UEFA cup ronde 3

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 19, 2006 6:39 pm

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 19, 2006 8:21 pm

joey schreef: Ik wacht met smart op de analyse van Wimpey!
Zeker weten?! Ik denk niet dat ik je kan vertellen wat je wilt horen, want Bremen is een stuk sterker dan Ajax en zal over 2 wedstrijden vrij gemakkelijk winnen. Deze ploeg is wel effe een paar klassen beter dan Kopenhagen of Espanyol. Bremen hoort gewoon bij de 16 besten in de CL.

Ik heb al een paar analyses voorbij zien komen in dit topic, maar daar kon ik me toch niet helemaal in vinden. Volgens mij wordt Bremen een beetje onderschat, want het is een erg sterk elftal, dat ook nog eens aantrekkelijk voetbalt. Waar Ajax naartoe wil (en mijlenver van verwijderd is), daar is Bremen zo ongeveer. Het enige dat men daar nog mist, is constantheid. Ze hebben vele ups, maar ook enkele flinke downs gekend dit seizoen. En als ze in zo'n dippie zitten, verliezen ze zomaar punten tegen bijv. Cottbus en vliegen uit de beker tegen Paderborn. Dus dan heeft Ajax ook een kans.

Als ze een up hebben, kan Ajax het shaken. Technisch, qua snelheid, fysiek, tempo, als elftal en qua ervaring is Bremen een paar bruggen te ver voor het Ajax van nu. Bremen heeft bijvoorbeeld een zoveel beter middenveld dan wij hebben... Bovendien hebben ze een zeer brede selectie.

Ik geef ons 10 procent kans. Als Bremen in goeden doen is, spelen ze Ajax met hun pressie- en bewegingsvoetbal zoek. Als ze in een dippie zitten en trainer Schaaf net als tegen Barca voor een te offensief middenveld kiest, hebben we een kansje. Maar ik ben bang dat het na Bremen exit-Europa is voor Ajax.

999

Bericht door 999 » di dec 19, 2006 8:29 pm

wimpey schreef:
Zeker weten?! Ik denk niet dat ik je kan vertellen wat je wilt horen, want Bremen is een stuk sterker dan Ajax en zal over 2 wedstrijden vrij gemakkelijk winnen. Deze ploeg is wel effe een paar klassen beter dan Kopenhagen of Espanyol. Bremen hoort gewoon bij de 16 besten in de CL.

Ik heb al een paar analyses voorbij zien komen in dit topic, maar daar kon ik me toch niet helemaal in vinden. Volgens mij wordt Bremen een beetje onderschat, want het is een erg sterk elftal, dat ook nog eens aantrekkelijk voetbalt. Waar Ajax naartoe wil (en mijlenver van verwijderd is), daar is Bremen zo ongeveer. Het enige dat men daar nog mist, is constantheid. Ze hebben vele ups, maar ook enkele flinke downs gekend dit seizoen. En als ze in zo'n dippie zitten, verliezen ze zomaar punten tegen bijv. Cottbus en vliegen uit de beker tegen Paderborn. Dus dan heeft Ajax ook een kans.

Als ze een up hebben, kan Ajax het shaken. Technisch, qua snelheid, fysiek, tempo, als elftal en qua ervaring is Bremen een paar bruggen te ver voor het Ajax van nu. Bremen heeft bijvoorbeeld een zoveel beter middenveld dan wij hebben... Bovendien hebben ze een zeer brede selectie.

Ik geef ons 10 procent kans. Als Bremen in goeden doen is, spelen ze Ajax met hun pressie- en bewegingsvoetbal zoek. Als ze in een dippie zitten en trainer Schaaf net als tegen Barca voor een te offensief middenveld kiest, hebben we een kansje. Maar ik ben bang dat het na Bremen exit-Europa is voor Ajax.
En als AJAX 4-4-2 speelt met opkomende middenvelders, Babel en Huntelaar in de spits?.Ik ben het met je eens, de wedstrijden die ik van Bremen ( bundesliga ) heb gezien geven de burger weing moed.Maar ik denk dat je Bremen niet in de kaart moet spelen door het middenveld aan hun te laten.Laat Bremen het spel maar maken, dat doen ze anders ook wel, en gok op een of twee snelle counters ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 19, 2006 8:58 pm

wimpey schreef:

Zo, dan horen jullie het ook eens van een ander. ;)

Heel simpel gesteld gaf ik laatst aan dat er op de volgende punten misschien iets te halen valt:

-Leonardo versus Wome. Leonardo is beweeglijk, onvoorspelbaar, snel en heeft een betere actie dan Giuly. Ik denk dat Wome het heel moeilijk zou krijgen. Jij bent wel van hem gecharmeerd, geloof ik, dus wellicht dat jij dat anders ziet.

-Een loper tegenover Borowski zetten. Gabri wellicht.

-Diego een vaste tegenstander geven. Someone who will get in his face. Heitinga, lijkt mij.

-Op het middenveld uit de weg van Frings blijven. Ik vind de rest van het Werder-middenveld niet al te imponerend, maar volgens jou kan Schaaf dat veranderen door gewoon andere spelers op te stellen dan Borowski, Jensen en Diego? Baumann vind ik niet bepaald een goede speler, maar hij is verdedigend weer sterker. Anders Vranjes of wellicht Fritz (was toch vroeger ook een middenvelder?)?

God, wat vrees ik de spelhervattingen trouwens, zeg. :sad:

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » di dec 19, 2006 9:02 pm

-Stam duidelijk als tegenstander van Klose... wordt spannend tussen die 2.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 20, 2006 8:51 am

Huntelaar is uit iig geschorst, dus ik zou sowieso 4-4-2 gaan spelen, met bijvoorbeeld Leonardo en Babel. Jongens die een individuele actie in huis hebben en daardoor een wedstrijd zouden kunnen beslissen. Onze kansen? 70/30. Uit hopen op een counter en iig proberen 1 kleer te scoren. Dan doe je goede zaken.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 20, 2006 10:47 am

Voetske schreef: En als AJAX 4-4-2 speelt met opkomende middenvelders, Babel en Huntelaar in de spits?.Ik ben het met je eens, de wedstrijden die ik van Bremen ( bundesliga ) heb gezien geven de burger weing moed.Maar ik denk dat je Bremen niet in de kaart moet spelen door het middenveld aan hun te laten.Laat Bremen het spel maar maken, dat doen ze anders ook wel, en gok op een of twee snelle counters ...
Ajax moet m.i. de backs (Fritz en Wome) achterin houden. Die 2 zorgen telkens voor een overlap, waardoor Diego tal van aanspeelpunten heeft en de tegenstander vaak niet weet waar ze het zoeken moeten.

Verder heeft Bremen dit seizoen zijn beste wedstrijden gespeeld zonder Borowski en Jensen en met Baumann en Vranjes. Die laatste 2 spelen controlerend, waardoor Diego een volledig vrije rol heeft. Bovendien spelen die 2 meer in dienst van het elftal en nemen de posities van de opkomende backs goed over...

Lijkt me dat Ajax het meest kans maakt in een soort van 3-4-3. 'Uit' zijn ze sterker dan 'thuis', de achterhoede is niet supersnel, dus als we het thuis droog houden, hebben we uit misschien een kans. Een kleine kans, want ik heb er dus weinig fiducie in. Bremen is "gewoon" veel sterker dan Ajax is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 11:56 am

En hoe zij jij de duels tussen Gabri en Borowski en Leonardo en Wome? Is het een goed idee om Heitinga tegenover Diego te zetten?

999

Bericht door 999 » wo dec 20, 2006 12:14 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: En als AJAX 4-4-2 speelt met opkomende middenvelders, Babel en Huntelaar in de spits?.Ik ben het met je eens, de wedstrijden die ik van Bremen ( bundesliga ) heb gezien geven de burger weing moed.Maar ik denk dat je Bremen niet in de kaart moet spelen door het middenveld aan hun te laten.Laat Bremen het spel maar maken, dat doen ze anders ook wel, en gok op een of twee snelle counters ...
Ajax moet m.i. de backs (Fritz en Wome) achterin houden. Die 2 zorgen telkens voor een overlap, waardoor Diego tal van aanspeelpunten heeft en de tegenstander vaak niet weet waar ze het zoeken moeten.

Verder heeft Bremen dit seizoen zijn beste wedstrijden gespeeld zonder Borowski en Jensen en met Baumann en Vranjes. Die laatste 2 spelen controlerend, waardoor Diego een volledig vrije rol heeft. Bovendien spelen die 2 meer in dienst van het elftal en nemen de posities van de opkomende backs goed over...

Lijkt me dat Ajax het meest kans maakt in een soort van 3-4-3. 'Uit' zijn ze sterker dan 'thuis', de achterhoede is niet supersnel, dus als we het thuis droog houden, hebben we uit misschien een kans. Een kleine kans, want ik heb er dus weinig fiducie in. Bremen is "gewoon" veel sterker dan Ajax is.
Zou kunnen, ik zou de backs juist uitnodigen om te komen waardoor er ruimte ontstaat voor de snelhied van Rosales, De Mul, Mitea, net wie er speelt.Heitinga moet Diego maar lekker gaan irriteren.Verder Stam op Klose, al denk ik dat Jaap daar een flinke kluif aan heeft.

Verder proberen met snelle combinaties over de grond, en zeker het fysieke spel vermijden.Ik zou zeker in de uitwedstrijd proberen op de nul te spelen, maar dat moet je natuurlijk als AJAX ook kunnen.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 20, 2006 1:36 pm

Heitinga bewijst dat hij spelmakers prima uit de wedstrijd kan spelen, hopelijk kann hij dat tegen Diego ook. Diego is natuurlijk wel stukken beter dan wat hij tot nu toe voor zich heeft gehad.

Met Babel en Leonardo kan je die backs prima achterin houden lijkt me... Jaap pakt Klose. M.a.w. who the fuck is bremen :D :xyxthumbs:

Zonder dollen, wordt een ontzettend moeilijke horde. Gelukkig wil Bremen zelf voetballen, misschien hebben we daar mazzel mee.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 20, 2006 1:41 pm

In principe gaan we eruit. Niet met 5-0 ofzo, want dat gebeurt maar heel zelden op Europees niveau. Maar we gaan er wel uit, en zullen het gevoel hebben dat we eigenlijk volmaakt kansloos waren.

Maar goed: het is voetbal en je weet het maar nooit.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 20, 2006 1:45 pm

Thomas schreef:God, wat vrees ik de spelhervattingen trouwens, zeg. :sad:
Inderdaad. We krijgen in beide wedstrijden al minimaal één goal tegen uit een vrije trap, dat kan ik je op een briefje geven, dus dan moet je er al flink op los gaan scoren als je nog wat wilt...

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 2:03 pm

Kowalczyk schreef:Inderdaad. We krijgen in beide wedstrijden al minimaal één goal tegen uit een vrije trap, dat kan ik je op een briefje geven, dus dan moet je er al flink op los gaan scoren als je nog wat wilt...

K.
Ik denk het ook, Ko. Als je alleen al kijkt naar beulen Naldo en Mertesacker, die als verdedigers voor zoveel gevaar zorgen. Werder Bremen is exceptioneel goed in standaardsituaties.

Je krijgt trouwens zo een PM van me, Ko. :xyxthumbs:

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 2:00 pm

Goed, Bremen.

Iemand tips hoe we er gaan komen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 21, 2006 2:10 pm

Nihad schreef:Goed, Bremen.

Iemand tips hoe we er gaan komen?
Auto natuurlijk....
Trein kan ook, of als je wilt een busreis met je vrienden van 410.
;)

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 2:12 pm

Jeej!

Kan ik lekker gaan trommelen met zonnebril op!

:D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 21, 2006 2:13 pm

Of met je been uit het dakraam hangen!

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 2:15 pm

Nee nee, beter.

Met ontblood bovenlijf op het dak van de bus met zonnebril op gaan lopen springen en trommelen.

Kijken of we dan Duitsland in komen! :D

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 21, 2006 2:35 pm

Er is altijd baas boven baas he? Met de Italiaans/Argentijns gekleurd gespoten bus aangedreven door fakkels (in de uitlaat) en bandieries (voor windsnelheid) slechts gekleed in ULTRA string op de maat van de trommel springend de grens over rijden, uiteraard met 1 been uit het raam en fakkel in de hand om onder het genot van de sambajoden de buschauffeur 5 uur non stop te laten rijden. Ik zie het wel zitten :D

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 2:41 pm

:D

Ik geef het op!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 21, 2006 3:08 pm

:D (Ik begin er niet eens aan)

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 21, 2006 5:49 pm

Hoelang rijd je erover vanaf Amsterdam?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 21, 2006 5:52 pm

Volgens mij 4 uur ofzo. Valt reuze mee.

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 21, 2006 8:56 pm

Lekkere gele kaart trouwens voor Huntelaar dan tegen Zulte, voor een bal op doel schieten na buitenspel te staan. Zonder hem heb ik er helemaal weinig vertrouwen in. :sad:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 21, 2006 9:16 pm

Mwah, het is niet te hopen dat Ten Cate uit 4-3-3 gaat spelen. Laat hem maar met Babel en Leonardo voorin spelen. Spelers die een wedstrijd individueel kunnen beslissen.

Plaats reactie