat de Rotterdammers een rommelige aanloop kennen. „Ik denk dat Feyenoord dezelfde problemen heeft als waar wij mee hebben gestoeid: een voorbereiding zonder een aantal vaste basisspelers en een stel blessures. Dat maakt het werk voor een trainer een stuk ingewikkelder.”

In Amsterdam is het opvallend rustig. Al gooide Dennis Gentenaar afgelopen week een steen in de vijver door de keuze van Van Basten om Kenneth Vermeer en hem te laten rouleren als tweede keeper amateuristisch te noemen. De doelman poseerde gisterochtend nog wel voor de nieuwe elftalfoto, maar ontbrak op het trainingsveld. „Ik had last van mijn rug en heb binnen wat oefeningen gedaan.” Gentenaar staat nog steeds achter de kritiek op de trainer. „Ik heb gezegd wat ik wilde en dan moet je niet terugdeinzen als er iemand boos wordt. Wat de consequenties zullen zijn, weet ik niet. Nee, ik heb niet om ontbinding van mijn contract gevraagd. In de winterstop moet ik maar kijken of een vertrek mogelijk is.”

Ajax: geblesseerd: Gabri, Van der Heijden, Aissati, Kennedy, Donald.

Vermoedelijke opstelling: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson; Sno, Sulejmani, Vertonghen; Suarez, Huntelaar, Sarpong.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 21, 2008 10:06 am

Doen we hier nergens meer aan bronverlmelding, boys? In de jeugdzone vergat Joey het net ook al.

Vandaag wordt het overigens 1-3, denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 10:07 am

2-5

Zou een mooie uitslag zijn, toch? :ajaxscarf.gif:

(Is al aangepast, Thomas. :blush.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 21, 2008 10:16 am

Van Bronkworst er niet bij dat scheelt ook een hoop , meestal smerige overtredingen en aanvallend met voorzetten gevaarlijk, als die Makaay niet had mee gedaan dan was het zeker 0-3 geworden maar met onze fantastiche verdediging 1-2 :blush.gif:

Huntelaar kan Cruijff en Van Basten evenaren

-------------------------------------------------------------------------------

Klaas-Jan Huntelaar is de meest trefzekere speler in recente ‘klassiekers.’ Exclusief play-offs scoorde de Achterhoeker van Ajax vijf keer in vier confrontaties tegen Feyenoord. Alleen op 11 november 2007 (Feyenoord – Ajax 2-2) stond hij droog. Scoort Huntelaar zondag twee keer in de Kuip, dan evenaart hij de productiviteit van Johan Cruijff en Marco van Basten in Nederlands meest beladen tweestrijd.

De ‘klassiekers’ met Huntelaar
05/02/2006 – Feyenoord – Ajax 3-2 (1 goal)
22/10/2006 – Feyenoord – Ajax 0-4 (2 goals)
11/11/2007 – Feyenoord – Ajax 2-2 (0 goals)
03/02/2008 – Ajax – Feyenoord 3-0 (2 goals)

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 21, 2008 10:21 am

Kan het helaas niet aanschouwen vanmiddag.. moet zelf voetballen. Erg klote. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds met een kut-gevoel zit. Ik zie het vanmiddag niet goedkomen.

Ik hoor niks anders dan "minder dan 0-4 is slecht" en Huntelaar kan records breken.... Pure onderschatting dus.

Ik denk dat het wordt afgestraft.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 21, 2008 10:27 am

Ik vertrek zometeen richting Leidseplein. Succes iedereen! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 10:35 am

GangstaRiB schreef:
Ik hoor niks anders dan "minder dan 0-4 is slecht" en Huntelaar kan records breken.... Pure onderschatting dus.

Ik denk dat het wordt afgestraft.
Ik heb het de spelers nog niet horen roepen, maar als jij denkt dat de forummers vanmiddag op het veld staan wens ik je veel succes met je verdere dromen. ;-)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 21, 2008 10:42 am

Ajax in dezelfde opstelling als afgelopen donderdag als ik Eredivisie Live goed geinterpreteerd heb.
Geen van Bronkhorst.
Update:
Feyenoord: Timmer; De Cler, Hofland, Bahia, Lucius; Fer, Wijnaldum, Bruins, Tomasson; Makaay en Biseswar

Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Vermaelen, Oleguer, Emanuelson; Sno, Sulejmani,Vertonghen; Suarez, Huntelaar, Sarpong.

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:11 am

Dit mag toch geen problemen opleveren ?.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 11:13 am

Voetske schreef:Dit mag toch geen problemen opleveren ?.
Zij hebben wel erg weinig verdedigend vermogen op het middenveld. Dit moet een heerlijke wedstrijd voor Sulejmani en Suarez kunnen worden.

M..

Bericht door M.. » zo sep 21, 2008 11:13 am

Toppie schreef:Van Bronkworst er niet bij dat scheelt ook een hoop , meestal smerige overtredingen en aanvallend met voorzetten gevaarlijk, als die Makaay niet had mee gedaan dan was het zeker 0-3 geworden maar met onze fantastiche verdediging 1-2 :blush.gif:
Je vergeet om makaay een originele naam te geven.. jammer

Starring

Bericht door Starring » zo sep 21, 2008 11:21 am

Ajaciedjuh schreef:Ajax in dezelfde opstelling als afgelopen donderdag als ik Eredivisie Live goed geinterpreteerd heb.
Geen van Bronkhorst.
Update:
Feyenoord: Timmer; De Cler, Hofland, Bahia, Lucius; Fer, Wijnaldum, Bruins, Tomasson; Makaay en Biseswar

Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Vermaelen, Oleguer, Emanuelson; Sno, Sulejmani,Vertonghen; Suarez, Huntelaar, Sarpong.
Ik verwacht ook 1-3 overwinning, vandaag de dag dat Feyenoord dieper in rouw wordt gedompeld. Lucius en De Cler kunnen hun borst nat maken.

Overigens wel bijzonder jammer dat Sno weer in de basis mag starten. Kunnen we hem vandaag niet in Rotterdam achterlaten, ik zie hem meer als Feyenoord-speler zowel qua niveau als qua type speler.
AFCA!

M..

Bericht door M.. » zo sep 21, 2008 11:23 am

Die eredivisie live site is in ieder geval alvast waardeloos als er een grotere wedstrijd op programma staat.. kutzooi

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 21, 2008 11:25 am

net de analyticus van voetbalkanaal aangehoord en die liet ff wat mankementen zien van onze verdediging :hypocrite.gif: Hopelijk is Makaay minder fit..

Maar goed eerst maar de eerste 20 min. overleven en dan erover heen... :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif:

Prettige wedstrijd allemaal
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 21, 2008 11:27 am

Thnx...jij ook...

:hupajax.gif: :onfire.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:28 am

Succes, and may the force be with AJAX ......
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 11:32 am

Binnenkort in dit theater: De tweede vluchtende Verbeek in de Kuip. :smallgrin.gif:

Starring

Bericht door Starring » zo sep 21, 2008 11:42 am

Klotezooi, Sulejmani gaat er waarschijnlijk geblesseerd af. Wederom hamstringproblemen...
AFCA!

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:43 am

Leonardo, denk Hamstring voor Sulejmani.AJAX doet niet mee, wacht veel te veel af ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 11:48 am

Voetske schreef:Succes, and may the force be with AJAX ......
i feel a disturbance in the force,,, hoewel, Ajax wordt beter.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op zo sep 21, 2008 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie