Ajax-FC Haarlem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 5:40 pm

Kaboem! schreef:Ontzettend veel eer, Thomas. Succes er mee! :sad:
Ajax moet zoveel mogelijk winnen en groeien in de overige wedstrijden van de competitie. Daarnaast moeten de playoffs gewonnen worden, zitten we nog in de beker en wacht ons een grote maar mooie uitdaging in de UEFA Cup.
Peter schreef:Haar-lem inderdaad. Ben al lang blij dat we dit keer wel konden winnen van die club. ;)
Volgens Lucas zeggen vriendschappelijke wedstrijden wel degelijk iets. Dys is Ajax er ten opzichte van vorig seizoen weer 4 doelpunten en een winstpartij op vooruit gegaan. :cheer:

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 25, 2007 5:48 pm

De enige eer die we nog te behalen hebben is goed en aanvallend voetbal spelen. Hadden we wat mij betreft gisteren mee moeten beginnen.

Jij blijft alles wel erg positief benaderen, Thommie! Is op zich prima, maar imo ogen doe je daarmee afbreuk aan de speelwijze.
Bertje for President!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 25, 2007 6:57 pm

Thomas schreef: Niet mee eens. Wedstrijden tegen Feyenoord, PSV, Groningen, AZ, Utrecht, Twente, Heerenveen. Dat zijn wedstrijden waarin je de vooruitgang moet laten zien.
Kopenhagen... Ajax heeft nog geen progressie geboekt. Goede series als onder HtC heeft Ajax ook onder Blind en Adriaanse neergezet. Ajax doet wederom niet mee om de titel, wederom door eigen falen en de CL werd volledig gemist. Die prietpraat over progressie begint zo langzaam aan wel erg geforceerd over te komen.

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 6:57 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Lucas kent Ajax van vroeger Thomas. Waarschijnlijk beter dan jij; kan jij niets aan doen, maar ik ben nu eenmaal een stuk ouder.

Zware wedstrijden, rustig aan, krachten sparen? Het is potverdorie de eerste wedstrijd (voor de meeste spelers van gisteren) na drie weken winterstop!
Dus Ajax speelde volgens jou vroeger (en dan heb ik het even van voor een jaar of 12 geleden, want zover terug ga ik jammergenoeg niet) wel op 100% tegen teams als Haarlem, VVV, etc? Dat lijkt me sterk, aangezien het onmogelijk is dat een heel seizoen vol te houden.
Dat hoefden ze toen niet eens, 100% , nu zie je AJAX zwoegen en nog eens zwoegen en dat noemen we nu : Gretig ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 25, 2007 8:27 pm

Precies. Toen speelde Ajax arrogant: we staan 3-0 voor, we geloven het wel. Dit "gretige" Ajax is daar in de verste verte nog niet toe in staat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 9:12 pm

Halverwege de eerste helft staat PSV 'gewoon' nog op 0-0 tegen GA Eagles. Ook zo'n verplicht potje. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 9:47 pm

Slap gelul, gaat over hoe AJAX gisteravond stond te voetballen tegen Haarlem, daar heeft Psv niks mee te maken :X
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 10:14 pm

Vind ik wel. :yes:

Ajax heeft het zichzelf in elk geval niet moeilijk gemaakt.

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 10:52 pm

Tja, de lat ligt ondertussen op de AJAX grond.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 10:55 pm

Die van PSV blijkbaar ook. ;)

999

Bericht door 999 » do jan 25, 2007 10:59 pm

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleee diepe zucht ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 9:22 am

Is het nieuwste, ons spiegelen aan PSV. Dan ben je toch wel heel diep gezonken :sad:

Thomas; ik hecht helemaal niet heel veel waarde aan oefenwedstrijden, hoe kom je daar nou bij?
Overigens, wellicht was je niet op de hoogte, maar afgelopen woensdag was geen oefenwedstrijd. Daar had Ajax inderdaad vol positiewisselingen, fraaie individuele actie en mooi en goed teamspel voor de dubbele cijfers horen te gaan.

De lat ligt inmiddels onder de grond Voet. We gaan kijken hoe goed we kunnen duijken! :sad:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 12:12 pm

wimpey schreef:Kopenhagen... Ajax heeft nog geen progressie geboekt. Goede series als onder HtC heeft Ajax ook onder Blind en Adriaanse neergezet. Ajax doet wederom niet mee om de titel, wederom door eigen falen en de CL werd volledig gemist. Die prietpraat over progressie begint zo langzaam aan wel erg geforceerd over te komen.
Progressie is een te groot woord en dat hoor je mij ook niet meer gebruiken. Sowieso had ik het over de wedstrijden waarin je de progressie/vooruitgang toont. Dat is niet tegen een team als Haarlem, maar tegen echte tegenstanders.
Voetske schreef:Slap gelul, gaat over hoe AJAX gisteravond stond te voetballen tegen Haarlem, daar heeft Psv niks mee te maken :X
Sorry, maar jij bent degene die Ajax met heel veel regelmaat met PSV vergelijkt.
Lucas schreef:Thomas; ik hecht helemaal niet heel veel waarde aan oefenwedstrijden, hoe kom je daar nou bij?
Oh. Volgens mij haalde jij toch echt de oefenwedstrijd tussen Werder Bremen en Feyenoord aan om te 'bewijzen' dat Werder helemaal niet zo goed is.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 12:42 pm

Ik heb daarmee helemaal niets bewezen, zelfs geen poging gewaagd. Wat ik wel constant beweer (en zal blijven beweren), is dat je de wijze van spelen en het nivo dat gehaald wordt tegen Duitse tegenstanders niet zomaar op een wedstrijd tegen een Nederlandse ploeg kan projecteren. Andere cultuur, andere spelopvatting andere instelling. Zo hebben wij een heel eigen systeem dat Werder in Duitsland nooit tegen komt. Hoewel Henk dat ongetwijfeld zal vern**ken

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 2:00 pm

Henk ten Cate speelt met Ajax meer in de huisstijl dan Danny Blind.

En jij hebt des tijds wel degelijk iets willen insinueren met dat resultaat tussen Feyenoord en Werder.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 2:10 pm

Thomas schreef:Henk ten Cate speelt met Ajax meer in de huisstijl dan Danny Blind.
nee hoor. Blind is alleen een korte periode afgeweken. Maar dat had ie inderdaad niet moeten doen.
En jij hebt des tijds wel degelijk iets willen insinueren met dat resultaat tussen Feyenoord en Werder.
Inderdaad. Precies datgene wat ik in mijn voorgaande post heb beschreven

Jim

Bericht door Jim » vr jan 26, 2007 2:23 pm

Lucas schreef:Is het nieuwste, ons spiegelen aan PSV. Dan ben je toch wel heel diep gezonken :sad:
Nee, dan zou je bovenaan staan.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 2:26 pm

Dan maar niet

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 2:29 pm

Gaat niet om de speelstijl.

Ajax en PSV vinden de beker allang niet meer zo belangrijk als vroeger en dan loten ze ook nog een club uit de eerste divisie. De trainer geeft dan basisspelers rust, dat is een signaal. Het klusje moet snel geklaard worden, zonder veel energie te verspillen en zonder blessures op te lopen. Dat is Ajax deze week beter gelukt dan PSV.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 2:30 pm

Er is inderdaad opmerkelijk weinig verschil meer te vinden tussen de spelopvatting van PSV en haar supporters en Ajax en haar supporters. :cheer: :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 2:33 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Henk ten Cate speelt met Ajax meer in de huisstijl dan Danny Blind.
nee hoor. Blind is alleen een korte periode afgeweken. Maar dat had ie inderdaad niet moeten doen.
Inderdaad. Precies datgene wat ik in mijn voorgaande post heb beschreven
Dus vriendschappelijk voetbal zegt jou wel degelijk wat over een team, aangezien je die wedstrijd erbij haalde om je punt te maken.

Volgens mij heeft Ajax onder Ten Cate in 90% van de wedstrijden in de huisstijl gespeeld. Verder was de uitvoering vaak beter, doordat Ten Cate geschiktere spelers gebruikt op de flanken voor het voetbal dat Ajax nastreeft. Daarnaast heeft Ajax onder Ten Cate een aantal keer 3-4-3 gespeeld, wat nog veel meer de huisstijl van Ajax is. Blind heeft op een paar wedstrijden nog niet eens degelijk voetbal laten zien in de huisstijl van Ajax, laat staan goed voetbal. Hij speelde vaak met totaal ongeschikte spelers op de flanken en heeft naar mijn weten nooit 3-4-3 gespeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 2:34 pm

Op rechts Rosales, wat een rechtsbuiten is en op links Rosenberg, wat evenveel linksbuiten is als Babel. Ik snap echt je punt niet zo eerlijk gezegd.
Sneijder en Mitea waren een zeer groot deel van het seizoen afwezig.

999

Bericht door 999 » vr jan 26, 2007 2:42 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Slap gelul, gaat over hoe AJAX gisteravond stond te voetballen tegen Haarlem, daar heeft Psv niks mee te maken :X
Sorry, maar jij bent degene die Ajax met heel veel regelmaat met PSV vergelijkt.
Ik vergelijk AJAX met Psv ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 6:15 pm

Lucas schreef:Op rechts Rosales, wat een rechtsbuiten is en op links Rosenberg, wat evenveel linksbuiten is als Babel. Ik snap echt je punt niet zo eerlijk gezegd.
Rosenberg hield het veld nooit breed. Die leverde het liefst zo snel mogelijk de bal in bij Emanuelson om zich in het strafschopgebied te melden. Babel doet dat beter (maar doet ook een aantal dingen minder dan Rosenberg, dat geef ik gelijk toe) en combineert over het algemeen ook lekkerder met Urby. Daarnaast kan hij een man uitspelen.

Rosales is juist geen rechtsbuiten en het verschil Rosales-De Mul vind ik nu al schrijnend.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 7:26 pm

Rosales geen rechtsbuiten? Tja, dan weet ik het ook niet meer.

Overigens, wie haalde de Mul terug en werd daarom op AT compleet belachelijk gemaakt (favorietjes uit de jeugdopleiding)? Of laat maar, dat was vast van Geel

Plaats reactie