SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008
Overdreven? Het is toch al 10 jaar huilen met de pet op?Mr. Ajax schreef:brigade zuid schreef:Nou eh... doemdenkerig, 3 uitwedstrijden gespeeld en nog geen 1 gewonnen, nog steeds een kutverdediging, alweer achterstand op Psv.. etc. etc.Mr. Ajax schreef:Ik ben ook ontzettend woedend momenteel, maar wat een overdreven reacties zeg! Net als je na een goede wedstrijd niet meteen tevreden en gerust bent dat we kampioen worden, moet je nu ook niet zo overdreven doemdenkerig gaan doen.
Zwaaaaare kut, maar reacties zoals die van Laudrup en MVH zijn gewoon belachelijk overdreven, vind je niet?
- Ajaciedjuh
- Monkey Tonk
Van Basten ziet het niet echt. Dat is een rare vaststelling, zeker nadat hij op het WK zo mooi die Franse coach aftroefde. Maar ik denk dat hij dat idee, aanvallers inzetten als je zwaar onder druk staat, regelrecht uit het boekje van Cruijff had overgenomen.
Van Basten is nooit goed geweest in de communicatie, en hij was eigenlijk op het veld nooit meer dan een (zeer goede) goal getter. Niet iemand die verder echt over het hele team nadacht. Daarvoor was zijn carriere misschien ook te kort.
Het duurt geen weken of maanden om (stijgende) lijn in het spel te krijgen. Dat deed Cruijff binnen 1 minuut... toen hij afdaalde van de tribune, met Beenhakker als coach. Hij herkende de fout en loste het probleem ter plekke op. Ajax boog meteen een achterstand om in winst.
Je kunt of de spelers een duidelijk omlijnd plan aanreiken, zoals van Gaal, waardoor Ajax heel 'helder' ging voetballen, of je kunt dat niet. Van Basten kan dat niet. Daar heb ik geen jaar voor nodig.
Van Basten is nooit goed geweest in de communicatie, en hij was eigenlijk op het veld nooit meer dan een (zeer goede) goal getter. Niet iemand die verder echt over het hele team nadacht. Daarvoor was zijn carriere misschien ook te kort.
Het duurt geen weken of maanden om (stijgende) lijn in het spel te krijgen. Dat deed Cruijff binnen 1 minuut... toen hij afdaalde van de tribune, met Beenhakker als coach. Hij herkende de fout en loste het probleem ter plekke op. Ajax boog meteen een achterstand om in winst.
Je kunt of de spelers een duidelijk omlijnd plan aanreiken, zoals van Gaal, waardoor Ajax heel 'helder' ging voetballen, of je kunt dat niet. Van Basten kan dat niet. Daar heb ik geen jaar voor nodig.
- Ajaciedjuh
Sorry hoor, vd Wiel mag blij zijn dat hij nog op het veld staat. Die had met die schop tegen de enkel van Sibon net zo makkelijk zijn tweede gele kaart kunnen krijgen. Ik heb nog geen enkele belachelijke gele kaart gezien.Ajaciedjuh schreef:We staan verdiend achter, maar wat een klote schijts weer. Gele kaarten VD Wiel en Vertonghen belachelijk.
Maar wat worden we eruit gecounterd. Sarpong en Urby spelen nog wel goed, maar de rest .. bah.
En toch, als we 2-1 kunnen maken, gaan we niet verliezen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Goede analyse. Waar Ajax ook problemen mee heeft is Sibon. Die speelt een beetje als valse spits. Beetje ingezakt. Doordat onze centrumverdedigers niet doordekken kan hij continu die bal aannemen en Beerens en Henrique lanceren.Starring schreef:De verdedigende organisatie bij Ajax is een complete chaos! Ajax doet het tegenovergestelde van compact verdedigen. Wanneer Urby bijv. met bal aan de voet opstoomt zie je aan de andere kant Silva ook een aanvallende positie innemen, zonder dat onze controleurs wat verder inzakken. Heerenveen laat de backs gewoon komen en houdt haar aanvallende spelers voorin. Gevolg: bij balverlies kan Heerenveen naar hartelust counteren en profiteren van de vele open ruimtes dat Ajax gratis weggeeft...
SC Heerenveen zit er bovenop. Het overtroeft Ajax op felheid, scherpte en agressiviteit. Ajax heeft daar ontzettend veel moeite mee. In balbezit ontbeert Ajax elke vorm van een spelidee. Cvita op links is een totale mislukking. Die jongen weet totaal niet waar en hoe hij moet lopen...
Van Basten weet het ook niet meer en schreeuwt: komop nou man!
Eerste treffer stond Silva niet op te letten en kon Sibon een opnieuw ingebrachte corner zo binnenglijden. Silva lette totaal niet op hem en reageerde pas toen Sibon zo ongeveer met de bal op de doellijn stond.Mr. Ajax schreef:Wie gingen er in de fout dan bij de twee treffers? Als ik ajax.nl moet geloven was het Silva? Wat een prutser!! Wat die gast bij AJAX doet is me een raadsel.
Het tweede doelpunt liet Vermaelen heel kinderlijk eenvoudig Beerens naar binnen komen en zo inschietten.
-
- AT Toto winner 15/16
VertonghenFrank schreef:Sorry hoor, vd Wiel mag blij zijn dat hij nog op het veld staat. Die had met die schop tegen de enkel van Sibon net zo makkelijk zijn tweede gele kaart kunnen krijgen. Ik heb nog geen enkele belachelijke gele kaart gezien.Ajaciedjuh schreef:We staan verdiend achter, maar wat een klote schijts weer. Gele kaarten VD Wiel en Vertonghen belachelijk.
Maar wat worden we eruit gecounterd. Sarpong en Urby spelen nog wel goed, maar de rest .. bah.
En toch, als we 2-1 kunnen maken, gaan we niet verliezen.

Nee, want dit ligt aan het middenveld en de compleet afwezige voorhoede. De verdediging wordt geconfronteerd met een overtal aan Heerenveenspelers die op ze af komen. Op het middenveld en de voorhoede houdt niemand een bal even vastRob schreef:Ik neem aan dat we ze nu mogen afmaken??LucaS schreef:Precies, laten we eerst eens afwachten wat er vanmiddag gebeurt, voordat we onze verdedigers gaan afmaken
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Als je dat serieus meent, heb je echt een plaat voor je kop van een meter of vijf dikte.Ajaciedjuh schreef:We staan verdiend achter, maar wat een klote schijts weer. Gele kaarten VD Wiel en Vertonghen belachelijk.
Ik wilde net gaan posten dat het hinderlijke, laffe en inconsequente gepruts van de Nederlandse scheidsrechters ook wel eens in ons voordeel uitvalt. Van der Wiel en Vertonghen maakten allebei een overtreding waar ze op zeker geel voor zouden hebben gekregen als ze nog geen geel op zak hadden gehad. Vertonghen schopt gewoon een tegenstander van achteren onderuit, recht voor de goal, net buiten de zestien. Je zag Vink naar zijn borstzak grijpen, hij zag dat het Vertonghen was (had al geel) en deed het dus maar niet.
Dan ben je een irritante slappe flutscheidsrechter, maar dat was nu dus in ons voordeel.
We mogen beslist niet klagen dat we slechts met 2-0 achter staan (4-0 was op basis van de kansen niet geflatteerd geweest) en we mogen daarnaast van geluk spreken dat we de tweede helft met elf man mogen beginnen.
K.
Still alive...
- Fenerbahce
GVD ... Wat een kutpartij zeg ...
Sinds wanneer is Silva vrije trappen expert?
Waar is de linkerkant?
Kutverdediging!
En leert Van Basten de spelers om eerst naar achteren te draaien en dan pas naar voren? Geen wonder dat je je eigen spel vertraagd...
Misschien worden ze wel met teveel opdrachten het veld in gestuurd, voetballen zonder zelf na te denken.
Come on, Ajax .... Speel met je hart ...
Ben wel bang dat het weer een kutweekend word, bah ...
Sinds wanneer is Silva vrije trappen expert?
Waar is de linkerkant?
Kutverdediging!
En leert Van Basten de spelers om eerst naar achteren te draaien en dan pas naar voren? Geen wonder dat je je eigen spel vertraagd...

Misschien worden ze wel met teveel opdrachten het veld in gestuurd, voetballen zonder zelf na te denken.
Come on, Ajax .... Speel met je hart ...

Ben wel bang dat het weer een kutweekend word, bah ...

Before you judge someone, walk for three months in his shoes.