Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 4:54 pm

Jesse schreef:Suarez er uit halen en Luque laten staan. Ik kan er nog steeds met m'n hoofd niet bij.
Ach, dit is weer zoiets.Schiet Luque de gelijkmaker erin dan ... en maakt Suarez zijn kansen nu wel een keer dan ... beide vergeten hun verdedigende taken, beide zijn egoistische flapdrollen die altijd eerst voor eigen succes gaan, eerst bij elke aktie kijken wat hun kansen zijn, en in de meeste gevallen dan net zolang doorgaan tot men geen kant meer uit kan.

Speel je de bal eerder dan leveren deze kansen veel meer gevaar op, maarja, ik hoop nog steeds dat Koster ( of iemand anders ) dat erin kan krijgen, al ben ik er bang voor.Ik bedoel, het kan dan zoveel MEER worden in een elftal ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 4:56 pm

Voetske schreef:Ach, dit is weer zoiets.Schiet Luque de gelijkmaker erin dan ... en maakt Suarez zijn kansen nu wel een keer dan ... beide vergeten hun verdedigende taken, beide zijn egoistische flapdrollen die altijd eerst voor eigen succes gaan, eerst bij elke aktie kijken wat hun kansen zijn, en in de meeste gevallen dan net zolang doorgaan tot men geen kant meer uit kan.
Het kan verkeren. Eerst was Luque nog een speler die zelfs op 80 procent van zijn kunnen een aanwinst zou zijn.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 4:57 pm

Ik zou Suarez er altijd in laten staan omdat hij ongeveer de enige is die nog iets van gevaar kan stichten. Verder lijkt het me wel duidelijk dat je niet met én Suarez én Luque voorin kan spelen. Eén van de twee zal er uit moeten. Dan mag Suarez van mij blijven staan en mag Luque naar de bank. Zet Kennedy maar op rechts, of anders Rommedahl.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 5:01 pm

Het lijkt me dat ze er allebei niet in thuis horen op dit moment. Beiden verstoren de mogelijkheid om als team te spelen

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 5:08 pm

Ik begin te begrijpen waarom hij is mislukt bij Newcastle: gewoon niet goed genoeg.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 5:09 pm

Als je zo slap de duels in gaat kan het helemaal nooit wat worden in Engeland.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 5:10 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Ach, dit is weer zoiets.Schiet Luque de gelijkmaker erin dan ... en maakt Suarez zijn kansen nu wel een keer dan ... beide vergeten hun verdedigende taken, beide zijn egoistische flapdrollen die altijd eerst voor eigen succes gaan, eerst bij elke aktie kijken wat hun kansen zijn, en in de meeste gevallen dan net zolang doorgaan tot men geen kant meer uit kan.
Het kan verkeren. Eerst was Luque nog een speler die zelfs op 80 procent van zijn kunnen een aanwinst zou zijn.
Nou, volgens had iedereen het over de Luque die wij nog kennen van zijn tijd voor Engeland.Die Luque zou inderdaad met 80 % van zijn kunnen een aanwinst voor dit elftal zijn.En dat weet jij ook wel.

Verder is het toch altijd wel een beetje jammer dat men vergeet dat de EIGEN KWEEK er ook verrekte weinig van bakt.Blijft het langer 0 - 1, en gaat Oranje klant Heitinga niet weer finaal in de fout, dan heb je nog steeds kans op .. zou Vertongen en vooral Urby/Oguraru nu eidelijk eens een fatsoenlijk pot laten zien dan voetbalt de rest ook een stuk gemakkelijker.

Andere geven en gaven het ook steeds aan, de achterhoede ( Backs ) en de kinderlijke fouten, moet en mag niet op dit nivo.Het balverlies van Urby/Ogararu moest niet mogen op dit nivo, het HIER-K0MT-DE-VOLGENDE-VUURPIJL zou niet meer mogen op dit nivo.Klasbak Maduro zou het voortouw moeten nemen om in ieder geval in de chaos wat orde te proberen te scheppen en enz. enz.Deze spelers spelen al wat langer bij AJAX, maar om nu echt te zeggen dat zij dan die meerwaarde hebben ..

Maar zeg eens eerlijk, kijkende naar eerdere wedstrijden, daar zag jij toch ook dat onze verdediging een ernstige vorm van gatenkaas liet zien ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 5:30 pm

Voetske schreef:Nou, volgens had iedereen het over de Luque die wij nog kennen van zijn tijd voor Engeland.Die Luque zou inderdaad met 80 % van zijn kunnen een aanwinst voor dit elftal zijn.En dat weet jij ook wel.
Zou het niet meer weten. Te lang geleden. Meen me wel te herinneren dat Depor geen 4-3-3 speelde.
Verder is het toch altijd wel een beetje jammer dat men vergeet dat de EIGEN KWEEK er ook verrekte weinig van bakt.
Klopt.
Maar zeg eens eerlijk, kijkende naar eerdere wedstrijden, daar zag jij toch ook dat onze verdediging een ernstige vorm van gatenkaas liet
zien ...
Heb ik volgens mij ook steeds gezegd. Het wachten was op de eerste zeperd. Eigenlijk was de wedstrijd tegen Vitesse of Feyenoord net zo slecht als die van vandaag.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 02, 2007 5:37 pm

Pffff...... Woorden schieten tekort. Wat een armoe vandaag..

Urby :00001595.gif:

Luque :00001595.gif:

Huntelaar :00001595.gif:

Verthongen :00001595.gif:

Ogararu was ook weer ouderwets prut.

SLAPPE HAP was het vandaag.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 6:03 pm

Ik ben behoorlijk teleurgesteld dat het nu al mis is gegaan, maar dit kan toch niemand verrassen? Dit zat er al weken aan te komen, maar iedere keer bleef Ajax dankzij de voorhoede op de been. Hadden ze vandaag de openingstreffer gemaakt, dan hadden ze waarschijnlijk ook wel weer gewonnen, maar er zijn verder ook niet echt aanknopingspunten. De eerste vijf minuten zette Ajax goed druk (vooral omdat Gabri toen al een halve marathon had gelopen) en kwamen er drie kansjes voor Ajax en een megakans voor NAC. Na de 0-1 was het helemaal afgelopen met Ajax.

Emanuelson verloor ieder fysiek duel en is echt niet meer te handhaven. Je kan hem gewoon niet laten staan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Ogararu, maar Ajax heeft gewoon geen serieuze alternatieven achter de hand. Hoezo de selectie was rond?

Overigens was het niet allemaal Urbys schuld. Hij moest regelmatig tussen twee man kiezen doordat Siem de Jong of Suarez hun mannetje lieten lopen.

Vertonghen begon in opbouwende zin goed maar in de mandekking is het allemaal niet overtuigend.

Verder snapte ik ook niet waarom Luque mocht blijven staan ten faveure van Suarez hoor. Suarez schepte nog kansen, terwijl ik Luque vooral bij dode spelmomenten heb gezien.

Die Blom is overigens ook een flinke flapdrol hoor. Hij bleef die kaarten voor NAC maar op zak houden.

Bij ons in het vak gingen er na de 0-3 twee supporters bijna met elkaar op de vuist. Een of andere lolo trapte een stoeltje kapot en dat stuk vloog tegen een andere gast aan. En die was daar op z'n zachtst gezegd niet zo blij mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 6:04 pm

Zo Luuk, wat hebben we weer lekker vooruitverdedigd, hè? :hypocrite.gif: :blush.gif:

T82 gefeliciteerd. :biggthumpup.gif:

NAC liet Ajax alle hoeken van het veld zien. Beter positiespel, betere spelopvatting. Wat konden wij daar tegenover zetten?Eigenlijk niets.
Ik ben bang voor een kettingreactie. Twente en PSV zijn stukken beter dan NAC.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 6:04 pm

Thomas schreef:Bij ons in het vak gingen er na de 0-3 twee supporters bijna met elkaar op de vuist. Een of andere lolo trapte een stoeltje kapot en dat stuk vloog tegen een andere gast aan. En die was daar op z'n zachtst gezegd niet zo blij mee.
Ah, dát was dus het hoogtepunt van de middag. Toch nog gevonden dan. :headbang.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 02, 2007 6:05 pm

Zat je dan op 411 Thomas?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 6:09 pm

joey schreef:Zo Luuk, wat hebben we weer lekker vooruitverdedigd, hè? :hypocrite.gif: :blush.gif:
Nog even hierop terugkomend: als er iets NIET gebeurt onder Koster, dan is het vooruitverdedigen. Dat kán niet eens als je NAC steeds een overtal gunt door hun backs vrijuit op te laten komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 6:09 pm

BTW, hoe lang moeten we nog tegen Ogararu aankijken? En onze vriend Urby mag wat mij betreft een weekje of wat zijn zonden overdenken op de tribune.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 6:14 pm

Tsja, wie dan? Als vd Wiel terug is, is het probleem Urby in ieder geval opgelost.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 6:16 pm

Jinne schreef:Zat je dan op 411 Thomas?
Altijd. Heb er een seizoenskaart. Jij ook?
Jöhnk schreef:
joey schreef:Zo Luuk, wat hebben we weer lekker vooruitverdedigd, hè? :hypocrite.gif: :blush.gif:
Nog even hierop terugkomend: als er iets NIET gebeurt onder Koster, dan is het vooruitverdedigen. Dat kán niet eens als je NAC steeds een overtal gunt door hun backs vrijuit op te laten komen.
Volgens mij ziet Lucas ook dingen die er niet zijn. Niet dat ik het Koster kwalijk neem dat de ploeg niet collectief druk weet te zetten. Als je dat wil doen dan moet vrijwel iedereen daar attent in blijven. Nu zie je de voorhoede af en toe met z'n drietjes druk zetten terwijl het middenveld al naar achteren is gesjokt, of laten de vleugelspelers hun backs constant weglopen. Iemand als Gabri rent bij balverlies ook vooral heel hard achteruit. Dat is toch een verschil met Davids hoor.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 02, 2007 6:16 pm

joey schreef:BTW, hoe lang moeten we nog tegen Ogararu aankijken? En onze vriend Urby mag wat mij betreft een weekje of wat zijn zonden overdenken op de tribune.
Ze hebben beide de mazzel dat alleen Collin op de bank zit, die hun posities over kan nemen. Als Greg volgende week terug dan zie ik in ieder geval liever Vertonghen weer op links, want vandaag als centrumverdediger vond ik hem niks.
Thomas schreef:
Jinne schreef:Zat je dan op 411 Thomas?
Altijd. Heb er een seizoenskaart. Jij ook?
Yep, ik zit alleen een stuk lager. Dus had geen idee wat er nou precies gebeurde, ik zag alleen een stuk stoel naar beneden denderen en het opstootje dat daarop volgde.

Ik had zelf trouwens wat bekijks met mijn uitgescheurde foto van Urzaiz, die ik naast me had opgeplakt. Werd zelfs een keer meegenomen door twee andere fans van deze gigant, maar ik riep ze tot de orde. Zie hier gelijk ook de voornaamste reden waarom we verloren hebben. Onze Bask zat niet eens op de bank!
Laatst gewijzigd door Jinne op zo dec 02, 2007 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 6:16 pm

Misschien een rechtsback kopen? :eusa_pray.gif:

Die vent kan echt niet, hoor. Wat een alibi-voetballer. :1evil.gif:

NAC stond perfect, had steeds een man over en zocht over de flanken de zwakke punten van Ajax. Die heten Ogararu, Vertonghen en Emanuelson. Hulde voor NAC. Dat heeft een uitstekende wedstrijd gespeeld. En die 0-3 zat er lekker in, hoor.
Wat kon Ajax er tegenover zetten? Eigenlijk niets. :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 6:21 pm

Een nieuwe rechtsback, ben je gek? Daar is Ogararu een veel te grote aankoop voor. :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 6:25 pm

Jinne schreef:Yep, ik zit alleen een stuk lager. Dus had geen idee wat er nou precies gebeurde, ik zag alleen een stuk stoel naar beneden denderen en het opstootje dat daarop volgde.
Vlakbij de trap? Daar heb ik tijdens Ajax-Dinamo nog gezeten. Ah, good times.

Ik heb het ook niet helemaal gezien, maar het leek me allemaal logisch. Die gast was in ieder geval zwaar over de pis, zeg.
Ik had zelf trouwens wat bekijks met mijn uitgescheurde foto van Urzaiz, die ik naast me had opgeplakt. Werd zelfs een keer meegenomen door twee andere fans van deze gigant, maar ik riep ze tot de orde. Zie hier gelijk ook de voornaamste reden waarom we verloren hebben. Onze Bask zat niet eens op de bank!
Waarom was dat eigenlijk?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 02, 2007 6:38 pm

Thomas schreef: Waarom was dat eigenlijk?
Hij was ziek.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 02, 2007 6:49 pm

Tsja, kansloze nederlaag.

Er is in principe niks aan de hand (buiten dat we al weken kut voetballen en het geluk wat Koster aan z'n kont had hangen nu weg is) zolang we Willem II pakken en vlammen tegen PSV.

Ik ben echter een beetje bang voor het Sparta/FC Twente/PSV scenario van vorig jaar waar we het seizoen ook in een halve maand verneukten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 02, 2007 6:51 pm

Thomas schreef:
Jinne schreef:Yep, ik zit alleen een stuk lager. Dus had geen idee wat er nou precies gebeurde, ik zag alleen een stuk stoel naar beneden denderen en het opstootje dat daarop volgde.
Vlakbij de trap? Daar heb ik tijdens Ajax-Dinamo nog gezeten. Ah, good times.
Ja, toen verloren we nog gewoon met 3-2 en zagen we tenminste bij de tegenstander een toppertje lopen. :headbang.gif:

Beterschap Urzaiz! :aai.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 02, 2007 6:52 pm

Er is natuurlijk wel degelijk wat aan de hand. We hebben inmiddels thuis al weer 7 punten laten liggen in wedstrijden die we gewoon moeten winnen. Kijk, in een lastige (uit)wedstrijd een keer wat punten morsen dat kan gebeuren maar als Ajax thuis speelt tegen Groningen, NEC en NAC dan moeten we gewoon 3 x 3 punten kunnen bijschrijven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie