PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)
Ter Horst positief na cao-overleg
` Minister Ter Horst is positief over
het gesprek met de politiebonden over
het cao-conflict.De vakbond ACP wilde
voor middernacht weten of de minister
ruimte zag voor nieuwe onderhandelingen
anders zouden er acties komen.Ter Horst
verwacht nu dat ze eruit gaan komen en
dat er nieuwe onderhandelingen komen.
Het gesprek vandaag ging ook over de
uitkomst van de ledenraadpleging van de
bonden over het laatste cao-bod.Dat bod
werd door de bonden afgewezen.
Gisteravond dreigde de ACP om tijdens
de wedstrijd PSV-Ajax van komende
zondag te staken.De vakbond NPD dacht
aan een landelijke werkonderbreking.
Blij met de punten ...
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
'Wij hebben meer kwaliteit dan Ajax'
EINDHOVEN - Het lichte diner 's nachts na afloop van het duel met Tottenham Hotspur verliep voor PSV in alle rust. "Als ik die groep dan aan tafel zie zitten, denk ik zeker níet: wat is de stemming hier uitgelaten", zo omschreef trainer Sef Vergoossen donderdag the night after.
Dat het zo rustig aan toeging, verbaasde hem niet. "Natuurlijk was er opluchting over de winst op Spurs, maar het was vooral een bevestiging van wat er aan kwaliteit in deze groep zit. PSV heeft dit eerder, tegen Ajax en AZ, ook al laten zien."
Zelf liet Vergoossen zich ook niet verleiden tot wilde kreten. "Na een overwinning heb ik nooit de behoefte om met een vlag in de hand op het dak te gaan zitten. Zoals ik na een nederlaag ook niet in de kelder kruip. Bij mij overheerst zelfs het gevoel dat we het met een tweede doelpunt helemaal hadden kunnen afmaken. Dan waren we min of meer zeker geweest van de kwartfinale. Nu niet, nee. Spurs hoeft er volgende week maar eentje in te schieten om weer mee te doen. En ze hebben een ploeg die dat kán."
Op de dag van de wedstrijd tegen Spurs begon voor Vergoossen al de voorbereiding op het duel met Ajax van morgenmiddag. "Ik zat op mijn hotelkamer. Dan heb je eigenlijk niet zoveel om handen. Toen ben ik de dvd van NAC-Ajax maar vast gaan bekijken."
Omdat er donderdag geen zware ongelukken gebeurden (alleen Méndez en Afellay hadden na afloop wat lichamelijke klachten) kan PSV morgen zijn sterkste team opstellen. Vergoossen sloot wijzigingen in de opstelling niet uit. "We bekijken per wedstrijd wat het hardst nodig is. De mogelijkheden zijn groot."
PSV verkeert in 'fase 2' van de periode-Vergoossen. "Ons eerste streven was houvast te bieden. Dat had de groep nodig. Daar borduur je een aantal wedstrijden op voort, want anders moet je elke week een ander verhaal vertellen. Nu zijn we in staat om binnen eenzelfde organisatie meer variatie aan te brengen. Komt ook omdat we de spelers beter kennen en meer rekening houden met de belasting van het individu. We zullen moeten zien welke specifieke aanpak Ajax vergt."
De kans is groot dat Vergoossen voor eenzelfde tactiek kiest als eind januari in Amsterdam, toen PSV met 0-2 won. "Wij hebben meer kwaliteit dan Ajax, kunnen beter anticiperen op verschillende speelwijzen. We gaan het veld in om te winnen. Ik heb nog nooit voor een wedstrijd gezegd: we moeten proberen gelijk te spelen. Fysiek moet het kunnen. Ik heb ooit geleerd dat zelfs een uitgeputte mens altijd nog tien tot twaalf procent energie overheeft. Als het koppie nog wil, gaan de benen vanzelf mee. En in deze fase van het seizoen wil niemand afhaken."
Bron: ED.nl
-
Ajax spant kort geding aan tegen politiebonden
Amsterdam, 07 mrt 2008
Ajax heeft vandaag besloten een kort geding aan te spannen. De club wil daarmee voorkomen dat de wedstrijd PSV-Ajax van aanstaande zondag wordt getroffen door de aangekondigde politiestakingen.
Het kort geding dient zaterdag 8 maart aanstaande. Over de uitkomst van het kort geding informeert Ajax de supporters via www.ajax.nl.
Ajax.nl
Uit het ad.nl:
Hopelijk wil Braamhaar zijn juichende gebaar van destijds niet teveel compenseren.Ajax kan spanning terugbrengen
AMSTERDAM - Ajax wil zondagmiddag de titelstrijd weer nieuw leven inblazen. Bij een overwinning in Eindhoven op PSV verkleinen de Amsterdammers het verschil met de koploper in de eredivisie tot drie punten.
Een spannende ontknoping als in het afgelopen seizoen ligt dan op de loer. Ajax begon vorig jaar in het Philips-stadion ook aan een eindsprint die de club bijna de dertigste landstitel opleverde. PSV raakte na de zware nederlaag (1-5) zo in paniek dat het een voorsprong van twaalf punten verspeelde. De formatie uit Eindhoven prolongeerde de titel uiteindelijk op basis van een beter doelsaldo. Ajax kwam slechts een treffer te kort. ,,Dat kan nu ook zo maar gebeuren,’’ zei Adrie Koster. ,,De competitie is weer helemaal open wanneer we PSV verslaan. Wij moeten ook winnen. PSV zal al blij zijn met een gelijkspel.’’
PSV begint met een riante voorsprong van zes punten aan de topper. Bij de koploper leeft echter wel degelijk het besef dat een nederlaag tegen Ajax grote gevolgen kan hebben. Het kan dan zo maar gebeuren dat beide ploegen een week later in punten gelijk staan. PSV speelt dan namelijk de lastige uitwedstrijd bij Roda JC. Ajax treedt voor eigen publiek tegen Willem II aan.
Ajax liep zich dit seizoen al eens stuk op de defensie van PSV, die donderdag tegen het veel hoger aangeslagen Tottenham Hotspur (0-1) ook geen krimp gaf. De Eindhovenaren wonnen op 30 januari in de ArenA met 0-2. ,,Maar het is niet zo dat we toen helemaal geen kansen hebben gekregen,’’ zei Koster. ,,We hebben de mogelijkheden toen echter niet benut. PSV was wel erg doeltreffend. Die hadden aan twee kansen voldoende voor twee doelpunten.’’
Trainer Sef Vergoossen van de landskampioen ziet geen reden om de strijdwijze van het duel in de ArenA te veranderen. ,,Wat goed is, moet je zo houden,’’ verklaarde hij. De Limburger wilde nog niet over zijn basisformatie uitweiden. ,,We trainen zaterdag besloten. Dan zullen we alles eens rustig bekijken,’’ aldus de coach die misschien Danny Koevermans wegens een liesblessure moet missen.
Koster twijfelt nog over de invulling van twee posities. De trainer is ontevreden over Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglü. Hij koppelt daarom Luis Suarez of Leonardo aan centrumspits Klaas-Jan Huntelaar. Siem de Jong of Kenneth Perez start als aanvallende middenvelder. Perez stond vrijdag voor het eerst weer op het trainingsveld. ,,Ik ben flink ziek geweest,’’ zei de Deen. ,,Ik heb daarom ook een conditionele achterstand. Of ik de hele wedstrijd kan spelen? Dat bepaalt de trainer. Het gaat er om dat we winnen. Ik hoop op een scenario als vorig seizoen toen we wonnen en ik de vijfde treffer maakte. Scheidsrechter Braamhaar klapte toen voor mijn doelpunt. Die man fluit in ieder geval zondag weer.’’
-
- AT Toto winner 15/16