Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:52 pm

Dr. Living Stoned schreef:volgens een vriend van me verloor Ajax door een slechte wissel, Vertonge voor Maduro. Maduro was kut, maar Gabri was goed en gevaarlijker dan vertonge is geweest. De wissel Maduro - Roemeen leek hem meer op zijn plaats, heit op maduro's plek. Klopt dit?
Ogararu is een rechtsback of buitenste rechtshalf in een 4-4-2 systeem dus ik zou niet weten waarom hij erin zou moeten komen voor Maduro.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 23, 2006 9:53 pm

Urby :X

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:53 pm

Nee. Dat was trouwens ook een domme gele kaart van Stam en een nog dommere actie van Maduro dat daaraan voorafging
IK GELOOF!!!!!!

MVH

Bericht door MVH » wo aug 23, 2006 9:55 pm

Dr. Living Stoned schreef:volgens een vriend van me verloor Ajax door een slechte wissel, Vertonge voor Maduro. Maduro was kut, maar Gabri was goed en gevaarlijker dan vertonge is geweest. De wissel Maduro - Roemeen leek hem meer op zijn plaats, heit op maduro's plek. Klopt dit?
Vertonghen was ook dramatisch. Waarom niet Roger inbrengen?

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 9:55 pm

Thomas schreef:
Ogararu is een rechtsback of buitenste rechtshalf in een 4-4-2 systeem dus ik zou niet weten waarom hij erin zou moeten komen voor Maduro.
Ogararu op rechts, Heitinga als verdedigende middenvelder op de plek van Maduro.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 9:56 pm

Demosthenes schreef:De fout was maduro te laten staan. De schade was tot rust beperkt, daarna (hij deed niet lang meer mee) deed hij alles fout, het tempo werd te hoog en Ajax vergat te voetballen.
volgens mijn maat dus juist niet, en ik ben geneigd om hem gelijk te geven want die gozer speelde een puike eerste helft [zelf gezien]

Vertonge was niveautje Maduro [en dat is niet mijn mening]
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:57 pm

Thomas schreef:Sorry, maar het is onzin om nu al te doen alsof Ten Cate het slechter doet dan Blind.
Dat doe ik niet.

Ik constateer wel dat Ajax (dwz. technische staf + spelersgroep) vandaag een wanprestatie heeft geleverd. Iedereen heeft hier schuld aan. Dus ja, ook Ten Cate.

Ik constateer ook dat Ajax vorig seizoen met minder spelersmateriaal overwinterde in de CL, waar nu het hoofdtoernooi niet eens wordt gehaald. Dat neem ik Ajax kwalijk, als het mag. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:57 pm

Henk de Gier schreef:
Thomas schreef:
Ogararu op rechts, Heitinga als verdedigende middenvelder op de plek van Maduro.
Heitinga op het middenveld speelt vanwege z'n motoriek ongeveer in hetzelfde tempo als Maduro.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 9:58 pm

Thomas schreef:
heit zou dan op de plek spelen van Maduro, roemeen als rechtsback

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 23, 2006 9:58 pm

Ok dit is ff flink zuur. Maar het is maar 1 jaartje dat we CL missen.

Urby had beter gecoached moeten worden. Niet als een blinde naar voren.

Stam viel me niet mee als "leider" van de verdediging.

Eerste helft een 7 voor het team en het vertoonde spel.

Na de rust zag je dat ze op 2 gedachten hinkten, iets wat HTC aangaf.... Maar als HTC dat ziet, waarom grijpt hij dan niet in?

De wissel Verthongen --> Maduro sloeg nergens op.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:59 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Demosthenes schreef:De fout was maduro te laten staan. De schade was tot rust beperkt, daarna (hij deed niet lang meer mee) deed hij alles fout, het tempo werd te hoog en Ajax vergat te voetballen.
volgens mijn maat dus juist niet, en ik ben geneigd om hem gelijk te geven want die gozer speelde een puike eerste helft [zelf gezien]

Vertonge was niveautje Maduro [en dat is niet mijn mening]
?????????maduro een puike eerste helft??????? Op tv in ieder geval niet. De ballen naar voren kwamen niet aan, de passes breed zijn bij hem altijd een vorm van "verleggen van verantwoordelijkheid". Hij verspeelde toen ook al regelmatig de bal.

Het verschil met zijn 10? minuten in de tweede helft is dat Kopenhagen meer druk op hem zette (onze centrale man!!!) en toen ging alles fout, waardoor anderen ook gaan twijfelen (moeten ze maduro aanspelen of niet?)

De gele kaart van Stam was al een voorteken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 10:00 pm

Thomas schreef:
Henk de Gier schreef:
Thomas schreef: Ogararu is een rechtsback of buitenste rechtshalf in een 4-4-2 systeem dus ik zou niet weten waarom hij erin zou moeten komen voor Maduro.
Heitinga op het middenveld speelt vanwege z'n motoriek ongeveer in hetzelfde tempo als Maduro.
welnee Thomas, je lult nu uit je nek.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 10:00 pm

Henk de Gier schreef:
Thomas schreef:
precies

heit speelde geen slechte pot als rechtsback [alleen 1e helft gezien]

Rob

Bericht door Rob » wo aug 23, 2006 10:01 pm

MVH schreef:
Leek mij ook veel voor de hand liggender. Nu breng je eenzelfde type als Maduro, alleen dan één met minder ervaring. Roger is toch meer een pasende speler, i.p.v. een loper.

Tja, Heel pijnlijk dit, maar laten we vooral niet vergeten dat we het aan de verschrikkelijke play-offs hebben te danken dat we uberhaupt de voorrondes konden spelen. Op basis van het vorige seizoen was CL spelen eigenlijk ridicuul. En op basis van het vertoonde spel in de tweede helft evenzo.

Uiteindelijk maakt deze ploeg dezelfde fouten die al jaren worden gemaakt. De eerste helft liet echter wel zien dat er vooruitgang in zit. De onverklaarbare dip in de 2e helft toont helaas aan dat er nog een hele weg te bewandelen valt. Jammer maar helaas. Gewoon kampioen worden nu, zodat volgend jaar terecht deel kan worden genomen aan de Champions League.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:02 pm

GangstaRiB schreef: De wissel Verthongen --> Maduro sloeg nergens op.
Wat had jij dan gedaan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 23, 2006 10:02 pm

Gabri had ik gewoon laten staan! Na zijn wissel verloor AJAX alle controle op het middenveld, en dus de wedstrijd. Triest X'C
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 10:04 pm

Demosthenes schreef:?????????maduro een puike eerste helft??????
:blush: Die gozer was Gabri :blush:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 23, 2006 10:04 pm

Jesse schreef:
GangstaRiB schreef: De wissel Verthongen --> Maduro sloeg nergens op.
Wat had jij dan gedaan?
Roger had zeker meer slimheid kunnen brengen. Want het was nog steeds Kopenhagen waar we tegen speelden, geen tactische grootmacht.

Verthongen ging mee in het sleurwerk en verloor dat.

Mr. Ajax: Gabri kon niet verder. Zag hem al een hand opsteken en kreeg na zijn wissel gelijk een zak ijs op z'n knie.

MVH

Bericht door MVH » wo aug 23, 2006 10:05 pm

Rob schreef:
MVH schreef:
Leek mij ook veel voor de hand liggender. Nu breng je eenzelfde type als Maduro, alleen dan één met minder ervaring. Roger is toch meer een pasende speler, i.p.v. een loper.

Tja, Heel pijnlijk dit, maar laten we vooral niet vergeten dat we het aan de verschrikkelijke play-offs hebben te danken dat we uberhaupt de voorrondes konden spelen. Op basis van het vorige seizoen was CL spelen eigenlijk ridicuul. En op basis van het vertoonde spel in de tweede helft evenzo.

Uiteindelijk maakt deze ploeg dezelfde fouten die al jaren worden gemaakt. De eerste helft liet echter wel zien dat er vooruitgang in zit. De onverklaarbare dip in de 2e helft toont helaas aan dat er nog een hele weg te bewandelen valt. Jammer maar helaas. Gewoon kampioen worden nu, zodat volgend jaar terecht deel kan worden genomen aan de Champions League.
Die dips in de tweede helft heb ik onder Blind ook gezien. Maar nu vond ik het verschil tussen eerste en tweede helft echt levensgroot. Eerste helft was Maduro de enige dissonant, tweede helft was iedereen klote. Ik sta bijna perplex. Kan het nog niet echt beseffen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2006 10:06 pm

Gabri was geblesseerd.

Maar terug naar de wedstrijd. Zojuist nog een samenvatting gezien :X

Wat een kansen hebben we gehad en Kopenhagen 0! Zoals Ajax in Kopenhagen effectief met de kansen omgingen, heeft Kopenhagen dat met 1 kans gedaan. De andere hebben we voor hun gemaakt.

Flinke domper (ervaring, 9 miljoen, zelfvertrouwen weer weg). Urby en Maduro :X

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 10:06 pm

Mr. Ajax schreef:Gabri had ik gewoon laten staan! Na zijn wissel verloor AJAX alle controle op het middenveld, en dus de wedstrijd. Triest X'C
Volgens mij had Gabri ergens last van.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 23, 2006 10:08 pm

Urby moet eens leren niet continu op te willen draven met de bal en zeker niet als de ruimtes achter hem groot en open zijn en voor hem nauwelijks ruimte is. Wat heeft hij vandaan vaak en duur balverlies geleden. Dit heeft er voor gezorgd dat Kopenhagen sterker werd en uiteindelijk deze flank in handen kreeg.

Maduro was een groot drama de hele wedstrijd was hij gewoon niet goed. Zijn vervanger vertonghen deed het zelfs nog minder.

maar AJAX had gewoon de eerste helft de kansen moeten benutten dan was Kopenhagen nooit meer in de wedstrijd gekomen. AJAX heeft het hierdoor overzich zefl afgevraagd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:09 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Sorry, maar het is onzin om nu al te doen alsof Ten Cate het slechter doet dan Blind.
Dat doe ik niet.

Ik constateer wel dat Ajax (dwz. technische staf + spelersgroep) vandaag een wanprestatie heeft geleverd. Iedereen heeft hier schuld aan. Dus ja, ook Ten Cate.

Ik constateer ook dat Ajax vorig seizoen met minder spelersmateriaal overwinterde in de CL, waar nu het hoofdtoernooi niet eens wordt gehaald. Dat neem ik Ajax kwalijk, als het mag. :X
Natuurlijk mag dat. Iedereen is hier verantwoordelijk voor. Zo had Ten Cate eerder in moeten grijpen wat Maduro betreft. Die jongen was een gevaar voor z'n eigen ploeg. Ik ben het dan ook niet eens dat de wissel Verthongen vooraf gedoemd was te mislukken. Verthongen speelt in een hoger tempo. Het ging mis, maar dat Maduro er uit moest was voor iedereen duidelijk.

De tweede helft was vandaag dramatisch. Na de 0-1 sloeg de paniek erin en faalde de technische staff erin de ploeg te behoeden van het onder Koemand en Blind zo bekende terug hollen. Zo had ik bijvoorbeeld ook graag gehad dat Stam Emanuelson te grazen genomen had. Godverdomme, wat liep die jongen te prutsen met kansloze spurts naar voren.

Maar het mag duidelijk zijn dat Ajax in Kopenhagen geluk had. Net als Blind vorig seizoen bij Brondby. Vorig seizoen speelde Ajax na een dramatische eerste helft de tweede helft beter en vlogen ze er wel in, vandaag ging Ajax niet goed om met de kansen en ontbrak het wat aan geluk.
Henk de Gier schreef:
Thomas schreef:
Henk de Gier schreef: Ogararu op rechts, Heitinga als verdedigende middenvelder op de plek van Maduro.
welnee Thomas, je lult nu uit je nek.
Nee hoor.
Mr. Ajax schreef:Gabri had ik gewoon laten staan! Na zijn wissel verloor AJAX alle controle op het middenveld, en dus de wedstrijd. Triest X'C
Gabri werd pas gewisseld toen het al 2-0 stond, Mr. Ajax.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » wo aug 23, 2006 10:09 pm

Kheb zojuist mn vakantie met een week velengd :blush: :sad:

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:09 pm

maar AJAX had gewoon de eerste helft de kansen moeten benutten dan was Kopenhagen nooit meer in de wedstrijd gekomen. AJAX heeft het hierdoor overzich zefl afgevraagd.
Is dat het verschil tussen CL en Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie