Ajax-FC Haarlem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 7:33 pm

Als je aan Rosales z’n spel niet hebt kunnen merken dat het geen rechtsbuiten is dan weet ik het inderdaad ook niet meer. Vraag maar in Argentinië wat voor speller het is. Alleen Ajax heeft het gepresteerd om hem als rechtsbuiten op te stellen.

Wie De Mul terughaalde? Ik heb echt geen idee. Ten Cate heeft afgelopen zomer toch de beslissing genomen om De Mul bij de selectie te houden, of ben ik iets vergeten? Blind had vorig seizoen liever Rosales, aangezien De Mul verhuurd werd aan Vitesse.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 7:42 pm

Ben ik met je eens hoor. Niemand weet precies wie zich sterk heeft gemaakt voor een rentree van De Mul. Maar eerder zei je over het terughalen van De Mul het volgende:
Ik denk dat Van Geel op z'n beslissing terugkomt. Helemaal als Blind straks in de zomer weg is. ;)

Nog een jaartje verhuren of anders verkopen, die De Mul.

Overigens schijnt De Mul het zeer goed met een van de dochters van Ten Cate te kunnen vinden. Maar dit terzijde.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 8:08 pm

Het is in ieder geval een goede zet geweest om de Mul terug te halen. Ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken, maar volgens mij heeft Blind daar ook een rol in gespeeld, hoor. Hij was/is namelijk altijd gecharmeerd geweest van hem.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 8:33 pm

Het zou heel goed kunnen, Peter. Blind wilde destijds als jeugdtrainer ook De Mul doorschuiven naar de A-selectie in plaats van De Ridder. Het zou dus zomaar kunnen dat hij inderdaad het besluit had genomen om De Mul er dit seizoen weer bij te halen. Aangezien inmiddels niet hij maar Ten Cate (en Van Geel) de verantwoordelijke man is verdient Ten Cate wat mij betreft minstens voor een goed deel lof voor het vertrouwen in De Mul. Hij heeft hem er namelijk bij gehouden.

@ Jöhnk: De Mul heeft me in positieve zin verrast. Hij heeft een aantal sterke wedstrijden gespeeld en heeft al een goed aantal assists op z’n naam staan. Z’n spel zonder bal en z’n fysieke kracht moeten echter beter en hij moet beter gaan combineren (al ligt dat ook voor een groot deel aan Gabri). Hij is nog lang niet de ideale rechtsbuiten voor Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 8:36 pm

De Mul en Krohn Dehli zijn dacht ik gekomen op voorspraak van Blind.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 8:43 pm

De aankoop Krohn Dehli blijft een groot mysterie. :D

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 8:44 pm

Thomas schreef:@ Jöhnk: De Mul heeft me in positieve zin verrast. Hij heeft een aantal sterke wedstrijden gespeeld en heeft al een goed aantal assists op z’n naam staan. Z’n spel zonder bal en z’n fysieke kracht moeten echter beter en hij moet beter gaan combineren (al ligt dat ook voor een groot deel aan Gabri). Hij is nog lang niet de ideale rechtsbuiten voor Ajax.
De Mul heeft mij ook in positieve zin verrast, daar gaat het me niet om.

Het gaat me erom dat je eerst de indruk wekt dat De Mul op voorspraak van Blind is gekomen (immers, als Blind werd ontslagen hoefde De Mul ook niet meer te komen), maar nu hij het verrassend goed doet opeens iets heel anders zegt. Dat vind ik vreemd

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 9:09 pm

Zo bedoelde ik het helemaal niet. Ik heb al aangegeven dat ik het niet precies wist. Dit zei ik hiervoor nog tegen Peter:
Het zou dus zomaar kunnen dat hij inderdaad het besluit had genomen om De Mul er dit seizoen weer bij te halen. Aangezien inmiddels niet hij maar Ten Cate (en Van Geel) de verantwoordelijke man is verdient Ten Cate wat mij betreft minstens voor een groot deel lof voor het vertrouwen in De Mul. Hij heeft hem er namelijk bij gehouden.

Maar als Blind destijds inderdaad de beslissing heeft genomen om De Mul erbij te halen heeft hij het goed gezien. Waarschijnlijk wilde hij het sowieso wel, want hij heeft het altijd zien zitten in De Mul. De vraag is alleen hoeveel Blind op dat moment nog te zeggen had.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 9:13 pm

Thomas schreef:Wie De Mul terughaalde? Ik heb echt geen idee.
Dit zei je.

Terwijl je destijds verkondigde dat De Mul niet meer nodig was omdat Blind toch ontslagen zou worden. Oftewel: dat De Mul op Blinds voorspraak teruggehaald was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 9:19 pm

Ik dacht destijds dat De Mul puur op voorspraak van Blind terug zou komen, ja. Maar blijkbaar zag Van Geel het ook in hem zitten, aangezien de beslissing ook na het ontslag van Blind bleef staan. Of het moet Ten Cate geweest zijn die hem erbij wilde houden.

Kortom: Blind kan/zal het best goed gezien hebben, maar zijn mening telde in de zomer niet meer.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 9:35 pm

De Mul keert terug bij Ajax | Transfers
Een serieuze versterking voor het komende seizoen?! "Tom heeft zich bij Vitesse goed verder ontwikkeld", aldus Martin van Geel.

Tom De Mul keert komende zomer terug bij Ajax, zo meldt de Amsterdamse tv-zender AT5. Momenteel is de Belgische aanvaller door Ajax verhuurd aan Vitesse. Voor de club uit Arnhem speelde De Mul dit seizoen al 23 duels, waarin hij tweemaal trefzeker was. De twintigjarige vleugelspits heeft bij de Amsterdammers nog een contract tot de zomer van 2008.

"Tom heeft zich bij Vitesse goed verder ontwikkeld", aldus Martin van Geel, technisch directeur van Ajax. "Ook mentaal is hij sterker; hij is volwassener geworden. Het is jammer dat hij bij Vitesse niet nog vaker heeft gespeeld, maar we verwachten dat hij een volwaardig lid van de eerste selectie zal worden, die de concurrentiestrijd voor de positie van rechtsbuiten kan aangaan."

De Mul maakte zijn debuut voor Ajax 1 in de thuiswedstrijd tegen NEC op 25 januari 2004 (1-0 winst). Bij Ajax heeft hij tien officiële duels op zijn naam staan. Daarin scoorde hij één keer. (Bron: Ajax Online, 03-30/17:55)

transfer, De Mul, volgend seizoen, Vitesse30-03-06 | 17:59 | Daan | geen reacties
reageer
Jouw reactie

Op 30 maart bekendgemaakt. Was dus niet deze zomer
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 9:46 pm

Zucht. :D

Ik zei ook nergens dat de beslissing om De Mul terug te halen in de zomer is gemaakt. Lees maar een stukje terug. Ik bedoelde dat Ten Cate en/of Van Geel in de zomer achter die beslissing zijn blijven staan en dat dat toen telde.

Neemt niet weg dat Blind het goed gezien heeft. :xyxthumbs:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 9:49 pm

Thomas schreef:Ik bedoelde dat Ten Cate en/of Van Geel in de zomer achter die beslissing zijn blijven staan en dat dat toen telde.
Natuurlijk. Anders maak je zo'n jongen kapot. Je belooft hem niet eerst een plek in de selectie om hem vervolgens weg te sturen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 10:01 pm

Lucas schreef:Op 30 maart bekendgemaakt. Was dus niet deze zomer
Was toen al niet besloten dat Blind zou worden ontslagen (volgens jou)? En werd hij niet overal buiten gehouden? En nu zou hij opeens hebben bepaald dat De Mul terugkwam? :D

Niet dat ik het betwijfel hoor. Maar dit verhaal weerspreekt wel de beweringen van Blind.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 10:02 pm

Blind zei dat hij duidelijke aanwijzingen had voor zijn ontslag. Dat is iets anders.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 10:04 pm

Misschien wou hij het bestuur wel tarten door te zeggen 'ik wil de Mul terug volgend seizoen', waarop het bestuur dit als de spreekwoordelijke druppel zag. Je weet het niet. :D

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr jan 26, 2007 10:57 pm

Thomas schreef:De aankoop Krohn Dehli blijft een groot mysterie. :D
Was op voorspraak van Blind.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 11:35 pm

Krohn Dehli kwam op voorspraak van Gekke Eddie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 2:41 am

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ik bedoelde dat Ten Cate en/of Van Geel in de zomer achter die beslissing zijn blijven staan en dat dat toen telde.
Natuurlijk. Anders maak je zo'n jongen kapot. Je belooft hem niet eerst een plek in de selectie om hem vervolgens weg te sturen.
Dat klinkt lullig, maar ik denk niet dat dat Ajax al teveel zou interesseren als ze hem niet meer bij het eerste elftal hadden willen houden. Als De Mul dit seizoen niet had kunnen aanhaken was het waarschijnlijk einde verhaal geweest.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 9:03 am

Jöhnk schreef:Krohn Dehli kwam op voorspraak van Gekke Eddie.
Gekke Eddie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » za jan 27, 2007 9:37 am

Edje Sturing.

Moet ik nou alles voorkauwen hier? ;)
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 10:06 am

Thomas schreef:Als je aan Rosales z’n spel niet hebt kunnen merken dat het geen rechtsbuiten is dan weet ik het inderdaad ook niet meer. Vraag maar in Argentinië wat voor speller het is. Alleen Ajax heeft het gepresteerd om hem als rechtsbuiten op te stellen.
Ik heb bbegrepen ttv zijn transfer dat Rosales in Argentinie ook als rechtsbuiten speelde en in ieder geval in de Argentijnse ploeg op de olympische spelen alwaar hij bekeken is.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 10:11 am

Kaboem! schreef:Moet ik nou alles voorkauwen hier? ;)
Heeft u nog een potje Olvarit voor me?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » za jan 27, 2007 10:31 am

Potje Olvarit? Doen wij niet aan! Is voor luie mensen die niet willen koken.
Bertje for President!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 10:41 am

Thomas schreef: Dat klinkt lullig, maar ik denk niet dat dat Ajax al teveel zou interesseren als ze hem niet meer bij het eerste elftal hadden willen houden.
Dat mag ik niet hopen zeg. Beloofd is beloofd, en Ajax is een stijlvolle club. Of zou dat toch moeten zijn.

Plaats reactie