Excelsior - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 2:44 pm

Pardon. (Ik heb het ook maar van horen zeggen. ;) )

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 17, 2006 2:45 pm

Derde was een prima goal van KJH, zeg. :xyxthumbs:

Dit was een leuk wedstrijdje voor Sneijder en Perez geweest. Zonder hen mist Ajax raffinement. Ter compensatie zet HtC Urby op het middenveld, maar dat vind ik geen gelukkige keuze tegen een gesloten verdediging, want Urby is op zijn best als hij in beweging is, dus met ruimte voor zich. Probleem: wat anders?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 17, 2006 2:47 pm

Eigenlijk is het jammer, want als Emanuelson op het middenveld speelt kan Vermaelen spelen, kan Heitinga voor de verdediging en kan Ogararu spelen. Maar wat doe je dan als Sneijder terug is?

Met Ogararu en Emanuelson als backs zie ik toch niet helemaal zitten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 2:54 pm

joey schreef:Ter compensatie zet HtC Urby op het middenveld, maar dat vind ik geen gelukkige keuze tegen een gesloten verdediging, want Urby is op zijn best als hij in beweging is, dus met ruimte voor zich. Probleem: wat anders?
Urby past niet op een driemansmiddenveld. Voor een creatieve rol mist hij het raffinement en het rendement. Als controlerende middenvelder is hij ook niet geschikt, omdat hij niet controlerend vanuit zijn positie kan spelen.

Maar veel andere opties waren er inderdaad niet.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:00 pm

Jullie weten er zoveel van! :yes:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo dec 17, 2006 3:19 pm

Voor de gene die het mij zeer kwalijk namen dat ik de 3 doelpunten een hattrick noemde, zitten dus fout:

uit de enige echte van Dale:

hat·trick (de ~ (m.))
1 [sport] serie van drie doelpunten in één wedstrijd of in één speelhelft gemaakt door dezelfde speler

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 17, 2006 3:20 pm

:applaus:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo dec 17, 2006 3:24 pm

Mooizo dat is een, nu Bertje nog ;)

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:27 pm

Bertje is eigenwijs, hoor. Die heeft vast allerlei op- en aanmerkingen. Let maar op.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 17, 2006 3:29 pm

Die zijn er ook.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 17, 2006 3:31 pm

RosenbergSpits schreef:Voor de gene die het mij zeer kwalijk namen dat ik de 3 doelpunten een hattrick noemde, zitten dus fout:

uit de enige echte van Dale:

hat·trick (de ~ (m.))
1 [sport] serie van drie doelpunten in één wedstrijd of in één speelhelft gemaakt door dezelfde speler
Kan je dan wel 3 doelpunten in een speelhelft, maar niet in een wedstrijd maken? Kortom.. is dat niet wat dubbel op en kan dat " in een speelhelft" weg??
Laatst gewijzigd door Banjavi op zo dec 17, 2006 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:31 pm

Tuurlijk. Maar drie keer scoren is mooi, hoe je het ook noemt!
Bertje for President!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 17, 2006 3:31 pm

Kaboem! schreef:Tuurlijk. Maar drie keer scoren is mooi, hoe je het ook noemt!
Ik draaide het om.. :)...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo dec 17, 2006 3:32 pm

Idd vaag ja...


Ach ik verwijt bertje niet, hij verwacht gewoon dat alles wat ik zeg op voorhand al niet klopt, kan hem geen ongelijk geven :blush:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 3:34 pm

Ik zie het probleem niet. RS en Bertje hebben allebei gelijk. :cheer:

Nu weer over de wedstrijd:
Rood Excelsior legt Ajax niets in de weg

Ajax heeft een eenvoudig middagje beleefd in Rotterdam. Excelsior maakte het de Amsterdammers naar de zin met twee rode kaarten en een krachteloos optreden. Klaas-Jan Huntelaar profiteerde en werkte aan zijn score (1-3).
De spits van Ajax weet het net inmiddels weer uitstekend te vinden. Met de drie doelpunten op Woudestein maakte hij er in de laatste vier duels voor Ajax alweer acht, waarvan zes in de Eredivisie. Huntelaar opende de score in de 24ste minuut. Hij schoot raak van net buiten het strafschopgebied.

Twaalf minuten later was Jos van Nieuwstadt de eerste die voortijdig moest inrukken. De centrale verdediger van Excelsior protesteerde toen scheidsrechter Bas Nijhuis geen hoekschop gaf aan Excelsior. Het kostte hem een gele kaart.

En toen Van Nieuwstadt vol frustratie die kaart letterlijk aanvocht en Nijhuis daarbij fysiek belaagde, kon hij met een tweede gele en dus rode kaart gaan douchen. Excelsior leek daarmee al vrijwel kansloos.

Ajax zorgde er vlak na rust voor dat Excelsior zich definitief gewonnen gaf. Huntelaar kopte raak uit een hoekschop van Tom De Mul. Vervolgens maakte Sieme Zijm de malaise compleet voor Excelsior door eveneens een tweede gele kaart te scoren.

Tegen negen man kon Ajax het rustig aan doen. Huntelaar profiteerde nog één keer, nu op aangeven van George Ogararu. De Amsterdammers lieten de kans liggen om verder uit te lopen. Erger nog, door een knullige fout van John Heitinga ontsnapte Mitchell Piqué en hij maakte de 1-3.

Ajax steeg met de overwinning op zak in ieder geval voor even naar de tweede plaats op de ranglijst. Excelsior blijft onderaan de middenmoot hangen.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 3:34 pm

Kijk, ze beginnen al onderdanig te worden. Daar houd ik van. :spijker:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:35 pm

banjavi schreef:
Kaboem! schreef:Tuurlijk. Maar drie keer scoren is mooi, hoe je het ook noemt!
Ik draaide het om.. :)...
Muisje Andersom is terug van weggeweest, Luuk! Kom kijken!
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 3:36 pm

Terug naar je hok, Kaboem!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 17, 2006 3:37 pm

Kaboem! schreef:
banjavi schreef:
Kaboem! schreef:Tuurlijk. Maar drie keer scoren is mooi, hoe je het ook noemt!
Ik draaide het om.. :)...
Muisje Andersom is terug van weggeweest, Luuk! Kom kijken!
Ik snap hem niet.. :blush:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:46 pm

Dat begrijp ik. Muisje Andersom is het vriendinnetje van Luuk en jij deed mij (en hem waarschijnlijk ook) aan haar denken. Waarvoor dank, want het is een mooie gedachte!

Ik ben al weg, Thomas!
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 3:49 pm

Alweer een topic naar de knoppen. :sad:
Huntelaar werkt Ajax voorbij Excelsior

ROTTERDAM - Met drie doelpunten leidde Klaas-Jan Huntelaar zijn ploeg Ajax zondagmiddag langs Excelsior: 1-3. De spits bracht zijn totaal op tien competitietreffers. Excelsior eindigde de wedstrijd met negen spelers. Aanvoerder Jos van Nieuwstadt kreeg vlak voor rust twee gele kaarten. Linksback Sieme Zijm moest in de 53e minuut met een tweede gele kaart vertrekken.

Het jonge Ajax van trainer Henk ten Cate beschikt nog steeds niet over een leider die de ploeg in slechte perioden op de been kan houden. In navolging van zijn voorgangers Danny Blind en Ronald Koeman is de huidige oefenmeester van de Amsterdamse club niet voor niks op zoek naar een kloon van aanvoerder Philip Cocu bij PSV.


Ten Cate heeft dringend behoefte aan een verlengstuk in het veld. "Zo'n speler kan een ploeg meteen goed neer zetten. Dat kan niet altijd even snel als coach. Zulke spelers zijn schaars. Die vind je niet snel. Toch blijven we verder zoeken. Wat we hebben dringend behoefte aan zo'n voetballer.”

Op bezoek bij Excelsior beleefde Ajax nauwelijks problemen. Trainer Ton Lokhoff van de thuisploeg kon niet beschikken over zijn geblesseerde topschutter Andwele Slory. Middenvelder René van Dieren meldde zich af met griep. Trainer Henk ten Cate miste de geblesseerde Wesley Sneijder en geschorste Kenneth Perez.

Huntelaar bracht Ajax in de 25e minuut op voorsprong. Twaalf minuten later dupeerde Jos van Nieuwstadt zijn ploeg. De aanvoerder protesteerde samen met zijn ploeggenoten toen scheidsrechter Nijhuis niet voor een hoekschop floot. Hij kreeg daarvoor een gele kaart. Van Nieuwstadt sloeg de prent vervolgens uit de hand van de arbiter die vervolgens een tweede gele kaart trok.

Met zijn tweede treffer van de wedstrijd zette Huntelaar Ajax in de 48e minuut op 2-0. Het laatste beetje verzet van Excelsior brak toen linksback Sieme Zijm in de 53e minuut zijn tweede gele kaart kreeg. Ajax ging slecht om met het positief verschil van twee veldspelers maar kwam door Huntelaar nog wel op 3-0.

Na een moeilijke periode lijkt de spits van Ajax steeds meer op de succesvolle topschutter van het vorige seizoen. Hij maakte in acht Europese wedstrijden acht treffers en staat halverwege de competitie op een totaal van tien doelpunten. Ajax mocht zich nog schamen dat Excelsior met negen spelers nog scoorde. Piqué bepaalde in blessuretijd de eindstand: 1-3.
telesport.nl

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 17, 2006 3:50 pm

Pfffff..., is wel mod eigen hè, Jöhnk?! :aai:
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 3:54 pm

Had iemand al gemeld dat een fout van Heitinga de 1-3 inleidde? Goede knul hoor, die Heitinga, maar die moeten we lekker op het middenveld laten spelen.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo dec 17, 2006 4:01 pm

Had iemand al gemeld dat een fout van Heitinga de 1-3 inleidde? Goede knul hoor, die Heitinga, maar die moeten we lekker op het middenveld laten spelen.

ja ik :cheer:

ff serieus, was echt gewoon de bevestiging dat hij lekker op de plaats van Maduro mag bljven staan.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » zo dec 17, 2006 4:09 pm

Jöhnk schreef:0-1

0-3
Merci!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Plaats reactie