Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 14, 2008 1:28 pm

Jöhnk schreef:De pakkies van de staf (Aegon-blauw) zouden een indicatie kunnen geven van het uitshirt.
De pakkies van de staf vind ik trouwens mooi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 14, 2008 1:46 pm

Runummers 2008/2009
14-07-08
Met de eerste training van Ajax, waren gelijk ook de vaste rugnummers zichtbaar die de spelers toebedeeld hebben gekregen voor het komende seizoen.
Ervan uitgaande dat Maarten Stekelenburg en Klaas Jan Huntelaar, die beiden nog op vakantie zijn wegens hun verplichtingen tijdens Euro 2008, hun gebruikelijke nummers (1 en 9) hebben, spelen de Ajacieden het komend seizoen met de volgende rugnummers:

AjaxF-side.NL
1: Stekelenburg
2: Silva
4: Vermaelen
5: Vertonghen
6: Lindgren
7: Kennedy
8: Emanuelson
9: Huntelaar
10: Sulejmani
11: Perez
15: Van der Wiel
16. Suarez ?? (is nog niet zeker)
17: Ogararu
18: Gabri
19: Rommedahl
20: Cvitanich
23: Leonardo
22: De Jong
24: Van der Heijden
25: Colin
26: Sarpong
27: Delorge
28: Anita
29: Donald
30: Gentenaar
32: Slijngard
33: Martina

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 14, 2008 1:52 pm

Helemaal eens met Ko! vwb de verdediging.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 14, 2008 2:13 pm

Kowalczyk schreef:Ajax lijkt wéér geen topprioriteit te geven aan het halen van een fatsoenlijke verdediging. Danny Blind kan wel zeggen dat Ajax echt wel een goede verdediger zoekt, en er zal ook heus nog wel wat komen, maar toch: de échte daadkracht richtte zich toch weer meteen op een spits (Cvitanich: 6,5 miljoen) en een aanvallende middenvelder c.q. aanvaller (Sulejmani: 16,5 miljoen). En nu zijn ze weer vooral met Aissati bezig. Qua verdedigers hoor je alleen wat huurmogelijkheden langswaaien, en dat versterkt bij mij slechts de indruk dat Ajax na twee rampseizoenen er nog altijd de ernst niet van ziet, qua defensieve zwakte.
Ajax wilde schijnbaar 8-10 miljoen uitgeven aan Henrique, Ko. Het zou inmiddels natuurlijk goed kunnen dat de club geen andere geweldige mogelijkheden ziet en daardoor over wil gaan tot het huren van een speler. Persoonlijk denk ik dat het zo is gegaan, want volgens mij gaat het grote geld nu in de andere linies gestoken worden. Het feit dat Ajax niet al teveel geweldige opties achter de hand had zou aan het voorbereidende werk kunnen liggen, maar dan denk ik dat de schuld eerder bij de scouting en de organisatie daar achter ligt dan bij Van Basten.
Kowalczyk schreef:Als Ajax denkt dat het met deze verdediging wel goed komt, eventueel door er ergens in augustus nog een mannetje uit de Spaanse Liga bij te huren, dan wordt het een tragedie. Dan hebben we geen waardige vervanger voor Heitinga, terwijl die al in een wandelende ramp van een achterhoede speelde, omdat er nooit goede vervangers voor Stam en Grygera gekomen zijn.
Heitinga was en is zelf een ramp op verdedigend gebied. Hem vervangen zou echt een fluitje van een cent moeten zijn, maar ik neem aan dat Ajax niet slechts gaat voor een speler die op verdedigend gebied wat beter is dan Heitinga. Dan kan je net zo goed Wielaert of Dingsdag halen.
Kowalczyk schreef:Ik ben er gewoon écht heel erg somber over. Ik vrees dat het dweilen met de kraan open gaat worden. Cvitanich heeft bij Banfield '1-op-3' gelopen. Dat is geen Huntelaar-moyenne, maar vooruit: niet slecht. Sulejmani en Aissati staan er bij clubs om bekend dat het geweldig attractieve spelers zijn, die - voor hun positie - echter veel te weinig scoren. Ergo: ik zie voorlopig geen enkele reden waarom Ajax meer goals zou gaan maken dan vorig jaar.
Cvitanich heeft een hele tijd op andere posities dan de spits gespeeld, met name aan de buitenkant. Nu heel vrijwel uitsluitend in de spits speelt is hij meer gaan scoren. Maakt hem nog steeds geen speler die er 30 per jaar inschiet, maar met hem, Sulejmani en Aissati haalt Ajax wel meer balvastheid binnen. Dat is in het voetbal ontzettend veel waard.

En zoals Bert al aangaf maakte Sulejmani dit seizoen 15 doelpunten en gaf hij ook nog eens 10 of 11 assists. Prima cijfers, lijkt me zo.
Kowalczyk schreef:Tegelijkertijd zie ik ook geen enkele reden waarom ze er minder tegen zouden gaan krijgen dan vorig jaar. Dat zijn ingrediënten voor een nieuw rampseizoen, of ben ik nou veel te zwartgallig...? Waarom koopt Ajax niet eens een verdediger van tien miljoen? Waarom moeten dat altijd van die relatieve koopjes zijn? We hebben al twee seizoenen een verdediging die zó lek is, dat er door de spitsen domweg niet tegen op te scoren valt... Ze zien het gewoon niet meer bij Ajax, begin ik te vrezen.

K.
Ik heb het idee dat men bij Ajax eindelijk eens iets ziet. Dat we vooral jonge, talentvolle spelers moeten halen in plaats van retards als Luque en Kuffour, bijvoorbeeld.

Er kan bij Ajax al veel gewonnen worden door een goede organisatie neer te zetten en spelers als Rommedahl en Gabri te vervangen. Blijft staan dat de kwaliteiten van veel van onze verdedigers niet helemaal goed op elkaar aansluiten en dat we nog zeker één goede en snelle mandekker nodig hebben, maar Ajax is wat mij betreft met Cvitanich, Sulejmani, Aissati en die mandekker goed op weg naar renovatie van een selectie die dankzij Van Geel binnen no time sportief failliet verklaard kon worden.

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 2:58 pm

Jöhnk schreef:
Kowalczyk schreef:Als je in Venlo twee goals maakt (hoe onverdiend ook), dan moet je de slotfase gewoon even doorkomen. Twente thuis: idem dito. Hoe Ajax dáár die tweede goal weggaf, was echt symptomatisch. Dat moet je kunnen constateren en aanpakken, zonder dat je het over het gebrek aan balvastheid van Huntelaar of de slordige passing van Gabri gaat hebben (wat niet wil zeggen dat dat niet het vólgende agendapunt mag zijn, of zelfs móet zijn).
Grappig dat je juist deze twee wedstrijden er uitlicht. Want in allebei deze wedstrijden werd onze steraanvaller Luque in de 88-ste minuut ingebracht. Twee keer gepingel, twee keer dom balverlies, twee keer een tegendoelpunt.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik vind óók dat onze verdedigers kwaliteit missen. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik ga alleen niet akkoord met het prioriteitenverhaal.

Bottom-line is dat Van Basten een sportief failliet elftal op de rails moet zetten. Ik geef het je te doen.

30/09/2007 Ajax-VVV , heeft Luque part nog deel aan de enige tegen goal.

30/12/2007 VVV-Ajax, Venlo uit Feitelijk onjuist:Luque had part nog deel aan de tegentreffer in de 88 minuut.

27/12/2007 Ajax-FC Twente, Twente thuis, Feitelijk onjuist:Luque had part nog deel aan de tegentreffer in de 90 minuut.

23/03/2008 FC Twente-Ajax, Twente uit, Luque stond niet op het wedstrijdformulier.

En ook niet in de Playoffs.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 3:16 pm

Feitelijk nog wel. Luque was met zijn continue balverlies een gevaar voor de ploeg. Valt niet tegenop te verdedigen.

En nee, daarmee zeg ik niet dat onze verdediging goed is. Ajax heeft echter andere prioriteiten en daar kan ik me prima in vinden.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 14, 2008 3:19 pm

Goeie punten, Thomas.

Ik kan er ook best een heel eind in meegaan.

Cvitanich: ken ik niet. Twee doelpuntjes van 'm gezien op YouTube. Misschien is het wel een topper. Ik heb geen enkele reden om sceptisch over 'm te zijn.

Sulejmani: riskant, riskant. Toen de belangstelling voor Sulejmani concreet werd (er werd toen bericht dat Ajax 18 miljoen voor 'm wilde betalen), kreeg ik vrijwel meteen een sms'je van een bevriende Heerenveen-supporter: "Dat is wel héél veel geld voor een jongen van 19, die driekwart jaar een basisplaats heeft en daarvan zes maanden echt sterk gespeeld heeft." Dat gevoel knaagt bij mij ook. In die ene wedstrijd tegen Ajax (weet niet eens meer welke het precies was) vond ik hem geweldig, maar miste hij wel zes kansen die mij een 'Pienaar revisited'-gevoel gaven. Maar goed: misschien komt het wel helemaal goed.

Aissati: min of meer hetzelfde als Sulejmani. Prachtvoetballertje, maar gottegot, wat scoort 'ie weinig... Aan de andere kant: een speler die in feite alles heeft (zoals Pienaar, Aissati of Sulejmani) en ook nog 20 goals per jaar maakt, tja, die gaat niet naar Ajax. Misschien moeten we er maar vrede mee hebben dat dat nu eenmaal zo is. Toen Sneijder een '10' van dat kaliber was geworden, was 'ie ook weg.

En nogmaals: ik ben ervan overtuigd dat Ajax onder Marco van Basten een betere ploeg gaat worden dan onder Adrie Koster. Er zal beter gevoetbald gaan worden. Ik blijf het zeggen: met een trainer die niet dom (Ten Cate) of middelmatig (Koster) was, had dezelfde Ajax-groep zomaar twee titels op rij kunnen pakken, de voorbije twee jaar.

Ik hang de stelling aan dat een middelmatige prater ook een middelmatige denker is (Adrie Koster). Marco van Basten is scherpzinniger, onverstoorbaarder en creatiever. Absoluut een ander kaliber dan Koster. En dat zullen we gaan zien. De ploegen van Marco van Basten spelen niet per definitie mooi of zelfs maar lekker aanvallend, maar er zit bij hem wel een soort van plan achter - en dat is precies wat Ajax de laatste jaren gemist heeft.

Dus wie zal het zeggen. Als je bereid bent heel veel mensen en dingen het voordeel van de twijfel te geven, valt er best nog wat optimisme uit de grond te stampen.

Maar los van dat alles moeten er wel minimaal twee echte verdedigers komen. En dan bedoel ik: échte verdedigers, die sterk en snel zijn, indruk maken op een spits, luchtduels winnen, een bal de tribune in kunnen roeien - en als het nodig is de man erbij. Want als je denkt dat je het met Vermaelen/Van der Wiel wel gaat redden, dan gaan we hartstikke nat, en daar verandert geen balvaste spits of onvermoeibare stofzuiger op het middenveld iets aan. Dan leidt namelijk elke hoge bal tot chaos, vallen er voortdurend gaten en vliegt er elke wedstrijd een corner in.

Ik heb de laatste jaren, als Ajax-watcher, mijn eigen 'Van Basten-proces' doorgemaakt: ik ben (ten dele) teruggekomen op oude Ajax-filosofieën als "zolang je er maar eentje meer maakt dan de tegenstander".

Stel je de volgende situatie voor: in een competitie zijn twee ploegen actief die de eerste tien wedstrijden winnen. Na tien duels gaan die twee ploegen dus aan kop met elk dertig punten. Maar: van die twee ongeslagen ploegen heeft Ploeg A een doelsaldo van 32-15, en Ploeg B (of zal ik maar gewoon Ploeg P zeggen...?) een doelsaldo van 15-1. Dikke kans dat Ploeg A tien wedstrijden lang de meeste lof van pers en publiek krijgt, en bij de bookmakers omhoog schiet als een komeet. Maar als die twee ploegen in wedstrijd 11 voor het eerst tegen elkaar moeten spelen, dan kun je er vergif op innemen dat Ploeg B tegen de veldverhoudingen in met 0-1 wint - en ook dat Ploeg B aan het eind van de rit de minste fouten tegen relatief bescheiden tegenstanders heeft gemaakt, en dus kampioen wordt.

Dat is een verandering die zich in mijn voetbalervaring heeft voltrokken, de afgelopen jaren: ik vind 2-0 'machtiger' overkomen dan 5-2, ook al levert je dat qua doelsaldo +3 op, en een 2-0 overwinning slechts +2. Maar ik zie de ploeg die met 5-2 heeft gewonnen gewoon sneller tegen dom puntverlies aanlopen, een week later ofzo.

Ik zou er echt een lief ding voor over hebben als het nou eindelijk eens afgelopen is met die godvergeten suffe tegengoals de hele tijd. Ik heb inmiddels van pure frustratie het punt bereikt dat het echt mijn humeur kan verzieken als Ajax tegen Sparta met 4-0 voorkomt, maar tien minuten voor tijd collectief staat te pitten bij een corner en zo de 4-1 tegenkrijgt. Dan win ik liever met 2-0, waarbij Sparta de hele wedstrijd niet gezien heeft wie er eigenlijk in het Ajax-doel staat.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma jul 14, 2008 3:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 3:21 pm

Jöhnk schreef:Feitelijk nog wel. Luque was met zijn continue balverlies een gevaar voor de ploeg. Valt niet tegenop te verdedigen.

En nee, daarmee zeg ik niet dat onze verdediging goed is. Ajax heeft echter andere prioriteiten en daar kan ik me prima in vinden.
ONZIN.Ik heb er express een halfuurtje aan besteed.De goal uit tegen VVV komt door slap ingrijpen van URBY en de rest van de achterhoede teletubbes.Daar heeft jouw " vrind " niks, maar dan ook echt niks mee te maken.

De goal van Twente in de 90 minuut onstaat door een uittrap van Bosker, en nadat Verthongen ( ook weer zo'n super verdediger ) de bal als een vuurpijl omhoog heeft geschoten, kopt men de bal een beetje over en weer, totdat dije ( ben z'n naam effe kwijt, maar Feyenoord wilde hem hebben ) de bal naar Nkofu plaats, en ook daar gaat de Teletubbies verdeding zwaar de fout in ..

Sorry Jöhnk, maar ik kan het echt niet beter maken dan dat het is ..

Oja, Luque deed in totaal in beide wedstrijden +- 35 minuten mee ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 3:30 pm

Dat zijn dan 35 minuten te veel. :smallgrin.gif:

Overigens kwam de 2-2 in Venlo mede tot stand door rood van de door Ko zo bewierookte Ogararu.

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 3:34 pm

En de wissel van Koster, waardoor AJAX nog meer naar achteren ging hangen.Maar daar gaat het niet over.AJAX heeft een zeer zwakke verdediging.Die verdediging blonk al niet uit met Heitinga, Stam en Grygera.Maar door hard werken en elkaars fouten te corrigeren was het nog iets.Nu is daar niks meer van over en moeten spelers als Vermaelen en v.d. Wiel enz. de kar gaan trekken ?.Juist deze spelers hebben iemand achter of naast zich nodig als zekerheidje om in ieder geval nog een beetje fatsoenlijk voor de dag te kunnen komen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma jul 14, 2008 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 14, 2008 3:35 pm

Jöhnk schreef:Overigens kwam de 2-2 in Venlo mede tot stand door rood van de door Ko zo bewierookte Ogararu.
Da's een curieuze opmerking... Wat wil je bewijzen?

Ik vond Ogararu in zijn eerste jaar behoorlijk sterk. Vooral zijn voorzetten. Bewieroken? Nou nee, maar ik vond hem wel goed. Vorig seizoen was het drama. Dat heeft iedereen geconstateerd, en ik ook.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 14, 2008 3:37 pm

Van Basten, vandaag: "We hebben met een groep van ruim dertig spelers getraind. Het niveau is goed, maar we willen graag nog een verdediger erbij hebben. Een type als Jaap Stam is wenselijk."

Godzijdank.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 3:41 pm

Kowalczyk schreef:Van Basten, vandaag: "We hebben met een groep van ruim dertig spelers getraind. Het niveau is goed, maar we willen graag nog een verdediger erbij hebben. Een type als Jaap Stam is wenselijk."

Godzijdank.

K.
Eeeeh ..
"Maar ook als we er niet in slagen om deze verdediger aan te trekken, zijn we blij met de selectie", haast Van Basten zich te zeggen.
Zou niet moeten zijn ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 14, 2008 3:41 pm

Kowalczyk schreef:Maar los van dat alles moeten er wel minimaal twee echte verdedigers komen. En dan bedoel ik: échte verdedigers, die sterk en snel zijn, indruk maken op een spits, luchtduels winnen, een bal de tribune in kunnen roeien - en als het nodig is de man erbij. Want als je denkt dat je het met Vermaelen/Van der Wiel wel gaat redden, dan gaan we hartstikke nat, en daar verandert geen balvaste spits of onvermoeibare stofzuiger op het middenveld iets aan. Dan leidt namelijk elke hoge bal tot chaos, vallen er voortdurend gaten en vliegt er elke wedstrijd een corner in.

Ik heb de laatste jaren, als Ajax-watcher, mijn eigen 'Van Basten-proces' doorgemaakt: ik ben (ten dele) teruggekomen op oude Ajax-filosofieën als "zolang je er maar eentje meer maakt dan de tegenstander".

Stel je de volgende situatie voor: in een competitie zijn twee ploegen actief die de eerste tien wedstrijden winnen. Na tien duels gaan die twee ploegen dus aan kop met elk dertig punten. Maar: van die twee ongeslagen ploegen heeft Ploeg A een doelsaldo van 32-15, en Ploeg B (of zal ik maar gewoon Ploeg P zeggen...?) een doelsaldo van 15-1. Dikke kans dat Ploeg A tien wedstrijden lang de meeste lof van pers en publiek krijgt, en bij de bookmakers omhoog schiet als een komeet. Maar als die twee ploegen in wedstrijd 11 voor het eerst tegen elkaar moeten spelen, dan kun je er vergif op innemen dat Ploeg B tegen de veldverhoudingen in met 0-1 wint - en ook dat Ploeg B aan het eind van de rit de minste fouten tegen relatief bescheiden tegenstanders heeft gemaakt, en dus kampioen wordt.

Dat is een verandering die zich in mijn voetbalervaring heeft voltrokken, de afgelopen jaren: ik vind 2-0 'machtiger' overkomen dan 5-2, ook al levert je dat qua doelsaldo +3 op, en een 2-0 overwinning slechts +2. Maar ik zie de ploeg die met 5-2 heeft gewonnen gewoon sneller tegen dom puntverlies aanlopen, een week later ofzo.

Ik zou er echt een lief ding voor over hebben als het nou eindelijk eens afgelopen is met die godvergeten suffe tegengoals de hele tijd. Ik heb inmiddels van pure frustratie het punt bereikt dat het echt mijn humeur kan verzieken als Ajax tegen Sparta met 4-0 voorkomt, maar tien minuten voor tijd collectief staat te pitten bij een corner en zo de 4-1 tegenkrijgt. Dan win ik liever met 2-0, waarbij Sparta de hele wedstrijd niet gezien heeft wie er eigenlijk in het Ajax-doel staat.

K.
Hier kan ik me dan op mijn beurt weer heel aardig in vinden, Ko. Er MOET inderdaad nog een verdediger bij. In tegenstelling tot jou heb ik dus het idee dat die er volgens Ajax ook moet komen. Er is tussen ons volgens mij nog wat onenigheid met betrekking tot de prioriteit van een goede aanvaller om Rommedahl te vervangen, maar dat snap ik niet. Volgens mij ziet iedereen die die jongen een aantal wedstrijden heeft zien spelen dat we het hier over een positieverbetering van 200 procent hebben ten opzichte van Rommedahl. Dat zijn dus belangrijke en substantiële verbeteringen die je moet aangrijpen. De zwakke plekken waren voor mij vooraf: Rommedahl, Gabri en een centrale verdediger, min of meer in willekeurige volgorde. Omdat ik zeer gecharmeerd ben van Sulejmani en Aissati en dat jongens zijn die concreet genoemd werden (vooral omdat ze al in Nederland speelden, waarschijnlijk), verschoof mijn aandacht zich enigszins naar hen en ben ik ook positiever. Aangezien ik Henrique geen geweldenaar vind en ook weinig zie in een huurconstructie van een jaar, gaat m'n hart daar minder snel van kloppen. Hoe dan ook, met die verdediger is Ajax vooral achter de schermen en in het buitenland bezig, heb ik het idee. Van Basten zegt dan wel dat men ook zonder een nieuwe Stam achterin tevreden is, maar jij en ik weten volgens mij allebei wel dat dat politiek correcte prietpraat is. Het probleem zou hem kunnen liggen in een situatie waarin Ajax door de opties heen zit. Boulahrouz die niet terug wil naar Nederland, Douglas die verlengt, Henrique die Barcelona verkiest boven Ajax. In zo'n situatie wordt het ook al snel een fout van het verleden. Net als de vorige beleidsmakers hebben gefaald door Sulejmani niet binnen te halen, zou het kunnen zijn dat de scouting faalt in het op de prop komen met goede opties centraal achterin. Helaas kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat er wordt gezocht. En serieus ook. In februari/maart zijn er al opties bekeken.

Waar we het vooral niet over eens zijn is de prioriteit van die tweede verdediger. In mijn ogen had dat een jongen als Pieters of een jong buitenlands talent kunnen zijn. Op te halen voor niet al teveel of zelfs erg weinig geld, maar zeker geen speler waar je het geld voor Sulejmani of Aissati in zou moeten steken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 3:41 pm

Kowalczyk schreef:
Jöhnk schreef:Overigens kwam de 2-2 in Venlo mede tot stand door rood van de door Ko zo bewierookte Ogararu.

Ik vond Ogararu in zijn eerste jaar behoorlijk sterk. Vooral zijn voorzetten. Bewieroken? Nou nee, maar ik vond hem wel goed. Vorig seizoen was het drama. Dat heeft iedereen geconstateerd, en ik ook.

K.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... per#640853

Wil er niets mee bewijzen, vond het alleen een curieuze opmerking. Destijds al. Vandaar dat het me is bijgebleven.

Ik heb het gevoel (kan ik natuurlijk niet bewijzen) dat je extra kritisch bent op de eigen jeugd. Ik ben juist extra kritisch (misschien overdreven kritisch, geef ik toe) op aankopen die niet voldoen. Dat vind ik weggegooid geld
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma jul 14, 2008 3:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 3:44 pm

Jöhnk schreef:
Kowalczyk schreef:

K.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... per#640853

Wil er niets mee bewijzen, vond het alleen een curieuze opmerking. Destijds al. Vandaar dat het me is bijgebleven.

Ik heb het gevoel (kan ik natuurlijk niet bewijzen) dat je extra kritisch bent op de eigen jeugd. Ik ben juist extra kritisch (misschien overdreven kritisch, geef ik toe) op aankopen die niet voldoen. Dat vind ik weggegooid geld.
Wie niet ... Punt is volgens mij dat al die Colins, Rommedalh, Delorge geen basis speler zijn geweest.De basis was, volgens mij, dit seizoen behoorlijk constant.En juist die spelers lijken nu weer in de basis te komen.Die spelers de regelmatig flink door het ijs zakten .. ( achterhoede o.a.)
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 3:50 pm

Laat ik het zo zeggen: ik zie geen niveauverschil tussen Ogararu en Urby. Ik hak dan vooral op Ogararu, waar anderen zich vooral richten op Urby.

En een Vertonghen die net een klein seizoen linksback heeft gespeeld wil ik gewoon nog een seizoen de kans geven. Iig. liever dat dan die verschrikkelijke Perez nog een seizoen in de basis.

En de spoeling op linksbuiten is blijkbaar zo dun dat Rommedahl tig wedstrijden in de basis heeft gestaan.

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 4:07 pm

Tja, ik " hak " op iedereen die niet voldoet.Alleen zou er een verdediging moeten staan juist om balverlies enz. op te vangen.Creativiteit brengt dat met zich mee, juist het vertrouwen dat de achterhoede een solide basis in het elftal is geeft de middenvelder en voorhoede speler juist dat extra vertrouwen indien akties mislukken.

Mijn mening is dat dat bij deze achterhoede niet kan, teveel min, teveel kleine 6-nen, teveel fouten op momenten dat het niet kan.

Kwalitatief gezien zijn de basis spelers in de voorhoede t.o.v de achterhoede 3 keer beter.Terwijl verdedigen toch makkelijker zou moeten zijn dan aanvallen.Dat zou minstens gelijk moeten zijn .. die kwaliteit ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 14, 2008 4:16 pm

Was Bert Maalderink nog op de persconferentie :smallgrin.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 14, 2008 4:48 pm

Voetske schreef:Tja, ik " hak " op iedereen die niet voldoet.
En Rommedahl vind jij fantastisch? :aai.gif: :drecul.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 14, 2008 5:42 pm

Jöhnk schreef:Wil er niets mee bewijzen, vond het alleen een curieuze opmerking. Destijds al. Vandaar dat het me is bijgebleven.
September 2007. Toen was het seizoen 2007-2008 nog amper begonnen. En in 2006-2007 vond ik Ogararu inderdaad een prima rechtsback. Goeie, degelijke aankoop. Puik seizoen. Vorig jaar was hij inderdaad even zwak als Urby. Lood om oud ijzer. Hoewel de totale psychische crisis van Urby nog iets ernstiger was, denk ik. Maar goed: allebei drama.
Ik heb het gevoel (kan ik natuurlijk niet bewijzen) dat je extra kritisch bent op de eigen jeugd.
Niet bewust, in elk geval, hoewel ik er wel altijd gestoord van word dat de eigen jeugd bij Ajax nooit iets fout kan doen, terwijl buitenlandse aankopen altijd over een muur van scepsis heen moeten klauteren. En, nog irritanter, als het om buitenlandse aankopen gaat, doen Ajax-supporters makkelijk aan geschiedsvervalsing: niemand in de ArenA kan zich van zichzelf herinneren dat 'ie Zlatan Ibrahimovic liep af te zeiken en uit te fluiten. Terwijl ik het nog prima weet, hoor: iedereen op Zuid vergelijk hem met Gabrich en meende dat hij nog nooit eerder een voetbal gezien had.

Escudé, ook zo'n figuur. Pas achteraf begint iedereen te zien dat Danny Blind toch wel héél makkelijk een heel goede voetballer afgeschoten heeft.

Ik vind André Bergdølmo en Zdenek Grygera de twee beste mandekkers die Ajax sinds het jaar 2000 gehad heeft. Eén van die figuren in de basis, en we waren vorig seizoen kampioen geweest. Maar het is bij Ajax niet 'sexy' om dat te vinden. De gemiddelde ArenA-bezoeker weet nog maar amper wie het zijn en vertoont ook de hinderlijke neiging om hun kwaliteiten achteraf te bagatelliseren. In plaats daarvan bombarderen we liever Gregory van der Wiel na twee wedstrijden tot 'de nieuwe Rijkaard'. Net als Maduro, destijds. Dat vind ik dus flauwekul.

Ik vind niet dat ik extra kritisch ben op eigen jeugd. Ze kunnen bij mij alleen niet eindeloos meer potjes breken dan aangekochte spelers. Ik trek ze niet voor. En dan ben je, bij Ajax, al snel relatief kritisch op eigen jeugd.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 14, 2008 5:51 pm

Ogararu? Wat moet je met hem Ko? Hij was vanaf dag 1 prut...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 14, 2008 5:54 pm

Kowalczyk schreef:Ik vind André Bergdølmo en Zdenek Grygera de twee beste mandekkers die Ajax sinds het jaar 2000 gehad heeft. Eén van die figuren in de basis, en we waren vorig seizoen kampioen geweest. Maar het is bij Ajax niet 'sexy' om dat te vinden. De gemiddelde ArenA-bezoeker weet nog maar amper wie het zijn en vertoont ook de hinderlijke neiging om hun kwaliteiten achteraf te bagatelliseren. In plaats daarvan bombarderen we liever Gregory van der Wiel na twee wedstrijden tot 'de nieuwe Rijkaard'. Net als Maduro, destijds. Dat vind ik dus flauwekul
Maar dat is het andere uiterste. Neemt niet weg dat die supporters er inderdaad zijn.

Het is niet zo dat ik in elke jeugdspeler een goede kracht voor Ajax zie. Van de huidige selectie zie ik het bijvoorbeeld totaal niet zitten in Vermaelen en Mitchell Donald.

Over Bergdolmo en Grygera ben ik het trouwens met je eens. Dat waren prima spelers voor Ajax.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 14, 2008 5:56 pm

Maar Bergdolmo kon wel alleen doen waar hij goed in was...Aanvallend hoefde hij niks te doen met Chivu, Trabelsi en Maxwell....zo is het gemakkelijker om je eigen ding alleen te doen. Laat Heitinga 'alleen' mandekken en hij zal het niet zo heel dramatisch doen. Moet hij ook nog leiding geven, aanvallen en opbouwen...dan verliest onze lieve Johnny het allemaal uit het oog..
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma jul 14, 2008 6:10 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Tja, ik " hak " op iedereen die niet voldoet.
En Rommedahl vind jij fantastisch? :aai.gif: :drecul.gif:
Ik daag jou(w) uit.Als jij van mijn 1 post kan vinden waarin ik Rommedahl ( niet cynisch ) een fantastische voetballer vind, vertrek ik van dit forum, lukt je dat niet blijf jij, zeg, een maand of 4 weg van dit forum ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie