Ajax - Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 4:37 pm

Hoeladans schreef:De enige goal van vandaag was Stam z'n fout.Stam maakt wel meer fouten.
Zal best, maar er zijn meer dan genoeg wedstrijden gespeeld waar Stam als enige overeind bleef.Ergo door Stam blijft het zooitje ongeregeld nog een beetje binnen de perken.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 04, 2007 4:38 pm

Ajax komt snelle goal Nilsson niet te boven

4/3/2007 16:22

Ajax liep zich stuk op SC Heerenveen en zakte door de 1-0 thuisnederlaag naar de vierde plaats in de Eredivisie. De Amsterdammers kregen kansen genoeg, maar slaagden er niet in te doen wat Lasse Nilsson wel lukte: scoren.
Gezien het spelbeeld had Heerenveen niet mogen winnen. Ajax was volop te vinden op de helft van de Friezen en creëerde met name in de eerste helft een flinke handvol kansen. Heerenveen was in die eerste 45 minuten slechts één keer echt gevaarlijk, maar kreeg de bal wel in het doel.

Gonzalo García-García bereidde de goal voor. Hij hield behendig enkele Amsterdammers van zich af en verzond op tijd een pass naar de bij Jaap Stam weggelopen Nilsson. De Zweed bleef koel voor Maarten Stekelenburg: 0-1.

Ajax had in de eerste helft genoeg kansen om gelijk te maken. Stam kopte gevaarlijk, Ryan Babel verscheen alleen voor Brian Vandenbussche, Kenneth Perez waagde enkele schoten en Klaas-Jan Huntelaar had drie enorme kansen, maar ze kregen allemaal de bal niet in het doel.

Na rust oogde Ajax machteloos. De ploeg van coach Henk ten Cate slaagde er nog amper in gevaarlijk te worden. Heerenveen counterde geregeld en was zelfs nog het dichtst bij een doelpunt, toen invaller Jakob Poulsen vlak voor tijd kiezelhard de lat raakte.

Ajax verloor niet alleen drie punten en de tweede plaats. Leonardo viel uit met een ernstig lijkende blessure aan zijn rechterknie. Heerenveen deelt de zesde plaats Met NAC Breda en Roda JC

Bron VI

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 4:39 pm

Voetske schreef:
Hoeladans schreef:De enige goal van vandaag was Stam z'n fout.Stam maakt wel meer fouten.
Zal best, maar er zijn meer dan genoeg wedstrijden gespeeld waar Stam als enige overeind bleef.Ergo door Stam blijft het zooitje ongeregeld nog een beetje binnen de perken.
Goed. Wat is de oplossing, Voetske?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2007 4:39 pm

Voetske schreef:
Stam is het enige verschil tussen Blind en HtC.

martijn401

Bericht door martijn401 » zo mar 04, 2007 4:39 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Van Gaal en een pot met geld.

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 04, 2007 4:42 pm

Leo heeft waarschijnlijk een kruisband blessure dus afgescheurd denkt men ?

martijn401

Bericht door martijn401 » zo mar 04, 2007 4:43 pm

Dat is een voorlopige diagnose, maar hij is er iig langdurig uit.

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 4:44 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Stoppen met HtC.Geen roulatie systeem.Spelen in dienst van je spits(en).Aantrekken van buitenspelers die niet alleen maar op eigen succes uit zijn.Paar fatsoenlijke backs.Steek een schop onder z'n kont voor elke bal die hij onbesuisd weg trapt.Een echte grasmat.Sneijder verkopen en daarvoor een controlerende/lijnen uitzettende ( ala W. Jonk o.i.d. ) middenvelder halen.Niet meer een heel elftal door elkaar husselen omdat er 1 á 2 spelers geblesseerd zijn.. effe ademhalen ...
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 4:45 pm

Kaboem! schreef:
Harm schreef:Mag je Derbyduck ook mee?
Ik geloof dat ik (n)iets mis, Harm. :blush:
Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 04, 2007 4:45 pm

Blind terughalen. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 4:49 pm

Voetske schreef:Stoppen met HtC.Geen roulatie systeem.Spelen in dienst van je spits(en).Aantrekken van buitenspelers die niet alleen maar op eigen succes uit zijn.Paar fatsoenlijke backs.Steek een schop onder z'n kont voor elke bal die hij onbesuisd weg trapt.Een echte grasmat.Sneijder verkopen en daarvoor een controlerende/lijnen uitzettende ( ala W. Jonk o.i.d. ) middenvelder halen.Niet meer een heel elftal door elkaar husselen omdat er 1 á 2 spelers geblesseerd zijn.. effe ademhalen ...
Van het roulatiesysteem ben ik ook geen fan. Rijkaard overdrijft er dit seizoen ook zwaar mee bij Barcelona. Maar wie moet volgens jou dan de nieuwe trainer worden?

In een andere topic geef ik al aan dat we een nieuwe keeper en rechtsback moeten kopen en dat we er met het geld van Sneijder op vooruit kunnen gaan op het middenveld. Een echte spelverdeler in combinatie met een echte buitenspeler (die rechtsbuiten gaat er zeker komen, denk ik) levert een betere Huntelaar op.

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 4:49 pm

ajaxhome schreef:Leo heeft waarschijnlijk een kruisband blessure dus afgescheurd denkt men ?
Wat gebeurde er eigenlijk? Bleef zijn been staan bij het maken van een actie ofzo?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 4:50 pm

Harm schreef:
ajaxhome schreef:Leo heeft waarschijnlijk een kruisband blessure dus afgescheurd denkt men ?
Wat gebeurde er eigenlijk? Bleef zijn been staan bij het maken van een actie ofzo?
Hij stond met z'n rug naar z'n tegenstander en toen viel Breuer na het maken van een tackle op het been van Leonardo.

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 4:52 pm

Auw :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 4:53 pm

Ik wilde eigenlijk niet meer kijken of het geluid uitzetten toen hij per brancard afgevoerd werd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2007 4:56 pm

Voetske schreef: Stoppen met HtC.Geen roulatie systeem.Spelen in dienst van je spits(en).Aantrekken van buitenspelers die niet alleen maar op eigen succes uit zijn.Paar fatsoenlijke backs.Steek een schop onder z'n kont voor elke bal die hij onbesuisd weg trapt.Een echte grasmat.Sneijder verkopen en daarvoor een controlerende/lijnen uitzettende ( ala W. Jonk o.i.d. ) middenvelder halen.Niet meer een heel elftal door elkaar husselen omdat er 1 á 2 spelers geblesseerd zijn.. effe ademhalen ...
:worshippy:

Voetske moet onze nieuwe trainer worden.

AjaxThailand

Bericht door AjaxThailand » zo mar 04, 2007 4:57 pm

Ik heb alleen de tweede helft gezien maar ik schrik me echt rot over hoe Ajax speelt. Bijna elke pass is verkeerd, spelers gaat de verkeerde kant op als een pass in de diepte word gegeven etc. Die Roemeen speelt echt heeel zwak, Gabri strooit ook met veel foute passen etc. DIT AJAX, verdient niet ok kampioen te worden.

Van Gaal had het altijd over automatiek in the speelwijze want iedere speler (zeker in 95) wist preciees waar de bal naar toe moest, wat de medespelers zouden doen etc. Dit lijdt tot minder balverlies etc etc en het is zeker te trainen as VG heeft het ook zo gedaan bij AZ.

Maar als ik nu zie hoe fout na fout gemaakt word dan vraag ik me toch of ze goed getraind worden want het is nu Maart en nog steeds speelt het team alsof ze pas een paar weken bij elkaar zijn. Dit is Ajax onwaarding en ik dacht even dat ik naar RBC of ADO zat te kijken.

Ik denk persoonlijk dat we te veel "average" spelers hebben (incl Heitinga, Grygera etc) and geen echte top spelers. Wat me ook een beetje zorgen maakt is het hele Gabri verhaal. HTC heeft 2 jaar met die vent gewertk, hij moest en zou hem naar Ajax halen en naderhand had hij het erover wat een prestatie het was om een speler van zijn caliber naar Ajax te halen maar was hij echt zo een speciale speler en beter dan wat we zelf hadden of voor veel minder konden krijgen? En dan onze only real superstar van vorig jaar, KJH, met zijn vele goals bij ons, heerenveen en 1ste divisie en nu is hij geen schijn meer van was hij was en ik weet zeker dat HTC hier op een of andere manier verantwoordelijk is. Maduro is ook een beetje het zelfde verhaal. Ik was blij toen HTC kwam net zoals iedereen maar ik vraag me toch af of we wel niet alweer de verkeerde persoon hebben. PSV haalt onbekende jongens (Gomez, Alex, Farfan etc) die gewoon uitgroeien tot echte topppers, wat hebben wij de laaste paar jaar gekocht.

- Mauro Rosales - Veel geld gaan we verliezen met de verkoop
-Edgar Manucharyan - Leuk jochie maar zal nooit een topper worden
-Nicolae Mitea - zie hier boven
-Leonardo Vitor Santiago - Leuk spelertje maar ok geen echte topper en is allang geen "talent" meer
-Zdenek Grygera - Redelijke speler maar ok geen echte star. Juventus neemt hem vanwegn geen transfer som en makalaar.
-Edgar Davids - Is wel een topper maar on the way downhil. Zullen niet heel lang plezier kunnen hebben met hem en nooit geld verdienen op een transfer
-Gabriel García de la Torre - Salaris alleen al is hij niet waard. Geen topper, meen een soort utility player, ideale 12 man achtige speler.
George Ogararu - Word ook nooit een echte topper die door Chelsea, Milan etc gekocht zou worden
-Roger - Altijd gebleseerd
-Stam, goede speler maar ook op de way down the hill. Hij word al traag, hoelang nog voor deze speler en natuurlijk verdienen we hier ook nooit op een transfer in de toekomst.
-Tom Soetaers - LOL
-Wesley Sonck LOL
-Yannis Anastasiou LOL
-Juanfran - snapt iedereen wel
-Julien Escudé - Gezakt voor het examen.
-Markus Rosenberg - Is ook fout gegaan
-Olaf Lindenbergh - Snap niet dat we hem terug haalden.
-Angelos Charisteas - Zwaar fout, veel geld verloren

En dan nog een aantal goede spelers die zo de deur uit gingen zonder 1 cent in transfer opgrengst.

Spelers zoals Zlaten en KJH hebben we geen talenten prijzen voor betaald maar multi million dollars transfer fees.

Wie waren de laatste spelers die gescout werden en waren binnengehaalt as onbekende en voor relatief weinig geld end die een echte ster werden bij Ajax

Trabelsi? Maxwell? Ik kan niet snel op een andere naam komen van de laatste 5 jaar of zo. En hoeveel hebben we in transfer fees gekregen voor deze 2 spelers......nada. Ik zie dit toch allemaal als echt grote problemen. We scouten gewoon heel shit als het gaat over potential toppers te vinden. Wat was de laatste speler die binnenkwam voor weinig en die we voor heel veel weer later verkochten? Dat zitten we denk ik al weer in de LVG periode

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2007 5:06 pm

brigade zuid schreef:Wat zijn we nou opgeschoten nu we een jaar verder zijn, het zal allemaal wel ietsje pietjse beter zijn maar dat mag ook wel met Stam, Gabri ,Perez, en nu ook nog Davids en Leo.. Ik zie ook niet iets van progressie ofzo, dat je ziet dat het naarmate het seizoen vordert er steeds beter gespeeld gaat worden.
Het ergste vind ik nog de domme gedachte dat je met een paar aanvallend ingestelde spelers een tegenstander kan overrompelen. Totaal geen balans in de ploeg. Sneijder speelde echt egoistisch. Huntelaar vond ik wel oke alleen had die bal moeten afmaken.

Ik heb geen zin meer om nog te reageren. X'C
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » zo mar 04, 2007 5:08 pm

Dit is de laatste wedstrijd van het seizoen voor mij geweest. De spelers zijn het shirt niet waard. Van hun geen inzet, van mij geen inzet!

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 5:10 pm

Thomas schreef:Ik wilde eigenlijk niet meer kijken of het geluid uitzetten toen hij per brancard afgevoerd werd.
Klopt het trouwens dat dit al de derde keer is dat hij zijn knie/ kruisbanden afscheurt?

AjaxThailand

Bericht door AjaxThailand » zo mar 04, 2007 5:15 pm

Als je nou verliest door een lucky goal van de andere partij of je hebt pech met de scheids of zo dan accepteer ik een verlies. Maar dit was gewoon heel slecht voetbal.

Ik weet dat velen van jullie het niet eens zullen zijn maar PLEASE please please, laat Van Gaal terugkomen volgend seizoen. (kijk alleen al naar de hoeveelheid jonge spelers gekocht werden voor een prikkie en nu doorbreken) Van Gaal kent zijn vak zoals geen ander, geeft altijd volle 100%, heeft een diep rood Ajax Hart en kan als een leger officier alle spelers in orde houden. (Zelfde trouwens kunnen we ook over Co zeggen)

Haal aub niet Rijkaard of ween een beginnend coach etc.

999

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 5:25 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Stoppen met HtC.Geen roulatie systeem.Spelen in dienst van je spits(en).Aantrekken van buitenspelers die niet alleen maar op eigen succes uit zijn.Paar fatsoenlijke backs.Steek een schop onder z'n kont voor elke bal die hij onbesuisd weg trapt.Een echte grasmat.Sneijder verkopen en daarvoor een controlerende/lijnen uitzettende ( ala W. Jonk o.i.d. ) middenvelder halen.Niet meer een heel elftal door elkaar husselen omdat er 1 á 2 spelers geblesseerd zijn.. effe ademhalen ...
Van het roulatiesysteem ben ik ook geen fan. Rijkaard overdrijft er dit seizoen ook zwaar mee bij Barcelona. Maar wie moet volgens jou dan de nieuwe trainer worden?

In een andere topic geef ik al aan dat we een nieuwe keeper en rechtsback moeten kopen en dat we er met het geld van Sneijder op vooruit kunnen gaan op het middenveld. Een echte spelverdeler in combinatie met een echte buitenspeler (die rechtsbuiten gaat er zeker komen, denk ik) levert een betere Huntelaar op.
Welke trainer ?.Neeskens, Olsen, Hiddink, in ieder geval eentje die het klappen van de sweep kent.Ervaring heeft.En dan kies je voor een en dezelfde speelstijl en die voer je week in week uit door.10 maanden lang Desnoods ga je een of andere duitser, engelsman of italiaan halen..Van Gaal lijkt me niet haalbaar.Al bewijst ie een vakman te zijn.Beenhakker is te oud.

Staat het dan een tijd lang op de rails, en dan hoef het nog niet een superb te zijn, komen de automatisme bovendrijven.Dan weet een ieder wat er gaat gebeuren, en niet zoals als nu dat bijna iedereen zijn " ding " doet maar niemand van de andere spelers weet wat a] de bedoeling van dat " ding " is, en waar dat "ding " eindigt, oftewel het Leonardo, De mul, Mitea, Babel verhaal.Dat zag je vandaag ook weer duidelijk.

Ga je met een 10 spelen, ga dan ook echt met een 10 spelen, achter de spits met twee echte controlerende middenvelders met voetballende kwaliteiten.Een gemis bij Gabrie o.a, stofzuigt als een gek, maar daar houdt het ook op.Zag je vandaag ook weer, Huntelaar eist de bal op maar niemand die door stoot naar de spits positie ...

Ach en eigenlijk Thomas, eigenlijk vertellen " we " toch niks nieuws ?.

Verder iedereen het krachthonk in, degene die weigert kan meteen oprotten ... ;)
Blij met de punten ...

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo mar 04, 2007 5:29 pm

Ik herinner me overigens heel goed dat jullie allemaal zo'n beetje, lyrisch waren over van Geel en ten Cate. Dat was volgens jullie een panacea!! Iedere keer wel hetzelfde, dus jullie hebben er niet zoveel kijk op als je zelf denkt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mar 04, 2007 5:36 pm

Wat een kutwedstrijd, wat een kutspelers, wat een kutgoal, wat een kutzondag.

Kut.

Harm

Bericht door Harm » zo mar 04, 2007 5:38 pm

Hoe vond je vriendin het om een keer mee te gaan naar Ajax?

Plaats reactie